Häpeätkö savolaisuuttasi?
Kommentit (33)
En oo alkuperäinen savolainen mut nyt jo 10v asunut täällä. Puhunkin normaalisti.:) Oon innolla savolaistumassa, onhan tässä luonnetta enemmän kuin monessa muussa paikassa. Savonmaa on tosi kaunista ja kaikin puolin mahtavaa, ihmiset ystävällisiä ym..
En ikinä muuttais rumalle tuuliselle pellolle = pääkaupunkiseudulle.
Olen gfeneettisesti yhtä suutelta osin savolainen kuin mustalainen. Savolaisuuttani en ole muille tunnustaut.
suku aikoinaan muuttanut savon sydamesta. en myoskaan hapea suomalaisuutta maailmalla.
suomalaisuutta toisin kuin vaikkapa pohjalainen katteeton boastailu.
En häpeä savolaisuuttani, ei hävetä myöskään olla suomalainen. Miksi pitäisi?
Ei murteesta!
Lähinnä murre, ei muutoin. Savo ei kuulosta uskottavalta kaikissa tilanteissa...
En oo kerennynnä kun on ollunna muutakii tekemistä. t. juntti nro 3
miksi omaa alkuperäänsä pitäisi hävetä? miksi hävetä sitä mistä tulee ja miten puhuu? jokaisella meillä on omakotipaikkamme,emmekä me ole voineet sitä valita. tyhmä kysymys.
Olen itse savolainen.. täällä syntynyt ja täällä myös pysyn!
jotka häpeilevät murretta; omaa tai toisen!
Onko itsetunnossa vai missä vikaa???
miksi häpeäisin?
Toimin kulttuurialalla ja voin olla ylpeä savolaisuudestani: savolaisia tai Savossa vaikuttaneita kulttuuripersoonia on ollut iät ajat aina Paavo Ruotsalaisesta Minna Canthiin, Juhani Ahosta Kai Laitiseen ja Sirpa Kähköseen, Turmion kätilöistä ja Tarot-yhtyeestä Jorma Hynniseen. Myös monet poliittiset vaikuttajat ovat savolaistaustaisia, vaikkapa pääministeri Jyrki Katainen ja Kuopiossa koulunsa ovat käyneet Martti Ahtisaari ja Paavo Lipponen. Jopa Urkki Kekkonen oli savolainen.
Savolaisuus on lahja maailmalle. ;)
Mua kyllä hävetti se hänen murteensa. Onneksi entinen. Nykyään on mies, joka osaa puhua kunnolla.