Tosiuskovainen, uskallatko harrastaa joogaa?
Työkaverini yrittää houkutella minua mukaansa alkeisjoogaan ja on vakuuttanut että siihen ei liity muuta kuin venytyksiä, eli idän uskontoja ei tyrkytetä samalla. Pelkään että saatana houkuttelee minua nyt hänen kauttaan. Jooga on salatieteitä ja salatieteillä on omat keinonsa löytää ihmisen sieluun.
Myös työkaverini on uskovaisia, mutta ei samasta uskonyhteisöstä, eikä tosiuskovainen.
Kommentit (214)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:30"]
Mä olen ihan äimänkäkenä tätä ketjua lukiessani. Olenhan mä siis ennenkin törmännyt joidenkin "tosiuskovaisten" omituisiin juttuihin, mutta tämä "jooga on saatanasta" sekoilu menee jo niin överiksi, että on vaikea uskoa, että jotkut voivat mennä uskonnosta noin sekaisin Suomessa vuonna 2014/2015.
[/quote]
Kerrotko minulle mistä jooga on lähtöisin? Monet jotka näistä asioista höyryävät eivät tiedä mistä on kyse. Jooga ei todellakaan ole verrattavissa esim. zumbaan tai johonkin muuhun liikuntaan vaan se on uskonnollinen rituaali. Se on todella pelottavaa, ettö ihmiset eivät ota asioista selvää ja menevät harrastamaan kyseistä asiaa liikuntana vaikka siinä on kyse jostain ihan muusta. Joogassa ihminen avaa oven henkivalloille ja kutsuu niitä elämäänsä (mm. hokemalla mantroja, joiden sisältöä ei itse ymmärrä).
Kannattaa ottaa itse asioista selvää eikä osallistua mihinkään sellaiseen minkä alkuperää ei tiedä.
[/quote]
Höpöhöpö. Harrastin muutaman vuoden joogaa ja kyllä se oli ihan puhdasta liikuntaa. Joogan juuret ovat toki Intiassa ja hindulaisuudessa, mutta sitä on täysin mahdollista harrastaa (kuten varmaan Suomessa 99,9 % harrastajista tekeekin) puhtaana liikuntana. Muun väittäminen on, anteeksi nyt vain, idiotismia. Kuten sanoit, kannattaa ottaa asioista selvää (menemällä vaikka sinne joogatunnille) eikä sekoilla netissä.
Ihmeen heikkoja uskossaan nämä "tosiuskovaiset" kun "ovet henkivalloille" tuntuvat aukeavan suunnilleen kebabin syömisestäkin.
[/quote]
Jooga on liikuntaa! Ei liity uskontoon.
Ja mitä pahaa siinä on että rauhoitutaan ja liikutaan?
Pahempi on jos upottaa itsensä alkoon.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:30"]
Mä olen ihan äimänkäkenä tätä ketjua lukiessani. Olenhan mä siis ennenkin törmännyt joidenkin "tosiuskovaisten" omituisiin juttuihin, mutta tämä "jooga on saatanasta" sekoilu menee jo niin överiksi, että on vaikea uskoa, että jotkut voivat mennä uskonnosta noin sekaisin Suomessa vuonna 2014/2015.
[/quote]
Kerrotko minulle mistä jooga on lähtöisin? Monet jotka näistä asioista höyryävät eivät tiedä mistä on kyse. Jooga ei todellakaan ole verrattavissa esim. zumbaan tai johonkin muuhun liikuntaan vaan se on uskonnollinen rituaali. Se on todella pelottavaa, ettö ihmiset eivät ota asioista selvää ja menevät harrastamaan kyseistä asiaa liikuntana vaikka siinä on kyse jostain ihan muusta. Joogassa ihminen avaa oven henkivalloille ja kutsuu niitä elämäänsä (mm. hokemalla mantroja, joiden sisältöä ei itse ymmärrä).
Kannattaa ottaa itse asioista selvää eikä osallistua mihinkään sellaiseen minkä alkuperää ei tiedä.
[/quote]
Höpöhöpö. Harrastin muutaman vuoden joogaa ja kyllä se oli ihan puhdasta liikuntaa. Joogan juuret ovat toki Intiassa ja hindulaisuudessa, mutta sitä on täysin mahdollista harrastaa (kuten varmaan Suomessa 99,9 % harrastajista tekeekin) puhtaana liikuntana. Muun väittäminen on, anteeksi nyt vain, idiotismia. Kuten sanoit, kannattaa ottaa asioista selvää (menemällä vaikka sinne joogatunnille) eikä sekoilla netissä.
Ihmeen heikkoja uskossaan nämä "tosiuskovaiset" kun "ovet henkivalloille" tuntuvat aukeavan suunnilleen kebabin syömisestäkin.
[/quote]
Minulla on kyllä ihan omakohtaista kokemusta asiasta ennen uskoontuloa, mutta lopetin kyseiset puuhat kun tulin uskoon. Henkivallat on tosia eikä näitä asioita kannata laskea leikiksi. Seuraukset voivat olla kamalat jos ihminen ei oikeasti varo millaisten voimien kanssa on tekemisissä.
[/quote]
Ei joogassa ja liikunnassa ole mitään henkivaltoja!
Olet kyllä täys pöpi!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 19:10"]Olen aina tiennyt, että uskovaisilla vippaa kallosta, mutta näyttää vippaavan enemmän kuin uskoinkaan.
[/quote]
Oon huomannut saman. Pitäiskö heidän varoa etteivät jäsenet veny ja pitää varoa ettei ole keskittyneen rauhallinen mieli - demonit hyökkää!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 02:31"]
Oletko kuullut että fysikaalinen liikehdintä antaa aivoille käskyjä ja päinvastoin? Ap, älä usko joogaan johdattelevia vastauksia, näissä voi olla takana asioita, joista emme tiedä. Lue Petri Paavolan kirjoituksia Jeesuksen ja joogan yhteyksistä toisiinsa ja rukoile, että mielesi puhdistuisi itämaisten harhaoppien houkutuksesta.
[/quote]
Tällä asenteella ihmiset asuisivat vielä luolissa kypsentäen ruokansa avotulella.
[/quote]
voi olla, että sinä olet siellä tulessa. parempi istua tulen vieressä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:03"]
Eikö nuita tosiuskovaisia vois lähettää jollekin autiolle saarelle. Hirvittää, että tuommoset sekopäät saa täällä ihan vapaana liikuskella. Ainakin niille pitäs laittaa joku merkki, että osais kiertää kaukaa. Ja tietyt ammatit niiltä pitäis kieltää, esim. kaikki missään ollaan tekemisissä lasten / nuorten / vanhusten / henkisesti sairaiden kanssa ja tietysti terveydenhoito- ja sosiaalipuoli. Sopivia hommia tosiuskovaisille olis lähinnä omissa seurakunnissaan. Ja Petri Paavolan sihteerikköinä ;D
[/quote]
Mitäköhän he ovat tehneet? Ateistit tappavat jatkuvasti ja miksi ateisteja ei laiteta telkien taakse?
Ei helvetti, onko teitä tosiuskovaisia näinkin paljon? Masentavaa.
En uskaltais joogata mutta seksiä voin kyllä harrastaa miten haluan ja kenen kanssa haluan.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:22"]
Jooga edustaa tiettyä ideologiaa ja vaikka se kuinka olisi vain liikuntaharrastus, se sisältää silti tätä ideologiaa (ennemmin tai myöhemmin, ei ehkä heti ekalla tunnilla).
Kristityn ei mielestäni pidä harrastaa joogaa. Kyse ei ole siitä "uskaltaako" harrastaa joogaa, vaan siitä, että kristityn tulee pysyä erossa harhaoppisista ideologioista eikä antaa ns. pikkusormea.
[/quote]
Näin on. Noilla perusteluilla, mitä jotkut täällä tarjovat voisi jo niellä vaikka lohikäärmeen. Esim. keskityn ajattelemaan Jumalaa joogatessani; yhtä hyvin voisi väittää, että Quija-laudalla pelaaminen on ok, kun ajattelee vain Jumalaa eikä paholaista/epäjumalia ja kysyy vain "hyviä" kysymyksiä...
Jooga on pahasta siemenestä kasvanut epäjumalan palvontameno, niinpä sen hedelmätkin ovat pahoja, vaikka kuinka maistuisi alkuun makealle.
Jooga on jumalanpalvontaa käytännössä. Uskonto on vain teoriaa. Usko on trippi, joka vie kauemmaksi jumalpalvonnasta.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:22"]
Jooga edustaa tiettyä ideologiaa ja vaikka se kuinka olisi vain liikuntaharrastus, se sisältää silti tätä ideologiaa (ennemmin tai myöhemmin, ei ehkä heti ekalla tunnilla).
Kristityn ei mielestäni pidä harrastaa joogaa. Kyse ei ole siitä "uskaltaako" harrastaa joogaa, vaan siitä, että kristityn tulee pysyä erossa harhaoppisista ideologioista eikä antaa ns. pikkusormea.
[/quote]
Näin on. Noilla perusteluilla, mitä jotkut täällä tarjovat voisi jo niellä vaikka lohikäärmeen. Esim. keskityn ajattelemaan Jumalaa joogatessani; yhtä hyvin voisi väittää, että Quija-laudalla pelaaminen on ok, kun ajattelee vain Jumalaa eikä paholaista/epäjumalia ja kysyy vain "hyviä" kysymyksiä...
Jooga on pahasta siemenestä kasvanut epäjumalan palvontameno, niinpä sen hedelmätkin ovat pahoja, vaikka kuinka maistuisi alkuun makealle.
[/quote]
Ei tuommoisilla ajatuksilla voi päästä taivaaseen. Uskovaiset on suvaitsevia ja rakastaa kaikkia. Mikset sinä rakasta? Kuulutko niihin hurjiin lahkolaisiin?
Näin paksua tuubaa ei ole tullut pitkään aikaan luettuakaan. Jos ap oli kysymyksineen tosissaan, niin onnea vain valitsemalleen tielle.
Mites nuo itämaiset taistelulajit? Saako suomalainen harrastaa kungfuta kun se on shaolin buddhalaismunkkien tapa ilmaista kurinalaista ja askeettista elämäntapaa. Kai ne ovat samalla mietiskelleet ja toistelleet uskomuksiaan?
Meilläpäin harrastetaan vaan ahtaan portin iltamia.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 01:56"]Työkaverini yrittää houkutella minua mukaansa alkeisjoogaan ja on vakuuttanut että siihen ei liity muuta kuin venytyksiä, eli idän uskontoja ei tyrkytetä samalla. Pelkään että saatana houkuttelee minua nyt hänen kauttaan. Jooga on salatieteitä ja salatieteillä on omat keinonsa löytää ihmisen sieluun.
Myös työkaverini on uskovaisia, mutta ei samasta uskonyhteisöstä, eikä tosiuskovainen.
[/quote]
Mene hoitoon, saatana!
Mä kävin puoli vuotta joogassa Oulu-opistolla ja siellä oli myös pari vanhoillislestadiolaista tyttöä. Eipä siellä kovin saatanallinen meininki tosin ollutkaan :D ihan vaan rentoutumista ja venyttelyä. Eikä sun tarvi niitä mantroja lausua, kyllä joogaope (ja Jeesus) ymmärtää!
Venyttely on todettu hyväksi.
Vain idiootti luulee että siinä jotain outoa on.
Oletko koskaan venytellyt kurottaessasi vaikka yläkaappiin?
Teillä uskovaisilla on niin paranoidisia ajatuksia.
On vaikea kehittyä ihmisenä, jos pelkää sitä.
Mielenrauha on saatanasta? Oletteko täyskahjoja?
Parempi yhteys itseen on saatanasta? Oletteko täyskahjoja?
Sanoiko jumala, että pysykää lampaina, heikkoina, älkääkä vain vahvistuko millään tavoin?
Teitä on manipuloitu pahasti, jos tälla tasolla menee ajatusmaailma. Säälin teitä.
Kyse on täysin itsesugggestiosta: jos ajatelet aukeavasi "jollekin", niin ehkä aukeat. Voi myös harrastaa joogaa ajattelematta aukeavasi. Tällöin et todellakaan aukene millekään. Se on kuule sinä heikkomus ihan oma päätös "avautua" tai olla aukeamatta. Jos koko ajan pohdit henkivaltoja, avaat mielesi sellaisille asioille, peloille ym.
Jos et pohdi tällaisia, vaan suuntaan mielesi normaaleihin asioihin, mielesi ei aukene millekkään. Pelko on mielessäsi.
- buddhalaista mielenharjoitusta parhaimmillaan -
Samalla logiikalla uskovaiset ei voisi esim. osallistua urheilukilpailuihin, koska niitä on alunperin vietetty pakanajumalien kunniaksi.
Jeesus vai Mithra? Aika pakanapohjainen on kristinuskokin. Palvovatko Jeesukseen uskovat itseasiassa intialaista auringonjumalaa?
http://www.gnosis.fi/historia/oliko_jeesus_gnostilainen/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mithralaisuus
Raamatun tarinatkin pohjautuvat lähi-idän muinaistaruihin. Onko kristinusko muokattu valtaapitäviltä tahoilta kansan kurissa ja nuhteessa pitämiseksi? Mikä on oikeaa jumalansanomaa? Itse uskon että vastausta siihen kannattaa etsiä sisimmästään rukoilemalla.
Mitä on uskonto itselle merkitsee ja miksi sitä harjoittaa? Haluaako kohottoaa itseään ja egoaan muita korkeammalle? Mitä hyötyä uskonnonharjoituksesta on jos päätyy kuitenkin tuomitsemaan ja mustamaalaamaan muita?
Itselleni uskonnossa on tärkeintä hyvyyden, lähimmäisenrakkauden, myötätunnon ja palvelemisen tavoitteleminen epäitsekkäästi. Voin ihan hyvin lukea kymmentä käskyä tai joogan periaatteita yamaa ja niyamaa.
http://anandaseva.fi/yama-ja-niyama
Jooga valmistaa kehoa meditaatioon ja rukoukseen, eli jumalyhteyteen.
Ihana rukous teille kaikille:
http://www.evl.fi/kappeli/rukous/tunnettuja/Franciscus_Assisilainen.html
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:50"]Itämaisten uskontojen opetuksessa on seitsemän chakraa, joiden kautta kundaliinienergia vaikuttaa ihmisessä. Kundaliinienergiassa on feminiininen Ida-kanava ja maskuliinen pingala-kanava sekä sushumna-kanava. Kundaliinienergiassa herätetään kerällä oleva käärmevoima, joka nousee keskellä olevan sushumna kanavan kautta läpäisten kaikki seitsemän chakraa, jolloin se yhtyy unversaaliin ja jumalalliseen voimaan, eli henkeen. Kundaliini on käärme-energiaa sekä käärmevoimaa, jonka kautta ihmisessä herätetään henkisyyden kasvu.
Raamattu opettaa, että saatana eksytti paratiisissa Aatamin ja Eevan käärmeen hahmossa, jossa käärme valehteli että Aatamin ja Eevan silmät avautuvat ja he tulevat kuin jumalaksi tietäen hyvän ja pahan. Paha saatana on kautta ihmiskunnan historian eksyttänyt ihmisiä käärmevoiman sekä käärmehahmon kautta. Kundaliini käärmevoima on saatanan eksyttävää valhevoimaa, jonka kautta saatana eksyttää ihmisiä pois pelastuksesta iankaikkiseen kadotukseen.
Paratiisissa saatana eksytti ihmiset käärmeen kautta, siksi hän on myös kautta historian jättänyt oman tunnistettavan puumerkkinsä ja jalanjälkensä historianlehdille, jonka kautta hän myös nykyään eksyttää ihmisiä kundalini-käärme hengen ja voiman kautta. Paratiisissa saatana eksytti käärmeen hahmossa Eevan (feminiinisyys) sekä Aatamin (maskuliinisuus), siksi kundaliinissa on feminiininen Ida-kanava sekä maskuliinen pingala-kanava.
Joogan henkinen sanoma on vastoin Raamatun Jumalan sanaa, eli joogan henkinen sanoma vääristää totuuden. Joogan henkinen sanoma avautuu valheen kautta ottamalla vastaan tietoisuuden taso, jossa demonihenget eksyttävät ihmisiä. Joogan henkinen sanoma opettaa kundaliinienergiasta, eli käärmevoimasta, joka on todellisuudessa itse saatanan pahuuden henki. Joogassa kundaliinivoiman kautta ihminen yhtyy universaaliin henkeen ja tulee itse osaksi tätä henkeä; todellisuudessa ihminen on saanut yhteyden saatanallisiin demonihenkiin. Joogan henkisen sanoman kautta ihmiset pyrkivät olemaan yhtä ja elämään tässä yhteydessä joogan henkisen sanoman kautta; eli kyseessä on saatanallinen opetus, jonka kautta paha saatana haluaa yhdistää ihmiset palvelemaan pahaa saatanaa.
[/quote]
Kuule kun itse Luoja eli Jumala on antanut meille mm. tämän kundaliinienergian joka on elämänvoimaa.