**ELOKUISTEN UUSI VIIKKO***
Huomenta vaan!
Räkää riittää ja poikanen on todella kypsä tähän tilanteeseen. Mahalleen kääntyy lähes koko ajan ja sitten se olo vasta tukala onkin. Huomenna 4kk neuvola,jippii...
Jaaha ääntä makuuhuoneesta riennän katsomaan!
Kommentit (25)
käytiin Ronja kans 3kk neuvolassa tänään. Neiti teki siellä temput ja tekas odotushuoneessa ihan SUUNNATTOMAT kakat! sitä tavaraa pursus jopa paidan kauluksesta pihalle. Ihana siinä sitten yritin saada neidiltä vaatteet ja vaipan pois ilman et sotkisin joka paikkaa mut eihän se onnistunut.. oli jopa neuvolan seinässä kakkaa :) Kai neiti ajatteli et ku puntarille ollaan menossa niin pitäähän sitä keventää ;) no painoa Ronjalla oli 6750g ja pituutta 61,7cm. Pipo tais olla 42,5. Syntymämitat taas oli 3590g, 50cm ja 34,5cm. Ronja sai myös rokotuksen ja itkuhan siinä tuli :( mut aika nopiaan neiti sen piikin unohti ja rupes taas naureskelemaan!
Me käytiin eilen illalla katsomassa yhtä rivitaloasuntoa. Siihen asutoon oli ihan hirvittävästi hakijoita ja esittelijä sanoi heti alussa että koirattomat hakijat menee heti koirallisten hakijoiden edelle. Mie olin sitte ihan varma ettei me sitä asuntoa saada ku meillä on tuo villakoira mut tänä aamuna soittivat että meidät on valittu siihen kämppään! katoin vielä eilen että oltiin ainoita hakijoita, joilla on koira ja silti päästiin :o No, kai tuo Ronja teki niin hyvän vaikutuksen :)
juu, taidan lähteä tekemään kotihommia. on kämppä sen näköinen et täällä olis pyörremyrsky käyny..
MKE77: voimia sinulle! miulla on kans välillä ahdistanu ku oon niin vähän aikaa saanu olla ihan itekseni. mies ku ei oikein ole uskaltanu jäädä kotia vauvan kans kahdestaan :(
tary ja Ronja tasan 3kk
Jotenkin alkaa tökkimään tuo keskustelu noista kiinteiden alottamisesta, ihan pahalle tuulelle saa tuollainen väittely!!!! Tai lähinnä tuo keskustelun ehdottomuus. No joo se siitä.
Oltiin viivin kans äsken siskoa kerhosta hakemassa ja kun tultiin kotiin, huomasin tytön olevan aivan hiestä märkä, vaikkei ollut mitenkään erityisesti topattu edes. potkarit ja body, sukat, villasukat, rukkaset, kypäräpipo, pipo ja haalari(taitaa olla lämmin haalari)ja paketti makuupusissa. Mutta toisaalta syyshaalari tuntuu kylmältä, kun ulkona on-4.
Mä alan jo vähän tylsistyä täällä kotona, tuntuu että kaikki hommat on jo tehty, enkä viitsis nyt koko ajan noita nurkkiakaan olla laappimassa ja puunaamassa. Pitäis keksiä välillä jotain mielekästä tekemistä, etten tylsisty täysin tänne kotiin...
Mitäs te muut mammat puuhailette kotona? (muutakuin syötätte, hoidatte lapsia, siivootte, pyykkäätte, kokkaatte tai leivotte)
Tänään oli kyllä kiva ylläri, mies tuli kotiin päiväkahveille...Ruusujen kera:)
Kerkisin tossa jo teillekin hehkuttaa että kuinka yöt on ruvennut sujumaan ilman herätyksiä, nyt on kuitenkin ottanut vähän takapakkia sen asian kanssa. Viime yönä viivi heräsi neljästi, no ilman syöttöä pärjättiin kuitenkin taas sinne puoli seitsemää, mikä on minusta hyvä. Esikoista oli paljon vaikeampi vieroittaa yösyömisistä, kailotti kuin hyeena jos ei saanut löpöä koneeseen.
MINDI!!!!! Mikäs sun Viivisi toinen nimi on? Meillä on Viivi Amanda.
Joo, kait tästä vois nyt sitten kuitenkin lähteä kokkaamaan, siivoomaan, pyykkäämään ja hoitamaan niitä lapsia. Argh! Mä olen niin kyllästynyt taas tänään tähän kotimamman elämään että....
Ihana suhtautuminen teidän neuvolassa! Me kun olemme kaikki yksilöitä ja mehän kävimme oikein lääkärilläkin toteamassa että hoikka poika on mut kasvaa omalla käyrällä eikä korvikkeilla KANNATA lihottaa. Mutta minkäs teet kun nyt on tiettyyn lisäruokamäärään tottunut ja alkanut selvästi hylkiä tissiä nälkäisenäkin koska se ei heruta tarpeeksi nopeasti!! Kaikki kiitos tästä neuvolalle joka nyt joka kerta käskenyt lisätä ruokien määrää... No ei kun taas imetystukiryhmään josko sieltä löytyis vielä apua. Kivahan tuota on pullostakin syöttää mutta kun kaikki puhuu äidinmaidon hyvistä puolista ja kuinka helppoa se tissittely olisi etenkin öisin (ilman noita raivareita, kieltäytmisiä jne ;) ) niin kaikkensa sitä näköjään yrittää. Eipä sitten ainakaan tarvi miettiä et luovutti liian helpolla ;) No meillä on ens viikolla 4kk neuvola vähän etuajassa, täti vaihtuu, katsotaan mitä siellä tulee...eipä oikein nappaisi!
BABY ja poju
Vaikka onkin ikävä lukea, että muilla on huono olla ja ei jaksa lasta aina, niin on kuitenkin huojentavaa lukea, etten ole ainoa! Omat mustat ajatukset välillä oikein vaivaavat mua, kun lapsi oli kuitenkin niin toivottu. Joinain päivinä on aivan ihanaa olla vauvan kanssa ja höpötellä, toisina päivinä taas... Eilenkin mies ilmoitti, että on " pakko" jäädä ylitöihin n. 1,5 tunniksi. Musta tuntui, että pää räjähtää siihen paikkaan ja ulvoin puhelimeen, että kertoo mulle kuka pakottaa jäämään ja minä soitan sille ja käsken haistaa p****n. Oikein itsekin välillä pelästyn näitä purkauksia! Ennen olin tasaisuuden perikuva mutta nyt välillä leiskahtaa oikein kunnolla ja saan itkukohtauksia jne. Nöyränä sitten pyytelin illalla mieheltä taas anteeksi, mutta en tiedä, kuinka kauan mies jaksaa raivotarta lohdutella...
Ja sitten sitä meidän ainaisuus-aihetta eli nukkumista: nyt on nukkumaan menostakin tullut hankalaa kun on opittu kääntymään ja mahalla ollessa kannattelemaan yläkroppaa käsillä. Tuntuu, että näitä uusia hienoja taitoja on esiteltävä äidille ja isille yötä myöten. Kun karjumisen päätyttyä poika nukahtaa, alan odotella, koska kitinä alkaa ja saan käydä tuikkimassa tuttia suuhun. Eilen kokeiltiin antaa Nania, vaikka multa maitoa tuleekin tosi hyvin, mutta tuntuu, että kun syöminen on vähän sähläämistä nykyisin kun sitä päätä on pakko nostella koko ajan ja vilkuilla sinne sun tänne, niin ajattelin, että ehtiiköhän poitsu syödä tarpeeksi yötä varten. Mies sitten tankkasi tissin jälkeen pojalle 40ml korviketta, mutta syömään herättiin vieläkin aikaisemmin! Ja siinä välissä sitten törkitään tuttia tasaisin väliajoin...
Siinäpä oli päivän vali-vali -annos!
Jotain kivaakin loppuun: nyt tosiaan kun poikanen on oppinut kääntymään ja kannattelemaan vähän yläkroppaa käsillään, niin on se vaan niin mainio näky, kun se polleana rinta rottingilla esittelee osaamistaan ja on aivan hangon keksinä, kun kehuu! :)))
Kaili9: Sama vaihe meillä. Ympäröivä maailma kiinnostaa niin paljon, että välillä pitää kääntää päätä ja katsella ja sitten taas imetään.
Olikos se MKE77 joka omaa oloaan tutkaili? Mua kans ahdistaa tasaisin väliajoin. Neuvolassa kun tein semmosen kyselyn, jossa oli " masennus" kysymyksiä niin heti puuttuivat asiaan ja juteltiin siitä. Tänään uusittiin kysely. Nyt ei enää vauva vie voimia niin paljon, keskimmäinen kylläkin.
BABY: Tässä Ennin mitat, jos vaikka vähän " huojentais" :
synt. 47 cm 2940 g
1 kk 51 cm 3540 g
2 kk 54 cm 4040 g
3 kk (+ 1 vko) 56,8 cm 4650 g
Ei lisäruokaohjeita, saisin täysimettää, mutta itse olen ottanut vähän sosetta ja iltavelliä (n.50 ml) ohjelmaan. Tänään annoin vähän enemmän sosetta kun neidille maistui. Kasvu tasaista -2 käyrällä. Jos teillä tulee paljon pituutta niin painohan voi vähän aikaa laahata perässä, ihan normaalia.
Tänään siis oltiin vihdoin toi 3 kk neuvola. Vaikea sanoa vielä tuliko piikistä oireita. Muutenkin tykkää aina olla sylissä. Itse sain influenssarokotuksen, kun on astma.
Tulikohan kaikki asiat. On niin laho pää nykyisin =) No, kokeilen pystyiskö tekemään vähän kotitöitä. Taustalle siis...
Kukka ja Mini-Enni