Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomista saa aina kylmän kuvan...

Vierailija
23.05.2012 |

Ovat hyvin itsekkäitä minä minä minä -ihmisiä.

Esimerkkinä valitus siitä, että lastenvaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi bussiin.

Siihen on turvallisuuspohjainen syy! Jos äiti menee bussiin keskiovesta ja jättää vaunut siihen, ja lähtee sitten eteen maksamaan matkaansa, ja kuski lähteekin pysäkiltä, on siinä suuri riski että vaunut kaatuvat ja vauvalle käy pahasti.

Eli se LAPSI ei ole sinänsä syy siihen että matka on ilmainen.

Jos lapsi on vaikkapa rintarepussa, matka maksaa ihan normaalisti, ääliöt.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikki tänne kirjoittaneet voivat vaikka painua vittuun. :)

Vierailija
2/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia mietiskellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä vaunuja jätetä minnekään.

Vierailija
4/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaisista lapsellisista saa tyhmän kuvan.

t. vela

Vierailija
5/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia mietiskellä.

julkiseen keskusteluun vetäneet. Ja ihan kuriositeettina: jos itse roikut tällä palstalla, luit avaukseni ja jopa vaivauduit kommentoimaan, millä tavalla sinulla on enemmän "elämä" kuin minulla?

Vierailija
6/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvat ihmiset ovat oikeasti noin tyhmiä etteivät tuota ymmärrä. Ja sun yleistyksesi on täysin ala-arvoinen ja käsittämätön.

Vierailija
7/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä vaunuja jätetä minnekään.

Vierailija
8/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vähän yksinkertaisen kuvan:D

Vierailija
9/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ulise. Harva vapaaehtoisesti lapseton on tietoinen siitä, millaista elämä lasten kanssa on - ja miksi olisikaan, eihän hän elä sellaista elämää! Ihan yhtä itsekkäitä ovat myös perheenäidit, jotka olettavat pääsevänsä kakaroidensa kanssa joka paikkaan tuosta vain ja että heidän Niconsa on niiin söpö ja ihku ja että kaikkia kiinnostaa mitäs se Nöpöliini nyt on tehnyt.

terv. esikoista odottava äitipuoli

Vierailija
10/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla oli ideana aloittaa tää keskustelu?

Monet vapaaehtoisesti lapsettomat on parhaimpia tyyppejä, joita tiedän. Heillä on herkkä omatunto, ja monet miettivät kovastikin esimerkiksi kulutusvalintojensa seurauksia, maailman tilaa jne.

Lapsiemme kummeista juuri nuo tahallisesit lapsettomat ovat olleet parhaimpia kummeja. Heillä on aikaa ja kiinnostusta kuunnella pienen ihmisen tarinoita ja ottaa vastaan se lapsen kiintymys ja ihailu. Eivät siis tosiaan ole mitään lapsia vihaavia itsekeskeisiä ihmisiä. Minusta on hienoa, että ihminen on riittävän rohkea tekemään elämässään ne valinnat jotka tuntuvat oikeilta.

Vierailija
11/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaeht. lapseton. Pidän lapsista ja niin pitävät muutkin tuntemani lapsettomat. Lapset ovat tervetulleita julkisiin liikennevälineisiin. Vietä aikaa lasteni kanssa ja ole hyvillä mielin!

Vierailija
12/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuna oli radio rockin haastattelussa eräs vela kertomassa heidän yhdistykden toiminnasta ja kauheat olivat vaatimukset...miks ravintoloissa ei ole lapsivapaata vyöhykettä, miks uimahallissa ei ole lapsivapaata aikaa ym.ym... tosi lapsimyönteinen asenne...

Vierailija
13/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUHTI kuva. Katselin lehdestä jonkun tämän alan järjestön puheenjohtajan kuvaa.

Joskus kyllä mietin myös, että luonto on niin kummasti järjestänyt että kaikkien geenit eivät sitten jatka voittokulkuaan. Näyttäisi siltä, että sievän/hyvännököisen sekä hyväkuntoisen on helpompi päästä pariutumaan ja lisääntymistä ei tarvitse edes pohtia pohjamutia myöten.

Jos luontoäiti ei ole ollut antelias tällä saralla, niin asioita tullee ehkä pohdiskelleeksi pidemmän kaavan mukaan ja vapaaehtoinen lapsettomuus osoittautuu hyväksi ratkaisuksi.

Vierailija
14/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ei-julkisesti sitä mieltä, että lapsettomat ovat monesti aika itsekkäitä ja tunneasioissa kehittymättömiä - syy-seuraussuhde voi tietysti olla kaksisuuntainenkin.

Ja huom, eivät kaikki; ja ihan kuten äideissä ja isissäkin on kylmiä ja kypsymättömiä. Silti monet lapsettomuudestaan ääneen ja kovaäänisesti kohkaavat antavat ap:n kuvaaman vaikutelman.

Ehkä se sitten onkin vaan se omasta mieliiteestä möykkääminen, itsensä uhatuksi kokeminen ja aggressiivinen hyökkääminen, joka tällaisen kuvan antaa? Luultavasti suurin osa "veloista" on ihan lämpimiä ja suvaitsevaisia ihmisiä.

Vierailija
15/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuna oli radio rockin haastattelussa eräs vela kertomassa heidän yhdistykden toiminnasta ja kauheat olivat vaatimukset...miks ravintoloissa ei ole lapsivapaata vyöhykettä, miks uimahallissa ei ole lapsivapaata aikaa ym.ym... tosi lapsimyönteinen asenne...

miksi sinua häiritsisi esim. lapsivapaa vyöhyke ravintolassa? Minusta se olisi ihan ok.

t. lapsellinen

Vierailija
16/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUHTI kuva. Katselin lehdestä jonkun tämän alan järjestön puheenjohtajan kuvaa.

Joskus kyllä mietin myös, että luonto on niin kummasti järjestänyt että kaikkien geenit eivät sitten jatka voittokulkuaan. Näyttäisi siltä, että sievän/hyvännököisen sekä hyväkuntoisen on helpompi päästä pariutumaan ja lisääntymistä ei tarvitse edes pohtia pohjamutia myöten.

Jos luontoäiti ei ole ollut antelias tällä saralla, niin asioita tullee ehkä pohdiskelleeksi pidemmän kaavan mukaan ja vapaaehtoinen lapsettomuus osoittautuu hyväksi ratkaisuksi.

ja sitten kun mukulat on tehty, saakin ja oikeastaan pitää päästää perseensä leviämään kamaliin mittoihin. Tämäkö osoitus hyvistä geeneistä?

Vierailija
17/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin, kahden lapsen äiti, menisin oikein mielelläni lapsivapaaseen ravintolaan, kun kerrankin mieheni kanssa päästään kaksin jonnekin. Lapsista nyt lähtee sitä ääntä, kirkas ja kantava ääni on lapsien ominaisuus, samoin heikohko keskittymskyky pienillä lapsilla.

Vierailija
18/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinua häiritsisi esim. lapsivapaa vyöhyke ravintolassa? Minusta se olisi ihan ok.

t. lapsellinen

että ravintoloissa, busseissa, kaupoissa jne. on vapaaehtoisesti lapsettomista ihmisistä vapaita vyöhykkeitä.

Mua ahdistaa kuluttaa mun rahoja lasten kanssa, kun ympärillä on niin vihamielisiä energiakenttiä. Menen heti siihen puljuun, joka lupaa ettei heillä palvella vapaaehtoisesti lapsettomia.

Vierailija
19/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. lapsellinen

että ravintoloissa, busseissa, kaupoissa jne. on vapaaehtoisesti lapsettomista ihmisistä vapaita vyöhykkeitä.

Mua ahdistaa kuluttaa mun rahoja lasten kanssa, kun ympärillä on niin vihamielisiä energiakenttiä. Menen heti siihen puljuun, joka lupaa ettei heillä palvella vapaaehtoisesti lapsettomia.

Vierailija
20/25 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat hyvin itsekkäitä minä minä minä -ihmisiä.

Esimerkkinä valitus siitä, että lastenvaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi bussiin.

Siihen on turvallisuuspohjainen syy! Jos äiti menee bussiin keskiovesta ja jättää vaunut siihen, ja lähtee sitten eteen maksamaan matkaansa, ja kuski lähteekin pysäkiltä, on siinä suuri riski että vaunut kaatuvat ja vauvalle käy pahasti.

Eli se LAPSI ei ole sinänsä syy siihen että matka on ilmainen.

Jos lapsi on vaikkapa rintarepussa, matka maksaa ihan normaalisti, ääliöt.

Mä asun paikassa missä ei pääse ilmatteeksi bussiin lastenrattaiden kanssa. Silti mulle ei ole ikinä tullut mieleenkään kadehtia tai valittaa siitä että jossain muualla pääsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän