Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rauhoitatte itsenne, jos olette hermostuneita?

Vierailija
30.05.2012 |

Minulla on viimeisen viiden päivän aikana tapahtunut muutamia suuria tunteita herättäneitä asioita. Ei mitään hirveän vakavaa kuitenkaan. Noista on kuitenkin jäänyt päälle sellainen levoton ja hermostinut olo.

Tällainen ei ole mulle tyypillistä, miten mä rauhoittaisin itseni?Miten itse toimit vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla niihin tarkkailevan roolin sisäisesti siis, katselemalla vaan kun ne tunteet ja fysiologiset hermostumisreaktiot tulevat ja menevät. Näin hermoilun voi antaa ihan rauhassa olla eikä se oikeastaan häiritse. Ja hassua kyllä, kun sen täysin hyväksyy eikä yritäkään siitä eroon, se laantuu aika äkkiä.

Vierailija
2/6 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli istu jalat ristissä selkä suorana tyhjän seinän edessä, keskitä katseesi eteen ja koita tyhjentää pääsi ihan täysin (ei siis saa ajatella mitään). Keskity vain syvään hengittämiseen, ja koita palauttaa ajatuksesi hengitykseen, jos ne koittavat harhailla. Tätä vähintään 20 minuuttia, voi tehdä myös esim. selällään sängyssä ja tuijottaa kattoon jos haluaa niin mieluummin (nukahtamisvaara).

Tuo on paras keino minkä itse tiedän, vaikka joskus olo tuntuu liian levottomalta että jaksaisi keskittyä siihen tarpeeksi kauan (vaikka silloin sitä juuri tarvitsisi). Onnistuessaan olo on kyllä mahtavan rentoutunut jälkeenpäin ja oikein tunnen, kuinka stressihormonitasot on laskeneet. :)

Toisena oon joskus ottanut konjakkipaukun tai lasin viiniä tms, mutta en nyt välttämättä suosittelisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi simppeli harjoitus jossa käyn mielessä läpi koko kehoni kohta kohdalta. Aloitan varpaista ja etenen kehoa ylöspäin. Rentoutan jokaisen kohdan erikseen jolloin tuntuu hassu kihelmöinti ja lämmöntunne, vaikea selittää. Teen tuota joskus jopa bussissa istuessa kun olen menossa jännittävään tilanteeseen. Toimii myös nukahtamisessa.

Opin tuon joskus kauan sitten joltain rentoutuskasetilta, onko jollain ap:lle vinkkejä löytyisikö hyviä vaikka kirjastoista?

Vierailija
4/6 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen tunne kuuluu elämään ja tulee välillä kaikille. Minua auttaa salilla käyminen tai muu raju urheilusuoritus. Joskus auttaa kun hermoilen asian ulos miehelleni. Joskus taas auttaa leffailta herkkuineen miehen kanssa.

Vierailija
5/6 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn tarkkailemaan itseäni ja tunteitani rauhassa, hyväksyn ne, en kapinoi niitä vastaan. Annan ajatusten virrata, kuuntelen kehoani, tunnen. Keskityn pieniin asioihin: hengitykseeni, ääniin ympäristössäni, ihoni aistimuksiin. Olen, hyväksyn, hengitän.

Vierailija
6/6 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän