Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohut limakalvo

29.04.2007 |

Kolmas Clomikuuri menossa ja yritystä yli vuosi muutenkin. Ultrassa 2 isoa ja yksi pienempi munasolu. Annostus siis kunnossa. Kohdun limakalvo on kuitenkin vain 6mm kerta toisen jälkeen. Mitä liian ohuelle limakalvolle on tehtävissä? Kokemuksia? Clomeja jatketaan 4 kietoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin kans et limakalvot on tosi ohuet oviksen aikoihin ja inssin jälkeen aloitettiin käsittääkseni sen takia lugesteronit. Niitä käytin rv11 asti. En muista yhtään limakalvon paksuutta.

Vierailija
2/5 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi olla aiheen vaihtaa lääkitystä. Juo greippimehua ja punkkua :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi kuulosti hyvin tutulta, mutta rohkaisuksi voin sanoa että nyt odotan onnellisesti toista lastani. Ensimmäisen kerran raskauduin toisesta clomikuurista vaikka limakalvoa oli vain 7mm. Tämä raskaus sujui kaikin puolin onnellisesti loppuun saakka ja siitä meillä on nyt todisteena iki-ihana kaksivuotias poika.

Vuosi sitten aloitin clomeilla uudelleen ja tulinkin heti raskaaksi vaikka limakalvo oli ovulaatioon mennessä vain 4,5mm! Edellytykset raskauden jatkumiselle noin ohuella limiksellä eivät kuitenkaan olleet hyvät ja verenvuotoa jatkui viikolle 9, jolloin sain keskenmenon. Vauva ei ultrien mukaan kasvanut normaalisti ja vaikkei syytä koskaan sen tarkemmin analysoitu, olen melko varma että tuo ohut limakalvo ei antanut parhaita edellytyksiä sikiön kehitykselle.

Syksyllä aloitin cloit uudelleen, mutta koska limakalvo jäi alle 5 mm:n, vaihdoimme kahden kierron jälkeen puregon pistoksiin ja tueksi sain lugesteron hormonia, myös pistoksina. Tuo auttoikin kasvattamaan limakalvoa 7,5 mm joka oli riittävä, ja niin tulin toisesta puregon kierrosta raskaaksi ja nyt mennään viikolla 16. Tällä kertaa kaikki on mennyt hyvin ilman vuotoja ja sikiö on kasvanut kuten pitääkin. Itselläni näköjään tuo 7mm on se minimi raskautumiselle, vaikka lääkärini sanoi että terveitä lapsia on syntynyt jopa 4,5 mm limiksellä.

Olen kokeillut greippimehut ja punaviinit, mutta niistä en ole todennut itselleni olevan hyötyä. Tsemppiä matkaan! Olen varma että oikea hoito löytyy sinullekin ja saat pian odotetun plussan testiin.

Vierailija
4/5 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on viime kesästä lapsi ollut tervetullut, mutta vielä ei ole tärpännyt. Tosin emme ole vielä " yrittäneet" , mikäli olen tämän termin oikein ymmärtänyt :) Saa tulla jos on tullakseen.

Olen miettinyt tätä limakalvon paksuus asiaa ja kysynkin, että onko ohuesta limakalvosta jotain mekkejä, josta sen voi päätellä, vai voiko lääkäri tai gyne sen vaan todeta testein? Kiitos jos joku viittii kommentoida. Niin ja sitten tulio vielä mieleen, että tietääkö joku kotikonsteja limakalvon paksuntamiseen?

Vierailija
5/5 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla clomifenit ohensivat limakalvoa. Söin yht. 5 kiertoa niitä (en peräkkäisissä kierroissa) ja kahdessa ekassa kierrossa limakalvo oli follikkeliultrassa (pari päivää ennen ovista) 12mm. Siitä se vain oheni kierto kierrolta ja viimeisessä kierrossa oli enää 4mm. Ei annettu juurikaan toivoa kiinnittymiselle enkä voinut uskoa silmiäni kun sain plussan. Raskaus sujui hyvin loppuun asti.

Kullankallis: limakalvon paksuuden näkee ultrassa. Noista kotikonsteista en valitettavasti tiedä.