Jos lapselle ei järjestettä aikuissynttäreitä, kummienhan ei tarvitse lahjaa ostaa?
Kommentit (7)
Ei kummin TARVITSE ostaa lahjaa, vaikka saisi kahviakin. Eikö lahjojen osto ole vapaaehtoista ja sidoksissa johonkin muuhun kuin kahviin ja kakkuun?
Itse ostan lahjoja kummilapsilleni heidän itsensä takia, myös merkkipäivien ulkopuolella.
Ei kummin TARVITSE ostaa lahjaa, vaikka saisi kahviakin. Eikö lahjojen osto ole vapaaehtoista ja sidoksissa johonkin muuhun kuin kahviin ja kakkuun?
Itse ostan lahjoja kummilapsilleni heidän itsensä takia, myös merkkipäivien ulkopuolella.
mutta kyllä me tottakai aina ostamme.
Itse pidämme lähellä asuvien kummien kanssa aikuissynttäreitä, mutta satojen kilometrien päässä asuvia kummeja emme erikseen kutsu synttäreille, heillä on pysyvä kutsu tulla kylään meille aina kun heille itselleen se parhaiten sopii, esim kesälomalla. Ja ovat he silti synttäreinä muistaneet. Sama juttu meillä on kaukana asuvien kummilasten suhteen.
on 8 ja kaksi kertaa vuodessa käyn hänen luonaan, valitettavasti synttärit osuu hankalaan aikaan, en pääse. Mutta lahjan laitan aina, koska rakastan kummilastani kuin omaani.
kouluiässä oleva kummityttöni on jo useana vuonna järjestänyt vain lastenkutsut, ei sukulaisilla/kummeille varsinaisia juhlia ollenkaan. Niinpä olen kysynyt koska sopii tulla kahville, synttäreiden aikoihin. Tokihan minä heillä kyläilen silloin tällöin muutenkin joten synttäreiden aikaan on luonteva syy poiketa jos muuten ei aina aikaa löydykään. Ja tottakai vien lahjan sitten samalla kun kylään menen. Saatan kyllä viedä kummitytölleni jotain pientä muulloinkin kun heillä poikkean, esim jos olen jossain nähnyt juuri "hänen näköisen" vaatteen alessa, saatan napata mukaan ja antaa sitten kun tapaamme.
silloin oleteta että lapsen kummi lasta lahjalla muistaisi?