Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko rahaa häälahjaan?

Vierailija
09.06.2008 |

Millainen budjetti teillä on häälahjoihin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme kiitosta laajasta ja kattavasta lahjalistasta sekä tilinumerosta häämatkakassaa varten. Erityisesti tilinumerosta kiittelivät perhe, johon oli juuri ennen häitämme syntynyt toinen lapsi eikä ollut aikaa lähteä shoppailemaan lahjaa. Häälahjan pystyi kätevästi hoitamaan omalta kotikoneeltaan suoraan tilille. Myös Lapissa asuva pariskunta kiitteli tilinumeroa, niin ei tarvinnut lähteä satojen kilometrien päähän häälahjaa ostamaan. Ja lopuksi mummoni kiitteli, kun ei tarvinnut lähteä ostoksille, vaan asia hoitui lähipankissa (mummolla on vaikeuksia liikkua).

Vierailija
22/28 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku lottovoittaja antaisi lahjaksi 50e niin sitä varmaan pidettäisiin tosi pihinä.. Ja oon miettinyt, et jos voittaisi lotossa niin jos kaveri lainaisi 20e ja pyytäisin sitä takaisin niin taas ajateltaisiin et tollakin on niin paljon rahaa et mitä se paria kymppiä ruinaa (hyvällä tuurilla niitä lainailijoita voisi olla useitakin). Ja jos ei lainaisi sitä 20e niin olisi taas tosi pihi. Ja sit varmaan joutuis aina tarjoamaan kaiken kaikille kun rahaa olisi, muuten pidettäisiin taas tosi pihinä=D No onneksi en ole lotossa voittanut ja tuollaisia kavereita tuskin olisi mut mietin vaan=D Vaikka saishan se lottovoittokin tulla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans voi ymmärtää miten rahan pyytämistä lahjaksi voidaan pitää kerjäämisenä.

- Ensinnäkin kaikki listat on TOIVEITA, ei vaatimuksia ja ne on tehty helpottamaan vieraiden elämää jos on esteitä lahjashoppailussa kuten juuri äsken joku heitti hyviä esimerkkejä.

- Itse olen menossa la häihin enkä todellakaan usko että hääpari analysoi saatuja rahamääriä ja luokittelisi ihmisiä sen mukaan.

- Ko hääparilla on valmis koti ja toivovat rahaa muutamaan huonekaluhankintaan. En pidä yhtään pahana. Tosin itse ostin lahjan joka on toivottavasti heidänkin mielestään hauska. Mutta olisin antanut rahaa jos en olisi keksinyt mielestäni kivaa lahjaa.

- En koe että maksattavat häitään vierailla vaikka rahaa toivovatkin

Ja viimeisenä, kommentti alkuperäiselle. On ahnetta ja typerää kiukutella lahjoista jälkikäteen. Eikö yhdessäolo ystävien kanssa olekaan pääasia?

Vierailija
24/28 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ihan läheinen, 20e on maksimi. Jos on läheinen ihminen, niin max 50e laittaisin lahjaan.

Vierailija
25/28 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu aika lailla kuinka läheisesti tunnetaan hääpari. Jos vaikka joku työkaveri kutsuisi häihin, niin ehkä joku 50-60 euroa. Lähemmille ystäville menisi enemmän ja samoin jos sisarus menisi naimisiin.

Riippuu myöskin, että ostetaanko listalta vai keksitäänkö itse. Jos ollaan antamassa rahaa, niin sitten joku pyöreä summa.

Edelleen vaikuttaa se, että ollaanko itse menossa häihin. Esimerkiksi ulkomailla vietettäviin häihin, joihin osallistuttiin isoon porukkalahjaan laitettiin kai vaan 30-40 euroa.

Samoin isossa porukassa lahjasumma yleensä on pienempi.

Vierailija
26/28 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt sisko tms menisi, niin 100 e.

Vierailija
27/28 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on meille iso raha.

Vierailija
28/28 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisimmille 200-300 euroa tai enemmänkin, jos mielestämme paras lahja on sen hintainen.

Joka rahana pyytää, saa 50 euroa! Paitsi ihan lähisukulainen......