Poikaystävä ei suostu facebookkiin ja se loukkaa minua suunnattomasti!! Suutuin eilenkin.
Meillä on etäsuhde ja tapaamme noin kolmen viikon välein. Pidämme yhteyttä puhelimessa enimmäkseen, mutta meillä on niin eri elämäntilanteet, että sekään ei oikein toimi. Hän tekee usein etätyötä yksin kotona ja kaipaa iltaisin jutteluseuraa. Minulla on sosiaalisesti vaativa työ, lapsia, kavereita, lapsen kavereita ja hulinaa ja vilinää niin, että se ainoa tunti, jonka saisin olla hiljaa yksikseni on usein raskas uhrata miehelle.
Olen pyytänyt miestä, että mä en jaksa aina kaikkea selittää, tule faceen, siellä mä kirjoittelen usein niitä näitä ja jaan kuvia elämästäni. Mies ei halua. Minua se loukkaa, koska en halua uhrata kaikkea vapaa-aikaani siihen puhelimessa puhumiseen. Meiliä hän ei halua myöskään jaksa/viitsi kirjoittaa, vaikka olen sitäkin pyytänyt. Minä tykkään kirjoittaa ja jakaa elämääni iltaisin facebookissa. Puhuminen tuottaa tuskaa, koska puhun 12 tuntia päivässä jo valmiiksi. Joskus haluan olla hiljaa. Mies ei halua faceen, koska sitä ei kiinnosta. Ikinä ei ole siellä ollut, mutta ei kiinnosta.
Olemme molemmat reilusti yli 40-vuotiaita ;-)
Kumpi on oikeassa? Ketäänhän ei saa pakottaa mihinkään, mutta puhelinlakkoa olen jo pitänyt, kun en jaksanut enää puhua!
Kommentit (92)
1. Siellä on chatti
2. Siellä on meiliboxi
3. Ei tarvitse olla omalla nimellä
4. käyn siellä päivittäin, joten se on minulle helppoa
5. siitä saa juuri niin henkilökohtaisen kuin haluaa.
6. jos ei jaksa pitää henk.koht. yhteyttä koko ajan se käy korvikkeena
7. perkeleap
1. No niitä on netti täynnä. Ja itse asiaissa se feissarin chatti on surkea
2. Ja feissari on ainoa paikka maailmassa mistä tämä löytyy?
3. Että vielä kusetetaankin. Tosi rehellistä :)
4. Muiden ohjelmien avaaminen on aivan tolkuttoman vaativaa?
5. Muualla on pakko jakaa ihan kaikki asiat?
6. Aika huono korvike. Ja jos puhutaan mies-/naisystävästi, niin kyllä naamakirja on se vihoviimeinen väline siihen yhteydenpitoon...
7. Jumaleisson, unohda se Facebook
ongelma tässä ole se fb vaan se, ettei ap;llä ole ylipäätään aikaa poikaystävälle.
Tuon taudinkuvan ap on jo kirjoittanut nyt kolme kertaa tähän ketjuun.
keskenään kun lapset nukkuu. Mä olen lasten käytettävissä siitä kun tulen töistä kello yhdeksään. Meillä pyörii paljon kavereita ja lapsen kavereita, on lasten harrastusta, ruuan laittoa, siivousta jne.
Sen jälkeen mulla on tunti, jonka roikun yleensä netissä tai puhelimessa.
Ja sekö tunti mun pitäisi vielä laittaa keskusteluun, jolloin mulla omaa aikaa olisi 0 min./vrk?!
ap
pyynnöstä (tai vaatimuksesat) facebookiin, enkä välttämättä edes haluaisi nähdä sellaisia kirjoituksia, joita seurustelukumppanini jakaa muille ystävilleen.
Sähköpostin kirjoittaminen on sitten asia erikseen (tai mese).
Onko teidän pakko pitää yhteyttä joka päivä tunnin ajan? Jaksaisiko ap puhua puhelimessa esim. 3-5 min päivittäin tai vaikka pidemmän puhelun 1-3 kertaa viikossa?
Ja sekö tunti mun pitäisi vielä laittaa keskusteluun, jolloin mulla omaa aikaa olisi 0 min./vrk?!ap
Muistelen hämärästi omaa seurusteluaikaani, kun jokainen hetki toisen kanssa yhdessä/puhelimessa oli tosi ihanaa ja arvokasta.
Oletko ihan oikeasti tosissasi tämän miehen kanssa?
Ja sekö tunti mun pitäisi vielä laittaa keskusteluun, jolloin mulla omaa aikaa olisi 0 min./vrk?!
käyty keskustelu ei ole "omaa aikaa", niin monella parisuhteessa elävällä on "omaa aikaa" 0 min/vrk.
Kumpikaan ei ole rakastunut. Eikä olisi mitään järkeä rakastuakaan, koska 300 km on pitkä matka, eikä kumpikaan aio muuttaa
ap
sen, ettet pääse tuulettumaan yksin ulos. Sainkin tekstistäsi käsityksen, että jatkat tuota yltiösosiaalista arkeasi vielä facebookissa illalla samalla, kun lasten kanssa pyörität illan. Ja sitten yhtäkkiä klo 21 sosiaalisuus ei enää käykään. Sitä ihmettelin, että raja kulkee tuossa miehessä. Et ehkä haluakaan olla tekemisissä kovin henkilökohtaisesti...
Ja saako sinne nykyisin tehdä feikkiprofiileja?
Toi 42
keskenään kun lapset nukkuu. Mä olen lasten käytettävissä siitä kun tulen töistä kello yhdeksään. Meillä pyörii paljon kavereita ja lapsen kavereita, on lasten harrastusta, ruuan laittoa, siivousta jne.
Sen jälkeen mulla on tunti, jonka roikun yleensä netissä tai puhelimessa.
ap
entä jos sä facessa ollessa sitten roikkuisit siellä skypessä samalla, eiks se mieskin tehnyt jotain koneella kuitenkin, joten ehkä se skypettäminen olis sellaista keskustelua, jonka lomassa voi tehdä muutakin?
Vissiin tuo puhuminen ei ollutkaan sulle se ongelma... Sen mä kyllä olisin ymmärtänyt, kun itsekään en jaksa aina puhua.
En kyllä ymmärrä sitä, että miten sulla ei ole aikaa olla siellä netissä, kun lapset ovat hereillä? Jos kerran ovat sen ikäisiä, että kavereitakin käy, ei kai niitä tarvitse koko ajan vahtia silmä kovana? Hommaa nyt enemmän sitä omaa aikaa, ja lyhennä niitä miehen kanssa puheluita sitten. Ei päivittäin tarvitse tuntia roikkua puhelimessa. Jaksaako se mieskään sitä ihan oikeasti?
ole sitten mitään järkeä. Miksi roikkua suhteessa, joka ei ole tärkeä ja jota ei jaksa ylläpitää. Olipa turhaa valitusta koko aloitus.
noin yhdeksän aikaan. Minä menen nukkumaan kymmeneltä. Koko ajan teen ja puuhaan jotain yhdeksään asti ja ipanoita juoksee jaloissa.
Olen töissä markkinointipäällikkönä ja työkin on hyvin hektistä.
EN ENÄÄ JAKSA YHDEKSÄN JÄLKEEN PUHUA joka ikinen päivä vuodessa. Minussa ei ole enää virtaa siihen.
AP
Niin jätä se, äläkä valita ja ruikuta kuin joku 13-vuotias.
Ei. Anteeksi. Jopa 13-vuotias tajuaa että kaikki ei mene hänen tahtonsa mukaan.
Ja miksi se lapsen nukkumaanmeno vaikuttaa tuohon? Eikös se nyt olisi helpompaa jutella silloin kun se lapsi nukkuu, kuin silloin kun "on niiiiiiiiiiin hektistä".
Ja hemmettiäkö aloit kaukosuhteeseen? Sellaista se on. Ja kaikki eivät halua edes sillä salanimellä facebookkiin, aina sieltä joku keksii että kuka se salanimellä oleva tyyppi on.
Jos se puhuminen on noin raskasta niin lopeta suhde.
Ole rakastuneita (ja sen kyllä huomaa), niin miksi sun täytyisi joka päivä puhua sen miehen kanssa. Tässä on nyt jotain outoa.
Mutta niistä feikkiprofiileista, kuka sen tarkistaa kuka siellä on?
Ja moni taitaa luulla, että jos sen profiilin tekee omalla nimellään, niin siellä on jotenkin pakko alkaa sosiaaliseksi, ja ihmiset löytävät sut ja alkavat ahdistella. Taisi kuvitella munkin miesystäväni, että sankoin joukoin ne vanhat koulukaverit kävisivät kimppuun.. No ei häntä kukaan kaipaa.
suhteelta enempää, niin miksi teidän edes pitäisi puhua puhelimessa/facessa päivittäin? Puhutte silloin, kun molempia huvittaa puhua, ja jos sinua ei huvita puhua, niin älä ihmeessä puhu.
Jos mies ei tahdo faceen, niin eihän sitä voi sinne pakottaa, ja on vähän turhaa olla siitä hänelle vihainen. Mieshän se menettää, jos ei tahdo sinun kanssasi siellä hengailla, kärsiköön itse tappionsa.
Itsekin varmasti olisin mielumin rauhassa facessa sen tunnin kuin puhuisin vastentahtoisesti jonkun kanssa puhelimessa. Olen myös ihan varma, että se mies tekee mielummin jotain muuta kuin on vastentahtoisesti facessa.
Eli pitäkää harvemimn yhteyttä, ja jos suhde pikkuhiljaa viilenee ja loppuu, niin ehkä sen onkin jo aika loppua. Suhteita tulee ja menee, ei kannata tuhlata aikaa sellaisen kanssa, jota ei edes rakasta.
eli jos siitä kiinnin, niin suhde saisi olla.
Mies on nörttinä, joten ei halua avata konetta iltaisin. Ei meseen, faceen eikä meiliin.
ap
siis ei sen takia, että mies ei suostu facebookiin.
Vaan sen takia, että tuosta sinun kirjoituksesta ei paista yhtään kiintymys, toisen huomioon ottaminen tai kiinnostus. Rakkaudesta nyt puhumattakaan. Te ette halua pitää yhteyttä toisiinne, joten sitten ette pidä. Eroatte.
pakko sanoa että taitaa olla provo kuitenkin.
kirjoittaja olisi n. 18 vee teini...
Toivottavasti mies löytäisi pian hiukan...fiksumman...kumpaanin.
Mies on nörttinä, joten ei halua avata konetta iltaisin. Ei meseen, faceen eikä meiliin.
ap
Mies on nörttinä, joten ei halua avata konetta iltaisin. Ei meseen, faceen eikä meiliin. ap
sinä puhut päivät puhelimessa, joten et jaksa tehdä sitä iltaisin, ja tämä pitää ymmärtää.
Mies on päivät nörttinä eikä tahdo avata konetta iltaisin, mutta suutut hänelle siitä, koska totta kai hänen pitäisi jaksaa avata kone ja tulla faceen.
Ei kukaan voi olla NOIN kykenemätön näkemään asiaa myös toisen näkökannalta.
Aluksi kyllä menin tähän, ja paljon olet vastauksiakin saanut, joten hyvä provo sinänsä ;)
Faceen ei ole pakko kirjoittaa mitään jos ei halua. Yhtään statusta ei kukaan pakota kirjoittamaan. Mulla on paljon kavereita, jotka eivät jää kuvia, eikä statuksia, mutta niiden kanssa chattaan tai heittelen meilejä.
Oletteko koskaan miettineet, onko koko jutulla tulevaisuutta, jos kommunikaatioväyliä ei vain ole. Toinen ei tykkää puhua, toinen ei tykkää kirjoittaa. Tulevaisuus näyttää vähän pahalta =(