Ostin tarjouksesta 0,85 e hernekeiton kyllä tuosta nyt pari päivää syö.
Väitetään, että ruoka muka kallista. Tämä on hyvää, halpaa ja terveellistä.
Kommentit (52)
Kmenu maksaa alle euron. Lihaa löytyy kyllä vain sen sisällysluettelosta, mutta ihan hyvää soppaa silti.
Pari päivää tosiaan syö hernaripurkista ja hyvin silläkin selviää, ainakin, jos laittaa oheen juustovoikeivän myös. Ja maitolasillisen.
Kilo Ylistalon herneitä maksaa 2,50 e. Mikset keitä itse rokkaasi niin söisit viikon vielä halvemmalla.
Väitetään, että ruoka muka kallista. Tämä on hyvää, halpaa ja terveellistä.
Jos et muuta edullista ruokaa löytänyt kuin markkinoiden halvimman purkkihernekeiton, niin se on silloin ihan oikea väite, että ruoka on kallista.
No välillä juu mutta vuodessa on 353 päivää noiden kahden päivän lisäksi.
Joo kun sinne sekaan ruskistaa jauhelihaa
Kotimaista hernekeitto maksaa 0,79. Sitä ja reissumiestä täällä syödään ja hyvää on. ,issatkin tykkää siitä 🥣🐈🥣🐈
Vierailija kirjoitti:
Kilo Ylistalon herneitä maksaa 2,50 e. Mikset keitä itse rokkaasi niin söisit viikon vielä halvemmalla.
Näillä sähkönhinnoilla ei kait kannata, kaupasta ostettu ehkä halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä halvemmalla? MIten, jos kilo maksaa 2,50e ja lisäksi on herneitten 5 tunnin haudutus sähköliedellä, kalliilla pörssisähköllä?
Hernekeiton voi myös syödä kylmänä suoraa purkista, niin ei mene sähköä eikä puita lämmitykseen eikä vettä ja pesuainetta tiskaukseen. Lusikanhan voi nuolla puhtaaksi.
Ja kuka muka syö hernaria viikon? Johan siinä pörräisi ympäriinsä kuin karannut ilmapallo.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka muka syö hernaria viikon? Johan siinä pörräisi ympäriinsä kuin karannut ilmapallo.
Onko sulla jotain vikaa suolistossasi?
Vierailija kirjoitti:
Kotimaista hernekeitto maksaa 0,79. Sitä ja reissumiestä täällä syödään ja hyvää on. ,issatkin tykkää siitä 🥣🐈🥣🐈
Hernekeittoa syövä kissa? Vai sitä ressumiestäkö se söi?
Kissahan on lihansyöjä. Kissan herkut, kuten hiirulaiset, myyrät ja linnut... ne luetaan eläinkuntaan kuuluvaksi. Liharuokaa. Sitä kissa ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Joo kun sinne sekaan ruskistaa jauhelihaa
Joku lisää makkaranpaloja, joku taas sikanautasäilykkeestä lihanpaloja.
Loirin Vesku tuunasi purkkihernarin poron jauhelihalla, purjosipulilla, kolmen juuston kermalla, sipulikermalla, kurkumalla ja merisuolalla.
Vierailija kirjoitti:
Kun lasket herneiden päälle pitkän keittoajan kalliilla sähköllä, sipulin, voin, suolan, veden sekä palvikinkun palan tai vastaavan sattumiksi, tulisi omatekoisesta hernekeitosta huomattavasti tölkkikeittoa kalliimpaa!
Vierailija kirjoitti:
Hernekeiton voi myös syödä kylmänä suoraa purkista, niin ei mene sähköä eikä puita lämmitykseen eikä vettä ja pesuainetta tiskaukseen. Lusikanhan voi nuolla puhtaaksi.
Näin moni tekee. Tonnikalakin syödään yleensä niin. Ja moni muu säilyke.
Vaikka säilykkeessä on aina botuliinimyrkytyksen riski. Sen takia on aina varmempaa käyttää säilykkeet kuumennettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeittoa syövä kissa? Vai sitä ressumiestäkö se söi?
Kissahan on lihansyöjä. Kissan herkut, kuten hiirulaiset, myyrät ja linnut... ne luetaan eläinkuntaan kuuluvaksi. Liharuokaa. Sitä kissa ostaisi.
Kissi on kyllä koiraa taloudellisempi lemmikki!
Se pesee itse itsensä ja hautaa itse jätöksensä ja pyydystää itse ruokansa, sen kun vain päästää sen pihalle! Mutta jäniksen ajoon siitä ei valitettavasti ole, se kun ei osaa haukkua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain vikaa suolistossasi?
Varsinkin hernekeiton jälkeen on.
Hyvä, että palstalla on näitä aloituksia edukkaista ruoista. Otan aina vinkit talteen👍
Ja voit jatkaa hernekeittoasi vedellä, niin syöt vaikka koko viikon yhdestä purkista.