Suostuisitko maksamaan joka kuukausi 20€ lapsesi luokkaretkikassaan?
Tarkoituksena kerätä yli 500€/lapsi. Rahat saisi takaisin jos lapsesi ei lähdekään retkelle.
Kommentit (37)
ja aikaa säästämiseen oli 4kk eli 250,- säästimme kuukaudessa ja sitten vielä möimme vessapaperia ja teimme myyjäisiä ja ruokaa ja vaikka mitä.
Mun lapsi kävi Espanjassa luokkaretkellä.
joten aivan hyvin voisin ton 20,- laittaa/kk
muistathan että kouluaikana järjestettävälle retkelle on kaikkien päästävä vaikka ei keräisi senttiäkään rahaa.
tulisivat luokkaaan esim. puolta vuotta ennen retkeä?
vai onko tarkoitus kerätä rahat vanhempien kukarosta?
saadaan varmasti ainakin yhden riidan aikaiseksi. Kaikilla ei ole halua/varaa laitta edes sitä 20e lapseen.
niin joo, voisin maksaa. Verrattuna siihen, että yksin vedän koko luokan rahankeruuhankkeita (no käytännössä yksin, joskus joku toinen äiti hieman tukena), niin erittäin mielelläni.
Mutta yleisesti ottaen se on musta liian suuri summa. 5 € olisi kohtuullinen.
Vaarana vielä, että vuosien kuluessa joku kavaltaa rahat. Mielummin maksan koko summan ennen leirille lähtöä. Äly hoi näissäkin asioissa.
Lapseni ovat yksityiskoulussa, jossa lukukausimaksut + laitan rahaa luokkatilille + osallistun talkoisiin ja muihin rahankeruutapahtumiin. Jos en osallistu, maksan osuuteni rahana luokan tilille.
Minustakin on liian iso summa kuukautta kohden.
Suosittelen lämpimästi töihin menemistä niin helpottaa!
0,50euroa sopiva summa säästettäväksi kuukautta kohti..
Eikö halvempaa olisi? Me kerätiin erilaisin tempauksin rahat (ei myyntityötä) ja saatiin kasaan riittävästi ihan näin. Lapset pysyi ihan Suomessa, ja retki onnistui hienosti.
meillä yhden lapsen luokka keräsi aikanaan jotain kuukausisummaa. Eikä lanttiakaan saatu takaisin kun muutettiin... sinne meni nekin rahat.
Meillä lapsia on viisi, eli 5x20e=100e/kk, olen osa-aikatöissä, mies työtön, yksi lapsista erityislapsi (terapiat,lääkitykset jne maksaa)... Tuo 100e on meille iso summa.
Sitävastoin myyjäisiin jne olen aina osallistunut aikatalujeni mukaan.
katso elämässä on muutakin kun luokaretkirahasto eikä sitä palkkaakaan niin paljoa kaikki saa, ja voi ola työtän. Ja niitä lapsia voi olla enemmän kuin yksi... Loput voit kuvitella ihan itse jos älliä riittää.
Miksi teillä ei kerätä yhdessä rahaa esim. Myyjäisillä, diskoilla tms.? Minkä ikäinen lapsi?
katso elämässä on muutakin kun luokaretkirahasto eikä sitä palkkaakaan niin paljoa kaikki saa, ja voi ola työtän. Ja niitä lapsia voi olla enemmän kuin yksi... Loput voit kuvitella ihan itse jos älliä riittää.
jos kerta tulot niin huonot, että kuukaudessa ei jää edes kahtakymmentä euroa käteen.
jos kerta tulot niin huonot, että kuukaudessa ei jää edes kahtakymmentä euroa käteen.
Kyse ei ole siitä etteikö jäisi 20e/kk käteen, vaan kyse on siitä että tuo summa on laitettava jokaiseen lapseen tasapuolisesti. Ja vaikka käteen jäisikin se loppusummaksi tuleva xx summa, niin en kyllä ökykalliiseen luokkaretkeen niitä hiluja laita, niille on järkevämpääkin käyttöä.
Kyllä koululaiset pääsee retkelle (ihan hyvälle sellaiselle) pienemmälläkin summalla!
Lähes joka luokkaan tulee uusia oppilaita esim joka syksy. Jäisivötkö nämä sitten rannalle ruikuttamaan, jos esim. vuodessa eivät saisi 500 euroa kasaan?
tulisivat luokkaaan esim. puolta vuotta ennen retkeä?
kun ei järjen valoa ole ollenkaan. Ei olisi maailma menettettänyt sussa mitään. Esim. työttömäksi voi joutua koska vain eikä sillä ole mitään tekemistä lapsiluvun kanssa. Vai sanotkö älypä että miksi et valnnut sllaista työtä josta ei potkita pois.
Herää siis pahvi ja ota aivot narikasta niin EHKÄ voisit ymmärtää jotain elämästäkin.
Ja PS. Vaikka mulla onkin varaa NYT niin ymmärrän myös niitä joilla ei ole.
Mihin ovat lähdössä?