Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja pilasi hiukseni

Vierailija
09.03.2014 |

Sanoin, että haluan vaalempaa kokonaisvaikutelmaa, ehkä raitoja tai sävytystä vaalenruskealla. Kampaaja värjäsi hiukseni lähes latvoja myöten niin tumman ruskealla, että väri näyttää paikoitellen täysin mustalta. Lähtötilanne siis tummanvaaleat hiukset. Näki järkyttyneen ilmeeni, kun sanoi, että väri kyllä haalenee nopeasti pesussa. No ei ole kahden pesun jälkeen muuttunut miksikään. En yksinkertaisesti saanut suutani auki tilanteessa, koska kampaajan kollega tuli vielä viereen ihastelemaan miten hyvin väri minulle sopii. Olisi tietysti pitänyt heti sanoa, että en halunnut mustaa tukkaa. Onko minulla jälkikäteen mitään oikeutta saada "korjaus" hiuksiini??

Kommentit (205)

Vierailija
201/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 16:50"]

Annoin hiusten muhia öljyhauteessa tunnin verran ja pesin fairylla, kuten netissä neuvottiin. Askorbiinihappoa ei ollut tähän hätiin saatavilla. Ei mitään vaikutusta, yhtä tummana pysyy.. Luulen, että joudun vetämään itse latvatkin tummalla värillä, kun tuo vajaa 10cm vaalea pätkä pitkässä tukassa näyttää lähinnä koomiselta.

Eniten ärsyttää se, että on niin höynäytetty olo! Kampaaja ilmiselvästi tajusi mokansa, mutta ei tehnyt elettäkään korjatakseen asiaa, päinvastoin. Täydessä kampaamossa muiden kampaajien ja asiakkaiden edessä on aika hankala tilanne alkaa valittamaan asiasta, varsinkin kun itse on vielä juuri tuloksen nähtyään tosi häkeltynyt eikä ole osannut varautua tilanteeseen. Googlettelin netistä onko asiakkaalla mitään kuluttajansuojaa tälläisissa tilanteissa, mutta aika heikolta näyttää. Pieni hinnanalennus tai hiusten korjaus (en edes keksi miten nämä voisi korjata..) ei paljon lohduta.

[/quote]

Kokeile tuota, toimii ainakin minulla.

Värin saa haalenemaan kun sekoittaa hilseshampooseen (head and shoulders) yhteen pesukerralliseen 1 tl soodaa ja sillä pesee ja antaa vaikuttaa vaikka 10 min. Huuhtelu. Toistoja sitten monta, niin varmasti haalenee väri.

Tuolla seoksella saa hiuksista pois uimahallin kloorin ja kaikki hiustenmuotoiluaineet ja ei ole myrkkyä. Jos haluaa vain puhdistaa nuo jäämät, käy mikä tahansa shampoo, värin poistoon tarvitaan hilseshampoo.

Vierailija
202/205 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mitenkään suorasanainen, mutta mulle ei tee vaikeuksia sanoa heti jos minun tilaamani maksullinen palvelu ei vastaa sitä mitä tilasin. 

Kai te nyt tarjoilijallekin sanotte jos tuo väärän ruoan pöytäänne? Ihan sama onko siinä toinen kehumassa kampausta, siinä voi sanoa että okei, voi olla MUTTA, tämä ei ole sitä mitä minä tilasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/205 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on vain huonoista kampaajista. Mielestäni kampaajan tehtävä on tehdä hiuksista hyvän näköiset ja saada asiakkaan visio. Jos näytän kuvaa hiusväristä niin he kysyvät minulta pitääkö hänen nyt laittaa tuota vai tuota vai sekoittaa keskenään vai laittaa raitoja sekaan vai vaalentaa. Mistä minä tiedän?? Hän on kampaaja ja jos näytän kuvaa mitä haluan niin kampaajan pitäisi osata sellaiset toteuttaa tai kertoa jos ei hän ei osaa tehdä sellaisia. Ihan naurettavaa... Nyttenkin kävin kampaajalla ja toivoin vaaleaa niin sain tummaa?? Ei se voi olla niin hankalaa sekoittaa vaaleaa väriä... Hiukset on tummemmat kuin alunperin vaikka toivoin vaaleampaa lopputulosta. Taitaa saaha Suomessa nää kampaajat niin huonon koulutuksen sitten kun itekkin osaisin paremmat tehdä.

Vierailija
204/205 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kampaaja jai pitkälle sairaslomalle eikä ole takaisin kuulunut. Hän teki suorastaan taikoja mun hiuksiini ja tuntui ajatuksia lukemalla tietävän just eikä melkeen mitä halusin.

Vaalennettua ombrea. Sen jälkeen olen käynyt kahdella muulla jotka molemmat vuoden aikavälillä pilasivat hiukseni. Näytin kuvia , selitin , pyysin mitä haluaisin .. edelleen hienovaraista vaaleaa ombrea/ balayagea.. no , molemmat länttäsivät päätä myöten menevät symmetriset k**enkeltaiset palkkiraidat. Tulosta ei vielä nii hyvin nähnyt kun hiusket meni samalla vielä aivan pilalle ja jäi pörröön. Jahka vähän silottui muutaman pesun jälkeen niin karmea totuus paljastui palkkiraitoineen. Lisäksi en jotenkin itse hoksannut mitään hoitoa pyytää ( vakkarikampaaja sekoitti hoitoaineen väriin eikä mitään vahinkoa ikinä ole tullut värjäyksen yhteydessä) niin hius vaurioitui niin että jouduin leikkauttamaan koko pituudet pois polkaksi. Et kiitti. Miten voi olla niin vaikeeta ymmärtää kun kuvakin vielä ollut mukana?!

Vierailija
205/205 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime kesänä viimeisilläni raskaana kun kävin kampaajalla. Hän leikkasi tukkaa ja leikkaus oli muuten ok, mutta yhdessä hetkessä hän leikkasi lyhyiden etuhiusteni "päältä" lähempää päälakea olevista pitkistä hiuksista yhden kerroksen lisää etuhiuksia ja tyylitteli ne ohennussaksilla superlyhyiksi ja -ohuiksi. Se oli niin outo näky, että mietin näinkö oikein vai kuvittelinko. Sain samalla reissulla väriä ripsiin ja kulmiin enkä niin keskittynyt hiuksiin, mutta kotona ihmettelin kun otsatukka näytti hassulta.

Kävin pari kuukautta tuosta toisella kampaajalla Helsingin keskustassa. Hän osasi oikeasti leikata hiuksia suoraan ja jopa näytti mitä jälkeä edellinen oli tehnyt latvaan. Siellä oli ollut "lisähapsuotsiksen" lisäksi vaakasuora "kerrostus" eli jokin omituinen palkki. 

Koska tämä kampaaja asui kaukana vaihdoin taas, tällä kertaa luomukampaajalle joka lopetti. Väristä tuli kiva, mutta hennaus lähti hiuksista alle kuukaudessa.

Menin tämän jälkeen taas uudelle tai no, olin käynyt tällä kampaajalla muutamaa vuotta aiemmin jolloin hän leikkasi tosi hyvin, mutta yksinkertainen leikkaus vei 1,5 h joka oli tosi puuduttavaa. Hän näytti miten luomukampaaja oli leikannut hiuksia huonosti ja ne hapsottivat. Hän leikkasi hiukset taas upeasti sekä yhdisti sen pitkäksi kasvaneen "lisähapsuotsiksen" hienosti muihin hiuksiin. Sanoin, että kasvatan tukkaa pitkäksi joten tulen taas parin kuukauden päästä.

Noh, menin tälle taas käymään ja tällä kerralla aiemmin hiukseni loistavasti leikannut kampaaja ei yhtäkkiä enää osannutkaan leikata niitä. Lisähapsuotsiksesta tuli klimppimäinen palkki otsalle, hiuksuani hän tasoitti niin että latva meni jotenkin oudoksi ja hiuksista lähti pituutta liikaa sekä kampaaja valitti koko ajan kun riiputin päätä (olin todella väsynyt ja kotona oli 8 kk ikäinen lapsi). Lisäksi hän ei kuunnellut mitään mitä sanoin vaan valitti siitä kun otsatukkani joka on liian paksu tulee otsalle ja hänestä tämä oli hassua. 

Sitten hän kysyi haluaisinko että hän näyttää miten sen voi muotoilla pois kasvoilta. Sanoin, että voin laittaa sitä pannalla pois kasvoilta. Hän ei kuunnellut vaan sanoi että voi näyttää ja totesin, että ok. Hän alkoi käännellä hiuksia edestä suoristusraudalla, mutta minusta lopputulos on pellehermanni-tukka.

Kampaaja myös puhui miten hänellä on vaihdevuodet ja miten tekee jumppaa niin kilot lähtevät. Vieressä toinen kampaaja puhui asiakkaan kanssa likkojen reissuista, hotelleista ja biletyksestä. Minua vain tympi, olin odottanut pääseväni kampaajalle hemmotteluun ja pikemminkin se oli omituinen nöyryytys josta en tajunnut edes mitä tapahtui.

Taidan minäkin siis liittyä kotikampaajien joukkoon. Ja se on kumma miten hiukset kasvavat jopa jos ei niitä leikkaa eikä koko kasvu silloinkaan ole sitä kaksihaaraista söhrää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi