Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arrgghh! Idiootti vuokraemäntä

Vierailija
15.05.2012 |

Kysyin tammikuussa 2012 mahdollisuutta maksaa vuokraa Elokuulle 2012 asti ennakkoon. Tämä sopi vuokranantajalle, ja maksoin koko summan könttänä.

No, perjataina tuli tekstiviesti:

"Hei. Et ole taaskaan maksanut kuukauden vuokraasi: sinulla on nyt 2 kuukautta rästissä. MIKSI? MAKSA VUOKRA ENSITILASSA!!"

Vastasin viestiin:

"Hei. Olen maksanut vuokrani Elokuulle 2012 asti Tammikuun 12. päivä v. 2012. Voin lähettää Sinulle sähköpostilla tiliotteen, jos lähetät minulle sähköpostisi"

Vuokraemäntä ei vastannut. Nyt maanantaina tuli vihainen soitto:

"No hei, miksi et ole vieläkään maksanut rästivuokriasi? Vuokra pitää hoitaa, ja tämän pitäisi olla selvää aikuiselle ihmiselle. Jos et maksa vuokraasi keskiviikkoon mennessä, saat häädön. Etkö ymmärrä etten voi maksaa asuntosi kuluja jos et maksa vuokraasi!"

Kysyin sitten sähköpostiosoitetta että voisin lähettää tiliotteet jos hän ei itse niitä pysty jostain syystä tarkistamaan. No, hän antoi ja pistin tiliotteet ja kuitit menemään.

Illalla tuli 9 aikaan viesti:

"No niinpä näkyy. Tulevaisuudessa vuokraa ei saa maksaa ennakkoon ja jos vastaisuudessa jätät maksamatta saat häädön" (?!)

Ihan oikeasti.. Minulle tuli hauska ajatus että vuokraemäntä on jo tuhlannut vuokrarahani ja joutuu nyt kituuttamaan. :-D

Heittäkäähän vuokranantajat (ja vuokralaiset, miksei kaikki) kommenttia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhaaaa, kuinka voi olla noin tyhmä? muuttaisin sen kämpästä pois ihan jo kiusaksi! saisi riesakseen uuden vuokralaisen etsinnän ja mahdollisesti hetkellisesti tyhjän kämpän kulut!

Vierailija
2/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolo vuokranantaja. Vaikuttaa hankalalta ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän vahingoniloinen. varsinainen torvi kyllä vuokranantajasti :D rahat finaalissa,ja keksii sitten että sähän olet velkaa, vaikket ollutkaan. :D

Vierailija
4/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vuokranantaja on todellakin hankala, ja ihan saatanan tyhmä. Viimekuussa viimeksi väännettiin tuosta. Pitääköhän se mua ihan typeränä? Aivan varmasti muutan pois lyhyellä varoitusajalla, kunhan löydän sopivan omistusasunnon. Voisin ihan ilkeillessäni tehdä pientä kiusaa. Ehdotuksia?

-ap

Vierailija
5/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ethän sä siis koskaan ole jättänytkään maksamatta, joten mitään perustetta ei millekkään häädölle ole.

Tuollaiselle psykolle voisi kyllä keksiä jotain kiusaa. En kyllä keksi mitä. Aika paljon on sopimuksessa kiinni, että sen puitteissa voisit.. Nääh. Hankala homma.

Vierailija
6/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä halusit maksaa noin paljon ennakkoon? Mitä jos tapahtuisi jotain yllättävää ja haluaisitkin muuttaa pois ennen elokuuta? Ylimääräisiä rahoja olisi tosi vaikea periä takaisin tuollaiselta.

Vierailija
7/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuollaisia sopimuksia tekee, kannattaa siitä kyllä tehdä jokin kirjallinen sopimus, tai ainakin sähköpostilla sopia asiasta (ja säästää viestit) niin on sitten näyttää dokumenttia että näin on sovittu!

Joka tapauksessa harvinaisen huonomuistinen vuokraemäntä näyttää olevan kyseessä :)

Vierailija
8/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vuokraisi yksityiseltä henkilöltä. Asunto voi koska vaan hävitä alta ja bonuksena noin herttaiset vuokranantajat oikkuineen.

Isot eläkeyhtiöt ovat hyviä vuokranantajia. Asiat sujuvat minun kokemukseni mukaan mutkattomasti.

Vierailija
9/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vuokraisi yksityiseltä henkilöltä. Asunto voi koska vaan hävitä alta ja bonuksena noin herttaiset vuokranantajat oikkuineen.

Isot eläkeyhtiöt ovat hyviä vuokranantajia. Asiat sujuvat minun kokemukseni mukaan mutkattomasti.

Todella edullinen juuri remontoitu asunto todella hyvältä paikalta. Aika pieni miinus tuo sekopäinen luonne, ei sentään ole asuntoon tunkeutunut omilla avaimilla.

Vielä. Auttakaa mua keksimään joku jäynä!

-ap

Vierailija
10/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella edullinen juuri remontoitu asunto todella hyvältä paikalta. Aika pieni miinus tuo sekopäinen luonne, ei sentään ole asuntoon tunkeutunut omilla avaimilla.

-ap

turha ärsyttää vuokranantajaa jos hyvinkin mahdollisesti tulevaisuudessa tarvitset häntä esim. hommaamaan uuden jääkaapin rikkoutuneen tilalle.

Ja erityisen lapsellista on tuollainen tekstiviestittely, aikuiset ihmiset osaavat PUHUA ongelmansa.

Vierailija
11/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

turha ärsyttää vuokranantajaa jos hyvinkin mahdollisesti tulevaisuudessa tarvitset häntä esim. hommaamaan uuden jääkaapin rikkoutuneen tilalle.

Ja erityisen lapsellista on tuollainen tekstiviestittely, aikuiset ihmiset osaavat PUHUA ongelmansa.

Tykkään hoitaa asiat viestillä, onpahan todisteita lausunnoista puolin ja toisin.

-ap

Vierailija
12/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vuokralaiseni halusi myös maksaa ennakkoon. En suostunut. Vuokralainen huomasi sitten, että hänen pitääkin ostaa huonekaluja, joten rahoille löytyi hyvin käyttöä.

Useiden vuokralaisten haukkumisia olisi, mutta paljolti ovat väärinymmärtämisiä. Yksi meni kuolemaan kesken kaiken ja sureva isä hoiti tomerasti kuolleen lapsensa oikeuksia.

Jäynää pelkäsin häädetyltä vuokralaiselta. Mutta sen sijaa siivosi asunnon ja sai jotenkin tupakankäryn katoamaan. Maksoikin.

Vierailija
13/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimeesti ihmisiä huijaavan puulaakin varoja kuin vuokraatte yksityisiltä? Ei ole mitään rajaa noilla aivopieruilla.

Vierailija
14/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vuokralaiseni halusi myös maksaa ennakkoon. En suostunut.

Olisit pannut rahan kasvamaan.

Vierailija
15/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieluummin kartutatte jonkun eläkesäätiön tai muutenkin pimeesti ihmisiä huijaavan puulaakin varoja kuin vuokraatte yksityisiltä? Ei ole mitään rajaa noilla aivopieruilla.

kahdesti yksityisen vuokralainen, kerran seurakuntayhtymän ja kerran Saton. Molempien yksityisten vuokranantajien kanssa oli ongelmia (tosin ensimmäisessä tapauksessa vasta jälkikäteen). Seurakuntayhtymän ja Saton kanssa toisaalta hommat sujui erittäin hyvin.

Vierailija
16/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkaupasta hiiri jonka laitat viemäriin just ennen muuttoa. Alkaa sitten haisemaan ja hajun lähdettä voi olla hankala löytää. Patterin takuset on myös hyviä piilopaikkoja kaikelle haisevalle.

Vierailija
17/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sopimusmuutokset kannattaa tehdä kirjallisesti! Miksi kukaan muuten haluaa maksaa vuokraa etukäteen?

Vierailija
18/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vuokraisi yksityiseltä henkilöltä. Asunto voi koska vaan hävitä alta ja bonuksena noin herttaiset vuokranantajat oikkuineen. Isot eläkeyhtiöt ovat hyviä vuokranantajia. Asiat sujuvat minun kokemukseni mukaan mutkattomasti.

Todella edullinen juuri remontoitu asunto todella hyvältä paikalta. Aika pieni miinus tuo sekopäinen luonne, ei sentään ole asuntoon tunkeutunut omilla avaimilla. Vielä. Auttakaa mua keksimään joku jäynä! -ap

turha ärsyttää vuokranantajaa jos hyvinkin mahdollisesti tulevaisuudessa tarvitset häntä esim. hommaamaan uuden jääkaapin rikkoutuneen tilalle. Ja erityisen lapsellista on tuollainen tekstiviestittely, aikuiset ihmiset osaavat PUHUA ongelmansa.

Tykkään hoitaa asiat viestillä, onpahan todisteita lausunnoista puolin ja toisin. -ap

eli siinä mielessä on ihan sama, vaikka soittaisit.

Vierailija
19/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on moneen junaan... Onneksi asia selvisi. Fiksuna ihmisenä annat asian tietysti olla.

Vierailija
20/22 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkaupasta hiiri jonka laitat viemäriin just ennen muuttoa. Alkaa sitten haisemaan ja hajun lähdettä voi olla hankala löytää. Patterin takuset on myös hyviä piilopaikkoja kaikelle haisevalle.

joten just joku tollanen haiseva juttu viemärissä vois olla hyvä. Mitä jos laittais suolakurkkuja?

Maksoin muuten ennakkoon sen takia että minun ei tarvitse stressata vuokrarahoista, taikka olla lainkaan vuokraemännän kanssa tekemisissä. Eli kun asiat on hoidettu kerralla niin mahdollisesti ei tarvitse olla lainkaan yhteydessä. Vrt. entinen vuokranantaja soitti joka kuukausi ilmoittaakseen viimeisen vuokranmaksupäivän: joskus se oli 10.pv, joskus 15pv, joskus 1.pv (joka oli hankala koska mulla oli palkkapäivä 5pv).

Helpompi siis maksaa kaikki alta pois ja nauttia. Itse olisin vuokranantajana erittäin tyytyväinen tähän, laskut juoksisi koko vuoden sulavasti ja vuokralainen on "varma" ainakin sen puoli vuotta kerrallaan.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan