Laitetaan HKI:n sosiaaliviranomaiset vastuuseen 8-vuotiaaseen kohdistuneen avun laiminlyönnistä!
Olisiko jotain tehtävissä? Minusta on täysin pöyristyttävää, että pihalla juoksemaan pakotettua lasta kukaan ei tule pelastamaan. Varsinkin jos tytön isä on tuomittu seksuaalirikollinen.
Millaisia tapauksia sosiaalitoimessa otetaan hoitaakseen, vain vähän vakavampia? Tässä yhteiskunnassa on täysin reikäinen turvaverkko, ei mikään ihme, että ihmiset pimahtavat noin pahasti. Apua ei saa vaikka kylällinen sitä pyytäisi. Kiitos naapureille, jotka edes yrittivät auttaa viatonta lasta.
Kommentit (109)
että lapseni isä aloitti oikeusprosessin muuttaakseen valvotut tapaamiset valvomattomiksi. Oli 24 krt tai kaksi vuotta määrätty valvotuksi. Hän on perheneuvolan psykologin mukaan narsisti, ja olen kyllä itsekin samaa mieltä. Hän rekrytoi sossun tätsyt projektiinsa mukaan, pyysi yhtä tättähäärää sieltä kirjoittamaan minusta valheellisen raportin, joka heikensi asemaani, ja tättähäärä kirjoitti tarkistamatta tietoja. Siis asiavirheineen päivineen. Aavistelin tätä, ja pyysin tättähäärää asianoisaisen tiedonsaantioikeuden perusteella toimittamaan tarkistettavaksi minulle kaikki itseäni ja lastani koskevat asiakirjat. Tättähäärä toimitti kaikki muut paitsi yllättäen tätä pyynnöstä kirjoitettua, asiavirheitä sisältävää, minun asemaa heikentävää raporttia. Sain sen käsiini oikeudenkäynnin kautta, ja arvatkaa kuinka paljon riemastuin!! Tättähäärän selitys tapahtuneelle oli että "no kun se pyysi...". Tättähäärä on nyt sen seurauksena jo ihan muissa töissä. Tättähäärän mielestä oli toisessa yhteydessä myös ok että lapseni sä nimitteli minua huoraksi ja ämmäksi tapaamisvalvojille, poliisin mukaan tämä täytti kunnianloukkauksen tunnusmerkistön mutta tättähäärän mielestä se oli ihan luonnollista. Mulla on näitä tättähäärä-tarinoita sellainen lista, että joskus vielä julkaisen niistä kirjan!!! Tapahtui Pirkanmaalla, Tampereen naapurikunnassa...
joka sana on totta. Tuun vielä astumaan julkisuuteen tarinani kanssa, paljasteltavaa on vaikka kuinka mutta koska prosessi on kesken vielä, oikeudenkäynnit kesken, niin en vielä astu julkisuuteen. Esimerkkejä vastaavasta on n miljoona.
Ihan vain tiedoksi, että lastensuojelulaki on olemassa, ja sitä on syytä noudattaa, myös sossujen. Jos ls-ilmo tehdään, siihen pitää reagoida vähintään tsekkauksella. Tosiasia on, että turhia ilmoituksia tehdään tuhottoman paljon, mikä on harmi, sillä oikeat jutut saattavat hautautua. Itse tunnen paljonkin sosiaalityöntekijöitä, sekä sosionomeja että yliopistossa koulutettuja. He tekevät kaikki sairaan raskasta työtä auttamisen halusta. Tunnen myös yhden miehen, joka on sossuna.
Jos yöllä soitetaan poliisille, että täällä lasta rääkätään (henki ja terveys vaarassa), tulevat varmasti paikalle sossujen kanssa.
Palstan lynkkaysmieliala on melko kiinnostava. Varsinkin kun lynkata halutaan viranomaiset, eivät rikolliset.
Palstailijan logiikalla jokainen väkivallanteko on varmaan ihan jonkun muun kuin tekijän syy.
ovat sitten töissä, kun ei niitä tänne meidän kulmille ole ainakaan riittänyt??? Asiallisisa sossua on ehkä 2 promilliea, joten sillä en lähtisi kovin julistamaan mitään.
Hehän näkivät asian mutta eivät tehneet mitään?
Ja pihallako lapsi juoksi? Eihän se isä kai häntä juoksuttanut?
Ihan vain tiedoksi, että lastensuojelulaki on olemassa, ja sitä on syytä noudattaa, myös sossujen. Jos ls-ilmo tehdään, siihen pitää reagoida vähintään tsekkauksella. Tosiasia on, että turhia ilmoituksia tehdään tuhottoman paljon, mikä on harmi, sillä oikeat jutut saattavat hautautua. Itse tunnen paljonkin sosiaalityöntekijöitä, sekä sosionomeja että yliopistossa koulutettuja. He tekevät kaikki sairaan raskasta työtä auttamisen halusta. Tunnen myös yhden miehen, joka on sossuna.
Jos yöllä soitetaan poliisille, että täällä lasta rääkätään (henki ja terveys vaarassa), tulevat varmasti paikalle sossujen kanssa.Palstan lynkkaysmieliala on melko kiinnostava. Varsinkin kun lynkata halutaan viranomaiset, eivät rikolliset.
Palstailijan logiikalla jokainen väkivallanteko on varmaan ihan jonkun muun kuin tekijän syy.
ja sitten on niitä innokkaita sossuja, jotka noudattaa sitä lakia kirjaimellisesti ja ottavat joka ilmoituksen täysin tosissaan ja vielä enemmänkin ja perheen olot käydään läpi perusmutia myöten, pitkään huolella ja tarkasti kaikkine lausuntopyyntöineen ja haastatteluineen.
Laki tosin edellyttäisi, että selvitys tehtäisi yhteistyössä perheen kanssa ja yksilöllisesti ja että perhettä pitäisi informoida siitä, mitä seuraavaksi, missä akikataulussa ja miksi. ja että omat ennakkoasenteet ja olettamukset eivät saisi vaikuttaa. Lisäksi se selvitys ls:n tarpeesta pitäisi tehdä 3 kk sisällä siitä kun ilmoitus on tehty.
Tämä ei toteudu. Näin ei toimita.
Asikas on syyllinen, kunnes toisin todistaa mutta kaikkea sanomaanne ja kaikkea mitä olette ja ette ole, käytetään teitä vastaan.
http://www.adressit.com/allekirjoitukset/yksikin_8-vuotias_murhanuhri_o… Toivottavasti adressi toimitetaan syyttäjälle!
ja lapsiani kuunnelle.
isä haluaa lapset tavata, lapset ei.
Toivon että huoltajuuskäsittely tulee pian ja huoltajuus siirtyy minulle, sitten isä voi haluta ihan mitä tahansa.
t. peneä ihmettelevä