Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopin vihjailut vauvasta ja lapsettomuus

Vierailija
24.02.2014 |

Kysyisin neuvoja mitä tekisitte minun tilanteessani? taustalla lapsettomuutta mahdollisesti myös miehestä johtuva pelkästään. Tutkimuksia tehty yms. Anoppi näyttelee lehdistä vauvojen kuvia ja lässyttää kun mies ei ole paikalla. Näyttää lehdistä joko vauva tulossa jne. Ei tiedä lapsettomuudesta mitään. Ei näytä edes tajuavan että sellaistakin voi olla nykyään vaan lapsenlapsi pitäisi saada ilostuttamaan hänen elämäänsä. Mitä tekisitte? itse olen ollut kuin en kuulisi ja puhun muuta jos alkaa vauvasta vihjailemaan. Ei mene perille voi rauhoittua joksikin aikaa, sitten taas alkaa. Jos tv:stä tulee lasenohjelma alkaa ylistää sitä. Todella rankkaa kun ei läheiset ymmärrä että taustalla voi olla vaikka mitä.

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surulliseksi vetää osa näistä kommenteista... En ole itse lapseton, mutta jos olisin, pitäisin sen tasan tarkkaan itseni ja puolisoni välisenä yksityisasiana. Anopille voi varmaan huomauttaa asiasta paljastamatta siihen mitään sen tarkempaa syytä. Esimerkiksi näin:

"Ymmärrän, että haluaisit kovasti lapsenlapsia, mutta jatkuvat vihjailut aiheesta ovat alkaneet harmittaa. Lastenhankintaan liittyvät päätökset ovat todella isoja ja haluamme tehdä ne omassa rauhassamme tarkkaan harkiten. Voisitko jatkossa olla vihjailematta asiasta noin suoraan? Kerromme tietysti heti, jos/kun asia on ajankohtainen."

Miksi et sano, että lasta on yritetty, mutta ei ole saanut alkuaan?

Tuommoinen höpinä vaan ärsyttää anoppia entisestään. 

Kannattaisi miehelläsi ja anopilla olla sellaiset välit, että mies kertoisi rehellisesti asiat. 

Vierailija
62/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä muakin viiksetti kun olin anopille sanonut että lapsi saa tulla jos tullakseen, ja yksi keskenmenokin oli ollut, ja vuosiin ei tapahtunut mitään. Kun anoppi näki vauvan niin sanoi minulle ja pojalleen, että eikö olisi kiva kun teilläkin olisi tuollainen... Ihan kuin ei oltaisi jukolauta vuosikausia yritetty!

"Millos meinasit kuolla, etsittäisiin arkku valmiiksi, kukat ja virret, pappikin pitäisi, tykkäätkö pahaa jos ois..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei ole poikia. Miniät on kamalia ja vielä salailijoita. 

Tyttäret kertoo asiat suoraan äidilleen. 

Vierailija
64/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään oikeus udella toisen lapsiasioita? Ei. Voiko ihmisiltä odottaa kaikkien mahdollisten näkökulmien huomioimista jokaisessa sosiaalisessa tilanteessa? Ei. 

Anoppi tuskin muuttaa itseään, se on fakta. Ainut mitä AP:n tilanteessa olevat voivat tehdä on purra hammasta tai katkaista välit. En itsekään ymmärrä tuollaista salailun, kyräilyn ja puhumattomuuden kulttuuria. Mielestäni joku aikaisemmin kommentoi hyvin, että vaikuttaa siltä, että kukaan osapuoli tässä ei osaa kohdella toista kuin aikuista. Mikäli anopille ei edes anneta mahdollisuutta ymmärtää, miten hän voisikaan? Selkeästi, kun asiaa ei itsenäisestikään hoksaa.

Vierailija
65/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin aikanaan anoppille lapsettomuudesta suoraan.

Vierailija
66/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulla ei ole poikia. Miniät on kamalia ja vielä salailijoita. 

Tyttäret kertoo asiat suoraan äidilleen. 

Voin sanoa, ettei aina kerro. Mulla on ongelmana oma äiti, joka vauva-asioista utelee. Se on minun ja mieheni välinen asia, jota en halua jakaa edes ystävieni kesken. Vauvautelut on täysin sama asia, kuin kyselisit pariskunnan seksielämästä, kuten miten usein harrastatte seksiä, mitä ehkäisyä käytätte vai vetelettekö paljaalla jne.

Vierailija
67/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen vuotta vanha aloitus...

Minusta on hyvä, että asia nostetaan esille. Näitä toisten asioita utelevia törppöjä on edelleen paljon.

Vierailija
68/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin anopille. Ei siinä ole mitään hävettävää. Toivon, että saatte vauvan pian.

Vierailija
69/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin anopille. Ei siinä ole mitään hävettävää. Toivon, että saatte vauvan pian.

Ei kai kukaan luule että siinä on jotain hävettävää. Ei siitä silti ole pakko puhua ellei halua.

Vierailija
70/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen onnellinen, että mulla on poika. Mutta en aio ikinä udella hänen lapsiasioitaan. Hän menee naimisiin, jos haluaa ja tekee lapsia, jos haluaa.

Vierailija
71/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ok kysellä anopilta, että vieläkö appiukolla seisoo? 

Vierailija
72/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa rehellisiä. Se on yksinkertaisinta. Tämä on minunkin neuvoni.

Vierailija
73/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi omia yksityisasioita pitää kertoa? Niitä vauvoja tulee, jos tulee. Ulkopuolisen kyselyt ja hoputtamiset eivät vaikuta asiaan.

Vierailija
74/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surulliseksi vetää osa näistä kommenteista... En ole itse lapseton, mutta jos olisin, pitäisin sen tasan tarkkaan itseni ja puolisoni välisenä yksityisasiana. Anopille voi varmaan huomauttaa asiasta paljastamatta siihen mitään sen tarkempaa syytä. Esimerkiksi näin:

"Ymmärrän, että haluaisit kovasti lapsenlapsia, mutta jatkuvat vihjailut aiheesta ovat alkaneet harmittaa. Lastenhankintaan liittyvät päätökset ovat todella isoja ja haluamme tehdä ne omassa rauhassamme tarkkaan harkiten. Voisitko jatkossa olla vihjailematta asiasta noin suoraan? Kerromme tietysti heti, jos/kun asia on ajankohtainen."

Miksi et sano, että lasta on yritetty, mutta ei ole saanut alkuaan?

Tuommoinen höpinä vaan ärsyttää anoppia entisestään. 

Kannattaisi miehelläsi ja anopilla olla sellaiset välit, että mies kertoisi rehellisesti asiat. 

Siksi koska kaikki eivät halua kertoa anopille, että nussivat raivokkaasti ja mies heittää mällit sisään.

Vierailija
75/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo utelu on ärsyttävää. Just leikin siskoni lapsen kanssa ja äitini komnentoi " Eikö olisi ihanaa jos sullakin ois tuollainen pikkuinen". Argh. Olen 36-vuotias ja yli 10 vuoden parisuhteessa. En kai mä vasta tällä iällä ala asiaa miettimään vaan mulla on syy miksi lapsia ei ole (joko tahaton tai vapaaehtoinen lapsettomuus). Vastasin etten halua puhua aiheesta. Kaikki ei ole niin avoimia, että lisääntymisasioistaan lähipiirille raportoivat. 

Vierailija
76/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi omia yksityisasioita pitää kertoa? Niitä vauvoja tulee, jos tulee. Ulkopuolisen kyselyt ja hoputtamiset eivät vaikuta asiaan.

Kyselyt yleensä loppuu kun ollaan rehellisiä. Salailu ei pelasta koskaan mitään eikö ketään.

Ja kyllä se anoppi sen tietää että te harrastatte seksiä. Eihän hän muuten kyselisi. Sitä ei tarvitse kertoa vain sen että ette saa tai ole tähän mennessä saaneet lapsia. 

Rehellisyyttä on toki myös se että sanoo suoraan älä vihjaile, ei kuulu sinulle tuleeko vaiko eikö meille tule lapsia. 

Vuorovaikutustaidot helpottaa kaikkia ihmissuhteita.

Vierailija
77/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla kyllä voidaan sanoa että mitä se kuuluu anopille mutta anopille ei voi kertoa asioita rehellisesti ja suoraan. En oikein ymmärrä.

Vierailija
78/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, ap on taas näitä yliherkkiä lapsettomia, joille ei mitään saa sanoa eikä mitään kysyä, kun tulee paha mieli. Totta kai se anoppi kyselee, jos lapsenlapsia haluaisi eikä tiedä lapsettomuusongelmasta. Oma syysi, kun et kerro.

Ei todellakaan ole!!! FIksu anopppi Ei kysele!!! Kun tätä ketjua luen, olenpa todella kiitollinen viisaalle, hienotunteiselle anopilleni, joka ymmärsi asian kipeyden, aikä rasittanut millään uteluilla.

Vierailija
79/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä kuuntelet. Hohhoijaa.

Vierailija
80/135 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaille sukulaisille pitänee alkaa kertoa siellä sukujuhlissa tarkalleen, millaista seksiä harrastatte ja sitten kysyä, että vai olisiko nämä meidän yksityisasioita?