Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKALAHJAT JA MAMMAT UUTEEN VIIKKOON**

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän tehdä useampi pino samalla viikolla kun akaa pinot vaan kasvaa =)

Täällä menee ihan kivasti. Tyttö tänään 7 vkoa (jestas kun aika rientää) ja kasvaa mainiosti omalla maidolla. Tankkaa illat taukoamatta ja nukkuu sitten yöt ihan ok. Tosin viime yö oli tähän astisista huonoin, rauhoittui yöunile vasta 02! Ja sit nukkuikin puol kasiin aamulla..et ihan hyvin kai tuokin. Aloitusta laitoinkin tuonne hormooninäpyistä, ne vaivaa kovasti. Lääkärissä kaikki ok.

Onko teillä jo selkeä uni-/ruokarytmi?

Joko hymyillään ja jutellaan?

Onnea kaikille vauvansa saaneille!

Nyt meillä itketään...

Vierailija
42/62 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille,täällä sataa räntää:(

Ja huonosti nukuttu yö takana ja huono aamu myös:(

No huh huh vein pojan(3,5v)kerhoon tänään ja kuinkas ollakaan hän ei vaan suostunut sinne jäämään:(Rupesi vaan huutaan ja itkeen siellä.Oli jo ulkovaatteetkin saatu naulakkoon ja sisätossut jalkaan mutta ei vaan suostunut.(huoh)Ennen on mennyt niin iloisesti mutta nyt jo toisen kerran pistää hanttiin.Kerhossa ei ole mitään pahaa tapahtunut.Oisko se nyt sitää mustasukkaisuutta tavallaan vauvasta kun vauva näet6 pääsee äitin kanssa kotiin.

En voinut sitä sinne jättä kahdeksi tunniksi huutaan kun sitten se on muilta lapsilta kerho pilattu.Täytyy ens perjantaina sitten uudelleen yrittää.

Vauva voi hyviin ja meillä on eka tiheänimun kausi vissiin ohi kun muutamana päivänä alkuviikosta roikkui tissillä mutta eilen taas rupesi pitämään 2 tunnin taukoja.

Tiistaina neuvolaan itsellä jälkitarkastus ja vauvalla lääkäri.

Joten silloin kai kirjoitan seuraavan kerran,mutta nyt hommiin kun on vähän kiire,huomenna ois ristiäiset.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Andromeeda ja Martha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielolle ja koko perheelle sylintäydeltä onnea!!Ja voimia.Kylläpäs oli aikamoinen alku teillä,mutta toivottavasti kuitenkin kaikki menee hyvin.

Inhottava ilma näköjään tulossa.Taidan suosiolla jättää vaunukävelyn ja keskittyä vaan siivoomiseen.Tulee meinaan huomenna vieraita kylään...

Kylläpäs otti mies aamulla päähän.Hänen piti illalla laittaa pesukone päälle,mutta sainkin itse laittaa ja tuntuu siltä jäävän kaikki tavarat ja astiat minne sattuu ja varsinkin vaatteet.Ihan kuin mulla olis aikaa juosta senkin sotkuja siivoomassa.

Meillä muuten valvottu viidestä lähtien,ja just kun sain kymmeneltä jotenkin nukutettua neidin eikös ovikello soinut ja koira sai hirveen hepulin ja neiti tietenkin heräs.Voi pas...Oven takana oli pirtsakka postinkantaja tuomassa pakettia..Ei mennyt siitä kuin puoli tuntia soi taas ovikello ja taas sama rumba..joku nainen oli erehtynyt ovesta,kehtas vielä sanoa ei kai teidän vauva herännyt.Paiskasin vain oven kiinni.

Että tällainen perjantai mulla.Toivottavasti tuo kiukku hellittää ettei mene koko päivä piloille,mieskin kun tulee jo kohta töistä.

Pitäis mennä tänään katsomaan joulupukkia ja ilotulitusta.

Muuten kai täällä menee hyvin,neiti syö rintamaitoa ja kasvaa vauhdilla.Kivasti jo ruvennu jokeltelee leluille.Meillä valvotaan jo 5-6h putkeen päivällä,ei siis rutise vaan seurailee tauluja,lamppuja jne.

Mites teillä muilla?

Ei muuta kuin hyvää viikonloppua meille kaikille lokamammoille!!!

johannu&pikkuneiti1kk1pv

Vierailija
44/62 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan kirjoitellut ainakaan viikkoon, koko porukka on ollut kipeänä, paitsi minä. Jamille ei onneksi tullut kuumetta, mutta kova nuha kylläkin, esikoinen oli kuumeessa neljä päivää ja vähän räkäinen on vieläkin. Mies selvisi kahden päivän kunnon sairastamisella, kuumekkin oli 39 asteessa. Itsellä alkoi sitten menkat, niin että kivaa ei ole ollut itselläkään ja univelkaa tuli rutkasti lisää, kun mieskin oli kipeä.

Jami kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia. Suurin osa päivästä ollaan jo hereillä ja seurustellaan. Lattialla ollessa käännytään masulta kyljelle, muttei vielä selälleen asti, joten sitä odotellessa. Jokeltelua tulee päivä päivältä enemmän ja jos ei ole masuvaivoja tai nälkä, hymytellään melkein koko ajan.

Minkä kokoisia vaatteita muiden vauvat käyttävät? Varsinkin ihan syys-lokakuun vaihteessa syntyneet... Itsestä kun tuntuu niin hurjalle, että lähes kaikki 60-62cm vaatteet on jo pieniä, 65-68cm nyt etupäässä käytössä ja pojalla ei ole ikää vielä kahta kuukautta. Tänään juuri lajittelin 60cm vaatteet, niin että huonokuntoisempia heitin roskiin, osa menee jemmaan ystävääni varten, jolla la helmikuun lopulla ja sitten joitain rakkaimpia vaatteita, esim. sairaalasta kotiintulovaatteet säästetään jälkipolville, saavat pojat sitten aikanaan omille vauvoilleen.

Eipä tässä nyt taas tule muuta mieleen, ajatus ei oikein pysy mukana kun tässä samalla imettelen ja tää kirjottaminen yhdellä kädellä on niiin hidasta...

Palaillaan

Mami ja Jami huomenna 8vko

Vierailija
45/62 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti nimittäin päästä hehkuttamaan tännekkin, että Jami on nukkunut kaksi edellistä yötä klo 23-08 yhdellä syötöllä... Toissayönä syötiin klo 3 ja viimeyönä 4:30

Hajamielinen Mami

Vierailija
46/62 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti heti vastata Mammalle, kun ovat nuo meitin pojat niin samankokoisia! Tai siis kuukauden iässä oli eroa vain joitain kymmeniä grammoja muistaakseni. Nyt taitaa vesseli painaa jo 7 kiloa; neuvola on 2.12. vasta.

Mamma21:

Minkä kokoisia vaatteita muiden vauvat käyttävät? Varsinkin ihan syys-lokakuun vaihteessa syntyneet... Itsestä kun tuntuu niin hurjalle, että lähes kaikki 60-62cm vaatteet on jo pieniä, 65-68cm nyt etupäässä käytössä ja pojalla ei ole ikää vielä kahta kuukautta.

Ja vaatteissa mennään myös 68:a pääasiassa; pakkauksen 70-nen välihaalari ja gollegepuku myös sopivat hyvin :) Ja ihan pakkauksen toppapukukin (vm -04 lila) on käytössä.

Äiti kolmelle ja poika 4 päivää vaille 2kk

Vierailija
47/62 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuuttani kyselen, te jotka annatte maitoa pullosta (ja muutkin jotka tietää), minkälaisia määriä teidän vauvat syö?

Luin jostain aiemmasta viestistä, että vauva oli vetänyt 2 x 180 ml ennen unia..

Meillä syödään pitkin päivää pasin tunnin välein, maitoa tulee multa pumppaamalla n. 80-120 ml ja äsken vauva söi 60 ml ja nukahti...

Mitenköhän sais vauvan syömään enemmän kerralla, vois noi ruokailuvälitkin sitte vähän pidentyä..

Lness ja Kalle 3 vk 5 pv

Vierailija
48/62 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielo77: kyllä suulakihalkion kanssa pystyy elämään :) Mulla oli syntyessäni sellainen, ja jos se pystyttiin 70-luvulla korjaamaan hyvin niin nykyään homma hoidetaan varmaan vielä paremmin.

Mut leikattiin ollessani 1,5-vuotias. Oli ollut kuulemma varsin rankkaa vanhemmille: mut leikattiin Helsingissä, vanhemmat odotti kotipaikkakunnalla 500 kilsan päässä 2 viikkoa kun siihen aikaan katsottiin paremmaksi ettei vanhemmat turhan päiten aiheuta lapselle ikävää tulemalla katsomaan. Hoitotapoihin kuului, että muksulta sidottiin kädet sängyn päätyihin yöksi ettei lapsi raapisi haavaansa. Äiti kertoi, että kun mut haettiin kotiin, olin unohtanut kuinka kävellään.

Ihan hyvä kuitenkin tuli. Itseä hieman huvittaa, kun lukee näitä juttuja miten tarkasti annostellaan dvitamiinitipat ja kiinteä ruoka. ite sain perunaa 1 kk iässä (kun halkion takia en pystynyt imemään maitoa, kaikki maito tuli aina nenästä ulos) ja muun muassa maksamakkaraa 3 kk ikäisenä :) samanikäinen kaveri on aloittanut kiinteiden ruokien syönnin porkkanaraasteella :) Jonkin verran on neuvoloiden ohjeet muuttuneet reilussa 30 vuodessa.

Symppaa sinulle Kielo77. Kyllä teidän vauva pärjää ihan hienosti, vaikka kitalaki tehdäänkin vasta vähän jälkikäteen.

toivottaa amelia70 kera hormoninäppyisen pojun, pian 5 vkoa

Vierailija
49/62 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo minäkään aaaaaaikoihin ehtiny kirjoittaa mitään, ja pinoakin lueskelin pikapikaa sieltä täältä :-/ Mä luulen että pikkuhiljaa vois tehdä pinon joka päivälle?! Tällasta pitkää pinkkaa on niin hankala kahlata läpi...

Täällä meillä vietetään tänään neidin ristiäisiä :) Ihana ilmakin sattui tulemaan, maa on ihan valkoinen ja lisää tupruttelee koko ajan lunta!

Neidin kakkaongelmatkin on helpottaneet, nykyään kakkailee parin-kolmen päivän välein *bd* Ihan jees tahti minusta :) Maitohapot lopetettiin kokonaan sekä Disflatyl myös, kun ei niistä näyttänyt apua olevan; pikemminkin päinvastoin! Nyt pikkuista ei näytä masu kovinkaan vaivaavan, vieläpä jos itse vähän katson mitä suuhuni laitan.

No ei kummoisia, tulin vaan piipahtamaan kun kerran [b]Nasuli alias Kutina-Kalle[/b] taas kaipaili ;D

Emppu ja prinsessa 5vkoa ja risat

PS. Neidistä tulee muuten [color=hotpink][b]Pinja Susanna

Vierailija
50/62 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mihin kaikki aika menee...

Muutama viikko sitten olin ihan vieroitusoireissa, jos en päässyt joka päivä teidän kans juttelemaan, mutta nyt on kyllä päässyt unohtumaan tämä touhu! Pikaisesti lueskelin pinoa mutta enpä kyllä ehdi sen paremmin perehtymään.

EMPPU, oliko teillä joku poppakonsti, millä saitte sen kakkausongelman poistettua? Meillä on ruvennu kans pitenemään välit, viimeks oli jo viiden päivän väli ja kuulosti loppuvaiheessa olo jo aika tuskaiselta. Torstaina kakka sit tuli ja eilen oli poika kuin pieni enkeli koko päivän... Jos sais sen mahan jotenkin useammin toimimaan olis varmaan kaikilla kivampaa...

Muuten meillä ei pahemmin ole ollut ongelmia. Vatsaitkut osuu yleensä iltaan ja iltayöhön mut sit kun nukahtaa niin nukkuu samantien usein aamuun asti, vähintään viis tuntia putkeen. Päivät melkeinpä nukkuu, välil herää syömään.

Tiistaina oltiin neuvolassa (ikää silloin 3vko+5pvää) ja poika oli kasvanut taas reilusti. Painoa oli 5120g ja pituutta 59cm. Eli syntymän jälkeen venynyt jo 5 senttiä ja melkein kilo tullu painoakin. Mitään lisämaitoa ei ole tarvittu, omilla pärjätään.

Ristiäiset on lähestymässä meilläkin, ne on 10.12. Eilen tein kutsukortit valmiiksi. Sit huomasin että joulukin on sit jo kaks viikkoa ristiäisten jälkeen, et pitäis alkaa kyl miettimään sitäkin. Mies on pikkuhiljaa onneks ostellu isoveikalle lahjoja valmiiks mut kaikki muut lahjat on viel mietinnän asteella. Kai vauvallekin pitäis jotain ostaa, mitäs muut olette ajatelleet? Eihän se oikeastaan mitään tarvitse eikä ymmärrä joulusta , mutta kuitenkin... Ja miehelle pitäis keksiä jotain kivaa ja ehkä vähän ekstraakin kun isänpäivä meni perinteisellä paita-sukka-linjalla. Itse sain häneltä äskettäin synttärilahjaks timanttisormuksen... Onko ehdotuksia?

Ihanaa kun ulkona sataa lunta, alkaa ehkä tuntua vähän konkreettisemmaltakin se joulun lähestyminen. Pitää pian kaivaa kaikki jouluvalot ja kynttilät esiin niin pääsee tunnelmaan!

Lumista pikkujoulua kaikille tasapuolisesti!

T: Ninnuli ja poju (huomenna tasan 1kk)

Vierailija
51/62 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tänään ristiäiset ja tytöstä tuli emma maria. kaikki meni oikein hyvin.

eilen käytiin 1kk neuvolassa tyttö painoi 4395g(3595g) ja pituutta oli 52cm(49cm)..suluissa siis syntymä mitat. eli hyvin on kasvanut ja mikä parasta pelkällä rintamaidolla...esikoiselle kun ei rintamaitoa riittänyt kuin kolme viikkoa. vaik kyllähän noi hyvin kasvaa näköjään korvikkeellakin:)

poika on nukkumassa ja tyttö tuolla huutelee jo tissiä joten täytyy lopettaa.

tyttö 1kk1pv ja poika 1v4kk.

Vierailija
52/62 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on menossa vauva väsyttämällä huutoonsa nukuttaminen. Mä olen kaikki keinot jo koittanut joilla vauvan voisi saada ajoissa nukkumaan. Tää on nyt viimeinen oljenkorsi. Kyllä sydäntä riipii kun pieni tuolla sängyssään huutaa, mut on vitsit vähissä. Mä en jaksa enää kantaa mein pientä kuusi kilosta vauvaa kahteen asti yöllä ja toivoo et nukkuu syliin. Mun vanha työkaveri (50v.) sanoi et koita vielä tuota keinoa.

Tuntuu niin pirun pahalle ja tekis mieli mennä hyssyttelemään. Ottaa syliin ja suukottaa, toivoen et nukkuis jo...

Olenkohan mä ihan *aska äiti??

Joku tolkku vaan tähän täytyy tulla. Tää on mein eka vauva ja siksi kaikki neuvot otetaan vastaan.

Olin kampaajalla tänään, olin vaunuilla liikkeellä koska en saanut hoitajaa. Vauva huusi ekat 15min suoraa huutoo ja lopulta nukahti huutoonsa. Ja nukkui koko kotimatkan ja vielä pihassa (yht.3h.) En siis ollut kampaajalla kuin puol tuntia.

Kommentoikaa ja neuvokaa mua, en kuitenkaan halua mitään isoja haukkuja, mieli maassa muutenkin. Vertaan vaan siihen miten täällä vauva palstalla moralisoidaan lähes kaikkia. En tarkoita teitä arvon lokamammat.

Epätoivoinen Annu ja pikkumies

Vierailija
53/62 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen lokamamma samoissa tunnelmissa, eli poikaa väsytellään yöunille monen monituisin keinoin. Tunnen siis suurta sympatiaa sínua kohtaan ja tiedän miltä se tuntuu kun yrittää kaikin mahdollisin tavoin mutta tulokset ovat aina yhtä laihat...eli meillä illat enemmän ja vähemmän huutokonserttia ja poikaa ei saada nukahtamaan ajoissa sitten millään. Aloitamme yöunille " laittamisen" yleensä kahdeksan ja puoli yhdeksän aikoihin ja joka kerta ilta päättyy siihen että poika saadaan yöunille aikaisintaan klo. 23 useimmiten kuitenkin vasta puolenyön tietämissä. Ja nämä nukuttamisyritykset pitävät sisällään joka välissä tissittelyä, heijaamista, käveleskelyä poika sylissä yms. yms. Ja raskaalta tämä tuntuu kun kaikkensa yrittää, mutta mikään ei auta. Meillä poika nukkuu yön ihan kohtalaisesti kun saadaan vaan nukahtamaan eli se on kuitenkin plussaa. Itse olen vaan tullut vielä sellaiseksi että en osaa edes heti pojan nukahdettua itse nukahtaa kun olen jotenkin hirveän jännittynyt koko ajan, että herääkö heti uudestaan.

Meilläkin on esikoinen kysymyksessä ja jos jollain sattuisi tosiaan olemaan hyviä vinkkejä niin mielellään minäkin niitä lukisin. Tänään nukahdettiin 23.35 äidin syliin, joten nukuttaminen kesti tänään sen reilut kolmisen tuntia. Jospa sitä itsekin lähtisin kokeilemaan josko saisi nukahdettua...niin väsy on että silmiä kirvelee...

Jaksamisia sinulle Annu777, toivottavasti siitä olisi edes pieni lohtu ettet ole ainoa tämän ongelman kanssa.

TA1KA + poika kohta 5 viikkoa

Vierailija
54/62 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole " sellainen" äiti, tiedäthän sen itsekin :) Kaikilla meillä mahtuu joukkoon niitä päiviä, jolloin tuntuu ettei edes ansaitsisi näitä lapsia. Ystäväni lapsi (2,5v) olisi tässä taannoin jo mennyt kaupasta ostamaan uuden äidin ;)...

Mutta asiaan. Meillä keskimmäinen piti huutokonserttia iltaisin, mutta esikoinen ja kuopus ovat olleet too-oosi helppoja vauvoja. Vauvan huudattamiseen ei varmaan kenelläkään riitä sydäntä pitkäksi aikaa, mutta jos koko keinojen arsenaali on kertaalleen kokeiltu en pidä pahana että vauvan annetaan huutaa jonkin aikaa. Sitten hetken hermoja lepuuttaneena voi aloittaa keinolistan läpikäynnin uudelleen. Muutamia " niksejä" jotka ehkä olette jo testanneet mutta kuitenkin:

*yliväsynyt vauva kaukaloon ja autolenkille

*vaunuissa heijaaminen sisällä (rivakasti edestakaisin)

*vauva masulleen ja pyllyyn napakat mutta hellät taputukset

*vauva lämpimään kylpyyn, vauvahieronta ja sitten tiukkaan kapaloon ja rinnalle (vaikka sitten huutaisikin koko ajan)

Aikahan siinä sitten lopulta auttaa, ellei muu. Puhtaan valkoista sunnuntaita ja ensimmäistä adventtia kaikille.

Äiti kolmelle ja poika tiistaina 2kk

Vierailija
55/62 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitikolmelle tuossa listasi tosi hyviä keinoja. Itsekkin esikoisen äitinä taidan napata talteen tuon listan. Meillä myös poika pitää iltaisin huutokonsertteja toisinaan, johtuu noista masuvaivoista. Ja tuo yöunille rauhoittuminenkin on välillä sitä sun tätä. Mitään rytmiä ei siis todellakaan vielä ole. Yöunille laitto venyy yleensä pojalla yli tuonne puolen yön! Sitten ku sen saa nukkumaan niin nukkuu kyllä! Yö selvitään yhdellä syötöllä, toinen tulee siinä yhdeksän-kymmenen aikaan aamulla.

Meillä on vaunuihin totuttelu juuri meneillään ja sinne ei meinata nukahtaa muuten kuin masullaan. Vaunulenkeille ei olla vielä edes lähdetty, kerran on nukuttu ulkona tunteroisen verran. Ollut sen verran huonot kelit täällä pohjois-pohjanmaalla että. Vettä, vettä ja vettä. Nyt oli viimeyönä tullut luntakin. Joskos sitä sitten tänään lähtisi kokeilemaan miten poika nukkuu liikkuvissa vaunuissa.

Annulle vielä: Mulla on itselläkin itku herkässä kun poika itkeskelee masuaan eikä rauhoitu millään. Yleensä meillä sitten itkee sekä äiti että poika. Välillä huuto on niin sydäntä riipivää että. Toisella naama punaisena huutamisesta ja lisää tulee kunhan vaan happea saa. On vaan niin avuton olo kun toista ei voi mitenkään auttaa pahan olon vallatessa.

Välillä menetän myös hermoni, silloin ei auta muu kuin lähteä ovesta ulos. Olenkin joskus joutunut jättämään pojan itkemään sänkyynsä ja itse mennyt ovesta ulos ettei itkua kuulu. Laskenu siellä rauhassa lukua ja tullut takas vasta kun olen itse rauhoittunut. Onneksi nämä yleensä ajoittuvat iltapuolelle niin mieskin on kotona auttamassa.

Mutta siis tällaista välillä meillä, etkä todellakaan ole huono äiti, vaikka kieltämättä itsellänikin välillä on noita tuntemuksia. Jokainen meistä on paras äiti lapselleen, tämän lauseen olen monesti kuullut. Pidetään se siis mielessä Annu eikös juu!

Misuli ja poika 3 vkoa 4 päivää

Vierailija
56/62 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdottoman ihanaa lukea stempityksiä ja et on " kohtalon tovereita" .

Viime yönä kun vauva oli n. puol tuntia huutanut sängyssään (kävin aina välillä laittamassa tuttia), otin syliin ja annoin pikkusen maitoa pullosta, nukahti syliin. Sain laskettua sänkyyn ja heräsi, arghh. Naureskeli yksinään pimeässä huoneessa ja mä rupesin nukkumaan. Seuraavaksi herättiin n. 5.00 tissille ja siitä taas ysin aikaan syömään. Kyllä vauva nukkuu hyvin, mutta iltaisin ei suostu millään nukahtamaan ennen yhtä kahta.

Ja sillä ei ole, ainakaan luulen et ei ole, vatsan väänteitä koska piereskelee ja kakkaa useasti päivässä, eikä pulauttele.

Äitikolmelle: Olitkos se sinä joka lypsi maitoa luovutukseen asti? Vai omiin tarpeisiin? Niin pointti oli se että miten maitoa kannattaa lypsää? Mulla nimittäin maito ei riitä iltaisin ollenkaan. Annan pari kertaa omaa herumismaitoa illalla vauvalle, jolloin on vasta tyytyväinen. Et miten kannattaa tehdä et saisin maitoa tulemaan tarpeeksi? Mulla on Ainun käsipumppu. Päivisin kun lypsän saan tulemaan n.200ml+, ja vauvallekin riittää vielä mainiosti. Mut ne illat....

kiitti jo etukäteen ja jos jollain muullakin on neuvoja ni otetaan vastaan

annu

ps. oikein kivaa adventtia kaikille

Vierailija
57/62 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on totta et oma äiti on paras omalle vauvalle ja tietää mitä se haluaa ja itkee.

Meillä mentiin alle kaksi viikkoisena ulos vaunuilemaan, aluksi ihan vartti ja siitä lisättiin, nyt nukkuu ja mä kävelen 2-3h vähintään. Meiltä menee tonne kylille ja takasin niin kauan ja käyn lähes päivittäin kaupassa tms, asioilla. Tekee pirun hyvää ittelle.

Suunniteltiin kaverin kanssa et ollaan yhessä raskaana ens vuonna;)

Tiedä tuota, voisihan se olla kiva ettei olisi lapsilla paljoo ikäeroo, mut toisaalta kaksi vaippapyllyä ei houkuta yhtään.

Onkos täällä kestovaippailijoita?Mä ajattelin alkaa hommaa niitä, mitä suositellaan. Mua hirvittää kertiksien jätemäärä ja rahaa menee ihan tuhottomasti kun meidän " kössi" kakkii melkee joka vaippaansa. ja pissaakin tulee.

voimia kaikille ja suuret halit

annu

Vierailija
58/62 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän se lypselen juu, mutta sanompa heti kärkeen et ei se liika maidontulokaan aina niin ihanaa ole kun pitää suunnitella menemisensä niin ettei rinnat " räjähdä" ja olla sit sen lypsylaitteen kanssa kaveria yöt ja päivät :/ taas menee asian vierestä..

Mulla on sairaalan pumppu, mutta tavallisellakin saa lypsettyä ihan hyvin. Ite lypsän silloin kun tuntuu siltä että heruttaa (ts. pistelee ja kihelmöi); jos juuri silloin ei pysty niin painan nänniä sisäänpäin ettei vuoda suojuksiin. Yleensä lypsyjä tulee yölle, aamulle, aamupäivälle (vauvan unien keskivaiheilla) ja iltapäivälle.

Herumisen saa käyntiin yleensä vain ajattelemalla vauvaa, myös nännin sively auttaa (puhtain käsin). Pitää olla rentona, lämmin olo, juoda ja syödä paljon. Myös usein suihkussa tai saunassa heruminen käynnistyy.

Joka päivä ylimääräistä ei tule yhtä paljon, voi olla päiviä et vauva imee " kuiviin" . Ja jos päivänmittaan maitoa ei ole tullut säästöön, niin voi ihan hyvin antaa tujauksen lisäruokaakin. Ei se loppupelissä imetystä haittaa. Rento ja virkeä äiti on kuitenkin tärkeämpää kuin että joka pisara on omaa maitoa. Luota Annu vain siihen, ettei sinulta maito lopu!!Mitä useammin imettää sen enemmän maitoa tilaa lisää.

Äitikolmelle

Vierailija
59/62 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko et saisin maitoa tulemaan enemmän kun lypsän illalla syöttämisen jälkeen? Vai onko parempia ehdotuksia millä saisin tulemaan enemmän? En ole joutunut antamaan kuin omaa maitoa, pari kertaa nannia. Tätä iltaisin, ei tule maitoa tarpeeksi, on jatkunut koko ajan, vauvan syntymästä lähtien. Vauva on tissillä aina noin tunnin kerrallaan. Puol tuntia se syö ihan hyvin, mut sit se imee ja imee eikä niele enää, ni uskon ettei sieltä enää tule??!!

Luovutatko sä maitoa sairaalalle? Vai omaan tarpeeseen?

Toivottavasti sua ei haittaa kun koko ajan kyselen jotain...

annu taas

ps. ajattelin tänään koittaa saada vauvaa nukkumaan vaunuihin sisälle. Se on sit se viimeinen oljenkorsi. No vyöhyketerapia on kokeilematta.

Vierailija
60/62 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lähinnä lueskellu juttuja, kun en oo oikeen jaksanu ite kirjoitella. Tosi tutulta kuulosti mm. Annun kirjoittelu. Meillä poika on myös esikoinen, ikää tiistaina 1kk. Parin viikon kohalla poika heräsi huutamaan yöllä kahelta ja huus johonkin kuuteen. Välillä nukku ehkä noin tunnin. Sitten yks vuorokaus meni ilman huutoja. Nyt nukkuu yöt hyvin (2-3 1/2 tunnin syöttövälein), eikä tee onneksi kakkaakaan yöllä joka syötöllä. Päivällä toisinaan huutelee jonkin verran, mutta lähinnä juuri myöhäisiltaisin. Nukuttaminen yöunille on just se vaikein juttu. Syliä, vaunuja, tuttia, vieressä makoilua, kapaloa, kantoliinaa, vatsallaan makoiluttamista, kypärämyssyä, vauvahierontaa ja iltakylpyä ollaan käytetty. Nyt yleensä kannellaan pahin itku sylissä, kun hiukan rauhottuu niin sitten vaunuun makuupussiin ja tutti suuhun ja heijailua ees-taas. Ja tarvittaessa taas syliin jne. Vaunu toimii suht hyvin. Samalla itku kuuluu vaimeammin, kun tuleehan sitä väkisinkin aateltua noita naapureitakin (vaikka turhahan niitä on murehtia). Lisäks me ollaan käytetty välillä korvatulppia, kun alko oikeesti korvat oireileen kun olalla kanto huutavaa lasta, eikä mee itellä niin herkästi hermokaan kun ääni tulee pikkasen vaimennettuna ;) Mut loppujen lopuks kaikki on menny kyllä ihan hyvin kun oon ite ollu aika hyvillä mielin. Etukäteen jännitin, että masennunkohan ja miten ihmeessä jaksan valvomiset. Mut ihmeesti oon jaksanut kuitankin. Nyt poitsi ilmoittelee itsestään, pitää mennä..