Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja pilasi hiukseni

Vierailija
09.03.2014 |

Sanoin, että haluan vaalempaa kokonaisvaikutelmaa, ehkä raitoja tai sävytystä vaalenruskealla. Kampaaja värjäsi hiukseni lähes latvoja myöten niin tumman ruskealla, että väri näyttää paikoitellen täysin mustalta. Lähtötilanne siis tummanvaaleat hiukset. Näki järkyttyneen ilmeeni, kun sanoi, että väri kyllä haalenee nopeasti pesussa. No ei ole kahden pesun jälkeen muuttunut miksikään. En yksinkertaisesti saanut suutani auki tilanteessa, koska kampaajan kollega tuli vielä viereen ihastelemaan miten hyvin väri minulle sopii. Olisi tietysti pitänyt heti sanoa, että en halunnut mustaa tukkaa. Onko minulla jälkikäteen mitään oikeutta saada "korjaus" hiuksiini??

Kommentit (205)

Vierailija
61/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 10:10"]

Sanoin, että haluan vaalempaa kokonaisvaikutelmaa, ehkä raitoja tai sävytystä vaalenruskealla. Kampaaja värjäsi hiukseni lähes latvoja myöten niin tumman ruskealla, että väri näyttää paikoitellen täysin mustalta. Lähtötilanne siis tummanvaaleat hiukset. Näki järkyttyneen ilmeeni, kun sanoi, että väri kyllä haalenee nopeasti pesussa. No ei ole kahden pesun jälkeen muuttunut miksikään. En yksinkertaisesti saanut suutani auki tilanteessa, koska kampaajan kollega tuli vielä viereen ihastelemaan miten hyvin väri minulle sopii. Olisi tietysti pitänyt heti sanoa, että en halunnut mustaa tukkaa. Onko minulla jälkikäteen mitään oikeutta saada "korjaus" hiuksiini??

[/quote]

Heh. Kaikkihan menevät kampaajalle värjäyttämään hiuksiaan, että voisivat sitten pikapikaa odottaa niiden haalenemista sopivaksi pesussa? Kampaajan pitäisi tuntea hiusvärit ja osata myös arvioida asiakkaan hiuslaatu niin, että ymmärtää miten se "käyttäytyy" käsittelyssä. Oma kokemukseni liittyy raitoihin vuosien taakse. Omissa hiuksissa luonnostaan voimakas ruskea väri. Kampaaja yritti laittaa raitoja, mutta lopputuloksessa laskin, että yhden raidan hinnaksi tuli satanen. Taisi olla 4 tai 5 himmeää viirua. Asiakas voi tietysti toivoa vaikka kuuta taivaalta, mutta olisi ihan jees, jos kampaaja ns. "asiantutijana" osaisi sanoa, jos jokin ei siihen tiettyyn hiuslaatuun sovi tai todennäköisesti onnistu.

Vierailija
62/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että liian lyhyeksi pitää leikata? Vaikka asiakas pyytää siistimään latvat niin että maksimi 1 sentti saisi lyhentyä niin mikä siinä on että ryhdytään lyhentämään 15-20  senttiä? Miksi muualla euroopassa  kampaajat uskovat asiakkaan pyyntöä ja tekevät ehdottomasti niinkuin asiakas pyytää? Ehkä kampaajia saisi koulutettua täälläkin sopimalla asiasta etukäteen, jos leikkaat huomattavasti enempi kuin pyydetään, en maksa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnat on kalliit verojen takia mun mielestä? ite oon aina saanut halutun lopputuloksen ja luulen että syy on ollut se että olen selittänyt kunnolla ja näyttänyt sormilla esim mitan minkä pituiseksi haluan ja paljon leikataan.. sekä kommentoin myös tekovaiheessa. inhoon sellasia tuppisuita jotka itkee jossain täällä jälkeenpäin vaikka on ite niin epäsosiaalinen ettei uskalla toiselle ihmiselle kunnolla kommentoida. ja hei haloo korvausta voi pyytää jos ei tykkää lopputuloksesta!!!

Vierailija
64/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken A ja O on löytää hyvä ja ammattitaitoinen kampaaja. Itse olen löytänyt sellaisen, samalla olen käynyt jo muutaman vuoden. Arvostan myös rehellisyyttä, pitää voida sanoa kannattaako tehdä tiettyjä muutoksia (leikkaus, värjäys) ja pitää myös osata suositella uusia juttuja. Todellakin osaan arvostaa hyvää asiakaspalvelua/ammattitaitoa koska itsekin olen asiakaspalvelija (tosin en kampaaja ;)). Mieluummin maksan enemmän, aina olen lähtenyt  tyytyväisenä ovesta ulos.

Vierailija
65/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 23:39"]

En ymmärrä! Jos olette tyytymättömiä niin suu auki ja heti! Se ei auta sitten kotona itkeä ja haukkua. Kyllä sen verran pitää osata puolensa pitää, kampaamokäynnit nykyään maksavatkin ihan julmetusti. Tää on kait sama kun ravintoloissa, jos saa huonoa ruokaa ja palvelua niin maksetaan vaan kiltisti. Haloo! Mä en ainakaan maksa jos tulos on ei -toivottu. Sitä  korjataan niin kauan että on hyvä tai jos ei onnstu niin rahat takas! Ei se sen vaikeemaa ole!

[/quote] 

Miten korjataan liian lyhyeksi leikattu tukka? Hiustenpidennyksellä? Tottakai se olisi toivottavaa selvittää asia heti mutta kaikki ei siihen pysty sekä monet joutuvat sokkitilaan kun näkee mitä on tapahtunut.  

[/quote]

Sokkitilaan? Hiusten takia, oikeasti?  Kyllä siinä sokkitilassakin tai myöhemmin olisi vaan osattava reklamoida että ei tää mennyt niinkuin piti. 

Tukka kuitenkin kasvaa. Kampaaja ei voi sitä loihtia pidemmäksi hetkessä, mutta voi kuitenkin antaa alennusta tai antaa ilmaisia hiustenhoitotuotteita.

Vierailija
66/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 08:58"]

En ymmärrä! Jos olette tyytymättömiä niin suu auki ja heti! Se ei auta sitten kotona itkeä ja haukkua. Kyllä sen verran pitää osata puolensa pitää, kampaamokäynnit nykyään maksavatkin ihan julmetusti. Tää on kait sama kun ravintoloissa, jos saa huonoa ruokaa ja palvelua niin maksetaan vaan kiltisti. Haloo! Mä en ainakaan maksa jos tulos on ei -toivottu. Sitä  korjataan niin kauan että on hyvä tai jos ei onnstu niin rahat takas! Ei se sen vaikeemaa ole!

[/quote] 

Miten korjataan liian lyhyeksi leikattu tukka? Hiustenpidennyksellä? Tottakai se olisi toivottavaa selvittää asia heti mutta kaikki ei siihen pysty sekä monet joutuvat sokkitilaan kun näkee mitä on tapahtunut.  

[/quote]

Sokkitilaan? Hiusten takia, oikeasti?  Kyllä siinä sokkitilassakin tai myöhemmin olisi vaan osattava reklamoida että ei tää mennyt niinkuin piti. 

Tukka kuitenkin kasvaa. Kampaaja ei voi sitä loihtia pidemmäksi hetkessä, mutta voi kuitenkin antaa alennusta tai antaa ilmaisia hiustenhoitotuotteita.

[/quote]

Sokkitilaan menevät kyllä! Meillä kävi viimeksi niin suomalaisessa kampaamossa joka on yhden kauppakeskuksen paras kampaamo jossa on hyvät ammattitaitoiset kampaajat. Tyttären pitkistä hiuksista lähti 17-18 senttiä vaikka pyydettiin Latvojen  tasausta ja maks 1 sentin lyhentämistä. Muotoakin lähti muuttamaan ja se oli jotain AIVAN järkyttävän näköistä. Tasapitkät hiukset ja nirhas edestä puolet. Sokki ei enää ollut se sana mikä riittää kuvaamaan sitä olotilaa. Se on jokin saatanallinen transsi mihin sitä joutuu ja silloin ei voi ketään muuta syyttää kuin itteään että sinne saatanalliseen paikkaan on vienyt sinne saatanan ämmän luo. Montaa vuotta ollaan siitä kärsitty ja nykyään käydään missä vaan muualla mutta suomalaisessa ei käydä. Olen rasisti tässä tapauksessa, minulle ei enää kaiken kokemani jälkeen kelpaa suomalainen kampaaja. 

Vierailija
67/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saatanan ämmä" 

Sillä lailla :D Todella aikuista tekstiä.

Ihmiset jotka menee sokkitilaan hiusten takia, miten he selviävät oikeista elämän vastoinkäymisistä?

Vierailija
68/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyttäresi tukasta alettiin leikata melkeen 20 cm mittaa etkä avannut suutasi kertaakaan? Taikka tyttäresi?

Todella uskottavaa.

Vierailija
69/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein varhaisteinin kampaamoon ja kerroin miten piti leikata. Kampaaja sanoi että ok tehdään näin kun pyydetään. Minulla oli pienempi lapsi toisessa tuolissa jonka vieressä olin. Valitsin väärän tuolin koska luotin kampaajaan liikaa. Ja ämmä ei ole tarpeeksi riittävä sana ilmaisemaan sitä tunnetta jota tunnen vieläkin siitä naisesta. Koska niinkuin arvata saattaa tytär oli eniten sokissa koko hommasta. 

Vierailija
70/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 09:45"]

Vein varhaisteinin kampaamoon ja kerroin miten piti leikata. Kampaaja sanoi että ok tehdään näin kun pyydetään. Minulla oli pienempi lapsi toisessa tuolissa jonka vieressä olin. Valitsin väärän tuolin koska luotin kampaajaan liikaa. Ja ämmä ei ole tarpeeksi riittävä sana ilmaisemaan sitä tunnetta jota tunnen vieläkin siitä naisesta. Koska niinkuin arvata saattaa tytär oli eniten sokissa koko hommasta. 

[/quote] 

Kampaamo ei ollut mikään kakspaikkanen pulju vaan näitä isompia halleja mitä nykyään kauppakeskuksissa on joten pienemmän lapsen leikkauspaikka oli kassan vieressä eli en ollut lähellä. 

Vierailija
71/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kärsineet pari vuotta? Millanen tukka lapsellasi oikein on?

Ja kyllä, reklamointi on AINUT tapa jolla voi kampaajalle valittaa. turha ämmitellä ja itkeä palstoilla jos et itse tee asialle mitään.

Vierailija
72/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 09:54"]

Olette kärsineet pari vuotta? Millanen tukka lapsellasi oikein on?

Ja kyllä, reklamointi on AINUT tapa jolla voi kampaajalle valittaa. turha ämmitellä ja itkeä palstoilla jos et itse tee asialle mitään.

[/quote] 

Itkeä palsoilla? Tämä on keskustelufoorumi ja tämä on nyt aiheena tässä keskustelussa. Halusin vaan kertoa kun kysyttiin että miten joku voi mennä sokkitilaan eikä saa suutaan auki että kuinka se kävi meidän tapauksessa. Niitä on varmasti paljon räikeämpiäkin tapauksia. Olotila on samanlainen niinkuin näkisi jonkun kuolevan. Sokki! 

Vierailija
73/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koskaan nähnyt ketään kuolevan vai länkytätkö vaan tämän "shokkireaktiosi" perusteella?

Kun ei, se ei ole verrattavissa edes osittain. 

Jos se on traumatisoinut perhettänne jo useita vuosia, on suoranaista typeryyttä olla valittamatta.

Jos kampaajalle vaan sanotaan et kiitti hyvä on ja maksetaan niin mistä se kampaaja tietää ?

Vierailija
74/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:09"]

Ootko koskaan nähnyt ketään kuolevan vai länkytätkö vaan tämän "shokkireaktiosi" perusteella?

Kun ei, se ei ole verrattavissa edes osittain. 

Jos se on traumatisoinut perhettänne jo useita vuosia, on suoranaista typeryyttä olla valittamatta.

Jos kampaajalle vaan sanotaan et kiitti hyvä on ja maksetaan niin mistä se kampaaja tietää ?

[/quote] 

Olen nähnyt kuolleen ihmisen ja siten tiedän että siinä ei enää pysty puhumaan mitään joten mielestäni hyvin verrattavissa. Kyllä kampaaja sen näki että riemu ei ollut katossa sitäpaitsi ei hänkään ollut sokea. Mutta olenpahan samanlainen stereotyyppi kuin suurin osa suomalaisista että maksan laskuni mutta en enää ikinä mene siihen samaan paikkaan asioimaan enää ja kuten on paljon tutkittu niin huono mainos leivää 50 tutulle. Sokista kuitenkin puhuttiin ja sokki lamanuttaa ja harva pystyy mitään sanomaan siinä tilanteessa. 

Vierailija
75/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 03:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 02:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:20"]Vastatkaa nyt kampaajat, saanko lähteä maksamatta, jos en ole tyytyväinen saamaani leikkaukseen tai muuhun?

Mitä jos vaan sanon, että on ihan kamala ja lähden pois?

Arvatenkaan en aio palata samalle kampaajalle uudelleen, mutta laitatteko laskun perässä?

[/quote] Jos syöt ravintolassa pääruuan ja jälkkärin, mutta jälkiruuan jäötelöpallot oli aseteltu kuvasta poikkeavaan järjestykseen, myös strösseli oli väärän väristä. Voitko annokset syötyäsi jättää kaiken maksamatta?

[/quote]

Keksi nyt oikea esimerkki, jos verrata haluat.

Noita asioita nyt ei kertakaikkiaan voi verrata keskenään :(

[/quote] Kyllä voi. Kampaaja on käyttänyt aikaansa ja itse ostamiaan värejä ym aineita, eivät tuotteet kampaamoihin ilmaiseksi ilmesty. Kun asiakas 2 tunnin työn jälkeen vaatii ilmaista työtä tietää se kampaajalle palkkaa 0e ja lisäksi miinusta rahapussiin 20-30e käytetyistä tuotteista!  Asiakkaalla on jokatapauksessa ammattilaisen tekemä uusi kampaus ja väri hiuksissaan, josta on yhdessä sovittu ja se täytyy luonnollisesti maksaa.

Jos väristä ei pidä, ei se ole kampaaja virhe

. Jos föönaus ei miellytä ei se ole syy jättää maksamatta vaan silloin pitää pyytää föönaamaan joku kohta erilailla.

Asiakkaan pitää myös pysyä sovitussa.

Asiakkaissa on Ikäväkyllä niitäkin jotka tulevat hiuksia leikkauttamaan , värjäämään tai föönauttamaan ja haluavat "kokeilla" muutamaa mallia matkalla lopulliseen malliin. Ota vähän niskasta niin katotaan, sitten vähän päältä, ei ole vielä hyvä.. ota lisää niskasta ja päältäkin vähän lisää. Haluaisin sittenkin toisen korvan näkyviin ja viiston otsatukan, niskan voisi ottaa aivan siiliksi ja otsatukan sittenkin suoraksi ja aivan lyhyeksi jne.. Kampaaja leikkaa hyvinkin 2-3 mallia alusta loppuun ja loppupäivän aikataulut menevät sekaisin. Kassalla rutistaan kun hiustenkleikkaus maksoi niin paljon. Tästä syystä  kampaajan oma vakituinen asiakaspiiri on suuri helpotus. Tuntemattoman on helppo sanoa ettei tykkää ja vaatia ilmaista työtä ja tätä tehdäänkin paljon ihan vaan ilmaisen työn toivossa..

Kampaaja ei himoitse hiuksianne ja leikkaa ilman lupaa 15cm jos on yhdessä sovittu 2cm. Vähän ihmettelen myös kirjoitusta jossa kampaaja laittoi hiustenpidennyksen asiakkaalleen kun oli leikannut liikaa, aina siihen asti kunnes hiukset olivat kasvaneet ennalleen.  Hiuksenpidennykset maksavat hurjan paljon, huoltaminen on aikaavievää ja säännöllisestä. Ei kampaajan kuulu kustantaa  asiakaan hiustenpidennyksiä ja niiden hoitoja. 20e hiusten tasauksen jälkeen vaaditaan 1000e pidennyksiä ja säännöllisiä hoitoja... Hhmmmm.

Vierailija
76/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 09:35"]

[/quote] 

[/quote]

[/quote]

Sokkitilaan menevät kyllä! Meillä kävi viimeksi niin suomalaisessa kampaamossa joka on yhden kauppakeskuksen paras kampaamo jossa on hyvät ammattitaitoiset kampaajat. Tyttären pitkistä hiuksista lähti 17-18 senttiä vaikka pyydettiin Latvojen  tasausta ja maks 1 sentin lyhentämistä. Muotoakin lähti muuttamaan ja se oli jotain AIVAN järkyttävän näköistä. Tasapitkät hiukset ja nirhas edestä puolet. Sokki ei enää ollut se sana mikä riittää kuvaamaan sitä olotilaa. Se on jokin saatanallinen transsi mihin sitä joutuu ja silloin ei voi ketään muuta syyttää kuin itteään että sinne saatanalliseen paikkaan on vienyt sinne saatanan ämmän luo. Montaa vuotta ollaan siitä kärsitty ja nykyään käydään missä vaan muualla mutta suomalaisessa ei käydä. Olen rasisti tässä tapauksessa, minulle ei enää kaiken kokemani jälkeen kelpaa suomalainen kampaaja. 

[/quote] Yksikään kampaaja ei tee mallinmuutosta jos asiakas on pyytänyt 1cm latvoista. Jos kampaaja on kuitenkin ehdottanut mallinmuutosta ja siihen on suostuttu ei virhettä ole tapahtunut. Asiakkaan pitää pysyä sovitussa. 

Vierailija
77/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 09:35"]

[/quote] 

[/quote]

[/quote]

[/quote] Yksikään kampaaja ei tee mallinmuutosta jos asiakas on pyytänyt 1cm latvoista. Jos kampaaja on kuitenkin ehdottanut mallinmuutosta ja siihen on suostuttu ei virhettä ole tapahtunut. Asiakkaan pitää pysyä sovitussa. 

[/quote] 

Ota yhteyttä kuluttajalautakuntaa niin näet faktatietoja etkä koe niitä musta tuntuu ajatuksia 

Vierailija
78/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä kuitenkin on että suomaisilla on aika lyhyet hiukset. Luulen että siksi ulkolaisilla kampaajilla riittää asiakkata koska he tekevät enempi kampauksia sekä saksivat maltillisesti. 

Vierailija
79/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väristä ei pidä, ei se ole kampaaja virhe.

Anteeksi mitä?! Tämä juuri on tätä suomalaista ylimielisyyttä! Jos minä esimerkiksi sanon, että en halua tummia hiuksia, niin mikä siinä sitten on että kampaaja sai hiuksistani tummanruskeat? Siis melkein mustat? Ja on minun vikani, jos en pidä väristä?

Vitsit, kun olisinkin sellainen helppo "kaikki käy" - suomalainen, mutta en ole. Minun hiukseni eivät ole ohuet liirut vaan ihan toisenlaiset, ja sen näkee, ettei niitä osata käsitellä. Onko sekin minun syyni? :D Ja jos sanon, että kaksi senttimetriä, ja lattialla on kymmenen senttimetriä pitkiä hiussuortuvia, niin onko se yhdessä sovittu asia? 

Minä sain suuni auki siinä vaiheessa kun huomasin mitä lattialla on. Aha, anteeksi oli ainoa reaktio. Sitten kun väri oli pesty pois ja kuivatettu, sanoin, että tämä on aivan liian tumma. Aijaa, no ihan hyvä se minusta on ja joo, hyvin sopii sinulle! Mitään hyvitystä en saanut mistään. 

Mitä vittua oikeasti?

Vierailija
80/205 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi lauantaina myös kampaajan hiustenpilaus :( Minulla on aika pitkät hiukset, rintaliivien alaosaan asti suunnilleen. Koska on alkanut tulla harmaita, päätin ottaa värin kampaajalla. Kampaaja ehdotti vaaleahkoa mahonginruskeaa, sävy oli 6.jotain minkä pitäisi vastata vaaleusasteeltaan tummanvaaleaa/vaaleanruskeaa. Väri näytti kivalta tupsussa, mutta lopputulos päässäni on mustanruskea :( Oikeasti, kun minulla nyt on päällä musta paita, eipä juuri värieroa paidan ja tukan välillä erota, auringonvalossa sentään vähän ruskeaa vivahdetta tulee esiin...

Kampaaja kyllä tarjosi vaalennuspesua mutta en halua enää tukkaani semmoisella tuhota. Täytyy nyt vaan yrittää opetella meikkaamaan niin ettei näytä ihan vampyyriltä mustan tukan kanssa... Toisaalta saatan ajan kanssa oppia tästä tummasta tykkäämäänkin, vaikken ole ikinä ajatellut että laittaisin näin tummaksi. Ilmeisesti näytän eksoottiselta, koska koruliikkeessä minulle tarjottiin palvelua englanniksi kun kävin siellä kampaajakäynnin jälkeen ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän