Paranormaalit ilmiöt, millaisia kokemuksia?
Onko sinulla omakohtaisia kokemuksia tai oletko kuullut luotettavalta taholta paranormaaleista kokemuksista? Millä tavoin ilmiöt ovat näyttäytyneet? Missä tilanteessa? Oletko ollut yksin?
Kommentit (131)
Mieleeni muistui tarina Lapista. En itse ole ollut kuulemassa tätä kuin isältäni ja mummoltani n. 3 vuotta sitten sattuneesta jutusta.
Oli maaliskuun puolta väliä, alkoi jo sen verran olla lämmintä että lumi muuttui sohjoiseksi ja vetiseksi, oli ns. lumiukkolunta piha tulvillaan. Pappani, koko elämänsä ollut kunnon kalamies ja metsämies ja älyttömän kovakuntoinen, vaikka ikääkin alkoi olla jo 82 vuotta. Pappa oli asunut koko ikänsä tässä pienessä kylässä Muonion lähellä.
Pappa oli tekemässä puita vanhan pihasaunamme takana ja yleensä niiden parissa hänellä vierähti jopa 4 h päivässä. Yksi ilta pappa oli tullut sisälle kalpeana kuin lakana, ihan kuin aaveen nähnyt. Mummo oli tietysti heti kysynyt että sattuuko johonkin, ottaako rinnasta tms. Pappa oli nostanut katseensa kohti mummoa ja sanonut '' Saunan takana liikku joku musta hahmo, helvetin pitkä mies ja tetsonin mallinen hattu päässään ja nyytti olalla. Perkele jos vielä näkyy, niin mie suolaan sen'' Mummo tietysti ajatteli että nyt se jo horisee. Pappa piilotti asekaapin avaimen tarkoin, että kykeni rauhoittumaan kunnolla ja salpasi sälekaihtimetkin talosta kiinni.
Tästä meni noin pari viikkoa, niin pappa kuoli huhtikuun ensimmäinen päivä. Liekkö nyyttijäbä keräili kerättäviään..
Vierailija kirjoitti:
>Vierairulla at mummols
>Nukkumaan t:mummo
>OK:D
>Herää yöllä aikaan 03:00? En nähnyt kelloa herättyäni.
>Kuule leivänpaahtimen ääni ja tuumaa, että "Mummo se aamiaista siel tekee:D"
>Mene keittiöön.
>Tyhjä. Semi kuumotus.
>Mene takaisin nukkumaan koska en tajunnut niin hyvin puoli väsyneenä.
>Aamulla veli kertoo, että oli herännyt samana yönä siihen, että joku oli koputtanut ulko oveen, mutta ketään ei näkynyt.
>Kuumottele myöhemmin
Mitä vittua mä just luin?
Mä,äiti ja mun sisko ollaan nähty tää.
Eli siis käydään joka vuosi mummolassa ja ollaan siellä joku viikko, no me mentii sit sinne ja sitten joskus illemmalla mentii sänkyihi ( ne oli samassa huoneessa) ja siinä on semmonen iso ikkuna ja ku ollaa menos sänkyy nähään monesti semmonen vaaleetukkanen pikkutyttö juoksemassa pihan poikki. ( talo on muutes aika vanha)
Isäni kuoli lyhyen sairauden jälkeen. Olin valitsemassa lapsilleni hautajaisvaatteita kun lastenhuoneen ovi meni kiinni. Mikään ilmavirta tms ei asiaa selittänyt, koskaan aiemmin tai sittemmin ovi ei ole mennyt kiinni itsestään. Samoin lähes heti isäni kuoleman jälkeen talomme yläkerran aulaan tuli voimakas tupakan haju. Isäni oli aikanaan kova tupakkamies... Liekö tuli vierailulle vielä kuoleman jälkeen. Lisäksi olen lapsuudenkodissa käydessäni nukkunut vanhassa huoneessani joka oli myöhemmin isäni työhuone. Eräänä yönä juuri ennen nukahtamista kuulin kovan kolahduksen korvan juuresta, luulin että jotain tippui pöydältä tms mutta mitään ei ollut tippunut/kaatunut. Kaipa se isä kävi vierailulla...
Näin brexitin unessa jo 2 viikkoa ennen äänestystä. Näin pörssitaulut -11% ja enneunen perusteella nettosin eromaanantaina 600e. Kuulostaa huonolta heitolta, mutta totta on.
En tiedä onko tämä yliluonnollista, mutta näin unta tragediasta samoihin aikoihin, kuin se tapahtui. Muistan, että yöllä kävin vessassa ja viiden jälkeen näin unta, että olin putoavassa lentokoneessa. Paniikki oli valtava. Muistan hyvin sen tunteen ja sen kauhun, muiden ihmisten huudot.
Aamulla kerroin puolisolleni unesta heti herättyäni. Suurempi järkytys tuli, kun aamukahvia juodessa luimme että Egyptissä oli pudonnut se venäläisten turistien lentokone.
Siinö vaiheessa teki mieli mennä oksentamaan, tuli niin huono olo. Mitään samanlaista en ole kokenut ennen tai jälkeen. Mietin monesti, oliko kyseessä vain kummallinen sattuma vai voiko ihminen virittäytyä unessa jollekin taajuudelle ja poimia sitten "tunteita" toisaalta.
Sekopäitten kokoontumisajot taas...
Lisää, näille saa nauraa ihan tosissaan!
Onko kukaan lukenut uusimmasta Meidän talo -lehdestä juttua kummitustalosta? Mulla tuli juttua lukiessani vähän ikävä fiilis siitä kummituksesta, vaikka talon asukkaat suhtautuivat siihen loppujen lopuksi melko myönteisesti. Olen tosin tainnut lukea liikaa juttuja Ed Warrenista.
Luin kummitustalojutun. Omistajat taisivat muutenkin olla vähän paranormaali-orientoituneita. Heillähän oli valkoiset riimukivet, joista yhden kummitus oli napannut ja jauhanut tomuksi.
Eikös riimukivet ole jotain noituusvälineitä.
Vanhempieni kotitalossa tapahtuu välillä erikoisia asioita. Onko sitten kuvitelmaa vai totta, mutta olen melkein varma että monia vuosia sitten kuollut mummoni vierailee siellä yhä. Mummoni ollessa vielä elossa, vanhempieni talossa oli vain yksi ulko-ovi käytössä ja hänen kuolemansa jälkeen aloitettiin rakentamaan toista eteistä. Nykyään uusi eteinen on niin sanotusti "pääovi" jota kaikki käyttävät. Joskus kuitenkin vanhan oven takaa kuuluu kolkutusta, joka loppuu kun oven käy avaamassa. Luulen, että se on mummoni joka tahtoo tulla sisään. Lisäksi talosta kuuluu yskäisyjä ja askeleita ylhäältä, vaikka siellä ei ketään olisikaan. Kengät siirtyilevät itsestään uudelta ovelta vanhalle. Kerran vanhempani olivat ulkomailla ja he pyysivät minua viemään posteja sisälle. Talo oli siis tyhjillään ja kun avasin ulko-oven, kuulin selvästi nopeat juoksuaskeleet yläkertaan
Huikeita kokemuksia. Jotain on tämän näkyväisen fyysisen maailman lisäksi.
Asuin ulkomailla vuosituhannen alkupuolella. Rakas mummoni oli kuollut vain puoli vuotta aiemmin... Minulla oli välillä varsin vaikeaa työssäni jossa olin tekemisissä paljon turistien mm.suomalaisten kanssa. Eräänä päivänä työpaikalleni, turistikauppaan tuli vanha suomalainen mummo joka oli aivan mummoni kaksoisolento, eleitä ja ilmeitä myöten. muistan miten lämpö valtasi minut ja sain tämän ihmisen kautta paljon voimaa jaksaa. Samoin muistan jotain aamuja töissä kun oli erityisen vaikeaa ja nieleskelin itkua. Nenääni leijui yhtäkkiä mummolan tuoksu. Oliko mummoni lähellä lohduttamassa, en tiedä, mutta se tuntui niin hyvältä ja rauhoitti oloa kummasti.
Minä tiesin, että Brexit tulee heti Cameronin kerrottua kansanäänestyksestä, kun tiedän millaista kansaa britit ovat, olipa paranormaalia!! Osaan ennustaa!!!
Kertomuksia yhdistää se, että olitte lapsia ja lapsilla on vilkas mielikuvitus. Lisäksi lapsi ei tajua, että joku varjo tai ääni tulee oikeasti täysin luonnollisesta asiasta. Itseäni 20 vuotta nuorempi siskoni kuuli näitä askelia jatkuvasti lapsena, kunnes äänen lähteeksi selvisi kuukautta myöhemmin niinkin pelottava asia kuin oravaperheen koti välikatossa. Jos en olisi asiaa selvittänyt, uskoisi hän varmaan vieläkin, että aaveet kävelivät. Aaveet ovat aineettomia, joten ne eivät voi tömistellä, koskea teihin tai nostaa tavaroita, sori vaan.
Siis tässä lähiaikoina tapahtunutta. Ja siis tähän voi olla luonnollinen selitys, vaikka en siihen itse uskokkaan ja tää on aiheuttanu miulle traumat..
Oltii miu kaverin kaa meijän saunassa ja siinä vaa juteltii.. Sit alko kuuluu semmost koputusta lauteitte alta. Miu kaveri kysy et mikäköhä se oli, vastasin vaa et en tiiä mut oon kuullu tota ennenki. Sit sitä koputusta alko kuuluu enemmä ja minuukii alko vähä karmii et mitäköhä tapahtuu.. Sanoin vaa et "joo eiköhä lähetä suihkuu" ja sit kuulu semmone ehk 10s suhinaa ihaku joku ois hyssytelly sillee.. Sit se koputus jatku ja kuunneltii tietty iha kuset housus sitä vähä aikaa.. sit päätin et joo mie häivyn... mentii siihe suihkuu ja sit se koputus jatku suihkussa, ihaku ois kuulunu lattian alta.. siinäki semmone pien paniikki ja en ees uskaltanu kattoo saunan höyrystynee lasiovee ku pelkäsin et koht sen oven alt tulee joku tai et koht sen oven takaa irvistää joku HYI!!! sit tultii paniikis nopee pois suihkust ja mei kodinhoitohuoneesta (mist pääsee siis suihkuu jne.) sammuu välil valot jos ne on liian kauan pääl ja tietyst sielt oli sammunu valot ja se heijasti sillee pelottavast suihkuu ku sammutettii suihkun valot.. ja täs huonees oli tietty peili, josta näki suihkun ja saunan..... sit kerrottii miu äitille ku päästii pois mei paniikkihuoneest ja hää vaa naurahti ja sano et joku saunatonttu.. ei uskottu, hyi saakeli.. voin sanoo et meijän talo on uus ja siin ei oo kuollu ketää tai mitää, isäpuoleni on talon ensimmäinen omistaja ja rakennuttanut talon itse, siinä ei siis elä mitään henkeä hyh..
ja yksin kotona ollessani olen kuullut ääniä, naurua ja lastenohjelman ääntä, minulla on pikkusisaruksia, mutta tosiaan olen ollut yksin.. en tiedä johtuuku vainoharhaisuudesta vai jostain muusta mutta jaan tämän tänne silti
Mulle on tapahtunu aika paljon paranormeeleja asioita näiden vuosien aikana.
Alotan ihan lapsuudesta: Oltiin kahden veljen ja äitini kanssa kävelemässä erästä hiekkatietä torppamme läheisyydessä, kunnes aloimme kuulla suht kovaa virsien veisuuta läheiseltä suolta ja niin korvessa ei ollut kirkkoa lähimaillakaan ja elettiin 60-lukua jolloin ei ollut radiota naapureilla eikä naapureita kovin lähellä asunutkaan. Äitini kertoi, että siihen suohon suohon on haudattu muuan pappi..
Toinen tapahtuma tapahtui samaisessa ympäristössä pari vuotta eteenpäin. Olin tulossa koirani kanssa lenkiltä ja näin ihan selvästi, kun joku tummahahmo juoksee talomme pihalta läheiseen metsään ja katoaa. Kun pääsin sisään kysyin, että kuka täältä lähti niin ketään ei ollut lähtenyt kuin sinä. Tämäkin tapahtui samassa paikassa, mutta minä en ollut paikalla vaan minun veljet olivat saunoneet ulkosaunassa ja sen ulkopuolelta kuului koputusta ja askeleita. Veljeni oli sanonut että tulkaa sisään ja sen jälkeen kuului kova rämähdys. Saunomisen jälkeen veljeni olivat huomanneet, että kuivattelutilan kello oli hävinnyt paikaltaan.. Näitähän riittäisi vaikka millämitalla mutta ei jaksa kyllästyttää enenpään :D. Ja nämähän ovat tosia. Sonkajärvi on nähtävästi paranormaalikunta
En normaalisti usko mihinkään yliluonnollisiin asioihin, mutta monet asiat ovat mietityttäneet miesystäväni kotona. Hän asuu perikunnalta vuokratussa asunnossa joka on tunnelmaltaan hyvin lämmin ja kodikas, mutta tavarat siirtyvät omituisesti paikoiltaan. Wc:stä löytyy jatkuvasti hyllyiltä tippuneita tavaroita lattialta, ja kaiken kukkuraksi kuulin kerran vessasta kilahduksen ja lavuaarin tulppa oli lentänyt lavuaarin takalaidalta keskelle lattiaa. Omituista kuitenkin on se, että kerran jopa makuuhuoneen peitto oli siirtänyt paikkaa. Hain illalla miehen harrastuksesta kotiin ja voin vannoa, että lähtiessäni peitto oli omalla paikallaan sängyssä. Kun tulimme takaisin löytyi peitto olohuoneesta sohvalta.
Meillä tuntuis asuvan auttavia haamuja. Kerran yksi hajuveteni meinasi pudota hyllyltä kun pyyhin hyllyä, mutta kun se oli kaatumassa se nousi vain pystyyn. Ja kerran kun minulla oli kylmä tuntui ihan kuin joku olisi tullut halaamaan. Itse uskon henkiin ja demoneihin.
Itsellenikin on tällaisia käynyt mutta nyt ei tule mieleen muita kuin yksi joka tapahtui viime talvena. Olimme silloisten kavereiden kanssa illalla pimeän aikaan koululla saksankielen kurssilla. Saavuimme koululle pari minuuttia etuajassa ja jäimme odottamaan hieman myöhässä olevaa opettajaamme koulun aulaan. Aulasta pääsi ulos lasisen ulko-oven kautta ja sieltä sammui valot muutanan minuutin päästä sytytyksestä (automaatti) jolloin siellä oli hämärää ja ainut valo tuli ulkona olevista katuvalon tapaisista. No tälläkin kertaa valot sammuivat ja nyt näimme kaikki että oven takana olisi ollut liikkuva varjo joka pysähtyi. Ajattelimme että meillä on vilkas mielikuvitus ja menimme yläkerrokseen aloittamaan oppitunnin normaalisti. Kun tunti loppui ja tulimme luokasta, löysimme kaverini siskon (kutsukaamme häntä Pepiksi) joka oli tullut puoli tuntia sitten odottamaan meitä luokan eteen. Peppi kertoi olleensa ihan paniikissa koska hän kuuli ääniä portaikosta. Peppi oli päättänyt mennä katsomaan hämärää portaikkoa joka oli kulman takana luokasta jossa olimme. Peppi oli kävellyt portaiden yläpäähän ja siellä oli lentänyt välillä outoja valopallojen tapaisia. Yksi oli mennyt ihan hänen edestään todella nopeaa. Samalla oli kuulunut outoa ääntä. Emme olisi uskoneet ellei Peppi olisi kuvannut näkemäänsä videolle jonka näytti meille. Hän puhui totta. Valot eivät voineet tulla autoista tai ulkoa koska siihen portaikkoon ei näe ikkunasta koska se on kauenpana. Vieläkään en kurssilla uskalla käydä portaikon luona pimeällä.
Anteeksi kirjoitusvirheet.
Vierailija kirjoitti:
Etiäisiä on, ennalta aavistaminen, juuri silloin kun sitä vähiten odottaa. Esim. kerran kulki jäätävän kylmät väreet selässä, kun ajattelin ihan randomisti erästä kauan sitten tuntemaani ihmistä ja hän tulikin juuri samalla hetkellä kärryineen hyllyn takaa. Enkä varmasti ollut hänätä nähnyt ennen kauppaan tuloa ulkona tms. Ihme sattumus.
Eli todennäköisesti olit jo hänet nähnyt kauppaan mennessä, mutta et ollut vielä kunnolla hoksannut että kuka se oli. Sitten kun asia alkoi rekisteröityä, tyyppi tulikin jo vastaan, kas kummaa kun samassa kaupassa olitte.
>Vierairulla at mummols
>Nukkumaan t:mummo
>OK:D
>Herää yöllä aikaan 03:00? En nähnyt kelloa herättyäni.
>Kuule leivänpaahtimen ääni ja tuumaa, että "Mummo se aamiaista siel tekee:D"
>Mene keittiöön.
>Tyhjä. Semi kuumotus.
>Mene takaisin nukkumaan koska en tajunnut niin hyvin puoli väsyneenä.
>Aamulla veli kertoo, että oli herännyt samana yönä siihen, että joku oli koputtanut ulko oveen, mutta ketään ei näkynyt.
>Kuumottele myöhemmin