Mitä mieltä olette 47-vuotiaan miehen ja 29-vuotiaan naisen parisuhteesta?
Kommentit (26)
Niillä on vaan 5 vuotta.
KUN TOISILLA TAAS 18 VUOTTA ...
:)
- AP
takana on elettyä elämää esim. tällä 29-vuotiaallakin olisi voinut olla jo lapsia, työelämässä ollut jo jonkin aikaa jne. Luultavasti myös parisuhdettakin takana. Koen siis, että elämänkokemukset eivät erota samalla tavalla kuin esim. 20-vuotiaalla ja 38-vuotiaalla.
Mutta kun ajattelen itseäni, en voisi kuvitellakaan seurustelevani itseäni noin paljon vanhemman kanssa. Työpaikallani on paljon 18 vuotta vanhempia miehiä eli minun tapauksessani 55-vuotiaita, ja vaikka heitä arvostankin ihmisinä ja työtovereina, niin ovathan he vanhoja, aivan eri sukupolvea. Esim. erään tytär on minun kanssani saman ikäinen ja saanut lapsetkin samaan aikaan kuin minä. He ovat lähellä eläkeikää ja miettivät eläkkeelle jäämistä. Minulla on suurin osa työvuosista vielä edessä.
Kun minä olen heidän ikäisensä, 55-vuotias, olisi tämä mies 73-vuotias. Vanhus. En usko, että haluan itse olla työelämässä ja hoitaa samalla kotonani vanhusta. Kun 65-vuotiaana pääsisin eläkkeelle, olisi mieheni jo 83-vuotias. Jos hän olisi vielä elossa, melko varmasti olisi liikuntarajoitteinen, ei enää matkusteltaisi tai käytäisi mökillä. Oma mummini kuoli 85-vuotiaana, ja hän ei viimeisenä vuonna enää liikkunut kuin muutamia askelia kotona. Isosetäni on nyt 83-vuotias ja täysin hoidettavissa oleva. Muisti ei pelaa kunnolla, joten edes henkevät keskustelut eivät auta. Tätäkö haluan tehdä viimeiset työvuoteni ja sen jälkeen eläkevuoteni alun? Saattohoitaa vanhusta?
Olen julma ja sanon ei kiitos. Ei minusta ole tuohon. Hoidan hammasta purren vanhempani ja appivanhempani, ja siinä se sitten on. Jos miehelleni (minua vuotta vanhempi) kävisi jokin onnettomuus tms. tottakai se pitäisi kohdata päivä kerrallaan enkä häntä hylkäisi, mutta en voisi tieten tahtoen ajatella itselleni tulevaisuutta, jossa hoidan vanhuksia vuosikaudet läpeensä. Jokin raja niiden pissavaippojen vaihtamisellakin täytyy olla!
Ei kaikki vanhukset edes päädy vanhainkotiin.
Itse en sanoisi vanhukseksi alle kuuskymppistä ihmistä.
- AP
toimeentulevalta mieheltä ja korkeasti koulutetulta naiselta.'
Kaikkea hyvää heille!
Ei kaikki vanhukset edes päädy vanhainkotiin.
Itse en sanoisi vanhukseksi alle kuuskymppistä ihmistä.
- AP
kahdeksankymppisistä, jotka OVAT vanhuksia, ei auta mikään.
Tuon ikäiset ovat aikuisia. Järkyttävänä pitäisin sen sijaan, jos esim. 15-vuotias seurustelisi kaksikymppisen kanssa.