Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylisuojellut ainoat lapset. 6-7-vuotiaan perässä äiti kävelee koko ajan

Vierailija
11.05.2012 |

Täälläpäin on näitä ainokaisia poikia, jotka eivät saa poistua omasta pihasta edes viereisessä talossa asuvan kaverin pihalle leikkimään. Omassa pihassa äiti tai isä on koko ajan kuuloetäisyydellä. Sitten ihmetellään kun kavereita ei lopulta enää ole. Ovat vapaammin sellaisten kavereiden kans joita ei vartioida niin tarkkaan. Pitääkö ainoa lapsi varjella pilalle? Miten ne voi päästää kouluun, kun äiti ei pääse sinne päiväksi kuuntelemaan mitä tapahtuu. Antakaa lastenne elää! Myös niiden ainokaisten herranterttustenne.

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nähdä että se kullanmuru onkin jo koululainen. Toisaalta kyllä useamman lapsen kans tuollainen ylisuojelu on epätavallisempaa.

Vierailija
2/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksestasi saa käsityksen että olet kateellinen vahemmille jotka viettävät aikaansa lasten kanssa ulkona? Veikkaan että sä päästät sun 7v ostarille ym kavereidensa kanssa keskenään?

Kylä ne lapset kerkeää ja oppivat kulkemaan ilman äitiä/isää ilman sun keuhkoamista..

Nykyaikana on lapsillakin kamalan kiire "itsenäistyä" :( Ja sun avaus puoltaa sitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kouluunkin saa mennä seuraamaan opetusta.

T: Ainokaisen ylisuojeleva äiti

Vierailija
4/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö vai eikö pidä olla oman lapsensa kanssa ulkona? Ensin valitetaan kun vanhemmat eivät katso lastensa perään ja sitten niin ei saisikaan tehdä.

Vierailija
5/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oma ainokaiseni, poika, on vasta 3v, mutta hän todella on silmäteräni.

Vierailija
6/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän vastakysymyksen. Pitääkö ekaluokkalainen mielestäsi pitää niin äidin helmoissa ettei omalta pihalta voi poistua? Terve normaali lapsi kun on kyseessä.

Siinä jo estetään NORMAALI itsenäistyminen mielestäni.

Etkö itse halunnut lapsena leikkiä kaverin kanssa ilman että aikuinen koko ajan kulki perässä ja kuunteli mitä juttelitte ym.?

Kirjoituksestasi saa käsityksen että olet kateellinen vahemmille jotka viettävät aikaansa lasten kanssa ulkona? Veikkaan että sä päästät sun 7v ostarille ym kavereidensa kanssa keskenään?

Nykyaikana on lapsillakin kamalan kiire "itsenäistyä" :( Ja sun avaus puoltaa sitä!

Vierailija
7/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä samaa kaavaa toistavia aloituksia on nyt ihan jatkuvasti. Haukutaan ainoat lapset ja heidän vanhempansa. Mitä te saatte irti tästä?

Vierailija
8/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-8-vuotias voi jo leikkiä kaverin kans pihassa ilman että aikuinen tauotta sekaantuu juttuihin ja 'hoivaa'.

pitääkö vai eikö pidä olla oman lapsensa kanssa ulkona? Ensin valitetaan kun vanhemmat eivät katso lastensa perään ja sitten niin ei saisikaan tehdä.

Vierailija
9/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärtäisitte että Nico ei ole enää 8-vuotiaana äitin sylimussukka. Ilmeisesti monen lähipiirissä on näitä tapauksia.

Näitä samaa kaavaa toistavia aloituksia on nyt ihan jatkuvasti. Haukutaan ainoat lapset ja heidän vanhempansa. Mitä te saatte irti tästä?

Vierailija
10/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(usein lähinnä äiti) nyt vaan sattuvat olemaan vähän erikoisia :/. Lasta pidetään maailman erikoisimpana luomuksena, sitä suojellaan ja korostetaan, se saa kaiken mitä keksii kinuta eikä siltikään ole tyytyväinen. Pomottaa kun luulee raukka tosiaan olevansa kaikista paras ja erinomaisin, kun ei kukaan ole opettanut yhdenvertaisuutta, kuten sisarusten kanssa väkisinkin oppii. Niin se vain on.

Itse olen ainoa lapsi, ja sitä riesaa en omilleni halunnut, siksi heitä on neljä!

Vierailija
11/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää toisten valintoja arvostella:D

Vierailija
12/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat alati tyytymättömiä. Kavereiden kanssakin pitää saada määrätä kaikki ja jos ei saa, alkaa uhkailu että en oo sun kaa jos et tee niinku mä sanon.

Vierailija
13/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärtäisitte että Nico ei ole enää 8-vuotiaana äitin sylimussukka. Ilmeisesti monen lähipiirissä on näitä tapauksia.

En tiedä mitä sitten on ajan saatossa tapahtunut, mutta 80- ja 90-luvuilla kasvaneina mä ja muutama sisarukseton kaverini saimme kyllä ihan samalla tavalla elää kuin monilapsisten perheiden vesat.

Mikä sullakin on kun olet noin ilkeä?

Vierailija
14/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole koskaan yksinäisiä, osaavat olla ryhmässä ja myös sovitella.

kun pitää toisten valintoja arvostella:D

Vierailija
15/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on useampi lapsi.En vaan halua, että hänelle sattuu jotain, jos aikuinen ei ole näkymässä

Tottakai vien ja haen lapsen kouluun/koulusta!!

Vierailija
16/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen ajan ainoa lapsi, eikä hyysätty liikaa eikä ostettu pilalla tavaralla. Kavereiden kanssa sai leikkiä ja olla, ihan kuten nekin joilla sisaruksia oli. Toista on nykyään.

En tiedä mitä sitten on ajan saatossa tapahtunut, mutta 80- ja 90-luvuilla kasvaneina mä ja muutama sisarukseton kaverini saimme kyllä ihan samalla tavalla elää kuin monilapsisten perheiden vesat.

Mikä sullakin on kun olet noin ilkeä?

Vierailija
17/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"itsenäisten" 3-vuotiaiden äitejä, jotka hehkuttavat, miten heidän Jessica ulkoilee yksin.

Omat lapseni saivat olla omassa pihassa keskenään 6-vuotiaina enkä nää heissä mitään vikaa tästäkään huolimatta. Itse asiassa ovat säännöt hyvin tuntevia, muut huomioon ottavia lapsia. Ja syy lienee siinä, että on ollut vanhempi joka puuttuu "vääränlaiseen" käytökseen.

Nyt lapset ovat 10-v ja ihan saavat mennä kavereille jne.

Aika aikaansa kutakin.

Vierailija
18/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tk-lääkäri, ja tänään kävi 53-vuotias mies vastaanotolla äitinsä kanssa. Äiti rollaattorilla. Ja äiti aina kysyy puhelimessa tämän miehen labratuloksetkin. Mies on kyllä naimissa - ihme kyllä.

Vierailija
19/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman piha-alueen rajat on rajana, ja niiden yli ei mennä. Naapurin pihaan saa mennä leikkimään kaverin kanssa kun kysyy luvan.

Lapsellani on eräs 7v kaveri joka saa luuhata kilometrien päässä kotoa, luoja tietää missä lie, ja tulee kotiin joskus yömyöhään. (Kun muut ajavat kotiin). Vituttaa huolehtia tuosta pennusta, kun vanhemmat ei pidä kiinni rajoista, eikä ruoka-ajoista eikä muustakaan. Lapsi varastaa ja valehtelee. Oikea "helmi". Pidän huolen että omastani ei sellaista tule. Tuo lapsi on huono esimerkki ja huonoa seuraa omalle lapselleni.

Vierailija
20/155 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on 8v. ja hänen ex-kaverinsa on 7v.

Lapsi menee autolla kouluun ja ei saa poistua omalta pihaltaan.

Ei saa edes hakea lastani ulos ja meidän talojen välissä kapea hiekkatie, josta kulkee auto kerran tunnissa.

Lapsi on ainokainen.

Lapsi ei saa tulla myöskään kylään, koska äiti ei ole tavannut minua.

En suostu menemään äidin luokse käskytettävänä.

Sanoin lapselle, että äiti saa tulla meille pullakahville.

Ei ole tullut.

Musta äiti on pelottavan vaativa, niin meillä asia ratkaistu niin että pojat eivät ole yhdessä. Kavereita riittää muutenkin.

Asutaan rivi ja omakotitaloilla eli hyvin rauhallisella alueella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi