Olenko todella erikoinen äiti, kun odotan yksinäistä mökkireissuani?
Olen ilmeisesti mökillä vain yhden illan ja yön yksin ja toisena iltana tulee paras ystäväni. Olen niin innoissani tästä. Saan omaa aikaa niin paljon kuin tahdon, ihan arkena joka päivä. Silti odotan sitä ihanaa oleilua yksin meren rannalla. Meillä yksi helppo, kiltti lapsi (kohta 2v) ja minulla ei ole raskasta arjessa. Olen hoitovapaalla ja mies hoitaa lasta ja kotia, kuten minäkin.
Olenko jotenkin erilainen tai huono äiti av:n näkökulmasta? En koe tarvitsevani "lomaa" perheestäni. Mutta silti kaipaan vuorokautta mökillä ihan yksin, hiljaa, saunassa, telkun ääressä, viinilasin kera, grillaten.
Tällaiseen voisin lähteä koska vaan. Mies jää lapsen kanssa mielellään. Mutta kerran kesässä riittää:)
Kommentit (30)
Mä olin viime viikolla pari päivää sairaalassa ja ajattelin vaan, että ihana lepoloma ilman lapsia ja ruokakin tuotiin valmiina nenän eteen :D (No okei, olin kyllä oikeastikin aika sairas, eipä siinä kärvistellessä paljon ehtinyt ikävä tulla...)
Ihanaa lomaa ap, nauti oikein kunnola!
Mä retkeilin ennen lapsia yksin jatkuvasti. Kuinka mielettömän ihana on juurikin joku tällainen toukokuinen ilta, kun voi kulkea koko yön keväisessä luonnossa ja muutenkin olla mökillä ihan yksikseen.
Sellaiset ei enää ole mahdollisia, ja mä kaipaan niitä niin kovasti. Meillä kaksi pientä lasta, mies päivät koulussa ja illat ja viikonloput töissä.
Mut eiköhän se tästä; kun pieninkin kasvaa, he pärjäävät vaikka mummolassakin vanhempieni kanssa niin että voin mennä ja tulla kuten haluan, edes joskus.:)
POSITIIVISESTI siis. Ihania kommentteja. Minulla ei ole arjessa vaikeaa ja miehen kanssa jaetaan kaikki arki. Silti on ihana mennä yksin mökille. Ja toisena iltana olla sitten ystävän kanssa siellä. Ikävöin varmaan pientä taaperoani mutta nautin silti!
Ja todellakin saan harrastaa ja olla omin päin koska haluan. Mutta en halua niin kauheasti... Tämä vaan on niin ihana juttu:)
ap
ihan tosta että sulla helppoa arjessa, mies osallistuu jne. Ja toki mökkireissustasikin. Muista antaa arvoa sille.
niin viettäisin mielelläni rauhallisen viikonlopun siellä ihan yksin. Mutta kun ei ole, niin jää mökkeilyt.
Nauti!
mutta firmalla on ihanissa paikoissa käytettävissä mökkejä. Ja omakin talo on niin upealla paikalla että melkein mökillä olen kun takapihalla istun.
ap
Hrrrr...mä menen kananlihalle jo ajatuksesta et joutuisin yksin meidän omakotitalossa nukkumaan. Mies oli kaksi yötä viime keväänä koulutuksessa toisella paikkakunnalla ja mä vietin unettomat yöt.
nyt vain on eka reissu. Ja tämän olen varannut vain mulle.Muina aikoina sitten ollan perheen kassa ja ystäväperheet viereisissä mökeissä.
Oon vaan ihan yli onnellinen tästä vaikka tää kai on kaikiklle ihan normia elämää. Siis että mies hoitaa kodin ja lapset kuten sinäkin ja saat olla ihan omissa menoissas ja hetkissäs. NIin meilläkin. Enkä muuta edes hyväksyisi.
Mut mun aika firman (olen hoitovapalla) ihanalla mökillä lähenee ja pian päästään sinne myös miehen ja lapsen kaa:) Kesä on niin ihana! Nyt taidan lähteä ulko-olohuopneeseemme lehden lukuun siiderin kera. mies syöttää taaperoa ja hoitaa iltahommia. Minä tuun sit rakastamaan ja halimaan yöpuulle... Ja eiku grillaamaan. Ja suunnittelemaan mitä grillaan YKSIN MÖKILLÄ!!!!!!!!!!!!
ap
Oikein antoisaa reissua sinulle, nauti! Minä kuulun ns. paskaäiteihin ja myönnän olevani hieman erikoinen tapaus tuossa että olen ollut viikonkin yksin enkä ole kaivannut perhettäni. Mies ja lapsi ovat minulle tärkeitä mutta kaipaan todella paljon omaa aikaa, rauhaa jne. ja viihdyn parhaiten yksin.