Satutko muistamaan minut ja pitkän vuodatukseni miesystävästäni, josta sitten erosin?
Sain tietää, että mies on naimisissa. En olisi uskonut, että ero niin kevyestä suhteesta ottaa näin koville. Olen tapaillut muita miehiä, mutta en seurustele.
Kysynkin muilta suhteesta eronneilta, miten kauan teillä kesti jättää taakse suhde ja mies ja tottua siihen, että säännölliset yhdessäolot ja etenkin säännöllinen seksi loppuvat? Ehdimme olla yhdessä vain kolmisen kuukautta, mutta siihen ehti jo tottua.
Kommentit (621)
Aivan käsittämättömiä reaktioita tuo sinun tilanteesi on täällä synnyttänyt, suurin osa vastaajista kuulostaa täysin kyvyttömiä empatiaan. Esitänkin arvelun että vastaajana on yksi, enintään kaksi miehen pettämisen vuoksi erittäin katkeroitunutta naista. Eivät ole vieläkään pystyneet antamaan anteeksi omalle miehelleen (ymmärrettävää kyllä), ja nyt kanavoivat raivoansa sinuun kun eivät voi kotona jatkuvasti huutaa. Ja ehkä se on heidän omassa elämässäänkin ollut helpompaa syyllistää sitä naista jonka kanssa on petetty, kuin omaa aviomiestä. Säälittävää ja empatiakyvytöntä toimintaa joka tapauksessa purkaa sitä sinuun.
Olet mielestäni käyttäytynyt aivan normaalisti, totta kai se on vaikea tai lähes mahdoton myöntää itselleen tuossa vaiheessa että jollain tavalla tuli hyväksikäytetyksi. Olit kuitenkin varmaankin ihastunut tuohon mieheen, ja ihmisestä johon on ihastunut on vaikea uskoa mitään pahaa. Et ole mitenkään mielisairas jos tuntuu olevan vaikeuksia sammuttaa tunteita kuin katkaisijasta nyt kun olet saanut tietää totuuden, päinvastoin! On kuitenkin erittäin tärkeää että pysyt päätöksessäsi, koska onnea et tuosta suhteesta tule löytämään. Ehkä kannattaisi kieltää mieheltä viestittelykin, mihin hyvään se voi johtaa? Jos hän kunnioittaa sinua, hän kunnioittaa myös pyyntöäsi tulla jätetyksi rauhaan.
Tsemppiä erossa pysymiseen ja mitä noihin vihaisiin kommenteihin tulee, niin muista että nimettömänä on helpompi heittäytyä empatiakyvyttömäksi ja vaikka yhden ihmisen tukkia koko ketju katkeruudellaan. Ei kukaan normaalisti tuolla tavalla sinun ahdinkoosi reagoisi. Normaali katkeroitunut ihminen kyllä voi niin tehdä. Jätä omaan arvoonsa, siellä on oma ahdistus taustalla ja sinä olet jo päässyt elämässäsi eteenpäin, jatka samaan suuntaan!
oletko ap noin muuten onnellinen ja tyytyväinen elämääsi ihan aidosti? Siis että koet, että muuta vikaa ei ole kuin tällä hetkellä kaipaus tuota miestä kohtaan? Jos muut asiat on hyvin, niin pääset varmasti miehestä yli ilman hirveitä ongelmia.
Sama kirjoittaja kuin edellisessä, luin nyt vasta tuosta viimeisestä tapaamisesta ja edelleen ihmettelen kirjoittajien reaktioita. Ap oli todella pahoillaan siitä miten tuo mies tunkeutui sisään ja muutenkin tämän käytöksestä. Ihan niinkuin normaali ihminen reagoisi. Mitä järkeä tähän on vielä käydä nokkimaan?
Ja ap, toisaalta noissa rumasti kirjoitettuissa viesteissä joissa miestä haukutaan on erittäin paljon totta myös, kyseessä on aikamoinen limasäkki selvästi, suosittelsin kyllä yhteydenpidon katkaisemista jos et ole sitä jo tehnyt. Tee vaikka niinkuin joku jo ehdotti ja sano että otat yhteyttä vaimoon jos jatkaa. Kylläpä oli ikävän kuuloinen tuo viimeinen kirjoittamasi. Varmaan kuitenkin hyvä, koska nopeuttaa eroa. Edelleen paljon tsemppiä ja vaikutat fiksulta naiselta!
Ja ettei nyt tosiaan jäisi väärä kuva niin minunkin neuvoni olisi että hankkiudu eroon tuosta äijästä heti nyt ja katkaise yhteydenpito. Kuulostaa kyllä siltä ettei tätä tarvitse sinulle kertoa kun taidat olla jo samaa mieltä.
Valvoin tosi myöhään. Joku kysyi, miksi järkytyin miehen käytöksestä. Koska hän ei ollut oma itsensä, oli kännissä, koska hänellä oli kaverit mukana (vaikka toisen olinkin tavannut ennenkin) ja eniten se, että hän puhui panemisesta. Ei me koskaan puhuttu niin, rakastelemisesta ja seksistä kyllä, mutta ei mistään panemisesta. Käskinkin miehen mennä panemaan vaimoaan. Hän käski minun lopettaa v****ilemisen. Miksi annoin hänen koskea minuun? En oikein voinut muutakaan. Fyysinen este ns.
Joku epäili, että mies on esitellyt kuvia ja videota kavereilleen. En oikein usko. On hänellä minusta kasvokuviakin. Enkä usko, että hän on edes säilyttänyt niitä tähän asti, jos ei kerran halua jäädä kiinni. Eikä se ole mikään "panovideo". Kuvassa on hämärä huone, näkyy vain peittoja ja tyynyjä, mun selkäni ja hiukset, kun istun, ja sitten miehen vartalo, jalkoja, ei mitään rumaa.
Avaan vielä vähän tilannetta: kaikki oli tosi hienosti elämässäni ja suhteessani, kunnes yhtenä päivänä mies kertoi olevansa naimisissa. En ehtinyt kypsytellä ajatusta, koska mies kohteli minua aina niin hyvin ja sitten se päättyi, yhtäkkiä (paitsi tietysti se perusvalhe). Se on niin helppo huudella ulkopuolelta, kun ei ole sisällä suhteessani ja tilanteessani. Tämä ei nyt ollut mikään ilkeä mies, joka olisi kohdellut minua aina huonosti, vaan oli se kaikki hyvä, joka päättyi yhtäkkiä. Nämä, mitä kirjoitan tänne, ovat minun ajatuksiani ja sitä kypsyttelyä sitten varmaan.
Siksi en ole niin innoissani siitä terapeutista, koska suoraan sanoen seksiaddiktiksi sanominen tai edes vihjailu siitä, että perustan suhteeni seksiin, on loukkaavaa. Olisi varmaan kenestä tahansa. Olen kuitenkin luvannut käydä siellä ainakin kaksi kertaa.
ap
No, mitäs meinaat nyt tehdä? Joko tajuat, että rajanveto ja jämäkkyys voisi olla paikallaan?? Todellinen unelmamies...
naisesta, että hän ei näyttäisi niitä kavereilleen.
Miksei kerta riittänyt? Tunsitko itsesi likaiseksi? Jostain erityisestä syystä?
mutta AP:lle haluaisin sanoa, että pysy kovana. Mikäli tuo mies olisi halunnut sinun kanssa tarpeeksi olla yhdessä, hän olisi jättänyt vaimonsa. koska ei jättänyt, niin ei ilmeisemmin ole sinusta tarpeeksi kiinostunut.
Seksinne ja yhdessä olonne ei ole siis voinut olla ainakaan parempaa kuin vaimon kanssa, sillä muutenhan olisi jo vaimon sinuun vaihtanut. Karua, mutta totta!
En halua kuulostaa ilkeältä, mutta aina kannattaa muistaa, että jos ihminen löytää sielun kumppaninsa, jonka kanssa vaan on NIIN hyvä olla, parempi kuin missään muualla, niin ihminen EI päästä sitä rakkautta koskaan pois jos voi itse valita. Tekee kaikkensa, että saa pitää tämän elämänsä löydön.
Joten jos mies ei jätä vaimoaan ja jos ei edes vaikuta kauheen musertuneelta kun sinä olet jättänyt hänet, niin merkit ovat selvät! Miksi sinä tyytyisit sellaiseen mieheen joka ei halua olla VAIN ja ainoastaan sinun kanssasi? Jakaa vuoteen kanssi, eikä vain nussia siellä. Herätä jokainen aamu vierelläsi ja hoivata sinua kun olet kipeä. Eikö jokainen ansaitse sellaisen miehen?!
Joten
Ei vaimon kanssa oleminen tarkoita, että vaimolta saa parasta seksiä. Seksin laatu ei ole naimisissaolon syy. Voisin luetella tuhat muuta syytä, mukana lukien rakkauden, miksi ollaan naimisissa. Voi olla, että ei ole seksiä lainkaan ja silti ollaan naimisissa. Toisaalta, miksi kukaan kävisi nussimassa jatkuvasti jotain toista, jos saa kotona parempaa seksiä? Päinvastoin. Siellä puhuu nyt tietämätön tai epävarma tai petetty vaimo.
Tämä siis vähän OT.
Ei mies mitään retuuttanut. Määrätietoisuus on eri asia kuin alistaminen. Jopas meni erikoiseksi :o
ap
Seksi päättyneessä suhteessa oli ihanaa, koska mies osasi alistaa ap:ta sopivasti. Retuutti tukasta ja painoi alleen. Ap oli varma, ettei miehellä ole vaimonsa kanssa "samanlaista" seksiä. Tämän kaiken ap kertoi ensimmäisessä ensimmäisessä ketjussaan.
Ilman miestä/miehiä en halua olla pitkään, mutta muuten kaikki olisi hyvin, ilman tätä hämmennystä ja elämänlaadunheikennystä.
ap
oletko ap noin muuten onnellinen ja tyytyväinen elämääsi ihan aidosti? Siis että koet, että muuta vikaa ei ole kuin tällä hetkellä kaipaus tuota miestä kohtaan? Jos muut asiat on hyvin, niin pääset varmasti miehestä yli ilman hirveitä ongelmia.
Valvoin tosi myöhään. Joku kysyi, miksi järkytyin miehen käytöksestä. Koska hän ei ollut oma itsensä, oli kännissä, koska hänellä oli kaverit mukana (vaikka toisen olinkin tavannut ennenkin) ja eniten se, että hän puhui panemisesta. Ei me koskaan puhuttu niin, rakastelemisesta ja seksistä kyllä, mutta ei mistään panemisesta. Käskinkin miehen mennä panemaan vaimoaan. Hän käski minun lopettaa v****ilemisen. Miksi annoin hänen koskea minuun? En oikein voinut muutakaan. Fyysinen este ns.
Joku epäili, että mies on esitellyt kuvia ja videota kavereilleen. En oikein usko. On hänellä minusta kasvokuviakin. Enkä usko, että hän on edes säilyttänyt niitä tähän asti, jos ei kerran halua jäädä kiinni. Eikä se ole mikään "panovideo". Kuvassa on hämärä huone, näkyy vain peittoja ja tyynyjä, mun selkäni ja hiukset, kun istun, ja sitten miehen vartalo, jalkoja, ei mitään rumaa.
Avaan vielä vähän tilannetta: kaikki oli tosi hienosti elämässäni ja suhteessani, kunnes yhtenä päivänä mies kertoi olevansa naimisissa. En ehtinyt kypsytellä ajatusta, koska mies kohteli minua aina niin hyvin ja sitten se päättyi, yhtäkkiä (paitsi tietysti se perusvalhe). Se on niin helppo huudella ulkopuolelta, kun ei ole sisällä suhteessani ja tilanteessani. Tämä ei nyt ollut mikään ilkeä mies, joka olisi kohdellut minua aina huonosti, vaan oli se kaikki hyvä, joka päättyi yhtäkkiä. Nämä, mitä kirjoitan tänne, ovat minun ajatuksiani ja sitä kypsyttelyä sitten varmaan.
Siksi en ole niin innoissani siitä terapeutista, koska suoraan sanoen seksiaddiktiksi sanominen tai edes vihjailu siitä, että perustan suhteeni seksiin, on loukkaavaa. Olisi varmaan kenestä tahansa. Olen kuitenkin luvannut käydä siellä ainakin kaksi kertaa.
ap
mies oli oma itsensä silloin kun tuli humalassa luoksesi ja käyttäytyi sikamaisen törkeästi. Minun (ja monen muunkin) mielestä mies on ollut kanssasi vain yhdestä syystä ja se on seksi. Aiemmin on jaksanut esittää kivaa ja hellää mutta nyt humalassa siloiteltu ulkokuori lipsahti pois paikoiltaan. Mietipä hetken ajan, mies on kylmästi pettänyt vaimoaan kanssasi kuukausien ajan ja lopulta kun muuta mahdollisuutta ei ollut, myönsi olevansa naimisissa mutta mieluusti jatkaisi tapailemista kanssasi seksin merkeissä. Ilman pienintäkään omantunnon kolkutusta. Kävisi peuhaamassa kanssasi ja siitä palaisi kotiinsa vaimon ja lasten kanssa iltapalalle esittämään kunnollista perheenisää ja aviomiestä.
Kyllä on sika mieheksi että huh huh.
Itselläni on ällöttänyt koko ajan miehen viljelemä "ole nyt kiltti tyttö". Todella alentuvasti sanottu, ihan kuin olisit pikku tyttö jonka pitää totella kun sinua vanhemmat ja älykkäämmät käskevät... Sanoisin että outoa ja sairasta että sun pitäis keskittyä kiehnäämään eteisessä miehen kanssa kun tämän kaverit kuuntelevat toisessa huoneessa? Uskomatonta.
Oletko miettinyt että terapeutti sanoi sinua seksiaddiktiksi koska olet hänellekin (aivan kuten täällä) hyvin paljon seksistä puhunut. Koska sehän oli se juttu mihin suhde perustui. Loppujen lopuksi teillä ei ollut muuta kuin se seksi. Sen jälkeen kun sait tietää miehen olevan naimisissa onko tämä edes yrittänyt jatkaa kivojen juttelua? Vai onko vaan antanut suoraan ymmärtää että oispa kiva nussia?
provoilemaan aikansa kuluksi. Niin, nythän on perjantai :).
kaksi päivää sitten.
Joo, ajattelin keksiä tällaisen jännittävän tarinan, että minua ottaa päähän, että suhteeni on katkennut ja sitten kaikki ihmettelevät, että miten voi olla mahdollista.
Tai sitten kirjoittelen, kun en koko ajan voi kaikkea kaataa ystävieni niskaan, ja ehkä tämän avulla en vastaa enää miehen viesteihin. Täällä kun on ihan fiksujakin ihmisiä.
ap
kaksi päivää sitten. Joo, ajattelin keksiä tällaisen jännittävän tarinan, että minua ottaa päähän, että suhteeni on katkennut ja sitten kaikki ihmettelevät, että miten voi olla mahdollista. Tai sitten kirjoittelen, kun en koko ajan voi kaikkea kaataa ystävieni niskaan, ja ehkä tämän avulla en vastaa enää miehen viesteihin. Täällä kun on ihan fiksujakin ihmisiä. ap
näitä juttujasi? Ehkä siksi, että huomaavat fiksuilla avoillaan provoilusi?
Ei tässä tarinassa ole mitään sellaista, joka erottaisi sen tuhansista muista. Se mies on täysi paska ja ap on liian ylpeä myöntääkseen tehneensä virhearvioinnin. Ole iloinen ettet ole hänen vaimonsa.
tänään en sitten varmana seurustele, mutta sitten huomenna kyllä ehkä taas varmasti voi kun en tiedäkään jne.
Seksi päättyneessä suhteessa oli ihanaa, koska mies osasi alistaa ap:ta sopivasti. Retuutti tukasta ja painoi alleen. Ap oli varma, ettei miehellä ole vaimonsa kanssa "samanlaista" seksiä. Tämän kaiken ap kertoi ensimmäisessä ensimmäisessä ketjussaan.