Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita se miten nopeasti aika kuluu?

Vierailija
14.02.2014 |

Mua ahdistaa!!! Vuodet kuluvat niin nopeasti, ett tuntuu etten pysy perässä.

Multa kuoli mummo pari kuukautta sitten ja tuntui kamalalta miten toisen ihmisen elämä päättyy noin vain ja muu maailma vaan jatkaa menoaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ymmärrättekö? Kuulostaako ihan hullulta?

Mä muistan kun mun äiti täytti 40v. Nyt hän on jo 67v. ja seuraavana vuorossa. Ja sit onkin jo mun vuoro. Kuolla siis.

Yhtäkkiä huomaan, että monista asioista on jo 20v. aikaa. Meidän mikro hajosi tänään ja tajusin, että sekin on 18v. vanha! Ei siitä niin kauaa ole kun ostettiin meidän ensimmäiseen yhteiseen kotiin mikro ja nyt siitä on jo 18v.!!!

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuuden Hän on pannut heidän sydämeensä. Näin sanotaan Raamatussa. Eikä turhaan. Ihmisellä on mahdollisuus elää ikuisesti.

Vierailija
62/109 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa kyllä.

Ikävä kaikkia asioita, mitkä liittyi aikaisempiin hetkiin. Kaikkia muistoja tulee mieleen ja niistä tulee "turvallinen" olo. Sitten ymmärtää sen, että se aika on ohi ja eteenpäin on elämä menossa.

Kaikki on tällä hetkellä hyvin, mutta pelottaa ajatus siitä mitä tulevaisuus tuo saapuessaan. Toisten vanheneminen ahdistaa. Harmaantuneet hiukset, hidastuneet askeleet, ne kaikki muistuttaa siitä, mitä elämä lyhykäisyydessään on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ihan helvetisti. Täytän puolen vuoden päästä 25, ja tuntuu että aika vain valuu jonnekkin eikä mitään ehdi saamaan aikaiseksi. Enää toistakymmentä vuotta eteenpäin, niin alkaa kääntyä elämän ehtoopuolelle :(

Vierailija
64/109 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa helvetisti. Valmistuin koulusta jo 15 vuotta sitten, tuntuu kuin tästä vain jokunen vuosi. Aika meneee todella nopeasti ja mitään saa aikaiseksi, parisuhteesta en haaveile enää, mutta ainahan sekin mahdollista vielä - lapset voi unohtaa, vaikka olen mies. Asunut nykyisellä paikkakunnalla valmistusen jälkeen jo 14 vuotta, vaikka tän piti olla vain välivaihe ja edessä jotain parempaa. Vielä 15 vuotta eteenpäin, niin olenkin jo lähempänä 60 vuotta. Voi hitto. Ei pidä ajatella enää mitään, täytyy yrittää elää tässä hetkessä.

Vierailija
65/109 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Ihan hirveästi!

Vierailija
66/109 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo tuntuu silleen että hui 10v meni kuulostaa paljolta mutta loppujen lopuks se on lyhyt aika. Meidän elämä on lyhyt. Varsinkin näin teininä tuntuu että aika kuluu jäätävää vauhtia kun sitä kehittyy niin nopeesti. Vastahan robin julkaisi frontside ollien ja kun vertaa sitä vanhaa pientä robinia ja nyky robinia niin tuntuu että olis mennyt ihan jäätävästi aikaa mutta todellisuudessa robin on vain 10v muuttunut lapsesta mieheksi. Tästä hetkestä 10v niin ei siinä ulkonäössä suurta muutosta tapahdu. Tämä nyt oli joku random esimerkki :) Itse osaan ajatella asian niin että esim 5v ei ole oikeastaan aika eikä mikään. Sen huomaa kuinka nopeasti aika kuuluu esim vuodenaikojen kierrossa. Tulee kevät, sitten kesä joka on mielestäni ihmisen parasta aikaa. Sitten kesä loppuu tulee talvi joka menee aivan räpäyttämällä silmiä ja taas on kesä😆

Vierailija
67/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
68/109 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Juurihan tavattiin puolison kanssa vuonna 2013. Vuodet ovat vierineet uskomattoman nopeasti. Vauvamme syntyi tänä vuonna maaliskuussa, hyvänen aika; kohta siitäkin 8 kuukautta. 1-vuotis synttärit lähestyvät hurjaa vauhtia. Aika tuntuu menevän pikakelauksella.

Vierailija
69/109 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en odota eläkeikää. Sittenhän se elämä vasta alkaa..

Vierailija
70/109 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista mutta näin neljän kympin lähetessä sitä ei voi kun ihmetellä.

Vierailija
71/109 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli 34v ja yhtäkkiä on 44v. Outo pikakelaus filmillä eteenpäin. Kaikkea oppi tuossa välissä, mutta silti aika jotenkin katosi ilmaan. Outoa.

Vierailija
72/109 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko ainoa mutta tuntuu, että siitä on ikjuisuus kun olin 20v. Ehkä johtuu siitä että olen kokenut aika palkjon ja kasvanut ihmisenä tässä välissä . Olen nyt 31v. Tuntuu kuin olisihan eri ihmienn mitä olin silloin ja olin silloin ihan pentu.

Vierailija
73/109 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus pitää pysähtyä ajattelemaan, itse teen tätä usein. "olen nyt tässä hetkessä". Se on meditointia. Joskus pitää vain pysähtyä. 

Vierailija
74/109 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42v ja odotan jo oikeastaan rauhallisin mielin kuolemaa. Ei se kuolema nyt pakollinen ole tulevaksi tässä ja nyt, mutta ei haittaa vaikka tulisikin. Tuntuu turhalta paskalta elämän loppuaika. Nuoruus on ohi ja koko ajan huomaat ikääntyväsi ja joudut käymään jossain saatanan töissä suunnilleen hautaan saakka. Nuorena se työnteko ei niin vituttanut, kun ajatteli koko elämän olevan joka tapauksessa edessä. Nyt iän myötä työtä on alkanut vihaamaan yhä enemmän. Ehkä juuri siksi, että tajuaa ajan tiimalasissa hupenevan ja joudut hukkaamaan sitä aikaa jossain vetun työpaikalla jonkun korporaation orjana.

Vierailija
75/109 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 42v ja odotan jo oikeastaan rauhallisin mielin kuolemaa. Ei se kuolema nyt pakollinen ole tulevaksi tässä ja nyt, mutta ei haittaa vaikka tulisikin. Tuntuu turhalta paskalta elämän loppuaika. Nuoruus on ohi ja koko ajan huomaat ikääntyväsi ja joudut käymään jossain saatanan töissä suunnilleen hautaan saakka. Nuorena se työnteko ei niin vituttanut, kun ajatteli koko elämän olevan joka tapauksessa edessä. Nyt iän myötä työtä on alkanut vihaamaan yhä enemmän. Ehkä juuri siksi, että tajuaa ajan tiimalasissa hupenevan ja joudut hukkaamaan sitä aikaa jossain vetun työpaikalla jonkun korporaation orjana.

herranjestas, sulla voi olla vielä puolet elämää jäljellä ja odotat kuolemaa? Kyllä toi johtuu ihan muusta nyt, masennuksesta. Ei ennen aikana ollut näin,mummot ne eli täyttä elämää, nauraen ja iloiten elämästä, jos vaan terveitä olivat! ymmärrän kyllä masennuksen, mutta siihen tulee hakea apua.

Vierailija
76/109 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muita ihmisiä olisi niin en edes huomaisi ajan kulumista, mutta asia ahdistaa vanhempieni takia jotka ovat kohta 70 ja he vanhenevat aivan silmissä, alkaa huolettamaan kun heidän aikansa on lopussa.

Vierailija
77/109 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muita ihmisiä olisi niin en edes huomaisi ajan kulumista, mutta asia ahdistaa vanhempieni takia jotka ovat kohta 70 ja he vanhenevat aivan silmissä, alkaa huolettamaan kun heidän aikansa on lopussa.

Mutta kuitenkin he ovat saaneet elää pitkän elämän ja noin pitkälle, mieti sitä, Jotkut ei saa sitäkään ja kuolevat johonkin nuorena. Kuolema on luonnollista niinkuin syntymä ja tulee kaikille, omana aikanaan.

Vierailija
78/109 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus haikeana nuoruuden ihanaa aikaa, kesä mukavat ihmiset ympärillä. Hyvä on näinkin, se on tämä hetki vaan. Turhia ei kannate murehtia.

Vierailija
79/109 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista niinkään ajan kuluminen, vaan mihin se aika menee. Joskus tunne että elämä valuu hukkaan.

Vierailija
80/109 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä ole muuttunut mitenkään eikä oikeastaan ulkonäkökään, joten tuntuu kuin aika olisi pysähtynyt. Olin 19v, opiskelin, biletin ja kävin kesätöissä, sitten olin 31v, opiskelin samaa tutkintoa, biletin ja kävin kesätöissä. Myös muiden suhtautuminen ruokkii illuusiota. Kysytään millä luokalla olen ja onko vanhemmat kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi