Syökö joku oikeasti nakkeja ja perunasalaattia uutena vuotena?
Mikä ihmeen juhlaruoka nakit ja perunasalaatti on ja mistä juontaa juurensa niiden yhdistäminen uuteen vuoteen? En ole koskaan käsittäny tätä yhtälöä.
Kommentit (57)
Ei syö. Siksi ne ja jauhelihat oli Prismasta tänään loppuneet (no nakkeja oli vielä muutamia kalleimpia paketteja jäljellä muutamia pakettejea). Kun ei kukaan syö tortillojakaan jauhelihatäytteellä.
Hassu tapa kyllä. Ei ole mikään ihmeellinen yhdistelmä, varmaan sen takia syödään niin harvoin.
Kuka on sanonut, että uutenavuotena pitää syödä juhlaruokaa? Minä syön nyt illalla nakkeja, perunasalaattia ja vihannessalaattia. Ja huomenna syön ihan normaalia ruokaa, makaronilaatikkoa.
Täällä syötiin eilen nakkeja ja perunasalaattia, tänään vuorossa paisti
Juu me syötiin! Paitsi mä, joka en syö nakkeja. Söin sitten makkaraperunat. Mikä ihmeen juhla vuodenvaihde nyt on. No ehkä ryyppyjuhla perinteisesti ja ryypiskelyyn liitetään aina nakkikioskiruuat. Paitsi kun me ei juoda alkoholia, niin syödään sitten nakkikioskiruuat ilman juominkeja. Tosi herkkua! Meillä oli jo lounaaksi, kun ei illalla kuitenkaan syödä mitään.
Kyllä syödään, tänään ja vappuna. Muulloin ei juurikaan. Minä opin syömään vasta parikymppisenä kun uskaltauduin sukulaisen vapputarjoomuksia maistamaan, vaikken siihen mennessä ollut koskenutkaan mihinkään majoneesisotkuihin. Siitä lähtien on itselläkin ollut. Mielestäni herkullista, ja ihan kaupan salaattia meillä on.
Ja ehdottomasti kuuluu meillä myös valkosipulipatonki, sen tein itse tosin eilen.
Tänään sitten vain lämmitellään nakit ja patonki, mies on syönyt jo kun lähtee kohta kaupungille, minä ja lapset syödään myöhemmin.
Ei me vaan. Ei niitä syödä juuri muutenkaan. Päivällä meillä oli tortilloja erialisen täytteineen. Illemmalla mätiä lisukkeineen, lohimousseeta, juustoja, keksejä yms-
Pannacottaa herkkuna ja makeana lisänä.
Meillä oö perinteisesti syöty nakit ja perunasalaatti yhdentoista pintaan.
Lounas jäi väliin, kun heräillään puolilta päivin ja päivällinen kuudenaikaan.
Sitten jaksaa paukutella ja paukutella, kun on napa nakkia täysi. Hoilata karaokea naapurissa aamuseitsemään.
Juurensa juontaa omasta lapsuudesta meidän perheessä ja niin naapureillakin. Muuta en tiedä.
Tietenkin. Nakit ja perunasalaatti on hyvää, kun siihen vielä yhdistää patongin ja itsetehdyn tomaatti-kurkku- ym. vihannessalaatin, tosi hyvää. Joskus 21.30 aion niitä syödä. Päivällä söin ihan normaalia ruokaa, niin kuin huomennakin.
Uudenvuodenaatto ilman nakkeja ja perunasalaattia ei tuntuisi miltään.
Meidän piti tehdä jotain hienoa illallista, mutta loppui töiden jälkeen ruokakaupassa ideat, joten ostettiin kaikenlaisia pienten firmojen erikoisnakkeja maisteltavaksi ja tehdään raikas salaatti rinnalle. Ekaa kertaa näin. No, lapset varmaan ainaki tykkää.
Ja mikä ihmeen Juhla nyt uusivuosi on? Täähän on tällainen rakettienpaukuttelu ja nakkien syönti"juhla", ei mikään oikea juhla johon pukeudutaan, syödään hienosti jne.
Itsetehtyä perunasalaattia syön koska se on hyvää. Lisäksi teen kasvispihvejä. Nakit ei maistu koskaan.
Höh, kai nyt jokainen syö mitä haluaa. Meillä syötiin tänään paistettuja muikkuja, perunoita ja salaattia. Mitä muka olis pitänyt syödä? Maistui hyvin kaikille.
Meillä syödään! =) Nakkien ja perunasalaatin lisäksi on mustaa makkaraa, puolukkahilloa, aurajuustosalaatti, patonkia, juustoja, viinirypäleitä, Fresitaa ja limua. Eiköhän näillä pärjää... (Röyh!)
Meilläkin gettoillaan ;) Lapsille hot dogit ja aikuisille mm. itsetehtyä perunasalaattia.
Ei kun leikisti. Meillä on tyhjät lautaset ja kuvitellaan vaan.
Joo, ja lisäksi vielä ranskalaisia ja ketsuppia. Pöh, ei meillä mitkään juhlat ole. Lasten kans ihan kalsareissa ja villasukissa kunhan vietetään mässyiltaa.
Päiväkodissa tänään kilpaa lapset odottivat kun ruuaksi on nakkeja.:)
Jos joku järjestää oikeasti jotkut juhlat, siellä toki varmaan eri tarjoilut, mutta nakit nyt on ne lapsiperheiden (niiden ketkä viettää sen lastensa kanssa) uusi vuosi..
Saako syödä itsetehtyjä nakkeja ja itsetehtyä perunasalaattia. Suurinosa on itse kasvatettukin. Onko tarpeeksi juhlavaa?
Mä olen kaksi uutta vuotta viettänyt Ruotsissa ja ne olivat ihmeen paskantärkeitä sen vuoden vaihtumisen kanssa. Hemmetti, että oli parempaa kretonkia kaikilla ja niin nättiä että.. ruokakin oli niin hienoa ja juhlavaa, ettei sitä edes uskaltanut syödä, kun pelkäsin sen olevan koristetta.
Paskantärkeä oli huono sana, sorry siitä, juhlallista alkuillasta ja sama meno kello kaksi yöllä kuin suomessa. Osa sammunut ja loput aivan käkenä. Ei se känni näytä hyvällä minimekossa ja piikkareissakaan, päinvastoin, jos pakkastakin on se -20. Kyllä sitä farkkusuomalaista hirvitti, kun pikkumekoissaan sinne pakkaseen pyrkivät taksia jonottamaan. ps. moni kyllä kehu suomalaista fiksuksi, kun se oli ottanut sään huomioon vaatetuksessaan!! :)
Eikos niita syoda vappunakin?