Poikaystävä ei suostu facebookkiin ja se loukkaa minua suunnattomasti!! Suutuin eilenkin.
Meillä on etäsuhde ja tapaamme noin kolmen viikon välein. Pidämme yhteyttä puhelimessa enimmäkseen, mutta meillä on niin eri elämäntilanteet, että sekään ei oikein toimi. Hän tekee usein etätyötä yksin kotona ja kaipaa iltaisin jutteluseuraa. Minulla on sosiaalisesti vaativa työ, lapsia, kavereita, lapsen kavereita ja hulinaa ja vilinää niin, että se ainoa tunti, jonka saisin olla hiljaa yksikseni on usein raskas uhrata miehelle.
Olen pyytänyt miestä, että mä en jaksa aina kaikkea selittää, tule faceen, siellä mä kirjoittelen usein niitä näitä ja jaan kuvia elämästäni. Mies ei halua. Minua se loukkaa, koska en halua uhrata kaikkea vapaa-aikaani siihen puhelimessa puhumiseen. Meiliä hän ei halua myöskään jaksa/viitsi kirjoittaa, vaikka olen sitäkin pyytänyt. Minä tykkään kirjoittaa ja jakaa elämääni iltaisin facebookissa. Puhuminen tuottaa tuskaa, koska puhun 12 tuntia päivässä jo valmiiksi. Joskus haluan olla hiljaa. Mies ei halua faceen, koska sitä ei kiinnosta. Ikinä ei ole siellä ollut, mutta ei kiinnosta.
Olemme molemmat reilusti yli 40-vuotiaita ;-)
Kumpi on oikeassa? Ketäänhän ei saa pakottaa mihinkään, mutta puhelinlakkoa olen jo pitänyt, kun en jaksanut enää puhua!
Kommentit (92)
noin yhdeksän aikaan. Minä menen nukkumaan kymmeneltä. Koko ajan teen ja puuhaan jotain yhdeksään asti ja ipanoita juoksee jaloissa.
Olen töissä markkinointipäällikkönä ja työkin on hyvin hektistä.
EN ENÄÄ JAKSA YHDEKSÄN JÄLKEEN PUHUA joka ikinen päivä vuodessa. Minussa ei ole enää virtaa siihen.
AP
noin yhdeksän aikaan. Minä menen nukkumaan kymmeneltä. Koko ajan teen ja puuhaan jotain yhdeksään asti ja ipanoita juoksee jaloissa.
Olen töissä markkinointipäällikkönä ja työkin on hyvin hektistä.
EN ENÄÄ JAKSA YHDEKSÄN JÄLKEEN PUHUA joka ikinen päivä vuodessa. Minussa ei ole enää virtaa siihen.
AP
Fiksuna ja koulutettuna ihmisenä varmasti ymmärrät ettei sinulla ole oikeutta vaatia miestä liittymään facebookkiin vain koska sinä et jaksa puhua illalla. Ehkäpä saattaisitte kumpikin tehdä kompromissin ja käyttää jotain muuta pikaviesti vaihtoehtoa. Se ei yleensä vaadi muuta kun toimivan sähköpostiosoitteen joka rekisteröidään palveluun.
Ja siellähän on vain tiettyjä otoksia elämän varrelta ja itse käytän naamakirjaa lähinnä kaikenlaisen potaskan levittämiseen. Jos nyt ryhtyisin uuteen suhteeseen, niin en ehkä edes haluisi tämän henkilö katselevan profiiliani ainakaan heti alussa...
Jos se seurustelu on noin raskasta, niin kannattaisiko asia ilmoittaa toisellekin osapuolelle.
Olen ollut puhumatta puhelimessa kun oli tappoviikko töissä, olen pyytänyt meilaamaan, olen pyytänyt faceen, olemme tekstailleet.
Hän ei halua kuin puhua puhelimessa, se on hänelle helpointa. Hän ei tykkää kirjoittaa, eikä halua faceen.
Vaihtoehdot alkaa olemaan aika vähissä.
ap
Jos ITSE tahtoisin mennä, olisin tietysti jo mennytkin. Mitä tulee vanhoihin kuviin, haluan nähdä ne toisen ihmisen näyttämänä, en netistä kaiveltuna. Kuulostat, ap, todella lapselliselta ihmiseltä ikävuosistasi huolimatta!
Jatkat sitä puhelinlakkoa. Mulla on vähän sama tilanne, miesystävä suhtautuu epäluuloisesti aina kaikkeen uuteen. Aluksi oli vaikeaa saada hänet käyttämään skypeä, mutta huomasi sitten itsekin myöhemmin kuinka kätevää se oli. Ja halpaa- ei mulla ole varaa viestiä tekstarein ja soitoin, eikä kyllä hänelläkään.
Myöhemmin olen sitten saanut hänet raahattua mukanani, kun olen siirtynyt pikaviestimestä toiseen. Face-tili hänelle piti tehdä taas väkisin, mutta kai tuo on sielläkin nyt käynyt.
Kyllä mielestäni sun miesystävä voisi ajatella sitä sähköpostia tai edes jotain pikaviestintä, esim googletalk, (gmail-tili kun monilla on, ja pystyy chattailemaan myös puhelimella) mutta ehkä sä nyt et saa sitä faceen, mutta ymmärrän kyllä, jos et säkään jaksa aina olla äänessä, ja kenties kertoa samoja asioita, joita olet jo facessa kertonut.
facebookissa, enkä ymmärrä miten kirjoittaminen on vaivattomampaa kuin puhuminen puhelimessa. Jos joku ystävä tai sukulainen väkisin pakottaisi naamakirjaan, ottaisin etäisyyttä.
Miksi ihmeessä sinun tahtosi ja halusi ovat tärkeämpiä kuin miehen? Teidän täytyy varmaan sitten erota naamakirjan vuoksi, uskomatonta.
ymmärrän myös sen, ettei fb korvaa puhelinta ja ettei mies tahdo mennä sinne.
Voisitteko ajatella sitä, että eo teidän tarvitse joka ilta väkisin jutella puhelimessa pitkään? Joskus voitte sen tehdä, ja joskus vaikka jutella vaan muutaman minuutin, vaikka ennen kuin lapsi menee nukkumaan, jotta saat hetken olla iltaisin ihan itsekseen ennen nukkumaanmenoa? Ja joskus, jos on tosi väsynyt, niin ei tarvitse puhua ollenkaan, toivottaa vaan vaikka hyvää yötä jne.
Olen ollut puhumatta puhelimessa kun oli tappoviikko töissä, olen pyytänyt meilaamaan, olen pyytänyt faceen, olemme tekstailleet.
Hän ei halua kuin puhua puhelimessa, se on hänelle helpointa. Hän ei tykkää kirjoittaa, eikä halua faceen.
Vaihtoehdot alkaa olemaan aika vähissä.
ap
no sitten ette vain pidä yhteyttä, tai pidätte päivittäiset puhelut minuutin mittaisina, ja katsotte kestääkö suhde sen, vai päättääkö jompikumpi siirtyä eteenpäin.
t.29
mies tajuaa jättää ap:n ja heti.
Huonompaahan tuo vielä menee, jos vielä pitäisi livenä nähdä. Sotkee aikataulut ihan totaalisesti.
Taitaa tämä mies olla noin viidennellä sijalla; ensin työ, lapset, oma rauha, facebook-ystävät ja ei se mies tajua kele, että näiden jälkeen häntä ei haluta mukaan kuvioita sotkemaan ja energiaa imemään.
Miten olisi kompromissa, joka toinen ilta juttelette gtalkissa tai messengerissä (jos mies ei haluaa Facebook tiliä) ja joka toinen ilta puhelimessa. Chatissa ei edes tarvitse kirjoittaa niin pitkiä romaaneja, joten luulisi miehelle kelpaavan - vaikkei tykkääkään kirjoittamisesta.
Huonompaahan tuo vielä menee, jos vielä pitäisi livenä nähdä. Sotkee aikataulut ihan totaalisesti.
Taitaa tämä mies olla noin viidennellä sijalla; ensin työ, lapset, oma rauha, facebook-ystävät ja ei se mies tajua kele, että näiden jälkeen häntä ei haluta mukaan kuvioita sotkemaan ja energiaa imemään.
Mä olen perheeni ainoa rahalähde. Työ on pakko tehdä. Minulla nyt vaan on vaativa työ. Lapset on pakko hoitaa ja leikittää ja nukuttaa ja vahtia. Sillekään ei oikein voi mitään. Omaa rauhaa on tasan tunti päivässä. Facebookissa notkun mieluummin kuin tuijotan telsua ja minusta on ihan kiva kirjoitella omassa rauhassa hissukseen. Face on siinä mielessä minusta kiva, että siellä on chatti, meili ja voi katsella myös päivityksiä. Siinä on kaikki samassa.
Mistä siis revin sen energian ja ajan sille puhelulle? Ja jos ajatellaan tarkemmin, mä tulen miehelle, ystävien, harrastusten, työn ja kotiolojen jälkeen, joten melkein tasapeli vai pitäiskö heittäytyä työttömäksi ja antaa lapset adoptioon? Ei sekään ole muuttamassa minun lähelleni, joten tilannetta ei voi oikein auttaakaan.
Ap
en todellakaan liittyisi faceen vaikka kuka pyytäisi. olen 37v nainen jonka kaikki kaverit on facessa, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa. pidän ystäviin ja sukulaisiin yhteyttä henk.koht. enkä minkään yleisen naamakirjan kautta.
messengerissä viestintäänkään? Siellä voi myös viestiä kirjoittamalla mutta se on paljon ykityisempi sovellus kuin FB. Itsellenikin facebook on täysin ehdoton ei mutta tässä nytkin meseilen tuttavan kanssa työn ohessa parhaillaan, eli mese on jees.
Mä olen perheeni ainoa rahalähde. Työ on pakko tehdä. Minulla nyt vaan on vaativa työ. Lapset on pakko hoitaa ja leikittää ja nukuttaa ja vahtia. Sillekään ei oikein voi mitään. Omaa rauhaa on tasan tunti päivässä. Facebookissa notkun mieluummin kuin tuijotan telsua ja minusta on ihan kiva kirjoitella omassa rauhassa hissukseen. Face on siinä mielessä minusta kiva, että siellä on chatti, meili ja voi katsella myös päivityksiä. Siinä on kaikki samassa.
Mistä siis revin sen energian ja ajan sille puhelulle? Ja jos ajatellaan tarkemmin, mä tulen miehelle, ystävien, harrastusten, työn ja kotiolojen jälkeen, joten melkein tasapeli vai pitäiskö heittäytyä työttömäksi ja antaa lapset adoptioon? Ei sekään ole muuttamassa minun lähelleni, joten tilannetta ei voi oikein auttaakaan.
Ap
No sittenhän homma on aika selvä, varmaan kaikille parempi että lopetatte tuon suhteen. Eihän tuosta nyt vaan tule mitään. Tuon sinun periaatteesi mukaan pitäisi olla täysin mahdotonta yksinhuoltajien aloittaa uusi suhde ilman facebookkia.
en todellakaan liittyisi faceen vaikka kuka pyytäisi. olen 37v nainen jonka kaikki kaverit on facessa, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa. pidän ystäviin ja sukulaisiin yhteyttä henk.koht. enkä minkään yleisen naamakirjan kautta.
1. Siellä on chatti
2. Siellä on meiliboxi
3. Ei tarvitse olla omalla nimellä
4. käyn siellä päivittäin, joten se on minulle helppoa
5. siitä saa juuri niin henkilökohtaisen kuin haluaa.
6. jos ei jaksa pitää henk.koht. yhteyttä koko ajan se käy korvikkeena
7. perkele
ap
kuin kirjoittaminen. Ymmärrän täysin miesystävääsi. Jos hän ei ole ollenkaan kirjoittajatyyppiä eikä suin surminkaan halua fB:hen mitään kirjoittaa niin kyllä sun pitää joustaa jos haluat tuohon ihmiseen pitää yhteyttä.
1. Siellä on chatti
2. Siellä on meiliboxi
3. Ei tarvitse olla omalla nimellä
4. käyn siellä päivittäin, joten se on minulle helppoa
5. siitä saa juuri niin henkilökohtaisen kuin haluaa.
6. jos ei jaksa pitää henk.koht. yhteyttä koko ajan se käy korvikkeena
7. perkeleap
Ja sinä et ole valmis kokeilemaan vaikka skypeä?
minäkään. En pitäisi myöskään siitä, että seurustelukumppani heittää minua jollain elämäkerralla, että luehan siitä kuka olen, kun en jaksa sun kanssa puhua. On sitten puhumatta ihan issekseen. Eikä sitä edes välttämättä halua toisesta kaikkea tietääkään.
Oletko ajatellut, että mies ehkä haluaa kuulla ääntäsi? Ja kuulehan, mäkin raukka joudun aina päivän päätteeksi vielä PUHUMAAN mun miehelle, kun tulee aina häiritsemään lasten nukahdettua 8/. Eikä pääse edes karkuun, kun asutaan saman katon alla. Tai voisihan mennä yhdessä facebookiin, niin lukisi sieltä, eikä turhia kyselisi. ;D
Lisäksi mua ihmetyttää tuo sosiaalisuuden vieroksunta, joka alkaa tasan klo 21. Sitä ennen kyllä kelpaa levitellä juttujaan netissä ja urkkia muidenkin asiat ajan tasalle. Itse kun olen sosiaalisessa ammatissa, niin mielelle parasta herkkua on päästä metsään hiihtämään tai kävelemään töiden jälkeen.
Jotkut pitävät tuota facebookissa "tiedottamista" ehkä nolonakin. Ja saako sinne muka laatia feikkiprofiileja??
100 muun kaverisi kanssa.
Siinä sitä mies tuntee itsensä erityiseksi!