Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ptäisikö alkoholipolitiikkaa jotenkin muuttaa mielestäsi?

Vierailija
15.05.2012 |

Tuntuu usein lehtiä lukiessa siltä, että on hirmu muodikasta ja tyylikästä olla sitä mieltä, että ei pidä rajoittaa tai määrätä mitään ihmisten alkoholinkäytöstä. Minä olen sitä mieltä, että on aivan ok, että tiukkaa viinaa saa vain Alkosta eikä nuorille myydä. Alkoholinkäyttö ei ole pelkästään ihmisen oma asia. Verovaroilla me hoidamme alkoholin terveyshaittoja, lähipiiri kärsii pahantuulisesta tissuttelijasta, osa on herkkiä kehittämään riippuvuuden jne. Olen mielelläni kukkahattutäti, jos se tarkoittaa sitä, että ajattelee yhteistä ja yksilön hyvää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyinen on ihan hyvä, ihmiset vain on tyhmiä (myös minä) ja tyhmyyttä pitäisi jotenkin voida vähentää

Vierailija
2/6 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotusta tulisi mielestäni kiristää olennaisesti. Vaikka viinaralli Viroon kasvaisi, en mitenkään voi uskoa, että menetetyt verotulot olisi tällöin suuremmat kuin nykyiset viinasta aiheutuvat kustannukset terveydenhuollossa.

Sitä paitsi: Viron kävijät ovat Etelä-Suomesta ja mitä pohjoisemmaksi mennään, sen harvempi käy viinanhakureissuilla.

Alkoholin tissuttelu pitäisi valistuksella saada myös nuorison silmissä näyttämään typerältä. Sillä sitähän se on. Paheksunta ei riitä, sillä nuorenahan alkoholiin tutustuminen tapahtuu, ja tuolloinen asenneilmapiiri vaikuttaa mielestäni ratkaisevasti. Siis "vain juntit ryyppää" -asennekasvatus olisi kohdallaan!

Itse olen onnekseni raitis nykyään, nuorena en ollut ja siitä onkin vain pahat muistot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi: Viron kävijät ovat Etelä-Suomesta ja mitä pohjoisemmaksi mennään, sen harvempi käy viinanhakureissuilla.

Tällä tarkoitin siis sitä, että kuitenkin vain pieni osa hakee juomisensa muualta, vaikka vero olisi olennaisestikin korkeampi.

Vierailija
4/6 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä on näin.

Vierailija
5/6 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäntö voisi olla se , että ne pyydettäisiin myyjältä, jolloin nuoriso ei hakisi juoksu kossua :)

Tällöin lähikaupat taas muuttuisivat hyviksi vaihtoehdoiksi ostaa tavarat, jolloin muidenkin kun alkoholin ostajien valikoima paranisi eikä tarvitsisi mennä vaikka prismaan jossa on alko

Vierailija
6/6 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerille todella kova vero. En halua myöskään maksaa tolla periaatteella niitä läskejä, joita väärä ruokavalio aiheuttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi