Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en tykkää Kinuskikissa kakuista?

Vierailija
13.05.2012 |

Kaikki tuntuvat kehuvan Kinuskikissan reseptejä. Siis suorastaan ylistävän maasta taivaaseen. Miksi en minä ole onnistunut niillä? Pari täytekakkua olen tehnyt ja niissä oli yksikertaisesti vain jotain liikaa. Maku oli "tukkainen", ei raikas ja selkeä (toisessa kakussa oli appelsiinituorejuustoa, toisessa vadelmamascarmone -täyte). Olen tehnyt jonkun suolaisen piirakan, mutta täytettä oli kamalan vähän ja piirakasta tuli kuiva. Muffinit olivat ihan "perus". Viimeksi hyydytetty kakku epäonnistui (vika tosin kaupan liivajauhdessa), mutta makukaa ei ollut raikas. Yhtään luottoreseptiä ei siis ainakaan vielä ole löytynyt.

Muits vastaavia kokemuksia?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kritisoimaan Kinuskikissan leipomuksia ja haukkuryöppyhän siitä tuli - minulle.

Ilmeisesti oli liikaa kun sanoin että olen kondiittori ja rohkenin avautua.

Kkissa saa aina hirveet hepakat, ainakin omalla palstallaan,jos joku uskaltautuu mitenkään arvostelemaan, minkälainen olikaan ihmistyyppi, joka ei siedä mitään krittiikkiä..heheheh

Vierailija
2/117 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän sanoi siinä ettei itse edes syö kakkua vaan tekee niitä koristelutaidonnäytteiksi. Sitä olin epäillytkin, ei meinaan ole maultaan mitään herkkuja yleensä ne hänen ohjeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän sanoi siinä ettei itse edes syö kakkua vaan tekee niitä koristelutaidonnäytteiksi. Sitä olin epäillytkin, ei meinaan ole maultaan mitään herkkuja yleensä ne hänen ohjeet.

tuli mieleeni, että syökö niitä sitten kukaan?

Aikamoista ruoan tuhlaamista, jos tehdään vaan kuvaamista varten.

Vierailija
4/117 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on Kinuskikissan resepteissä älyttömän lihottavia aineita, kinuskia, toffeeta, mascarponea jne... Ihan liian makeita minun makuuni. Kaipa se ei haittaa, jos ite ei niitä syö. Jotenkin vaikuttaa ihan anorektikon touhulta. Ite ollaan langanlaiha (no, voipi olla geeneissäkin)ja sitten tehdään herkkuja muille. Jossain jutussa oli, että lapset ei saa syödä herkkuja, mutta kai ne sitte menee naapureille ja duuniin.

Vierailija
5/117 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te käytte jonkin yksityisen ihmisen ruokasivuilla jos ette tykkää? Miksi?

Ihmeellisä narisijoita ja turhasta valittajia taas.

ei ole mikäään yksityinen leivontasivusto, vaan kinuskikissan yritys nimeltä kisnuskikissa oy:

http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/kinuskikissa+oy/24259009

Sivupalkit on täynnä mainostajia, joista saa elantonsa. Tämä vaan huomautuksena, kun niin moni luulee että on blogi (se oli ennen blogi, ei enää).

Vierailija
6/117 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Eikö teillä hyvät ihmiset oo maailmassa muuta tekemistä kuin haukkua toisten elämää. Onko oma elämä NIIN kurjaa?

Totta, täällä netissä ei aiheet oo toista parempia, mutta onko pahaa silti pakko lisätä? Jos haukkua pitää, tee se peilille. Kyllä, tiedän, ei tämä viesti mitenkään sen positiivisempi ole, ja kauheet haukut lienee tulossa, mutta ei haittaa. Pitäähän haukkujan saada omat epäonnistumisensa johonkun muuhun purettua. Peili voi likaantua!

Kinuskikissasta sen verran, että onnittelen häntä lämpimästi siitä, että hän on löytänyt ammatin harrastuksestaan. Se tarkoittaa silloin sitä, että tuo ammatti on mieluinen. ONNEA ja MENESTYSTÄ! Jos äiti on onnellinen, lapsikin voi sitä olla. Uskon, että leivonnaiset kestävät arvostelun. Toinen tykkää maidosta, toinen piimästä. Ei niitä oo herranen aika pakko tehdä! Tekeminen on ihan omalla vastuulla.

En TUNNE ko kinuskikissaa, varmaan hyvä tyyppi kun NOIN karehditaan!

Vierailija
7/117 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Eikö teillä hyvät ihmiset oo maailmassa muuta tekemistä kuin haukkua toisten elämää. Onko oma elämä NIIN kurjaa?

Totta, täällä netissä ei aiheet oo toista parempia, mutta onko pahaa silti pakko lisätä? Jos haukkua pitää, tee se peilille. Kyllä, tiedän, ei tämä viesti mitenkään sen positiivisempi ole, ja kauheet haukut lienee tulossa, mutta ei haittaa. Pitäähän haukkujan saada omat epäonnistumisensa johonkun muuhun purettua. Peili voi likaantua!

Kinuskikissasta sen verran, että onnittelen häntä lämpimästi siitä, että hän on löytänyt ammatin harrastuksestaan. Se tarkoittaa silloin sitä, että tuo ammatti on mieluinen. ONNEA ja MENESTYSTÄ! Jos äiti on onnellinen, lapsikin voi sitä olla. Uskon, että leivonnaiset kestävät arvostelun. Toinen tykkää maidosta, toinen piimästä. Ei niitä oo herranen aika pakko tehdä! Tekeminen on ihan omalla vastuulla.

En TUNNE ko kinuskikissaa, varmaan hyvä tyyppi kun NOIN karehditaan!

Siis kirjan tekemisestä ammatti? Kyllä siinä saa pakertaa joka kuukausi kirjan, jos sillä aikoo elää. Suomessa tekijä saa huvittavan pienen siivun/myyty kirja. Eikös K.Kissa aina vetäydy kritiikissä sen taakse, että on harrastelija?

En hauku,kyselen vaan. ja on ihanaa,jos on kiva harrastus,josta pitää.Tyyppiä en tunne, joten sitä on mahdoton sanoa,onko hyvä vai ei, vinksvinks.

Vierailija
8/117 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikissan leipomuksissa. Yliarvostettu minunkin mielestä. Reseptejä olen kokeillut, kakkujen täytteitä, muffineita ja jotain muita, enkä yhteenkään reseptiin ole ollut tyytyväinen.

Kakkujen koristelut ovat minunkin mielestä räpellyksiä. Netti on pullollaan paljon taidokkaampia töitä.

Jonkun lehtijutun jälkeen mietin että kauheasti vie Kinuskikissalla leipominen ja reseptien kehittely aikaa. Jos yksi resepti vaatii monia kokeiluja, valokuvaamisia olohuoneessa johon yksi kakku pitää monta kertaa keittiöstä kantaa kuvausta varten yms niin taitaa lapset olla vähän sivussa ja leivontablogin pitäminen etusijalla. :/

Olen myös ihmetellyt että miksi vaniljakreemijauhetta täytyy tunkea joka paikkaan. Kyllä pursotettavallekkin kermalle saa hyvän rakenteen ja hienon pursotus jäljen ilman jauheiden lisäämistä, jos taitoa löytyy. Siihen ei tarvita vaniljakreemijauheita.

Vierailija
9/117 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eritoten näihin muihin verrattuna Kinuskikissan kädenjälki näyttää hieman räpeltelyltä. Moni muu bloggaaja on myös paljon parempi ideoimaan ja kokeilemaan uutta. Olis mielenkiintoista nähdä, että onko kirjaansa säästänyt kaikki oikeasti hyvät ja hienot jutut.

Perusblogi hienoissa puitteissa.

Yliarvostettu.

Hyvä etten oo ainut joka ajattelee näin. Oon nimittäin ihmetellyt tota suurta suosiota, kun minusta ne kakut ei oo kummoisia. Koristeluja usein kehutaan, mut monessa blogissa on paljon parempia. Kai se on joku massailmiö vaan.

Lisäks mua vähän ärsyttää se, että usein hän mainostaa reseptiä itse kehittelemäkseen. Monesti olen kuitenkin löytänyt melko vastaavanlaisia ulkomaisista blogeista. Eiköhän se sama päde leivonnassa kuin musiikissakin: kaikki on jo kertaalleen keksittyä.

Mun oma henk.koht. "leivontajumala" on Mansikkamäki. Joku sen tuolla oli jo linkittänytkin. Aivan upeita luomuksia, ihan ammattilaistasoa. Ja vähän eri näköistä kuin Kinuskikissalla.

Vierailija
10/117 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ihmetellyt että miksi vaniljakreemijauhetta täytyy tunkea joka paikkaan. Kyllä pursotettavallekkin kermalle saa hyvän rakenteen ja hienon pursotus jäljen ilman jauheiden lisäämistä, jos taitoa löytyy. Siihen ei tarvita vaniljakreemijauheita.

Samaa olen minäkin ihmetellyt. Minä teen pursotukset pelkällä kermalla, ja saan aikaiseksi vähintäänkin yhtä hyvää jälkeä kissan kanssa. Useimmiten parempaa, ja eihän kissalla juurikaan niitä kermakakkuja edes ole.

Vierailija
11/117 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkamäki yhtenä!

Eritoten näihin muihin verrattuna Kinuskikissan kädenjälki näyttää hieman räpeltelyltä. Moni muu bloggaaja on myös paljon parempi ideoimaan ja kokeilemaan uutta. Olis mielenkiintoista nähdä, että onko kirjaansa säästänyt kaikki oikeasti hyvät ja hienot jutut.

Yliarvostettu.

Hyvä etten oo ainut joka ajattelee näin. Oon nimittäin ihmetellyt tota suurta suosiota, kun minusta ne kakut ei oo kummoisia. Koristeluja usein kehutaan, mut monessa blogissa on paljon parempia. Kai se on joku massailmiö vaan.

Lisäks mua vähän ärsyttää se, että usein hän mainostaa reseptiä itse kehittelemäkseen. Monesti olen kuitenkin löytänyt melko vastaavanlaisia ulkomaisista blogeista. Eiköhän se sama päde leivonnassa kuin musiikissakin: kaikki on jo kertaalleen keksittyä.

Mun oma henk.koht. "leivontajumala" on Mansikkamäki. Joku sen tuolla oli jo linkittänytkin. Aivan upeita luomuksia, ihan ammattilaistasoa. Ja vähän eri näköistä kuin Kinuskikissalla.

Vierailija
12/117 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliarvostettu.

Siis mitä mainostaa?Reseptejä oman kehittelyn tuloksena?Monet ovat suoria kopioita ja uutta niissä on vain Valion tukeva sponsaus. Eli kun täällä ihmeletelleää,miksi käyttää milloinmitäkin vispiä tms. tuotetta, niin on sitoutunut sponsaajiinsa,jotka ovat blogin sivuilla esillä. Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella koti:) tai sen lauluja laulat, jonka leipää syöt, mahtavia nämä suomalaiset sananlaskut! Oma mielipiteeni ohjeista on, että aika tavallista tavaraa ja hiukan sekaista yhdistelmää ohjeissa, siitä saattaa johtua jonkun täällä mainitsema tunkkainen maku. Liika on liikaa samassa kakussa. Silloin ei maut erotu. Blogi on todellakin yliarvostettu, vaikea ymmärtää, mistä on nsaanut tuota mainetta kakuntekijänä, tekijänä keskiverto bloggari, ohjeet samaa tasoa, ja aika mitätön persoona, tarkoitan ettei omaa sellaista karismaa, jolla menestyisi.Yllättävää saatta tietenkinmonelleolla,ettei tätä bloggaria tiedä oikestaan muut kuin juuri blogia lukevat. Nk. suuri yleisö ja ammatilaiset eivätole kuuleetkaan tästä suuruudesta;)

Vierailija
13/117 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntuvat kehuvan Kinuskikissan reseptejä. Siis suorastaan ylistävän maasta taivaaseen. Miksi en minä ole onnistunut niillä? Pari täytekakkua olen tehnyt ja niissä oli yksikertaisesti vain jotain liikaa. Maku oli "tukkainen", ei raikas ja selkeä (toisessa kakussa oli appelsiinituorejuustoa, toisessa vadelmamascarmone -täyte). Olen tehnyt jonkun suolaisen piirakan, mutta täytettä oli kamalan vähän ja piirakasta tuli kuiva. Muffinit olivat ihan "perus". Viimeksi hyydytetty kakku epäonnistui (vika tosin kaupan liivajauhdessa), mutta makukaa ei ollut raikas. Yhtään luottoreseptiä ei siis ainakaan vielä ole löytynyt. Muits vastaavia kokemuksia?

reseptien lukemisen ymmärtämisessä jotain häikkää kun ei tuo kirjoituskaan näytä luonnistuvan...kateellisten panettelua HAH!

Vierailija
14/117 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliarvostettu.

Siis mitä mainostaa?Reseptejä oman kehittelyn tuloksena?Monet ovat suoria kopioita ja uutta niissä on vain Valion tukeva sponsaus. Eli kun täällä ihmeletelleää,miksi käyttää milloinmitäkin vispiä tms. tuotetta, niin on sitoutunut sponsaajiinsa,jotka ovat blogin sivuilla esillä. Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella koti:) tai sen lauluja laulat, jonka leipää syöt, mahtavia nämä suomalaiset sananlaskut! Oma mielipiteeni ohjeista on, että aika tavallista tavaraa ja hiukan sekaista yhdistelmää ohjeissa, siitä saattaa johtua jonkun täällä mainitsema tunkkainen maku. Liika on liikaa samassa kakussa. Silloin ei maut erotu. Blogi on todellakin yliarvostettu, vaikea ymmärtää, mistä on nsaanut tuota mainetta kakuntekijänä, tekijänä keskiverto bloggari, ohjeet samaa tasoa, ja aika mitätön persoona, tarkoitan ettei omaa sellaista karismaa, jolla menestyisi.Yllättävää saatta tietenkinmonelleolla,ettei tätä bloggaria tiedä oikestaan muut kuin juuri blogia lukevat. Nk. suuri yleisö ja ammatilaiset eivätole kuuleetkaan tästä suuruudesta;)

kun pystyt luonneanalyysinkin antamaan?

Ja kuka olisi sellainen blogisti josta voisi sanoa että on suuren yleisön tuntema?

Vierailija
15/117 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan tunne yhtään bloggaajaa, jos ei itse harrasta leivontaa, mutta mm. Kakkuhelmen Pia Penttilä ja Pullahiiren Taru Vihavainen ovat molemmat esiintyneet useamman kerran TVssä ja molemmat julkaisseet kirjankin. Lehtijuttuja on säännöllisesti. Nämä nimet ovat ehkä enemmän tunnettuja "suurelle yleisölle".

Mäkään en ihan ymmärrä tota Kinuskikissan hypetystä. Mun mielestä samaa keskitasoa, jota löytyy monessakin blogissa.

Vierailija
16/117 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogi eroaa muista selkeytensa ja kuvamateriaalin laadun perusteella. Kun lisaksi kakun valmistus on dokumentoitu alusta loppuun, tietaa senkin etta on itse tehnyt sen alusta loppuun. Jotkut blogistit ravayttavat kuvan toisensa jalkeen ikaankuin kilpailumielessa "katsokaa, mulla on ihan konditoriakakun nakoinen kakku, niita on tassa kymmeneen erilaista paivittain". Eli eikohan tuollaisessa touhussa uskottavuus karsi hieman.

Kinuskikissan blogissa annetaan neuvoja ja ideoita, eika siina ole kerskailun makua niinkuin eraissa toisissa, tallakin palstalla mainostetuissa. Kinuskikissalla on lukija tarkeimmalla sijalla, ei blogisti itse.

Vierailija
17/117 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin monissa kommentissa mentiin vähän sivuraiteille: ap:tä ei kiinnosta, onko Kinuskikissan lapset heitteillä vai ei tai onko leipominen Kinuskikissan ammatti vai ei. Kysyin pelkästään sitä, ovatko muut Kinuskikissa resepteillä leiponeet olleet tyytyväisiä tuotoksiinsa vai ei.

Minusta blogi on kivasti rakennettu, kakut kekseliäitä ja kauniita. En vain ole pitänyt resepteistä, joita olen kokeillut ja halusin tietää onko muilla samoja kokemuksia. Blogin kommenteissa kun reseptejä suorastaan ylistetään.

Vierailija
18/117 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogi eroaa muista selkeytensa ja kuvamateriaalin laadun perusteella. Kun lisaksi kakun valmistus on dokumentoitu alusta loppuun, tietaa senkin etta on itse tehnyt sen alusta loppuun. Jotkut blogistit ravayttavat kuvan toisensa jalkeen ikaankuin kilpailumielessa "katsokaa, mulla on ihan konditoriakakun nakoinen kakku, niita on tassa kymmeneen erilaista paivittain". Eli eikohan tuollaisessa touhussa uskottavuus karsi hieman.

Kinuskikissan blogissa annetaan neuvoja ja ideoita, eika siina ole kerskailun makua niinkuin eraissa toisissa, tallakin palstalla mainostetuissa. Kinuskikissalla on lukija tarkeimmalla sijalla, ei blogisti itse.

Mä kiertelen ihan omaksi huvikseni erilaisissa leivontablogeissa ja en oo huomannu mitään kerskailuja. Kaikki ei vaan ehdi kirjoitella tarkkoja ohjeita, mutta musta on kiva kuiteskin katsella valmiita kakkuja. Aloittelijoille on hyvä olla rautalangasta väännettyjä tarkkoja ohjeita, mutta ei pitkään kakkuja tehneet niitä välttämättä tarvitse. Kuva ja selostus riittää. Yleensä bloggaajat vastaavat mielellään lisäkysymyksiin, jos on tarvis. Ahistaisi, jos joka blogi olis täynnä kymmenien kuvien ohjeita kakun täytöstä kuorrutukseen ja valmiiseen kakkuun asti. Perusasiat on kummiskin monilla leipureilla jo hallussa. Niin, että jokaiselle jotakin :D

Vierailija
19/117 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Svensk?

Vierailija
20/117 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Svensk?

Joo, ja hän on ihan oikea kondiittori. Minulla on pari hänen kirjaansa ja ohjeet ovat olleet tosi hyviä. Kirjoja on Ulla ehtinyt tehdä useamman ja syksyllä starttaa leivontaohjelmakin LIV:llä. Ja eikös hänellä ollut myös leivontatarvikeita myyvä verkkokauppa? Ehtiväinen ja ahkera nainen :)