Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ollut vaihto-oppilaita asumassa? Mitä kannattaa ottaa huomioon?

Vierailija
08.10.2024 |

Meille on tulossa vaihto-oppilas. Ei pitkäksi aikaa mutta kuitenkin. Mitä pitäisi ottaa huomioon, että opiskelijalle jäisi kiva muisto?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ahdistele sitä. Ystäväni ollessa vaihto-oppilaana isäntäperheen isä yritti tunkea väkisin kylppäriin, kun ystäväni oli suihkussa. Tuollainen jättää lukiolaiseen traumat. 

Vierailija
2/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoaikoina oli saksalainen yliopiston vaihtari, blondi, sinisilmäinen ja hyväkroppainen usein asumassa luonani, ainakin viikonloppuisin. Rinnat vähän olemattomat mutta muuten melkein instabeiben näköinen.

Ottaisin huomioon että hänellä oli halut aika kovat ;)

m36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ahdistele sitä. Ystäväni ollessa vaihto-oppilaana isäntäperheen isä yritti tunkea väkisin kylppäriin, kun ystäväni oli suihkussa. Tuollainen jättää lukiolaiseen traumat. 

No hah. Ei tuu tapahtuun ääliö.

Vierailija
4/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisen seksuaalinen ahdistelu ei ole mitenkään huvittavaa. 

Vierailija
5/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi ääliö lopeta.

Vierailija
6/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa, jos on on sänky ja paikka opkskella valmiina. Kertokaa käytännön asiat ja talon mahdolliset säännöt. Missä on vessa, suihku jne.? Mitä voi syödä vapaasti?

Osoittakaa ilahtuvanne hänen tulostaan. Olkaa kiinnostuneita.  Älkää odottako olen kiitollinen hyväntekeväisyydestänne -asennetta ja ylistystä ja jatkuvaa ihastelua ja kiittelyä. 

Suhtautukaa ymmärtäväisesti mahdolliseen väsymykseen, ikävään tms. 

Vierailija
7/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi ääliö lopeta.

En minä ollut se ahdistelija. Sille ystäväni sanoikin, että hyi ääliö lopeta ja vaihtoi isäntäperhettä. 

Vierailija
8/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kivaa, jos on on sänky ja paikka opkskella valmiina. Kertokaa käytännön asiat ja talon mahdolliset säännöt. Missä on vessa, suihku jne.? Mitä voi syödä vapaasti?

Osoittakaa ilahtuvanne hänen tulostaan. Olkaa kiinnostuneita.  Älkää odottako olen kiitollinen hyväntekeväisyydestänne -asennetta ja ylistystä ja jatkuvaa ihastelua ja kiittelyä. 

Itse asuin vuoden ulkomailla perheessä ja sieltä jäi kivat muistot. Kiva perhe. Haluaisin vähintään saman kokemuksen meille tulevalle nuorelle. Saa oman huoneen, omalla uloskäynnillä ja suihkun ja vessan.

Vierailija
9/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottakaa kohtuydella yhteistä tekemistä, vaikka jotain urheilutapahtumaa, konserttia, kävelyä luonnossa. Tehkää esimerkiksi yhdessä ruokaa ja leipokaa. 

Vierailija
10/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkikierros, jotta osaa liikkua itsenäisesti. Bussikortin yms. hankinnassa apua. Tutustumista suomalaiseen kulttuuriin. 

Vierailija
11/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tungettele. Minun isäntäperheeni näki, etten yhtenä päivänä ollut pessyt pyykkiä, ja käytti sitä oikeutuksena avata matkalaukkuni ja laittaa kaikki pesukoneeseen. Melkein itketti kun siellä oli perintönä saatu silkkihuivikin. 

Vierailija
12/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tungettele. Minun isäntäperheeni näki, etten yhtenä päivänä ollut pessyt pyykkiä, ja käytti sitä oikeutuksena avata matkalaukkuni ja laittaa kaikki pesukoneeseen. Melkein itketti kun siellä oli perintönä saatu silkkihuivikin. 

No ei herranjumala.

Vierailija
13/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut puoli vuotta. Aika paljon kannattaa viettää yhteistä aikaa ja tutustuttaa teille arkisiinkin asioihin. Antaa sopivasti tilaa ja avata koti myös hänen uusille ystäville. Olkaa kiinnostuneita hänen kulttuurista ja tavoista. Haikeus iski kun muistan kuinka ihanaa aikaa meillä olikaan. Toivottavasti teillä on hyvä kokemus.

Vierailija
14/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmistaa että on herkkuperseinen ja herkkutisunen jotta pojat ja isä saa pantavaa.

Vierailija
15/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä säännöt ja niistä kommunikoiminen ovat ehdottomasti tärkeitä juttuja! Isäntäperheeni päätti kesken kaiken siirtää ruokailuja tuntia myöhemmäksi. He kertoivat siitä vain huonekaverilleni, joka ei jostain syystä halunnut kertoa minulle ja siitä syntyi sitten kaikenlaisia konflikteja. 

Vierailija
16/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin vuoden ulkomailla perheessä ja sieltä jäi kivat muistot. Kiva perhe. Haluaisin vähintään saman kokemuksen meille tulevalle nuorelle. Saa oman huoneen, omalla uloskäynnillä ja suihkun ja vessan.

Toisaalta tulipa mieleen, että vaikka perhe olikin kiva, niin äidin veli (keski-ikäinen mies) kutsui ravintola illalliselle, vei sen jälkeen yhteen tyhjään asuntoon ja alkoi lähennellä. Stoppasin läheltelyt ja kyyditsi sen jälkeen sitten takaisin tuon perheen luo, mutta ikävä maku jäi ja typertynyt olo :( Jotenkin naivina luulin, että se ravintolassa käynti oli vain sellainen viaton kutsu ja halu esitellä paikallista ravintolaa. No ei ollut vaan taka-ajatuksena olikin saada houkuteltua sinne tyhjään asuntoon. Ihan järkyttävää mitä kaikkea nuoret tytöt joutuukaan joskus kokemaan.

Vierailija
17/17 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus-Jamppa

No ainakin kannattaa varmistaa ettei saa sieltä vaihto-oppilaslotosta ketään nuorta ja kärkästä feministiä eikä vetelää ja valuvaa kannabiksenkäyttäjää.