Poikaystävä ei suostu facebookkiin ja se loukkaa minua suunnattomasti!! Suutuin eilenkin.
Meillä on etäsuhde ja tapaamme noin kolmen viikon välein. Pidämme yhteyttä puhelimessa enimmäkseen, mutta meillä on niin eri elämäntilanteet, että sekään ei oikein toimi. Hän tekee usein etätyötä yksin kotona ja kaipaa iltaisin jutteluseuraa. Minulla on sosiaalisesti vaativa työ, lapsia, kavereita, lapsen kavereita ja hulinaa ja vilinää niin, että se ainoa tunti, jonka saisin olla hiljaa yksikseni on usein raskas uhrata miehelle.
Olen pyytänyt miestä, että mä en jaksa aina kaikkea selittää, tule faceen, siellä mä kirjoittelen usein niitä näitä ja jaan kuvia elämästäni. Mies ei halua. Minua se loukkaa, koska en halua uhrata kaikkea vapaa-aikaani siihen puhelimessa puhumiseen. Meiliä hän ei halua myöskään jaksa/viitsi kirjoittaa, vaikka olen sitäkin pyytänyt. Minä tykkään kirjoittaa ja jakaa elämääni iltaisin facebookissa. Puhuminen tuottaa tuskaa, koska puhun 12 tuntia päivässä jo valmiiksi. Joskus haluan olla hiljaa. Mies ei halua faceen, koska sitä ei kiinnosta. Ikinä ei ole siellä ollut, mutta ei kiinnosta.
Olemme molemmat reilusti yli 40-vuotiaita ;-)
Kumpi on oikeassa? Ketäänhän ei saa pakottaa mihinkään, mutta puhelinlakkoa olen jo pitänyt, kun en jaksanut enää puhua!
Kommentit (92)
sinä et tahdo puhua puhelimessa, mies ei tahdo tulla meseen, ja jos ette pääse jonkilaiseen kompromissiin, niin sitten ette pidä yhteyttä arkisin.
Ymmärrän oikein hyvin, ettet tahdo puhua puhelimessa (itse poden jonkinlaista puhelinkammoa), mutta ymmärrän myös sitä, ettei mies tahdo tulla faceen (itse siellä kyllä olen, mutta minulla on monta ystävää, jotka eivät sinne tahdo, ja se on minusta ihan ok, jokaisen oma vapaa valinta).
Ehkä ette sovellu etäsuhteeseen, teidän pitäisi joko siirtyä toiselle tasolle suhteessa tai peräti lopettaa se? Tai sitten keksitte jonkun kompromissin.
Ei kai sitä ukkoa voi pakottaa naamakirjaa, koska SINÄ haluat. Mit vit. Mieti nyt vähän.
Ettekai te ihmiset nyt oikeesti käytä jotain helvetin facebookkia pikaviestimenä. Miten olis vaikka Skype tai Messenger tai joku muu ihan siihen hommaan tarkotettua ohjelmaa. Pysykäänyt kaukana siitä sosiaalisesta mediahelvetistä
Kaikkiin muihin kavereihin ja käskisi lukea kuulumiset namakirjasta. Mikä suhde se on? Ymmärrän miestä ihan täysillä.
… olisitko kiinnostunut siitä mitä hän on vuosien varrella kirjoittanut jonnekin tai jakanut kuviaan? Tai olisitko valmis menemään sosiaaliseen mediaan, sen takia, että toinen kauniisti pyytää?
ap
Inhoan sosiaalista mediaa enkä halua olla nimelläni ja naamallani netissä julkisesti esillä. MSN Messengerillä viestin silloin kun haluan kirjoittelemalla viestiä jonkun kanssa.
… olisitko kiinnostunut siitä mitä hän on vuosien varrella kirjoittanut jonnekin tai jakanut kuviaan? Tai olisitko valmis menemään sosiaaliseen mediaan, sen takia, että toinen kauniisti pyytää?
ap
Jos sinä olet valmis kaatamaan tuon suhteen siihen että mies ei liity facebookkiin...niin miksi miehen pitäisi olla valmis vähempään.
Jos minulle nainen sanoo että liity facebookkiin tai suhde loppuu, niin kyllä se siinä vaiheessa on sen suhteen loppu aika selviö.
mutta jos mies on jo aikuinen mies, niin hänellä on oikeus olla poissa facebookista. Ja tosiaan eihän ne jutut voi siellä muutenkaan mitään henkilökohtaisia olla. Minusta on ihan luonnollista, että aikuinen mies mieluummin soittelee, ja haluaa kuulla äänesi. Kertoo kyllä enemmän ihastumisesta, kuin joidenkin vanhojen päivityksien lukeminen.
Ei ehkä kannata yrittää muuttaa toista.
ap
En lähtisi kenenkään pyynnöstä omalla nimelläni ja naamallani elämääni nettiin jakamaan, ei auttaisi vaikka kuinka nätisti pyydetään. Niitä tietoja ei sieltä koskaan saa pois enkä halua vuosien päästä katua. En myöskään ole niin utelias ja samaan aikaan saamaton, että penkoisin jonkun elämää facebookin kautta sen sijaan että ihminen itse kertoisi sen minkä haluaa mun tietävän.
Mieshän voi rekata itsensä vaikka Mikko Möttöseksi jos haluaa ja pistää kuvakseen pizzan. Ei hänen tarvitse itse laittaa sinne mitään jos ei halua.
Ap
Miksi olisin? Entinen elämä on entinen elämä.
Kysytäänpä näin päin… Jos olisit ihastunut johonkin… … olisitko kiinnostunut siitä mitä hän on vuosien varrella kirjoittanut jonnekin tai jakanut kuviaan? Tai olisitko valmis menemään sosiaaliseen mediaan, sen takia, että toinen kauniisti pyytää?
ap
Mieshän voi rekata itsensä vaikka Mikko Möttöseksi jos haluaa ja pistää kuvakseen pizzan. Ei hänen tarvitse itse laittaa sinne mitään jos ei halua.
Ap
Edelleen en voi ymmärtää miksi se pitää yleensä edes olla se facebook....mitään muutavaihtoehtoa ei ole. Vaikka www.meebo.com/messenger
Mieshän voi rekata itsensä vaikka Mikko Möttöseksi jos haluaa ja pistää kuvakseen pizzan. Ei hänen tarvitse itse laittaa sinne mitään jos ei halua. Ap
kenenkään pyynnöstä, jos se on ainoa tapa saada sinusta tietoa, että luen sieltä... hohhoijaa.
En ole facessa, mutta en aio sinne myöskään mennä.
että ihan varmasti menisin nettiin ja kaivaisin kaiken tiedon sieltä esiin. Mutta en oleta, että muut ovat samanlaisia.
Facebookiin liittyy joillakin ihmisillä todella voimakkaita periaatteita, en voisi vaatia, että jonkun pitäisi luopua sellaisesta ihan kevyesti. Ainakin pitäisi olla parempi syy kuin se, että saisi lukea vanhoja kirjoituksia ja katsella kuvia, jotka ei tosiaan ehkä kaikkia niin paljon kiinnosta, eikä se silti merkitse, ettei se toinen välittäisi minusta - ihmiset vaan on erilaisia, kaikkia ei kiinnosta samat asiat.
Mutta jos sinua loukkaa se, ettei mies tunnu olevan tarpeeksi kiinnostunut sinusta, niin sinun ehkä pitäisi sanoa se hänelle. Eli älä sano, että olet loukkaantunut, koska hän ei liity facebookiin, vaan kerro, että sinusta tuntuu, ettei mies ole sinusta kiinnostunut (koska ei liity facebookiin). Ehkä sitten voitte keskustella siitä, mitä asialle voisi tehdä.
Facebook aivan oikeasti näyttäytyy meille monesti aivan täydellisen turhana ja idioottimaisena sovelluksena. Jakaa nyt omalla nimellä ja kuvalla yksityisiä tietoja amerikkalaisen miljonääriomistajan hyödynnettäväksi, ei tuollaiseen vaan kannata lähteä mukaan.
Ymmärrän sataprosenttisesti miestäsi eikä sinun vaatimuksellesi ole nyt yhtään mitään perusteluja. Soitelkaa ja mesetelkää nyt mieluummin.
Muistaako kukaan että miten ihmiset vaihto kuulumisia ennen facebookkia. Kyllä on tullu elämästä köyhää jos ihmisten välinen kommunikointi kaatuu siihen ettei toinen liity facebookkiin.
ja miksi ylipäätään seurustelette?
jos kumppaniltani ei liikenisi minulle aikaa edes tuntia illassa, jos en edes näkisi häntä tuon useammin. Haluaisin jutella ja kuulla toisen äänen, varmasti olisi ikävä. Ei riittäisi, että voin koneelta lukea mitä on päivän aikana puuhannut. Ja ehkä hän haluaa kertoa myös sinulle, mitä hän on tehnyt ja ajatellut? Aika itsekäs olet, tai sitten et välitä miehestä tarpeeksi.
Kuka helvetti sentään 40 v jossain naamakirjassa istuu kuin joku kusihousunörtti.