Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja pilasi hiukseni

Vierailija
09.03.2014 |

Sanoin, että haluan vaalempaa kokonaisvaikutelmaa, ehkä raitoja tai sävytystä vaalenruskealla. Kampaaja värjäsi hiukseni lähes latvoja myöten niin tumman ruskealla, että väri näyttää paikoitellen täysin mustalta. Lähtötilanne siis tummanvaaleat hiukset. Näki järkyttyneen ilmeeni, kun sanoi, että väri kyllä haalenee nopeasti pesussa. No ei ole kahden pesun jälkeen muuttunut miksikään. En yksinkertaisesti saanut suutani auki tilanteessa, koska kampaajan kollega tuli vielä viereen ihastelemaan miten hyvin väri minulle sopii. Olisi tietysti pitänyt heti sanoa, että en halunnut mustaa tukkaa. Onko minulla jälkikäteen mitään oikeutta saada "korjaus" hiuksiini??

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:35"]

Oho! Jopas raadolliseksi meni keskustelu. Minä en solvaa ketään ja ymmärrän että työ on haastavaa koska lippalakin kantajia löytyy niin monenlaista. En kuitenkaan ymmärrä sitä lyhyttä hiusmallin trendiä (eteenkin jos asiakas haluaa kasvattaa pitkää tukkaa) että miksi suomessa siihen pyritään kun muualla sitä vältetään kuin ruttoa? Samoin ihmettelen tuota keski-ikä trendiä naisille ettei missään nimessä SAA olla pitkiä hiuksia +40 vuotiailla. Kampaamokoulussako näitä oppeja opitaan vai mistä ne tulee? 

[/quote]

No jaa, ainakin minun kampaajani ehdotti minulle muutama vuosi sitten, että hänen mielestään minä voisin kokeilla pitkiä hiuksia. Itse olin sitä vastaan, kun yritin sitä monen monta vuotta 80-90-luvuilla, enkä koskaan saanut onnistumaan, vaan latvojen huonokuntoisuuden takia piti aina pistää poikki ennen kuin kasvoivat tarpeeksi. Mutta nykyisin, kun en enää muuttuneen muodinkaan takia joudu ottamaan permanenttia, hiukset kasvavat nopeaa tahtia. Kahdessa ja puolessa vuodessa olen saanut kasvatettua reilusti olkapäiden alle putoavat hiukset, jotka ovat hyväkuntoiset, vaikka harmaantumisen takia värjään ne n. 6-7 viikon välein. Ja ikää on nyt 48 vuotta.

Samalla kampaajalla olen nyt käynyt 11 ja puoli vuotta. Hänellekin tuli vajaa kymmenen vuotta sitten moka, kun innokkaasti rupatellessamme hän ei huomannutkaan saksineensa liikaa (ilman silmälaseja päässäni en näe yhtikäs mitään itse). En sanonut mitään asiasta, mutta esitellessään lopullista leikkausta  hän huomasi ilmeestäni, että nyt tuli kardinaalivirhe ja pahoittelut olivat ylitsevuotavia ja sain sen kampaamokäynnin ilmaiseksi. Meillä oli jo tuolloin niin hyvä asiakassuhde, että jatkoin sitä ilman muuta eikä mitään tuollaista ole enää päässyt tapahtumaan.

Vierailija
182/205 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleno ainoa?

Mulla on todella hyvä kampaaja, aina olen tyytyväinen sieltä lähtiessäni, ja asiakkaana ollut jo iät ajat.

Tässä kampaamossa panostetaan myös henkilökunnan jatkokoulutukseen, Lontoossa ja/tai Pariisissa oppia hakemassa ja trendejä seuraamassa käydään kerran vuodessa.

Nämä kampaajat ovat myös vakiokalustoa muotinäytöksissä, kuvauksissa jne.

Maksaa jonkin verran, mutta kannattaa. Käynti siellä on yhtä juhlaa, myös koko paikan ihanan ilmapiirin vuoksi; melkein kun kavereilla olisi käymässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taitaa olla poikkeuksellinen kampaaja. Jos lopputulos tulisi olemaan huono, hän kertoo sen etukäteen. Myös teini-ikäiseni ovat joskus halunneet väriä, joka ei heidän hiuksissaan näyttäisi samalta, kuin kuvan mallin hiuksissa, tai menisivät jopa pilalle. Eikä koskaan leikkaa liikaa, vaan kysyy välillä, onko mitta sopiva vai otetaanko lisää. 

Vierailija
184/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä asiakkaatkaan älyä vaikka heille sanotaan ettei mustasta saa vaaleaa yhdellä kerralla ja varsinkaan ilman värinpoistoa. Samoin kampaajan kaksi senttiä on joka puolelta kaksi senttiä eikä vaan sieltä täältä niinkuin olisi jos itse leikkaisi. Huhhuh... Olisipa meillä taikavoimat, eikä kemia mikä meidän pitää osata ja jota emme voi muuttaa. Ja asiakkaat kun sanovat että "ei mulla oo koskaa ollu vaaleita kun joskus pari vuotta sitten" vaikka hius on 40cm pitkä ja tottakai siellä on latvoissa vaikka mitä käsittelyjä. Kaikki entinen mikä hiuksessa on, vaikuttaa.

Vierailija
185/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ainoa palvelu Suomessa, jossa asiakas on aina syyllinen palvelun huonouteen. Koskaan vika ei ole kampaajassa, joka polttaa hiukset tai leikkaa väärin tai värjää väärin... Ei, vika on on asiakkaassa ja tämän hankalissa hiuksissa ja puutteellisissa kommunikaatiokyvyissä!

Ehkä teidän kampaajien pitää ruveta kouluttamaan asiakkaita, että me ressukat alamme oppia kuinka kommunikoida teidän kanssanne. Eli tutkintoa kehiin eikä ole kampaajalle menemistä ilman?

Vai olisiko nyt oikeasti syy jossain ihan muualla kuin asiakkaissa?

Ihme kyllä sama asiakaskun on sitten ollut ihan tyytyväinen käydessään ulkomailla kampaajalla vaikkei edes yhteistä kieltä, mutta jotenkin vaan saadaan aikaan yhteisymmärrys ja toteutuskin on asiakkaasta hyvä.

Mitenkäs kampaaja sen selittää?

Vierailija
186/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Amen.

Vierailija
187/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaas värjätä tukkanne itse! Meikäläinenkin äijä osaa värjätä vaimokkeeni tukan tuosta vaan. Väri maksaa 10€+ ja hyvin on kelvannut!! Vähän toista tuntia hommaan menee. Helppo nakki ja tyytyväinen on siippa ollut. Tukan leikkuu on jäänyt otsatukan lyhentämiseen, kampaajan jäljiltä. Polkka pois...

Vierailija
188/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värin saa haalenemaan kun sekoittaa hilseshampooseen (head and shoulders) yhteen pesukerralliseen 1 tl soodaa ja sillä pesee ja antaa vaikuttaa vaikka 10 min. Huuhtelu.

Tuolla seoksella saa hiuksista pois uimahallin kloorin ja kaikki hiustenmuotoiluaineet ja ei ole myrkkyä. Jos haluaa vain puhdistaa nuo jäämät, käy mikä tahansa shampoo, värin poistoon tarvitaan hilseshampoo.

Vierailija
189/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku totesi edellä, että kampaajan jälkeen menee kotiin ja alkaa miettimään miten tästä saa ihmisen näköisen. Tämä on niin totta. Minulla on hennot suomalaiset hiukset ja ruma naama, joten tilannetta ei todellakaan pelasta se, että kampaaja nyrhii hiukset tosi lyhyiksi. Viimeksi meni pari kuukautta, että hiukset ovat inhimillisen pituiset.

Minullakin on hiukset leikattu kerran Lontoossa ja oli paras leikkaus ikänä. Pitänee varata matka kampaamoon.

Vierailija
190/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatteko te muka leikkauksen ja värjäyksen etukäteen kun rahoja takaisin haluatte? En minä ole koskaan maksanut ennen leikkausta senttiäkään ja jos on mennyt ihan päin persettä, niin en maksa ollenkaan.

Vierailija
191/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.... Merkillistä.. Itse olen lähes aina ollut todella tyytyväinen kampaajan lopputulokseen. Tällä hetkellä käyn AKA Luovassa Helsingin keskustassa Fredalla. Miehen hiusten parturointiin olen aina ollut tyytymätön, kunnes hänkin alkoi käymään kampaajallani. Kamalia juttuja olette joutuneet kärsimään hiustenne takia!! :s

Vierailija
192/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin hiusten muhia öljyhauteessa tunnin verran ja pesin fairylla, kuten netissä neuvottiin. Askorbiinihappoa ei ollut tähän hätiin saatavilla. Ei mitään vaikutusta, yhtä tummana pysyy.. Luulen, että joudun vetämään itse latvatkin tummalla värillä, kun tuo vajaa 10cm vaalea pätkä pitkässä tukassa näyttää lähinnä koomiselta.

Eniten ärsyttää se, että on niin höynäytetty olo! Kampaaja ilmiselvästi tajusi mokansa, mutta ei tehnyt elettäkään korjatakseen asiaa, päinvastoin. Täydessä kampaamossa muiden kampaajien ja asiakkaiden edessä on aika hankala tilanne alkaa valittamaan asiasta, varsinkin kun itse on vielä juuri tuloksen nähtyään tosi häkeltynyt eikä ole osannut varautua tilanteeseen. Googlettelin netistä onko asiakkaalla mitään kuluttajansuojaa tälläisissa tilanteissa, mutta aika heikolta näyttää. Pieni hinnanalennus tai hiusten korjaus (en edes keksi miten nämä voisi korjata..) ei paljon lohduta.

Vierailija
193/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap siis tuo 50

Vierailija
194/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen: mitä kuuluu kampaamokoulutukseen tätä nykyä? 

Vierailija
195/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:00"]Parturi-kampaajiksi opiskelemaan päätyvät peruskoulusta aina ne puupäät, jotka eivät pääse muihin kouluihin ja joiden äo on hyvin alhaista tasoa. Eivät siis yksinkertaisuudessaan vain ymmärrä sitä, mitä heiltä pyydetään. Täysiä ääliöitä lähes kaikki kampaajat. Tyhjä katse jo kertoo sen.

terv. Nimim. Myös hiuksensa kampaajalla vastikään pilauttanut peruskoulun opettaja

[/quote]Niin se taitaa olla, että kampaajat ovat niitä tylsempiä kyniä kun muut ovat menneet lukioon. Hinnat osataan kyllä hinata taivaisiin.

[/quote]

Olen kampaaja. Omistan useita liikkeitä. Älykkyysosamääräni on 135.

Tunnen useita erittäin fiksuja kollegoita. Toki joka alalle päätyy niitä puupäitäkin. Myös peruskoulun opettajiksi. :)

Hinnoittelusta voitte syyttää suomen verotusta. Tämänkin tietäisitte jos itse ette olisi niitä puupäitä.

Vierailija
196/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:51"]Mulle kävi sama juttu, säästin pitkään rahaa kampaajaan. Tulostin kuvan jossa nainen maantienharmaa kokonaisuus ja paksut vaaleat raidat koko päässä. Kysyin , että onnistuuko ? Vastasi , että yrittää. Värjäsi jo vaaleat hiukseni ruskeaksi. Raidoista ei tietoakaan, olin järkyttynyt. Kysyi, että miks raidat ei näy, vastasi , että jos olisi laittanut voimakkaampaa vaalennusainetta niin hiukset ois tippunut lattialle. Maksoin 140 e. Meni 2 viikkoa, ärsytti niin kamalasti , koSka en tiennyt, et oliko se oikeassa vai ei. Menin toiselle kampaajalle , näytin saman kuvan niin teki mulle paksut vaaleat raidat koko päähän ja hinnaksi tuli 50 e. Eikä ne hiukset tippunut?

[/quote] jatkaa

Kyseessä oli vielä Lahden kallein kampaamo ja oli mun syntymäpäivä

Vierailija
197/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälleen kaikki on asiakkaiden syytä. Älä syytä peiliä jos naama on vino - ja se naama on aina asiakkaan. Just.

Vierailija
198/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ongelma on se, että kampaajalle ei sanota heti että ei, en ole tyytyväinen. Vaan maksetaan ja sitten itketään kotona. 

Vierailija
199/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 16:52"]

Edelleen: mitä kuuluu kampaamokoulutukseen tätä nykyä? 

[/quote]

https://www.opintoluotsi.fi/fi-FI/koulutusalat_ja_ammatit/opetusohjelma.aspx?StudyProgrammeId=e1d45f0b-f66c-41ce-a0f5-02d6b3043c96

Googleta.

Vierailija
200/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei se suun avaaminen aina edes auta. Aina parturilla väännän suorastaan rautalangasta mitä haluan ja mitä en missään nimessä halua, valitaan yhdessä väri jne. SILTI minunkin hiukseni ollaan mokattu useampaankin otteeseen.

Olen aina hyvin suorasanainen, mutta tälläisestä tilanteesta tekee todella vaikean sen, kun muiden asiakkaiden ja partureiden ympäröimänä niitä pilalle menneitä hiuksia kehutaan vuolaasti. Miten siinä kohtaa sitten kehtaa sanoa, että tämähän on ihan hirveä? Lisäksi siinä on jotenkin ehkä hieman häkeltynyt ja samaan aikaan pyörittelee päässään, että "kyllä kai nämä kivat on kun laitan itse" tai "näihin täytyy varmaan totutella." Sitten ehkä myöhemmin ajatteleekin, että voi hitto olisikohan pitänyt sanoa etten tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä