Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitetaan HKI:n sosiaaliviranomaiset vastuuseen 8-vuotiaaseen kohdistuneen avun laiminlyönnistä!

Vierailija
18.05.2012 |

Olisiko jotain tehtävissä? Minusta on täysin pöyristyttävää, että pihalla juoksemaan pakotettua lasta kukaan ei tule pelastamaan. Varsinkin jos tytön isä on tuomittu seksuaalirikollinen.

Millaisia tapauksia sosiaalitoimessa otetaan hoitaakseen, vain vähän vakavampia? Tässä yhteiskunnassa on täysin reikäinen turvaverkko, ei mikään ihme, että ihmiset pimahtavat noin pahasti. Apua ei saa vaikka kylällinen sitä pyytäisi. Kiitos naapureille, jotka edes yrittivät auttaa viatonta lasta.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten taidan olla muuten vaan näin älykäs

Vierailija
82/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetään vierittää vastuuta valtiolle ja yhteiskunnalle siitä, että täysin oman päätösvallan omaavat aikuiset ihmiset aiheuttavat lapsensa kuoleman. Vastussa ovat vain ja ainoastaan suoraan tyttöön yhteydessä olleet ja hänet tappaneet ihmiset. Välillisesti ei ketään voi vastuuseen laittaa ja varsinkaan "nimiä ja naamoja julkistaa". Sossu olisi toki voinut auttaa josjosjos... mutta ei sosiaaliviraston työntekijät tyttöä tappaneet eikä heitä tule "laittaa vastuuseen" eli rangaista(?) tästä kuolemasta. Toki toimintatapoja olisi syytä parantaa mutta kuten varmasti kaikki ymmärrätte, että silloin huostaanottokynnys alenee sellaisissakin perheissä, missä ongelmia ei ole. Nykypäivänä ei ole enää ilmeisesti yksilönvastuuta. "Omalla vastuulla" ei enää toimi kun aina ollaan vaatimassa vastuuseen ties mitä tahoja, joiden olisi pitänyt voida estää sitä ja olisi pitänyt voida huomata tätä. Jokainen on vastuussa omista teoistaan ja näissä tapauksissa se on murhan tenhnyt henkilö, ei valtio. Valtion virastoissakin on yllättäen töissä vain ihmisiä ja harvempi meistä taitaa olla selvänäijä. Ilmeisesti te av-mammat haluaisitte Minority Report -tyyppisen valvontäjärjestelmän jotta rikolliset tuomitaan ennen kuin ovat rikosta edes tehneet. Sitten pääsettekin valittamaan kahtakauheamin holhousvaltiosta. Jos kun tästä pitää kohkata niin vaatikaa edes tytön kuoleman aiheuttaneille isälle ja äitipuolelle tuntuvia rangaistuksia.

KUKA TURVAA lAPSEN OIKEUDET turvalliseen elinympäristöön näissä tapauksissa. Kuka pitää viattoman puollustuskyvyttömän lapsen puolta kun vanhemmat pahoinpitelevät ja kohtelevat epäinhimillisesti lasta. Lapsen ollessa kyseessä juuri vanhemmat ovat uhka lapselle eivät he tule vaatimaan lapselle oikeuksia. Viranomaiset ovat ainoaat, joilla on laissa valtuudet ottaa lapsi pois tällaisista olosuhteista. Naapureille tai muilla omaisilla ei sitä valtaa ole niin hyvin on Suomessa vanhemmat oikeudet. Ainoa pelastus lapselle ovat viranomaiset varsinkin kun tässäkin tilnateessa oli jo useamman vuoden tullut ilmoituksia lapsesta naapureilta ja muilta ulkopuolisilta. KUAKAAN MUU EI VOI PUUTTUA KUN VIRANOMAISET ja siksi heillä on myös vastuu. Jos vain voisin menisin kyllä perkele itse ja ottaisin lapsen pois tämmösiltä kusipäiltä. Mutta stten vanhemmat nostaa oikeusjutun jne. SIIS LASTEN OIKEAUKSIA EI VOI AJAA KUKAAN MUU KUIN VIRANOMAISET NÄIN SE VAAN ON. Jotain on tehtävä sillä puolella..tämäkin pieni elämä olisi säästynyt, jos toimenpiteisiin olsi ryhdytty. Yhdenkään lapsen ei saisi elää tällaisissa olosuhteissa Suomessa.

vapaassa yhteiskunnassa, jossa ihmisiä ei kytätä liikaa. Me itse haluamme, että vanhempien oikeudet ovat lasten oikeuksia suuremmat. Me itse olemme äänestäneet lainsäätäjämme, ja itse olemme antaneet sossuille juuri sen verran valtuuksia, mitä heillä on. Me myös itse olemme päättäneet, että suomessa eletään minäminä-elämää, jossa oma elinpiiri rajataan tarkasti, ja sukulaisten, ystävien ja naapureiden asiat eivät meille kuulu. Me itse älisemme kuin apinat, jos joku vieras esim. komentaa lastamme, saati jos estää vaikkapa teini-ikäisiä tekemästä tuhotöitä. Silloin me haastamme tämän estäjän oikeuteen lasten pahoinpitelystä. Me itse olemme halunneet yhteiskunnastamme tällaisen steriilin pesän, jossa toisten asioihin ei voi eikä uskalla puuttua, koska tulee turpaan, olitpa viranomainen tai vain huolestunut naapuri. Mitäs jos vilkaistaisiin kerrankin sinne peiliin, eikä taas vain mölistäisi, että jonkun muun syy.

ainakaan minä en tunnista ja tunnusta ajattelevani noin.

En ole äänestänyt eduskuntaan ihmistä, jonka mielstä vanhempien oikudet ovat suuremmat kuin lapsen päinvastoin.

Olen kiinostunut naapaureistani ja muista ihmisistä ja varmasti en ole hiljaa, jos näen lasta kohdeltavan kaltoin.

Silloin se nimittäin ei enää ole perheen asia vaan meidän kaikkien aikuisten asia puuttua, jos semmoista joutuu todistamaan. Tuo nyt piäisi jokaisen tajuta..silllä sinä hetkenä kun todistat lapsen kalatoin kohtelua tulet yhdeksi, joka on vastuussa lapsesta.

Jos oma lapseni tekee jotain niin yleensä kyllä keskutelen asian toisen vanhemman kanssa ja sitten päätän onko lapselleni aiheellista puhua asiasta.

Älä yleistä !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sossut saavat monia lastensuojelu ilmoituksia ja ne on kaikki käytävä läpi vaikka osa niistä olisi todella turhia. Silloin voi sellaisen ilmoituksen läpi käynti jäädä liian myöhäiseksi, jossa oikeasti olisi aihetta toimenpiteillekin kun ns. turhia ilmoituksia on tullut ensin.

Mielestäni on myös hyvä, että ensin täytyy yrittää kaikki mahdolliset avohuollon tukitoimet perheen hyväksi, ennen kuin lapsi otetaan pois. Monesti se jo auttaa, mutta tietenkin täytysi osata katsoa myös milloin on aihetta kiireellisiin toimenpiteisiin.

Uskon kuitenkin, kuitenkin että sosiaalihuollossa yrittävät työntekijät (ainakin suurin osa) tehdä työnsä parhaansa mukaan. Aina se ei vaan riitä, vaikka täytyisi riittää. Silloin enne voi kuitenkaan syyttää sosiaalihuoltoa vaan tätä meidän läpimätää hallitusta joka mielummin sysää rahaa kreikkaan kuin oman maan lapsiin, nuoriin, perheisiin ja vanhuksiin.

Vierailija
84/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. siitä että kerrotaan että tyttöä juoksutetaan pihaa ympäri väkisin, niin ei siinä täyty kiireellisien huostaanoton kriteerit sitten millään, varsinaisesta huostaanotosta nyt puhumattakaan joka on pidempi prosessi ja vaatii ensin avohuollon tukitoimet.

Jos naapurit soittavat poliisit paikalle keskellä yötä kun itkuista tyttöä raahataan pitkin pihoja niin asia on jo ihan toinen, kiireellinen huostaanotto tai tytön sijoitus vaikka mummolle ym. olisi silloin paikallaan. Nythän ei tiedetä minkälaisia ilmoituksia tästä perheestä lastensuojeluun on tehty joten ei voida oikein arvioida sossujen toimia.

Tässä tapauksessa myös jälkimmäinen oli tapahtunut, joten siitäkin on kerrottu sossuun. Eivät asiat koskaan muutu, jos sinunlaisiasi villaisellapainajia riittää..

Vierailija
85/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sossut saavat monia lastensuojelu ilmoituksia ja ne on kaikki käytävä läpi vaikka osa niistä olisi todella turhia. Silloin voi sellaisen ilmoituksen läpi käynti jäädä liian myöhäiseksi, jossa oikeasti olisi aihetta toimenpiteillekin kun ns. turhia ilmoituksia on tullut ensin.

Mielestäni on myös hyvä, että ensin täytyy yrittää kaikki mahdolliset avohuollon tukitoimet perheen hyväksi, ennen kuin lapsi otetaan pois. Monesti se jo auttaa, mutta tietenkin täytysi osata katsoa myös milloin on aihetta kiireellisiin toimenpiteisiin.

Uskon kuitenkin, kuitenkin että sosiaalihuollossa yrittävät työntekijät (ainakin suurin osa) tehdä työnsä parhaansa mukaan. Aina se ei vaan riitä, vaikka täytyisi riittää. Silloin enne voi kuitenkaan syyttää sosiaalihuoltoa vaan tätä meidän läpimätää hallitusta joka mielummin sysää rahaa kreikkaan kuin oman maan lapsiin, nuoriin, perheisiin ja vanhuksiin.

totuus on toinen. Sosiaalihuollossa on paljon ihmisiä, joita ei kiinnosta, jotka ovat äärimmäisen turhautuneita ja kyynistyneitä. Eli sellaisia, jotka eivät todellakaan havittele vuoden työntekijän titteliä tai maailmanparannusta. Osa haluaa, mutta heiltä puuttuu pelisilmä mitä tulee narsisti-isiin ja äiteihin. Eivät he tajua, että perheterapioissa ei puhuta totta, lapset usein valehtelevat säästyäkseen piiskaukselta.

Nämä henkilöt tapaavat ratsata ihan normaaleja perheitä, ei vaikeimpia tapauksia.. Vierestä olen nähnyt tätä touhua aika pitkään, vaikka oma perheeni ei olekaan ollut prosesseissa mukana.

Vierailija
86/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitaan fb profiilin juttelua, jossa tulee ilmi KIVIKON SOSIAALITOIMI. Sielläkö virhe tehtiin vaikka äiti aneli ja rukoili apua lapselleen?

Lapsella oli kuulemma ollut usein mustelmia ja tukka revitty päästä irti. Juoksemaan oli pakotettu toistuvasti äitipuolen toimesta. Mikä helvetin tekosyy KIVIKON sosiaalitoimella on olla puuttumatta tällaiseen lapsen pahoinpitelyyn?

Vierailija
87/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sosiaalityöntekijät voisi olla vastuussa aina? tarkoitan siis sitä kun esim ambulanssi henkilökunta joutuu vastaamaan siitä jos joku kuolee ja hätäkeskuspäivystäjä joutuu vastaamaan siitä jos joku kuolee. eikö sama menettely voitaisi ottaa käyttöön myös tuonne?

Vierailija
88/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sosiaalitoimen työn laadusta Helsingissä kertonee se, että Helsingissä 10 vuotta polisina toiminut ystäväni on näiden vuosien aikana kadottanut luottamuksensa ko. porukkaan TÄYSIN. Sossut ei ota vastuuta mistään, yrittävät vaan kaiken likaisen työnsä poliisille vierittää. Muuten hyvä joo, mutta kun ei poliisi voi ottaa yhtään lasta huostaan, se on sossujen homma!!!

Mutta tästä kaikesta huolimatta suosittelen ottamaan yhteyttä myös poliisiin, kun jotain lastensuojelun tarvetta lähipiirissä/naapurustossa ilmenee. Poliisi ainakin yrittää auttaa ja jääpä sitten edes johonkin rekkareihin tieto, että lapsen kaltoinkohtelu on huomattu.

Vierailija
89/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esimerkiksi ambulanssihenkilökunta joudu juridiseen vastuuseen, jos joku kuolee, eikä myöskään hätäkeskuspäivystäjä, ellei ole kokonaan jättänyt huomioimatta esim. hätäpuhelua.

Lastensuojelussa perheiden tilanteiden selvittäminen ei todellakaan aina ole yksinkertaista, vaan se vaatii aikaa, aikaa ja resursseja + toki motivoituneita tekijöitä. Ja näistä kaikista on pulaa monissa kunnissa. En itsekään haluaisi ottaa moista vastuuta (sosiaalityöntekijän vastuuta esim. huostaanotosta) sossun palkoilla, ja vielä lähes poikkeuksetta joltain taholta saamat vihat vielä niskoille. Ei ole ihme, että noihin hommiin ei ole tunkua, eikä taatusti ole tulevaisuudessakaan.

eikö sosiaalityöntekijät voisi olla vastuussa aina? tarkoitan siis sitä kun esim ambulanssi henkilökunta joutuu vastaamaan siitä jos joku kuolee ja hätäkeskuspäivystäjä joutuu vastaamaan siitä jos joku kuolee. eikö sama menettely voitaisi ottaa käyttöön myös tuonne?

Vierailija
90/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun sattuu jotain traagista perheessä, sossu joutusi vastuuseen? Kuka hullu alkaisi sossuksi? Kellään meillä ei ole kristallipalloa, josta nuo asiat voisi ennustaa.

Vierailija
91/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus on toinen. Sosiaalihuollossa on paljon ihmisiä, joita ei kiinnosta, jotka ovat äärimmäisen turhautuneita ja kyynistyneitä. Eli sellaisia, jotka eivät todellakaan havittele vuoden työntekijän titteliä tai maailmanparannusta. Osa haluaa, mutta heiltä puuttuu pelisilmä mitä tulee narsisti-isiin ja äiteihin. Eivät he tajua, että perheterapioissa ei puhuta totta, lapset usein valehtelevat säästyäkseen piiskaukselta.

Nämä henkilöt tapaavat ratsata ihan normaaleja perheitä, ei vaikeimpia tapauksia.. Vierestä olen nähnyt tätä touhua aika pitkään, vaikka oma perheeni ei olekaan ollut prosesseissa mukana.

te jotka selitätte että kaikki helsingin sossut on välinpitämättömiä ja eivät osaa hoitaa hommiaan, miksi ette itse opiskele sossuksi ja mene tekemään sitä työtä.

Tälläkin palstalla teitä on satoja, nyt kun pompitte koulunpenkille ja menette sitten sossuun töihin, niin viiden vuoden päästä näitä tapauksia ei enää ikinä tapahdu. Tehän tajuatte jopa sen että lapset valehtelevat suojellakseen vanhempia ihan ilman koulutustakin.

Musta tästä asiasta ei voi syyttää ketään muuta kun sitä "isää" ja "äitipuolta". Edellenkään en usko että sosiaalihuolto olisi tätä halunnut.

Vierailija
92/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka selitätte että kaikki helsingin sossut on välinpitämättömiä ja eivät osaa hoitaa hommiaan, miksi ette itse opiskele sossuksi ja mene tekemään sitä työtä.

Tälläkin palstalla teitä on satoja, nyt kun pompitte koulunpenkille ja menette sitten sossuun töihin, niin viiden vuoden päästä näitä tapauksia ei enää ikinä tapahdu. Tehän tajuatte jopa sen että lapset valehtelevat suojellakseen vanhempia ihan ilman koulutustakin.

Musta tästä asiasta ei voi syyttää ketään muuta kun sitä "isää" ja "äitipuolta". Edellenkään en usko että sosiaalihuolto olisi tätä halunnut.

Minulla on jo ammatti ja asuntolaina, jonka vuoksi en viitsi lähteä enää opintielle, kiitos vain. Joukossa on yhtä hyviä sossuja kuin mitä itse olisin tuossa työssä, usein vain tosi huonoja.

Kukaan ei väittänyt että sosiaalihuolto olisi tätä halunnut. Sen sijaan väitettiin, että soskut tykkäävät helpommista jutuista, joissa ei ole pelkoa että pariskunta alkaa hyppiä silmille, laitta lenkille tai vetää tukasta niin, että letti lähtee.

Vierailija
93/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

.

te

.

Minulla on jo ammatti ja asuntolaina, jonka vuoksi en viitsi lähteä enää opintielle, kiitos vain. Joukossa on yhtä hyviä sossuja kuin mitä itse olisin tuossa työssä, usein vain tosi huonoja.

Kukaan ei väittänyt että sosiaalihuolto olisi tätä halunnut. Sen sijaan väitettiin, että soskut tykkäävät helpommista jutuista, joissa ei ole pelkoa että pariskunta alkaa hyppiä silmille, laitta lenkille tai vetää tukasta niin, että letti lähtee.

Niimpä. Tehkää te muut niin kuin minä käsken. Itse en siihen paskaan kättäni laita (vaikka osaisin sen paremmkin tehdä), mutta teidän pitää se tehdä ja vielä aina oikein, muuten tulee huutoa.

No tekopyhille on oma paikka helvetissä ennen kuin harppuosastolle päästetään.

Vierailija
94/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

.

te

.

Niimpä. Tehkää te muut niin kuin minä käsken. Itse en siihen paskaan kättäni laita (vaikka osaisin sen paremmkin tehdä), mutta teidän pitää se tehdä ja vielä aina oikein, muuten tulee huutoa.

Vierailija
95/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

.

te

.

Eli sinusta esimerkiksi poliisin toimia ei saa arvostella, ellei ole poliisi? Poliitikon toimia ei saa arvostella ellei ole poliitikko?

Neukkulan meinkinki ei oikein istu suomalaisessa yhteiskunnassa, täällä viranomaisia saa arvostella.

Vierailija
96/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku herneen nenään vetänyt sossu huutelee täällä, että tehkää itse tämä mun työ paremmin kuin minä tai älkää valittako.

Eikö sossujen koulutukseen kuulu kritiikin vastaanottamisen ja siitä opiksi ottamisen jalot taidot?

Vierailija
97/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli perheneuvolasta jos joku ei tiedä ja terve vaan tutut.

lasteni isä yritti tappaa minut, on nyt vankilassa. penestä on lasten etu viedä lapset sinne isäänsä tapaamaan.... he olivat ihan järkyttyneitä kun sanoin että nyt mennään liian pitkälle, lapset siis näkivät tämän iskän urakoinnin.. miten voi olla lasten etu? voisko joku selittää vai olenko minä vaan hullu... että näin toimitaan Helsingissä. ja minua, uhria, ei kuunnella tippaakaan.

Vierailija
98/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetään vierittää vastuuta valtiolle ja yhteiskunnalle siitä, että täysin oman päätösvallan omaavat aikuiset ihmiset aiheuttavat lapsensa kuoleman. Vastussa ovat vain ja ainoastaan suoraan tyttöön yhteydessä olleet ja hänet tappaneet ihmiset. Välillisesti ei ketään voi vastuuseen laittaa ja varsinkaan "nimiä ja naamoja julkistaa". Sossu olisi toki voinut auttaa josjosjos... mutta ei sosiaaliviraston työntekijät tyttöä tappaneet eikä heitä tule "laittaa vastuuseen" eli rangaista(?) tästä kuolemasta. Toki toimintatapoja olisi syytä parantaa mutta kuten varmasti kaikki ymmärrätte, että silloin huostaanottokynnys alenee sellaisissakin perheissä, missä ongelmia ei ole. Nykypäivänä ei ole enää ilmeisesti yksilönvastuuta. "Omalla vastuulla" ei enää toimi kun aina ollaan vaatimassa vastuuseen ties mitä tahoja, joiden olisi pitänyt voida estää sitä ja olisi pitänyt voida huomata tätä. Jokainen on vastuussa omista teoistaan ja näissä tapauksissa se on murhan tenhnyt henkilö, ei valtio. Valtion virastoissakin on yllättäen töissä vain ihmisiä ja harvempi meistä taitaa olla selvänäijä. Ilmeisesti te av-mammat haluaisitte Minority Report -tyyppisen valvontäjärjestelmän jotta rikolliset tuomitaan ennen kuin ovat rikosta edes tehneet. Sitten pääsettekin valittamaan kahtakauheamin holhousvaltiosta. Jos kun tästä pitää kohkata niin vaatikaa edes tytön kuoleman aiheuttaneille isälle ja äitipuolelle tuntuvia rangaistuksia.

KUKA TURVAA lAPSEN OIKEUDET turvalliseen elinympäristöön näissä tapauksissa. Kuka pitää viattoman puollustuskyvyttömän lapsen puolta kun vanhemmat pahoinpitelevät ja kohtelevat epäinhimillisesti lasta. Lapsen ollessa kyseessä juuri vanhemmat ovat uhka lapselle eivät he tule vaatimaan lapselle oikeuksia. Viranomaiset ovat ainoaat, joilla on laissa valtuudet ottaa lapsi pois tällaisista olosuhteista. Naapureille tai muilla omaisilla ei sitä valtaa ole niin hyvin on Suomessa vanhemmat oikeudet. Ainoa pelastus lapselle ovat viranomaiset varsinkin kun tässäkin tilnateessa oli jo useamman vuoden tullut ilmoituksia lapsesta naapureilta ja muilta ulkopuolisilta. KUAKAAN MUU EI VOI PUUTTUA KUN VIRANOMAISET ja siksi heillä on myös vastuu. Jos vain voisin menisin kyllä perkele itse ja ottaisin lapsen pois tämmösiltä kusipäiltä. Mutta stten vanhemmat nostaa oikeusjutun jne. SIIS LASTEN OIKEAUKSIA EI VOI AJAA KUKAAN MUU KUIN VIRANOMAISET NÄIN SE VAAN ON. Jotain on tehtävä sillä puolella..tämäkin pieni elämä olisi säästynyt, jos toimenpiteisiin olsi ryhdytty. Yhdenkään lapsen ei saisi elää tällaisissa olosuhteissa Suomessa.

vapaassa yhteiskunnassa, jossa ihmisiä ei kytätä liikaa. Me itse haluamme, että vanhempien oikeudet ovat lasten oikeuksia suuremmat. Me itse olemme äänestäneet lainsäätäjämme, ja itse olemme antaneet sossuille juuri sen verran valtuuksia, mitä heillä on. Me myös itse olemme päättäneet, että suomessa eletään minäminä-elämää, jossa oma elinpiiri rajataan tarkasti, ja sukulaisten, ystävien ja naapureiden asiat eivät meille kuulu. Me itse älisemme kuin apinat, jos joku vieras esim. komentaa lastamme, saati jos estää vaikkapa teini-ikäisiä tekemästä tuhotöitä. Silloin me haastamme tämän estäjän oikeuteen lasten pahoinpitelystä. Me itse olemme halunneet yhteiskunnastamme tällaisen steriilin pesän, jossa toisten asioihin ei voi eikä uskalla puuttua, koska tulee turpaan, olitpa viranomainen tai vain huolestunut naapuri. Mitäs jos vilkaistaisiin kerrankin sinne peiliin, eikä taas vain mölistäisi, että jonkun muun syy.

ainakaan minä en tunnista ja tunnusta ajattelevani noin.

En ole äänestänyt eduskuntaan ihmistä, jonka mielstä vanhempien oikudet ovat suuremmat kuin lapsen päinvastoin.

Olen kiinostunut naapaureistani ja muista ihmisistä ja varmasti en ole hiljaa, jos näen lasta kohdeltavan kaltoin.

Silloin se nimittäin ei enää ole perheen asia vaan meidän kaikkien aikuisten asia puuttua, jos semmoista joutuu todistamaan. Tuo nyt piäisi jokaisen tajuta..silllä sinä hetkenä kun todistat lapsen kalatoin kohtelua tulet yhdeksi, joka on vastuussa lapsesta.

Jos oma lapseni tekee jotain niin yleensä kyllä keskutelen asian toisen vanhemman kanssa ja sitten päätän onko lapselleni aiheellista puhua asiasta.

Älä yleistä !!!

Minä olen asenteeltani ihan samanlainen kuin sinäkin, ja siksi mua suorastaan oksettaa yhteiskuntamme tämän hetkinen tila, jossa todellakaan kukaan ei kunnioita eikä arvosta toista.

Ihan esimerkkinä vaikka hetki sitten selaamani ketju, jossa joku koko tärkeäksi asiaksi tehdä avauksen siitä, kuinka HÄN ei missään tapauksessa jaksa olla ystävällinen tuntemattomalle lapselle, ja että ei kai äidit vaan kuvittele, että jotakuta muuta kiinnostaisi heidän lapsensa.

Vaikka maailman helpointa mt- työtä olisi juuri se, että huomioisimme positiivisesti toinen toisemme arjessa, erityisesti ne kaikkein pienimmät.

Vierailija
99/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetään vierittää vastuuta valtiolle ja yhteiskunnalle siitä, että täysin oman päätösvallan omaavat aikuiset ihmiset aiheuttavat lapsensa kuoleman. Vastussa ovat vain ja ainoastaan suoraan tyttöön yhteydessä olleet ja hänet tappaneet ihmiset. Välillisesti ei ketään voi vastuuseen laittaa ja varsinkaan "nimiä ja naamoja julkistaa".

Sossu olisi toki voinut auttaa josjosjos... mutta ei sosiaaliviraston työntekijät tyttöä tappaneet eikä heitä tule "laittaa vastuuseen" eli rangaista(?) tästä kuolemasta. Toki toimintatapoja olisi syytä parantaa mutta kuten varmasti kaikki ymmärrätte, että silloin huostaanottokynnys alenee sellaisissakin perheissä, missä ongelmia ei ole.

Nykypäivänä ei ole enää ilmeisesti yksilönvastuuta. "Omalla vastuulla" ei enää toimi kun aina ollaan vaatimassa vastuuseen ties mitä tahoja, joiden olisi pitänyt voida estää sitä ja olisi pitänyt voida huomata tätä. Jokainen on vastuussa omista teoistaan ja näissä tapauksissa se on murhan tenhnyt henkilö, ei valtio. Valtion virastoissakin on yllättäen töissä vain ihmisiä ja harvempi meistä taitaa olla selvänäijä.

Ilmeisesti te av-mammat haluaisitte Minority Report -tyyppisen valvontäjärjestelmän jotta rikolliset tuomitaan ennen kuin ovat rikosta edes tehneet. Sitten pääsettekin valittamaan kahtakauheamin holhousvaltiosta.

Jos kun tästä pitää kohkata niin vaatikaa edes tytön kuoleman aiheuttaneille isälle ja äitipuolelle tuntuvia rangaistuksia.

Oletko tullut ajatelleeksi, etteivät todellakaan kaikki aikuiset ole kykeneviä "ottamaan vastuuta" itsestään tai teoistaan. Senpä takia sosiaalihuoltojärjestelmä juurikin on olemassa. Viimeaikaisten räikeiden tapusten perusteella sitä pitäisi todellakin tehostaa.

On aivan pöyristyttävä ajatus, että yksilönvastuuseen vedoten pienet lapset pitäisi vain jättää susille. On aivan perusteltua peräänkuuluttaa viranomaisten vastuuta, varsinkin, jos perhe on jo ollut lastensuojelutoimien alaisena. Kivassa lintukodossa elelet.

Vierailija
100/109 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli perheneuvolasta jos joku ei tiedä ja terve vaan tutut.

lasteni isä yritti tappaa minut, on nyt vankilassa. penestä on lasten etu viedä lapset sinne isäänsä tapaamaan.... he olivat ihan järkyttyneitä kun sanoin että nyt mennään liian pitkälle, lapset siis näkivät tämän iskän urakoinnin.. miten voi olla lasten etu? voisko joku selittää vai olenko minä vaan hullu... että näin toimitaan Helsingissä. ja minua, uhria, ei kuunnella tippaakaan.

Käsittämätöntä. Itse olen käynyt perheneuvolassa puhumassa lasten kanssa isän alkoholin käytöstä. Ja minulle kyllä sanottiin, että on täysin minun harkintani varassa saavatko lapset tavata isäänsä vai eivät, vaikka meillä on yhteishuolto. Näin siis ainakin niin kauan kun isä ei perää oikeuksiaan. Ja sittenkin vasta oikeuden päätökseen asti voisin tehdä mieleni mukaan.

Aika eriävät käytännöt tuntuu olevan eri kunnissa. Tämä siis Turussa.

Voimia sinulle.