Anopin vihjailut vauvasta ja lapsettomuus
Kysyisin neuvoja mitä tekisitte minun tilanteessani? taustalla lapsettomuutta mahdollisesti myös miehestä johtuva pelkästään. Tutkimuksia tehty yms. Anoppi näyttelee lehdistä vauvojen kuvia ja lässyttää kun mies ei ole paikalla. Näyttää lehdistä joko vauva tulossa jne. Ei tiedä lapsettomuudesta mitään. Ei näytä edes tajuavan että sellaistakin voi olla nykyään vaan lapsenlapsi pitäisi saada ilostuttamaan hänen elämäänsä. Mitä tekisitte? itse olen ollut kuin en kuulisi ja puhun muuta jos alkaa vauvasta vihjailemaan. Ei mene perille voi rauhoittua joksikin aikaa, sitten taas alkaa. Jos tv:stä tulee lasenohjelma alkaa ylistää sitä. Todella rankkaa kun ei läheiset ymmärrä että taustalla voi olla vaikka mitä.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Miksi annatte ap:lle yhä neuvoja reilun 10 vuoden jälkeen?
Koska asiasta on näköjään hyvä puhua.
PCOS tai endo ei ole nykyään enää syy lapsettomuuteen. Keinohedelmöityksellä nämä voidaan hoitaa. Jos olet alle 40-vuotias saat nämä palvelut julkiselta jos tajuat kysyä.
Useampi keskenmeno takana ja edellisestä kulunut kuukausi, joista kaikista anoppikin oli tietoinen. Silti vihjaili sukujuhlissa kaikkien kuullen kun sukulainen esitteli vauvaansa että eikö se teidänkin pitäis jo hankkia tuollainen vauva.. joko se tulee vauvakuume!!? Ymmärrän siis hyvin että aina vaikeasta tilanteesta kertominen ei helpota uteluita kaikkien kohdalla.
Ei ne anopit mitään läheisiä ole! Jos ei tunnu siltä, ei tarvitse kertoa mitään.
Miksei ihmiset ymmärrä, että lapsettomuuden syitä voi olla satoja erilaisia. Silti sitä kysellään seuran keskellä suvun läsnäollessa. Aivan sairasta.
Vierailija kirjoitti:
PCOS tai endo ei ole nykyään enää syy lapsettomuuteen. Keinohedelmöityksellä nämä voidaan hoitaa. Jos olet alle 40-vuotias saat nämä palvelut julkiselta jos tajuat kysyä.
Endometrioosiin liittyvät kohdussa olevat kiinnikkeet ja/tai siihen liittyvä krooninen tulehdustila vaan aika paljon hankaloittavat sitä alkion kiinnittymistä, jos raskaus on maljalla aikaan saatukin.
Tuommoinen utelu ärsyttää, vaikkei kärsisi lapsettomuudesta. Se on täysin pariskunnan välinen asia. Kyllähän paskalla käyminenkin on ihan luonnollista, mutta ihmiset katsoisivat kuin hullua, jos alkaisi kysellä jotain paskomiseen liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuuden syy ei kuulu kenellekään. Eivätkä kaikki asiasta ärsyyntyvät kärsi lapsettomuudesta. Itselläni otti pattiin ihan nopeasti alkaneessa alkuraskaudessakin kuulla vauvauteluja.
Kerrot napakasti, että lisääntymisasiat ovat vain sinun ja miehesi välisiä etkä halua että niihin puuttuu tai niistä vihjailee kukaan. Sen enempää ei tarvitse kertoa. Sitten vaihdat puheenaihetta. Toistat tätä joka kerta kun anoppi ottaa asian puheeksi.
Tosi typerää käytöstä anopilta. En ole koskaan huomauttanut lapsilleni, että nyt olisi aika saada lapsia. Jos lapsenlapsi tulee on ihan okay, mutta jos ei, niin sekin ihan okay. En todellakaan ymmärrä vanhempien naisten hössötystä vauvoista. Pitäköön suunsa kiinni ja huolehtikoon omista asioista.
Niille,jotka ihmettelee, miksi ei AP ole avoin ja kerro läheisille lapsettomuudesta,voin kertoa oman,vastaavan kokemuksen.
Luotan hyvin harvoihin ihmeisiin.Pidän lapsista vihjailevia, lapsen tekemisestä puhuvia ja niitä,jotka ei automaattisesti tajua,että lapsettomuus on yksi vaihtoehto ,jokseenkin törppöinä ihmisinä.Haluan pitää sellaiset ihmiset etäällä ja suojella itseäni heiltä.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Endometrioosiin liittyvät kohdussa olevat kiinnikkeet ja/tai siihen liittyvä krooninen tulehdustila vaan aika paljon hankaloittavat sitä alkion kiinnittymistä, jos raskaus on maljalla aikaan saatukin.
Minulla kiinnittyi ja raskaus alkoi, mutta meni pian kesken. Vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että endo aiheuttaa progesteroniresistenssiä ja joillain menee keltarauhastuki raskauden toiselle kolmannekselle tai jopa puoliväliin saakka! Itse siis lopetin tukilääkityksen ohjeen mukaan positiiviseen raskaustestiin.
Harmittaa, ettei progesteronitasoa missään välissä testattu ja siinä meni ainoa pakkaseen selvinnyt alkiomme.
Anoppi selvästi vain kiusaa sinua. Pätee ainoalla asialla jossa itse on onnistunut, eli lapsen teossa.. luulen että kiusaa sinua muutenkin ja yrittää nolata sinut.. Tahallaan tekee tuota, mutta samalla tekee itsestään täysin pellen.
Ole rehellinen. Mitä saavutat valehtelemalla?
Moni tässä ketjussa on sanonut suoraan lapsettomuuden syyn utelijalle, sanonut myös että kertoo asiasta jos tulee kerrottavaa... mutta kaikille asia ei mene kaaliin, tehdään vain lisää kiusaa juoruamalla asiasta kaikille, jatkamalla uteluja ja vihjailuja, pahimmassa tapauksessa piikitellään asiasta monin keinoin... en ihmettele että asiasta valehdellaan tai ei mennä yksityiskohtiin..
Sanot hänelle ystävällisesti, mutta jämäkästi, tähän tyyliin:
"Kyseessä on erittäin henkilökohtainen yksityisasia, enkä halua keskustella siitä. En myöskään halua, että asiaa nostetaan jatkuvasti esille. Me kyllä kerromme sitten, kun jotain kerrottavaa on."
Jos tämän jälkeen on vielä jotain jupinaa, tai yrittää nostaa aiheen esiin, voit vaimentaa jutut alkuunsa ja napakasti tokaista, että minähän olen ilmaissut kantani tähän.
Vierailija kirjoitti:
Ole rehellinen. Mitä saavutat valehtelemalla?
Missä kohtaa ap on valehdellut?
Vierailija kirjoitti:
Useampi keskenmeno takana ja edellisestä kulunut kuukausi, joista kaikista anoppikin oli tietoinen. Silti vihjaili sukujuhlissa kaikkien kuullen kun sukulainen esitteli vauvaansa että eikö se teidänkin pitäis jo hankkia tuollainen vauva.. joko se tulee vauvakuume!!? Ymmärrän siis hyvin että aina vaikeasta tilanteesta kertominen ei helpota uteluita kaikkien kohdalla.
Vaika uskoa, että kukaan nainen menisi toiselle naiselle, joka on juuri kokenut keskenmenon, vihjailemaan, että eikö olisi mukava saada vauva.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi selvästi vain kiusaa sinua. Pätee ainoalla asialla jossa itse on onnistunut, eli lapsen teossa.. luulen että kiusaa sinua muutenkin ja yrittää nolata sinut.. Tahallaan tekee tuota, mutta samalla tekee itsestään täysin pellen.
Tämä on valitettavan yleistä. Myös tuo, että niitä udellaan silloin, kun se oma poika ei ole kuuloyhteydessä. Kertoo jo paljon...
Ajankohtainen aihe edelleen. Osa ei vieläkään tajua, että moni haluaa pitää lisääntymisasiat yksityisenä ja utelee asiasta törkeästi. Jos joku on niin avoin että haluaa puhua lapsen teostaan niin eiköhän hän kerro siitä oma-aloitteisesti.