Paranormaalit ilmiöt, millaisia kokemuksia?
Onko sinulla omakohtaisia kokemuksia tai oletko kuullut luotettavalta taholta paranormaaleista kokemuksista? Millä tavoin ilmiöt ovat näyttäytyneet? Missä tilanteessa? Oletko ollut yksin?
Kommentit (131)
jghjghjgfj kirjoitti:
Suttu kirjoitti:
Siis tässä lähiaikoina tapahtunutta. Ja siis tähän voi olla luonnollinen selitys, vaikka en siihen itse uskokkaan ja tää on aiheuttanu miulle traumat..
Oltii miu kaverin kaa meijän saunassa ja siinä vaa juteltii.. Sit alko kuuluu semmost koputusta lauteitte alta. Miu kaveri kysy et mikäköhä se oli, vastasin vaa et en tiiä mut oon kuullu tota ennenki. Sit sitä koputusta alko kuuluu enemmä ja minuukii alko vähä karmii et mitäköhä tapahtuu.. Sanoin vaa et "joo eiköhä lähetä suihkuu" ja sit kuulu semmone ehk 10s suhinaa ihaku joku ois hyssytelly sillee.. Sit se koputus jatku ja kuunneltii tietty iha kuset housus sitä vähä aikaa.. sit päätin et joo mie häivyn... mentii siihe suihkuu ja sit se koputus jatku suihkussa, ihaku ois kuulunu lattian alta.. siinäki semmone pien paniikki ja en ees uskaltanu kattoo saunan höyrystynee lasiovee ku pelkäsin et koht sen oven alt tulee joku tai et koht sen oven takaa irvistää joku HYI!!! sit tultii paniikis nopee pois suihkust ja mei kodinhoitohuoneesta (mist pääsee siis suihkuu jne.) sammuu välil valot jos ne on liian kauan pääl ja tietyst sielt oli sammunu valot ja se heijasti sillee pelottavast suihkuu ku sammutettii suihkun valot.. ja täs huonees oli tietty peili, josta näki suihkun ja saunan..... sit kerrottii miu äitille ku päästii pois mei paniikkihuoneest ja hää vaa naurahti ja sano et joku saunatonttu.. ei uskottu, hyi saakeli.. voin sanoo et meijän talo on uus ja siin ei oo kuollu ketää tai mitää, isäpuoleni on talon ensimmäinen omistaja ja rakennuttanut talon itse, siinä ei siis elä mitään henkeä hyh..
ja yksin kotona ollessani olen kuullut ääniä, naurua ja lastenohjelman ääntä, minulla on pikkusisaruksia, mutta tosiaan olen ollut yksin.. en tiedä johtuuku vainoharhaisuudesta vai jostain muusta mutta jaan tämän tänne silti
No ihan selvästi joku teki teille kiusaa, koputtelivat jossain piilossa ja sitten toinen hyssytteli kun toinen meinasi paljastaa olinpaikan nauramalla tai jotakin. Ja täydestä meni. Äitisikin taisi olla kepposesta tietoinen, kun vastasi tuolla tavalla naurahtaen.
kuumassa saunassa piilossa?!
Äitini oli useasti nähnyt painajaista lapsuudenkotinsa ullakosta , jonka ovesta tuli karvainen iso käsi, joka yritti pahaenteisesti jahdata . Hänen siskonsa kertoi että oli muuten nähnyt myös samanlaista unta eivätkä he olleet tienneet ennen toistensa painajaisista kunnes asia tuli puheeksi.
Tunsin kuinka lämmin, pehmeä, näkymätön käsi kosketti minua. Tämän jälkeen ilma ympärilläni tuntui todellä lämpimältä. Ilmettelin tapahtumaa ja huidoin kädelläni ilmaa, en keksinyt mistä lämpö olisi voinut tulla. Tätä omituista lämpöä kesti alle puolen minuutin ajan, kunnes ilma ympärilläni muuttui taas tavalllisen viileäksi. Myöhemmin kuulin, että samana päivänä läheiseni ilminen oli joutunut hengenvaaralliseen tilaan ja oli vähällä kuolla, mutta selvisi kuitenkin tapahtumasta hengissä.
Unihalvauksessa ei pysty liikkumaan
Hei!
Olemme ensimmäiset turkulaiset ketkä tutkii niin historiallisia kohteita kuin yksityisiä asuntoja joissa tapahtuu mitä ei voi selittää järjellä.
Tutkitaan siis paranormaalisia ilmiöitä eli kummituksia yms...
Meillä nykyaikaisia laitteita joiden avulla saadaan vastaus kaikkiin kysymyksiin.
Käykää tykkäämässä facebookissa meidän sivusta Turku GSI yhteisöstä.
Laittakaa viestiä millaisia tapahtumia olette kokeneet... Voi olla, että luvallanne tullaan suorittamaan tutkimusta siitä kuka ja miksi on luonanne.
Terveisin
Turku GSI tiimi.
Olen tuntenut irtautuvani omasta ruumiistani. Oli kummallinen kokemus.
Mulla näitä on monta. Oon nähny monesti varjoja ja muita esim. Tavaroita lentää tai liikkuu jne. Näin myös kun takan ohi oli joskus mennyt nainen. Naisella oli vaaleat suorat hiukset ja pelottava ilme sitten haihtui en kuitenkaan muista muuta tästä . Kerran myös kaveriltani kysyttiin random kyselyitä viimeisenä kysyttiin et onko mulla traktori ja sitten nähtiin sen jälkeen traktori jota kukaan ei ajanut se oli tyhjä vain penkki näkyi. Muakin kiinnostaa nämä ja itse uskon näihin...
Mä oon nähnyt valopallon tyynyssä ja oven karmissa aamu yöllä
Olin yksin kotona kun mies oli yövuorossa. Heräsin yöllä ja avasin silmät ja näin ovensuussa mustan ihmishahmon tuijottavan minua. Rupesin kiljumaan ja nousin sängystä ylös ja kun katsoin uudestaan ei siellä ketään ollut. Sama tapahtui muutaman kuukauden päästä uudestaan mutta hahmo tuijotti minua tällä kertaa sängyn päässä.
Moi! Meidän entisellä koululla oli silloin joskus esim näin
Siivoja oli ollut yksin pimeällä koulussamme ja koulun yläkerrasta oli kuulunut ääni, niinkuin joku työntäisi tuolia hiekkaisella käytävällä.
Siitä muutama päivä niin liikkasalin pukuhuoneista kuului ääniä ja näkyi pelottava ihmisen varjo, vaikkei siellä ollut ketään.
😟
Asuin Itäkeskuksessa 7-kerroksisessa talossa, jossa kaikista kerroksista ylimpänä oli vintti. Koska asunto sijaitsi suoraan vintin alapuolella, sinne kuului selvästi vintin raskaan oven avaaminen ja sulkeutuminen, askelet, sekä tavaroiden kolistelu. Vintti oli sellainen, että siellä oli kaksi koko talon pituista käytävää, joiden molemmin puolin oli häkkivarastoja.
Kerran kun olin käymässä nukkumaan parvisängylleni (n. 50cm katon rajasta), kuului kun jokin raahautui vintillä hirveätä vauhtia meidän päädystä talon toiseen päätyyn. Ikään kuin jotakin raskasta, kuten kaappia tai lipastoa olisi siirretty ihan mielettömällä vauhdilla. Tapaus oli siitä erikoinen, että en kuullut oven käymistä tai askeleita laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsellenikin on tällaisia käynyt mutta nyt ei tule mieleen muita kuin yksi joka tapahtui viime talvena. Olimme silloisten kavereiden kanssa illalla pimeän aikaan koululla saksankielen kurssilla. Saavuimme koululle pari minuuttia etuajassa ja jäimme odottamaan hieman myöhässä olevaa opettajaamme koulun aulaan. Aulasta pääsi ulos lasisen ulko-oven kautta ja sieltä sammui valot muutanan minuutin päästä sytytyksestä (automaatti) jolloin siellä oli hämärää ja ainut valo tuli ulkona olevista katuvalon tapaisista. No tälläkin kertaa valot sammuivat ja nyt näimme kaikki että oven takana olisi ollut liikkuva varjo joka pysähtyi. Ajattelimme että meillä on vilkas mielikuvitus ja menimme yläkerrokseen aloittamaan oppitunnin normaalisti. Kun tunti loppui ja tulimme luokasta, löysimme kaverini siskon (kutsukaamme häntä Pepiksi) joka oli tullut puoli tuntia sitten odottamaan meitä luokan eteen. Peppi kertoi olleensa ihan paniikissa koska hän kuuli ääniä portaikosta. Peppi oli päättänyt mennä katsomaan hämärää portaikkoa joka oli kulman takana luokasta jossa olimme. Peppi oli kävellyt portaiden yläpäähän ja siellä oli lentänyt välillä outoja valopallojen tapaisia. Yksi oli mennyt ihan hänen edestään todella nopeaa. Samalla oli kuulunut outoa ääntä. Emme olisi uskoneet ellei Peppi olisi kuvannut näkemäänsä videolle jonka näytti meille. Hän puhui totta. Valot eivät voineet tulla autoista tai ulkoa koska siihen portaikkoon ei näe ikkunasta koska se on kauenpana. Vieläkään en kurssilla uskalla käydä portaikon luona pimeällä.
Anteeksi kirjoitusvirheet.
Onko sillä tytöllä se video tallessa? Olis kiva nähdä ne valopallot :)
Moi mulle sattui tässä yöllä niin outo en tiedä onko epä normaalia vai paranormaalia mut tässä tulee tää minkä koen.
Yksi ilta rupesin siinä kello 23:00 nukkumaan ja sammutin valot ikkunat oli kiini ei ollut mikään muu päällä ilmastointi mut ei ilmastointi tee semmoista kuin ihan hiljaista oli ja yhtä äkkiä kävi ihanko joku ois puhaltanut päin naamaa ja se tunttui jäätävän kylmälle sitten heräsin istuin sängyllä mitä hemmettiä tapahttui ja sen jälkeen tuli hiton kylmä koko vartaloon menin peiton alle mut ei tärinä ja horkka täristytti se kesti 5 - 10 min sen jälkeen nukahdin kuin tukki mutta ihmetellen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tämmönen paranormaali asia jonka koin 7-8vuotiaana. Nyt olen 17 ja täytän viiden päivän päästä 18vuotta, mutta mua vieläkin pelottaa tää asia. No mut nyt siihen paranormaaliin.... Mä ja mun veli oltiin mummolassa yötä. Se meidän mummola on aika iso kivitalo, joka on rakennettu joskus toisen maailmansodan alussa. Sit se on toiminut sota aikana sotasairaalana ja siellä on ollut ruumishuone, joka on muurattu umpeen. Mutta eihän toki siellä ole enää ruumiita. Mutta siis kun mä olin menossa nukkumaan ja mun veli, mummo ja pappa nukuttiin kaikki eri huoneissa. Niin mä olin vaan hereillä ja keikki muut nukku. Mun huone oli sen ruumishuoneen yläpuolella ja kun olin menos sänkyyn niin sieltä mun alapuolelta kuulu askelten ääntä! Mä säikähin ihan hitosti ja syöksyin äkkiä sänkyyn ja pysyin paikoillaan. Sit siinä sängyn yläpuolella on ikkuna ja se oli tietysti jäänyt auki!! Niin sit kuulin kun joku ois sanonut että ( whats your name) niin enhän mä nyt tiennyt mitä se tarkottaa, niin mä vaan sanoin että (mee pois). Sitten tuli aamu ja menin kysyy veljeltä et mitä se tarkotta ja sainhan mä aike kivan vastauksen. Sit mun veli kysy et miks mä halusin tietää ja en oo kellekkään muulle kertonut siitä. Nyt sitten suunnilleen kaks kuukautta sitten veljeni kuoli auto onnettomuudessa.... Nyt sitten ei ole ketään kuka tietää siitä tai ketään kenelle jutella siitä.... Eikä mulla ole enää veljeä...
Vaik tää on vanha juttu nii mua liikutti tää.. Ku mul on kaksoisveli nii en vois ikinä yksiö et mitä tapahtuis jos se menis pois. Voimii sulle vaik tapahtuneesta on kolme vuotta
Mulle käy meidän nykyisessä asunnossa joka ilta sama juttu; kun menen klo 21 nukkumaan, laitan silmäni kiinni, hieman myöhemmin tuntuu kuin jokin koskettaisi jalkojani. Avaan silmät, huoneessa ei näy ketään. Yöllä taas n. klo 03.10 tuntuu kuin huoneeseen sytyttettäisiin kirkkaat valot, avaan silmät ja pimeää on. Ja aina tiettyyn aikaan makuuhuone on kuin pakastin hetken aikaa vaikka kaikki ovet ja ikkunat kiinni. En tiedä mitä tämä on, mutta haluaisin todella tietää onko täällä meidän asunnossa joku henki. Ja jos on, onko hyvän - vai pahantahtoinen?!
Vierailija kirjoitti:
Tutun naapurin vanhassa käytöstä poistetussa navetassa on kuulema nurkka, jossa kylmää aina ja tuntuu että siellä on jotakin ahdistavaa. Sama tunne vaikka valoisalla. asukkaat olivat vasta muuton jälkeen saaneet tietää, että nurkkaan on tapettu ja raiskattu joskus muinoin talon piika.
Mulla tulee joissakin paikoissa näitä ahdistavia fiiliksiä. Hvitträskin kartanossa koin ekan kerran tämän tilassa olevan ahtauden ja synkkyyden tunteen teininä. Kuin katto laskeutuisi päälle.
Suomenlinnassa on eräs paikka, johon en enää halua mennä. Siellä kylmäsi.
Myös Katajanokan vankila-hotellissa on ahdistava paikka erään käytävän päässä. Minusta tuntuu, että siellä on kiinni joku hirttäytynyt mies.
Näissä paikoissa on toki paljon tapahtunut, mutta niissä on tämä tunne vain tietyissä kohdissa.
Lauruska - 89 kirjoitti:
Mulle käy meidän nykyisessä asunnossa joka ilta sama juttu; kun menen klo 21 nukkumaan, laitan silmäni kiinni, hieman myöhemmin tuntuu kuin jokin koskettaisi jalkojani. Avaan silmät, huoneessa ei näy ketään. Yöllä taas n. klo 03.10 tuntuu kuin huoneeseen sytyttettäisiin kirkkaat valot, avaan silmät ja pimeää on. Ja aina tiettyyn aikaan makuuhuone on kuin pakastin hetken aikaa vaikka kaikki ovet ja ikkunat kiinni. En tiedä mitä tämä on, mutta haluaisin todella tietää onko täällä meidän asunnossa joku henki. Ja jos on, onko hyvän - vai pahantahtoinen?!
Kun tämä tapahtuu, kysy ääneen:”Kuka olet?” Jos ei vastaa, niin käske mennä kohti valoa, koska on kuollut jo.
Suojaa itsesi miettimällä ympärillesi kultaisen valon kupla.
Mies otti vanhan puhelimensa käyttöön ja kun minä soitan hänelle niin hänen puhelimessaan näkyy että eräs kuollut kaveri soittaa, vaikka se numero on poistettu. Jos hän soittaa minulle, niin numeroon ei saa yhteyttä vaikka puhelin on päällä. Kai tähän joku järjellinen selitys on, mutta tuntui hieman karmivalta. Mitenköhän tuon voisi korjata.
No ihan selvästi joku teki teille kiusaa, koputtelivat jossain piilossa ja sitten toinen hyssytteli kun toinen meinasi paljastaa olinpaikan nauramalla tai jotakin. Ja täydestä meni. Äitisikin taisi olla kepposesta tietoinen, kun vastasi tuolla tavalla naurahtaen.