Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia essure-ehkäisymenetelmästä?

Vierailija
29.05.2012 |

itse olen rv 33+6 ja olemme miehen kanssa päätöksen tehneet että enempää emme halua lapsia, tämä on meidän 10s. Itseä kiinnostaa tuo menetelmä, onko kellään laitettu noi implantit ja miten keho on vastaanottanut ne?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Minulla on kaksi lasta joista nuorimmainen vajaa 2kk. Minulle tehtiin essure sterilisaatio eilen, joten en voi kertoa kokemuksia pidemmältä aikaväliltä, mutta kerron itse operaatioista. Asun Amerikassa ja täällä annettiin aika tehokas lääkitys ennen operaatioita. Implanttien laittoa oli mahdollisuus seurata näytöltä koko ajan jos halusi. Implanttien laitto ei sinänsä sattunut ja operaatio oli nopea, mutta sen jälkeiset vatsan krampit olivat muutaman minuutin ajan todella kivuliaat, voisi verrata synnytyssupistuksiin. Lääkityksestä johtuen minä en olisi voinut palata töihin operaation jälkeen tai yksin huolehtia lapsista muutaman tunnin ajan. Tänä aamuna alavatsa ollut hieman kipeä samalla tavalla kuin kuukautisten aikana ja pientä tiputtelu vuotoa. Muutoin olo todella hyvä ja voin suositella operaatioita. Kolmen kuukauden kuluttua Essure-toimenpiteestä lääkäri tekee Essure-vahvistustestin, jolla vahvistetaan mikroimplanttien sijainti ja varmistetaan, että voit luottaa Essureen pysyvänä ehkäisykeinona. Siihen asti on siis käytettävä muuta ehkäisyä.

Vierailija
2/11 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainaki meillä toiminu hyvin : ) Essure on hyvin varma, ja sitähän ei voi purkaa kuten klipsisterilisaation voi yrittää. Toimenpide tehdään hereillä, otetaan buranaa ja panadolia ennen sitä. Voi melkein hoitaa ruokatunnilla. Se onkin isoin syy miksi valitsin Essuren, en halua turhia nukutuksia ja leikkauksia. Essuren este on jos on anafylaktisen reaktion aiheuttava nikkeliallergia. Mulla on nikkeliallergia, mutta se ei ollut este, koska saan vain näppylöitä.

Suosittelen kyllä Essurea lämpimästi. Jonkin verran niiden vieterien laitto sattuu, mutta homma sujuu nopeasti ja toipuminen on myös nopeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kulkenut Essure implantit munatorvissa, eikä voi valittaa. Asettaminen oli erittäin epämukavaa, mutta ei sietämätöntä. Jälkikäteen en ollut kipeä, pari kertaa saattoi seuraavina päivinä vihlaista munasarjojen tienoilta muttei mitenkään kauheasti.

Mitään vaikutuksia kuukautiskiertoon tai hormonitoimintaan en ole huomannut. En myöskään ole tullut raskaaksi, kun ennen Essurea (ja sitä edeltävää raskautta) tulin raskaaksi joka toisesta kierrosta... (oli paljon keskenmenoja).

Ainoa, mitä mietin, oli se, että JOS kuitenkin tulisi raskaaksi Essuresta huolimatta (mikään menetelmä ei ole 100 % varma, ja raskauksia on sattunut myös Essuren ottajille), ei tiedetä onko raskaudella mitään mahdollisuuksia eli miten implantit vaikuttavat raskauteen. Kysyin tätä gynekologilta joka toimenpiteen minulle teki, ja hän sanoi että kaikki tapahtuneet raskaudet hänen tietääkseen on keskeytetty, eli tietoa ei vain ole. Itse en keskeytystä voisi tehdä.

Vierailija
4/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika varattuna essuren laittoon mutta aloin nyt jänistämään,mulla todella alhainen kipukynnys,en kestä yhtään kipua. Meinaa taju lähteä. Pitää pyytää siihen nukutuksessa tehtävään toimenpiteeseen.

Vierailija
5/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tulossa tuo toimenpide tammkuussa, se on mulle oma 40 v. lahja. Odotan innolla. :)

Vierailija
6/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2012 klo 20:15"]

...kulkenut Essure implantit munatorvissa, eikä voi valittaa. Asettaminen oli erittäin epämukavaa, mutta ei sietämätöntä. Jälkikäteen en ollut kipeä, pari kertaa saattoi seuraavina päivinä vihlaista munasarjojen tienoilta muttei mitenkään kauheasti.

Mitään vaikutuksia kuukautiskiertoon tai hormonitoimintaan en ole huomannut. En myöskään ole tullut raskaaksi, kun ennen Essurea (ja sitä edeltävää raskautta) tulin raskaaksi joka toisesta kierrosta... (oli paljon keskenmenoja).

Ainoa, mitä mietin, oli se, että JOS kuitenkin tulisi raskaaksi Essuresta huolimatta (mikään menetelmä ei ole 100 % varma, ja raskauksia on sattunut myös Essuren ottajille), ei tiedetä onko raskaudella mitään mahdollisuuksia eli miten implantit vaikuttavat raskauteen. Kysyin tätä gynekologilta joka toimenpiteen minulle teki, ja hän sanoi että kaikki tapahtuneet raskaudet hänen tietääkseen on keskeytetty, eli tietoa ei vain ole. Itse en keskeytystä voisi tehdä.

[/quote]

Ei munatorvissa vaan munanjohtimissa.

Vierailija
7/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt muutaman kuukauden ja laitto oli vähän epämukavaa, heti laiton jälkeen oli vähän kipua munatorvien nurkilla, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään vaivaa. Ja ehkäisy on 100% nyt, jälkitarkastus on käytynä

Vierailija
8/11 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ehkäisy 100% ole.

Vierailija
9/11 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei itse olen menossa huommenna tuohon essuer toimepiteeseen on kuulle kehuttu juttu ajatelin kokeilla☺

Vierailija
10/11 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei itse olen menossa huommenna tuohon essuer toimepiteeseen on kuulle kehuttu juttu ajatelin kokeilla☺

Vierailija
11/11 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi. Niin että omiin kokemuksiini vedoten en voi suositella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä