Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paranormaalit ilmiöt, millaisia kokemuksia?

Vierailija
21.05.2014 |

Onko sinulla omakohtaisia kokemuksia tai oletko kuullut luotettavalta taholta paranormaaleista kokemuksista? Millä tavoin ilmiöt ovat näyttäytyneet? Missä tilanteessa? Oletko ollut yksin?

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Helsingissä, kun miespuolinen pyöräilijä pysähtyi punaisiin valoihin. Siinä oli muitakin paikalla, ja ainakin yksi teki ristinmerkin.

Vierailija
22/131 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme 100.v talossa ja ollemme lähes kaikki perheen jäsenet, kerran kaksi perheestä yhtäaikaa, nähneet sotilaspuvussa olevan miehen menevän seinän läpi toiseen huoneeseen. Meille selvisi myöhemmin remontin yhteydessä, että tuossa kohden on ennen ollut ovi. Olen nähnyt saman miehen myös istuvan kyseisen huoneen lattialla. Ja minä olen skeptikko, enkä tiedä mitä noista näyistä ajatella. Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiäisiä on, ennalta aavistaminen, juuri silloin kun sitä vähiten odottaa. Esim. kerran kulki jäätävän kylmät väreet selässä, kun ajattelin ihan randomisti erästä kauan sitten tuntemaani ihmistä ja hän tulikin juuri samalla hetkellä kärryineen hyllyn takaa. Enkä varmasti ollut hänätä nähnyt ennen kauppaan tuloa ulkona tms. Ihme sattumus. 

Vierailija
24/131 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 16:57"]

Etiäisiä on, ennalta aavistaminen, juuri silloin kun sitä vähiten odottaa. Esim. kerran kulki jäätävän kylmät väreet selässä, kun ajattelin ihan randomisti erästä kauan sitten tuntemaani ihmistä ja hän tulikin juuri samalla hetkellä kärryineen hyllyn takaa. Enkä varmasti ollut hänätä nähnyt ennen kauppaan tuloa ulkona tms. Ihme sattumus. 

[/quote]

Tunnistit hajusta, vaikka et sitä tiedostanut.

Vierailija
25/131 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 15:28"]

Heräsin yöllä kotoani tuntemukseen, että joku puristaa käsivarsiani sormillaan kivuliaasti ja näin hämärästi, että  tumma, pitkä hahmo tuijotti munua ja kumartui puoleeni. Tuo hahmo oli samalla täynnä suurta ahdistusta ja pelkoa, mutta oli myös jollakin tapaa agressiivinen ja hyökkäävä. Hahmosta välittyi sekasortoinen tunne. Tunisin, että olen täysin hereillä ja hahmo on totta. Koin, että hahmo on vakavasti sairastunut työtoverini. Aloin herätellä vieressäni nukkuvaa miestäni ja hahmo katosi, ikään kuin liukui pois, hajosi. Seuraavana aamuna sain kuulla, että kyseinen työtoverini oli kuollut edellisenä yönä.

[/quote]

Voisiko olla kyseessä unihalvaus? 

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

Vierailija
26/131 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkin tutun ihmisen loppu on lähellä kuten tässä tilanteessa työkaverin, silloin saattaa tumma olento ilmestyä pahalla ja surullisella energialla varoittamaan.

Vierailija
27/131 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 16:32"]

Itselläni ei ole mitään paranormaaleja kokemuksia, tai ainakaan mitään sellaisia mille en olisi keksinyt loogisia selityksiä, mutta siskollani on yksi joka on kyllä aika kamala.

Siskoni oli vuonna 1998 siivoojana töissä Oulussa ja hän oli siivoamassa erästä baaria. Paikka oli tyhjä mutta jossakin välissä hän näki jonkun parrakkaan miehen kävelevän vessaa kohti. Tietenkin hän luuli, että se oli vain joku äijä joka oli sammunut johonkin nurkkaan mutta ku siskoni meni katsomaan vessoja, siellä ei ollut ketään. Tietenki siskoni luuli että tää äijä oli kivunnut ikkunasta ulos ja sisko meniki kattomaan pihalle, että näkyykö jalanjälkiä (silloin oli talvi) eikä mitään näkynyt :o

[/quote]

Tuo on Kaarlenhovin kummitus, se on nähty lukuisia kertoja, myös itsekin olen nähnyt. Sen suu liikkui ikäänkuin olisi mulle puhunut mutta ääntä ei kuulunut. Sanoin kaverille tyypistä mutta kun käännyin takaisin oli mies hävinnyt.

Vierailija
28/131 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viime Jouluna kävi outo juttu kun olimme maalla sukutilallamme Pyhiä viettämässä koko perheen voimin. Olimme jo nukkumassa, kello oli ties mitä kun tyttäreni tuli herättämään ja oli aivan peloissaan kun oli herännyt siihen että sängyn vieressä oli "joku vanha täti" joka oli sanonut hänelle että minä lähden syksyllä mutta tyttären ei tarvitse olla peloissaan koska hänestä pidetään huolta. Täti oli silittänyt rauhoittavasti tyttäreni poskea ja oli hävinnyt "vain jotenkin". Tarkistimme tyttären huoneen ja eipä siellä tietenkään ketään ollut ja sanoin että se oli vain mielikuvituksen tuotetta, menehän takaisin vuoteeseen. Eipä tullut paljoa nukuttua sinä yönä :S

Vierailija
29/131 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kotiin on ostettu yks vanha sänky ja semmonen vanha kirjahylly nii uskon että niitten mukana on kulkenu jotai henkejä. Mun veli on nähny ja kuullu (en jaksa selittää että mitä :D ) ja mun siskokin. Varmaa puolvuotta sitte kun oli talvi nii mää nukuin mun siskon kans huoneessa (mun sisko nukku jo) nii oli pimeetä mutta ovi oli auki ja vessassa valot nii siinä hyllyn vieressä tumma hahmo oli ja katto mua.. olin iha paniikissa ja nousin sängystä ja laitoin valot poiss mutta en nähny enää sitä. Oon iha varma että siinä oli joku... itse uskon myös näihin paranormaaleihin juttuihin.

Vierailija
30/131 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen enneunia.Kerran näin että olin hautuumaalla ja siellä oli 2 miestä kaivamassa mun serkkuani haudasta ylös.Menin lähempää katsomaan ni tunsin voimakkaan kalmanhajun johon sitten heräsinkin.Serkku oli kääritty harmaaseen vilttiin jossa oli violetit raidat molemmissa päissä ja se oli ihan multanen ja märkä.2 päivää myöhemmin sain tietää että siellä hautuumaalla oli tehty jotain ilkivaltaa mutta serkkuni hauta oli ainoa josta oli hautaristi kaadettu nurin.Tämä oli tapahtunut samana yönä kun näin unen.

Vierailija
31/131 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä kaverini mökillä. Kävelimme tietä pitkin jonka varrella oli sellainen pieni, noin vyötärölle ulottuva postilaatikko. Sitten kaverini pysähtyi ottamaan valokuvaa. Yhtäkkiä huomasin sen postilaatikon vieressä seisovan jonkun musta vaatteisen pitkän miehen joka katsoi alaspäin. Luulin sitä aluksi kaverini isoisäksi ja sanoin siitä kaverilleni. Suureksi yllätyksekseni hän kertoi että ei nähnyt siinä mitään...

Vierailija
32/131 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan sulle 18/31

Sait unihalvauksen.

Vierailija
33/131 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taisin olla n. 7-8 vuotias asuimme kerrostalossa silloin... olimme menossa joskus 9 aikaa illalla pesemään hampaat vessa oli vastapäätä keittiötä ja keittiön ikkuna näkyi selkeästi, no olin pesemässä hampaita pikkuveljeni oli vieressä puuhasteli omiaan mä keskityin ikkunaa ja näin heijastuksen ikkunasta kaljupäisestä miehestä tiskasi tai teki ruokaa ainakin kädet liikkui ja välillä katsoi mua päin ja katsoi pois... pikkuveljelleni sanoin "kuka tuolla keittiössä on?" Pikkuveljeni katsoi pitkään äitini vastasi "mitä sä näit?" Kävelimme peräkkäin keittiöön kerroin näkeväni kaljupäisen miehen ja selitin tiskaamisesta tai teki ruokaa... myöhemmin sain isoveljeltä kuulla oli kävellyt koulusta kotiin ja katsonut olohuoneen ikkunalle nähnyt kaljupäisen miehen tai naisen ajatellut varmaa äidillä on vieras (näytti aikuiselta kuten se miehen kenet näin näytti about 25-30 vuotiaalta) no, kuitenkin isoveljeni saapui kotiin oli huutanut "moi äiti!" Ihmetteli eikö täällä ollutkaa kotona sen jälkeen mä ja äiti tulimme sisälle.

Vierailija
34/131 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli pelkkää omaa mielikuvitusta ja sattumaa, mut pelottava se silti oli. Illalla näin ulkona tumman hahmon, naisen. Nainen katsoi minua ja hävisi. Yöllä ulko-oveen koputettiin. Menin ja avasin oven, eikä siellä ollut ketään. Samaan aikaan lapsi heräsi sängyssään ja alkoi aivan hysteerisenä huutaa. Kertoi että huoneeseen oli tullut vanha nainen ja kumartunut hänen ylleen. Silloin, keskellä yötä, se pelotti vaikka ymmärsin että varmasti tämä ei ole mitään muuta kuin unisten ihmisten sekavuutta. Oveen on koputettu sen jälkeenkin useasti, niin että kaikki olemme sen kuulleet, eikä siellä oven takana ole ollut ketään. Sille on varmasti luonnollinen selitys, pitäisi vaan hoksata että mikä äänen aiheuttaa. Naisen on kuulemma nähneet myös entiset asukkaat, joten oletan että sen vuoksi minäkin sen "näin" kun kuulin niin monelta saman tarinan, että jotenkin odotinkin näkeväni jotain, joskus, jossain.

Vierailija
35/131 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole mitään paranormaaleja kokemuksia, tai ainakaan mitään sellaisia mille en olisi keksinyt loogisia selityksiä, mutta siskollani on yksi joka on kyllä aika kamala.

Siskoni oli vuonna 1998 siivoojana töissä Oulussa ja hän oli siivoamassa erästä baaria. Paikka oli tyhjä mutta jossakin välissä hän näki jonkun parrakkaan miehen kävelevän vessaa kohti. Tietenkin hän luuli, että se oli vain joku äijä joka oli sammunut johonkin nurkkaan mutta ku siskoni meni katsomaan vessoja, siellä ei ollut ketään. Tietenki siskoni luuli että tää äijä oli kivunnut ikkunasta ulos ja sisko meniki kattomaan pihalle, että näkyykö jalanjälkiä (silloin oli talvi) eikä mitään näkynyt :o

Jumpru bub?

Vierailija
36/131 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille kotiin on ostettu yks vanha sänky ja semmonen vanha kirjahylly nii uskon että niitten mukana on kulkenu jotai henkejä. Mun veli on nähny ja kuullu (en jaksa selittää että mitä :D ) ja mun siskokin. Varmaa puolvuotta sitte kun oli talvi nii mää nukuin mun siskon kans huoneessa (mun sisko nukku jo) nii oli pimeetä mutta ovi oli auki ja vessassa valot nii siinä hyllyn vieressä tumma hahmo oli ja katto mua.. olin iha paniikissa ja nousin sängystä ja laitoin valot poiss mutta en nähny enää sitä. Oon iha varma että siinä oli joku... itse uskon myös näihin paranormaaleihin juttuihin.

Mä uskon sua. Lapsena pelkäsin öisin itsestään narisevaa nojatuolia ja tummaa hahmoa kirjahyllyn takana. Lapsena koin useampia pelottavia juttuja, jotka onneksi ovat aikuisiällä hiipuneet.

Vierailija
37/131 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elettii vuotta 1955 ,olin silloin 10 vuotias. Äiti kävi vuorotyössä lasitehtaalla. Kun äiti oli yövuorossa niin isä otti minut aina kainaloonsa nukkumaa. Sinä kesänä nähtii isän kanssa monta kertaa kun keittiön ovesta (ovi oli aina kiinni) tuli naishenkilö, hänellä oli nilkkoihin asti ulottuva harmahtava/sinertävä mekko. Hän käveli kammarin lattian yli kohti ikkunaseinää ja katosi. Isä sanoi että kuka hän eikä sitä tarvinnu pelätä. En vaa enää muista sitä nimeä. Tämä nainen ilmestyi vain minulle ja isälle usein saman kesän aikana. Isähän oli sillo hyvin sairas, ja kuoli 1.11.

Möhemmin kun ollaa juteltu tästä ilmestyksestä siskoni kanssa niin ollaa tultu siihen päätöksee että nainen oli isäni ensimmäinen vaimo, joka oli kuollut synnytykseen, ja valmisteli isäni poislähtöä. Isäni kuolemanjälkee ei naista enää näkyny.

Vierailija
38/131 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Etelä-Savon pohjoisosa

>ole metsä kaverisi kanssa

>olkaa yläasteikäisiä jonneja

>loppukesä/alkusyksy

>seikkailkaa lähellä olevassa metsässä, jonka vierestä lähtee hiihtolatuja

>uskokaa kumpikin paranormaaliin

>menkää metsään

>kuumotus appears

>metsässä autiotalo, jonka ikkunat peitetty vanerilla, joku nähnyt raollaan olevasta vanerilevystä sisälle, sisällä nyljettyjä kissoja seinillä imb4 saatananpalvojat

>kaveri näkee jonkin suuren ruskean ja karvaisen hahmon, jolla hohtavanpunaiset silmät kiiluivat sen katsoessa kaveriani

>jooh elikkäs nyt juostaan ja kovaa :D

>ole semisami, huono kunto

>älä katso taaksesi, mutta juokse elämäsi kovimmat spurtit

>pelastu

>kuumottele asiaa loppuelämäsi ajan, äläkä enää ikinä mene kyseiseen metsään

Vierailija
39/131 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet osaavat olla vittumaisia. Kaukoidässä tämä kuolleiden uudelleen ilmestyminen on samanlainen osa kansanperinnettä kuin meillä esimerkiksi etiäiset tai metsän henget, tosin huomattavasti vahvempana. Kuolleet eivät suoraan ota kontaktia, mutta ilmestyvät tuijottamaan ja kuulemma monesti jostain syystä raapivat seinää.

Oma isoäitini kuoli pari vuotta sitten. Sen verran tiedän, että meidän kotonamme on tapahtunut pieniä selittämättömäksi jääneitä asioita. Tavarat ovat vaihdelleet paikkoja, sähkölaitteet ovat hetkellisesti temppuilleet ja kuulipa tyttöystäväni kerran ääniäkin.

Äitini myös kertoi hiljattain, että muutaman kerran hänen tullessaan töistä kotiin on talossamme ollut erikoinen haju. Se ei ole ollut hyvä eikä paha, mutta jollain tapaa etäisesti tuttu. Tapauksen toistuttua muutaman kerran äiti huomasi, että sehän oli mummon kodin haju. Mummoni oli suvun kovin tällaisiin asioihin uskova, joten jos hän on saanut tilaisuuden käydä kylässä, on hän sen varmasti hyvää tarkoittaen käyttänyt.

Vierailija
40/131 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on käynyt paranormaaleja asioita!

Kun olin joku 4-7v näin paljon paranormaaleja asioita esim. Kerran yöllä (veljelläni ja mulla oli sama huone missä me nukuttiin ja isäkin nukku siellä meijjänkaa ja äiti omassaan) näin pahaa unta heräsin ja nousin ylös ja katoin ovea ( se oli laitettu kiinni ) mutta se oli auki ja näin MÄ NÄIN että siinä oven suussa oli joku hahmo, pelästyin niin paljon että herätin isän ja isäni ei huomannut mitään :C mä oon ihmetelly tätä jo kauan!! Sitten kerran oltii mun veljenkaa mun kamulla ( ku äiti oli yötöissä nii mentii sinne yöks) sit meil on aina sellain "salakerho" mis me niiku etitää "paranormaaleja" asioita :DD Sit kerran (ku ne asuu maalla siel missää ei oo naapureita ei missään) Niiden äiti ja isä oli lähteny kauppaan, niiden talon vieressä on sellain alinantupa ja se alina on kuollut jossain 2003-2005 vuonna! Tai joskus aijjeminkin, mentii sit tutkii sitä alinantupaa (se oli sellain vanha rikkinäinen talo) sit mä seisoin siin ikkunan alla ja sielt katolt tippu ruostunu tai verinen puukko?? :o Sit katoin siihe ikkunaa nii siin oli ns käden jäljet :oo sit menin äkkii juoksee kamun ja veljen luo kertoo!

Sit se mun sama kamu kerto mulle tän (sen mun kamun toine kaveri todisti et se o totta ku ne näki sen!!) Nii niide kuolun vieres on vanha museo mis käy kaikkee paranormaalista! Ne oli kerra kuvaamas siel pimeessä sit ne tuns et niide käsie välist pomppii joku et sillee se pomppii :/Sit se mun kamu näytti kirkos sen yhen kuvan ku se otti ittestää kuvan siel nii sen takana oli joku ns "henki/haamu/olento" :OOO Tällast mulla :3

ps: sori kirjotusvirheet!!!

Voi huoh, inhoan tollasta pikku pissulissujen kirjotustyyliä. "Sit niinku silleen se ovi meni auki, sit mä olin yhtäkkii et hei mitä tää niinku on?? :OOO sit sillee kamun kaa oltiin et ei vittu !!! et siel on joku aave?? :OOO sit ei uskallettu oikeesti niinku enään nukkua ees ja juostii äkkii vaan ulos :OO !! hui se oli kamalaa !!!!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme