Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttäviä sanoja, sanontoja, puhe-/kirjoitustyylejä

Vierailija
09.05.2012 |

Eli pistetään pinoon nyt mitkä kaikki sanat ja tyylit tänä keväänä meitä ärsyttää! :D

-TISSIMAITO!!: en osaa perustella. On niin ärsyttävä sana.

-tissitakiainen: tulee mieleen joku rintasairaus (takiaisen näköinen juttu rinnassa)

-"me ollaan jo alettu käyttää pottaa": AI IHANKO TOTTA! On se hyvä, että sinäkin äiti-ihmisenä osaisit ihan pottaa/vessaa käyttää!

-vuosikas, esikko: tulee mieleen vasikka.

-esim. "meillä kyllä _syödään rintaa_": siis te kaikkiko syötte sitä sinun tissiäsi, sinappihuntukin kenties? Vai syötte kananrintaa? Tuo "rinnan syöminen" tuo mieleen vaan vauvan haarukan ja veitsen kanssa raastamassa paloja äidin rinnasta. Ei ehkä ärsyttävä, mutta hauska mielikuva!

Keksikää lisää!

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Ketä soitti?

Se on kuka!

Vierailija
2/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää, kun varsinkin miehet käyttävät naisystävistään puhuessaan ilmaisua nainen. Vaikka Iltalehden Sofian sohvassa tyyliin: "Naiseni ei halua seksiä kanssani". Sitten tietysti nuo edellä mainitut, kuten etupylly, raskautua, piipi tai piipu pikkutytön sukuelimistä... Ärsyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli yks naurettavuus kans. Missäpäin tätä käytetään?

Jostain syystä tulee mieleen seitsemästä kääpiöstä tuttu Jörö:D

Noheva, särmä, yms... Inttihuumoria.

Vierailija
4/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näin kamala nimi on tullut?

Vierailija
5/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

brändi, monkut, ookke, peijooni, römpsä....

ja kaveri vie lastaan päiväkotiin, vaikka oikeasti on kyse perhepäivähoitajasta

Vierailija
6/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähestyvä tai sen jo ylittänyt käyttää suomiräp-puhetta. Kaikki on shittii ja kysellään pössistä. Aiii helvetti kun nolottaa. Tunnen pari "miestä" jotka puhuu näin. Toinen kuittaa sanomiseni toteamalla "Nigga please." Työn takana on väkivallaton asenteeni.

Tarpeettomat välisanat tuovat mieleen ettei puhuja ole ihan pätevä. "Niinku, sillee, totanoin, ööö..." Päälle kuulostetaan vielä kysyvältä vaikka virke olisi toteamus. Teineiltä siedän, opettelevat vasta ilmaisemaan itseään.

Kirjoitettaessa jatkuva sulkeiden viljely. Lukeminen muuttuu jotenkin polveilevaksi eikä tunne olevansa ollenkaan pääasiassa vaan jossain sivujuonessa, vaikka sulkeiden sisäinen teksti olisi miten tähdellistä ja asian ytimessä.

En myöskään pidä vieraiden äitien tädittelystä. "Väistytkös Milla-Maija tädin tieltä". Ymmärrän että olen lapsen silmissä "täti" mutta olen vasta 24-vuotias, joten haluaisin vielä pidätellä tuota tätiä muutamalla vuodella.

Vierailija
7/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään vähän jotain hyväskää. Mitä helvetin hyväskää?

Se tunne kun... ilmaisut.

Vierailija
8/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viittasi AV:lla kerran lapsiinsa tuolla termillä. Mulle siitä tulee mieleen pahan ummetuksen aikana työllä ja tuskalla ilmoille puserrettu pieni, pyöreä rusina-paska.

Vierailija
9/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuolen suusta kuultua: kiguli. "Meillä pojilla on nämä kigulit."

Ole ystävällinen, äläkä opeta lapsilleni anatomiaa, jos et pysty sanomaan vaikka pippeli. Oksennus tulee.

Vierailija
10/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pistetään pinoon nyt mitkä kaikki sanat ja tyylit tänä keväänä meitä ärsyttää! :D -TISSIMAITO!!: en osaa perustella. On niin ärsyttävä sana. -tissitakiainen: tulee mieleen joku rintasairaus (takiaisen näköinen juttu rinnassa) -"me ollaan jo alettu käyttää pottaa": AI IHANKO TOTTA! On se hyvä, että sinäkin äiti-ihmisenä osaisit ihan pottaa/vessaa käyttää! -vuosikas, esikko: tulee mieleen vasikka. -esim. "meillä kyllä _syödään rintaa_": siis te kaikkiko syötte sitä sinun tissiäsi, sinappihuntukin kenties? Vai syötte kananrintaa? Tuo "rinnan syöminen" tuo mieleen vaan vauvan haarukan ja veitsen kanssa raastamassa paloja äidin rinnasta. Ei ehkä ärsyttävä, mutta hauska mielikuva! Keksikää lisää!

Nää kaikki ärsyttää suunnattomasti, ap keksi hyvän listan! En tykkää tissi-sanasta, mua ärsytti imetysaikaan kun joku puheli vauvalleni, että kohta se äiti antaa sulle tissiä. Arrgghh!

Vierailija
11/165 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kai Putouksesta alunperin. Se kuuluu sanoa v**un tyhmällä äänellä ja venyttäen. Miehen hokee tuota _koko ajan_.

Lyön sitä jos se vielä sanoo sen kuulteni.

Vierailija
12/165 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viittasi AV:lla kerran lapsiinsa tuolla termillä. Mulle siitä tulee mieleen pahan ummetuksen aikana työllä ja tuskalla ilmoille puserrettu pieni, pyöreä rusina-paska.

Ensimmäistä kertaa itse kuulen nyt tuon... Kuulostaa joltain niin väkisin väännetyltä (p)ipanalta!! Hirveä! Kuka kehtaa oikeasti puhua tuolla termilltä omista lapsistaan :o

-Pikku-neiti on myös ärsyttävä puhuttaessa omasta tyttölapsestaan. Tai PIKKU PRINSESSA ARRRRGH!!

Vierailija
13/165 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä rohkenen edelleen väittää että on teinijuttu

Kyllähän tuo sanojen lyhentely on teinijuttu MUTTA kyllä se ihan murrejuttukin on!

t. Turun lähelle muuttanut (argh itsekin nimittäin inhoan tuota tapaa kirjoittaa/puhua!!!)

Vierailija
14/165 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä rohkenen edelleen väittää että on teinijuttu

Kyllähän tuo sanojen lyhentely on teinijuttu MUTTA kyllä se ihan murrejuttukin on!

t. Turun lähelle muuttanut (argh itsekin nimittäin inhoan tuota tapaa kirjoittaa/puhua!!!)

Teinit ei kuitenkaan puhu tuolla tavalla eikä sillä lounaismurteella eli tuo muoti näkyy vain kirjoitustyylissä, se on se asia mikä minun mielestäni erottaa tuon teinikielen siitä murteesta (jonka olemassaoloa en siis ole kieltänyt). On tietenkin voinut saada vaikutteita siitä murteesta, mutta uskoisin että se on silti ihan oma ilmiönsä.

Vierailija
15/165 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä kädellään aina puhelimenluuria markkeerava ele, kun tulee puhe johonkin soittamisesta. Siis mitä ihmettä? OLettaako että kuulijat eivät ymmärrä soittamisen tarkoittavan puhelimella soittamista jos konteksti selvä?

Vierailija
16/165 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-se oli aivan PARHAUTTA

-jei

Vierailija
17/165 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalla meikäläinen, meikkis, meitsi. Oksennus.

Vierailija
18/165 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä vika on parisuhde -sanassa?

ja kun sitä tarvitaan, silloin yleensä PUIDAAN PARISUHDETTA, etsitään parisuhteen kipupisteitä tai muuten vaan jauhetaan kyökkipsykologista kakkaa ääni naristen. :) Tai hoidetaan PARIsuhdetta. Miksei ihan vaan suhdetta? Ei mulla ole tapana puhua kellekään mun ja mieheni parisuhteesta, ja keskenään puhutaan meidän keskinäisestä suhteesta, ei meidän PARIsuhteesta.

t:39

p.s. Pahoittelut sinulle, joka inhosit sanojen korostamista tikkukirjaimilla... ;)

Mutta pelkkä 'suhde' on laajempi, esim 'millainen suhde sulla on siskoosi/pomoosi'. Parisuhde tarkoittaa vaan tiettyä suhdelajia.

Vierailija
19/165 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin voinut saada vaikutteita siitä murteesta, mutta uskoisin että se on silti ihan oma ilmiönsä.

Aivan, en minäkään usko että teinit ovat varsinaisesti sitä tyyliä ovat siitä murteesta napannut, ("hei toi o hienoo, kirjotetaa sillee") Se vaan on tosiaan joku teinijuttu. :)

-se Turun lähelle muuttanut

Vierailija
20/165 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä vika on parisuhde -sanassa?

ja kun sitä tarvitaan, silloin yleensä PUIDAAN PARISUHDETTA, etsitään parisuhteen kipupisteitä tai muuten vaan jauhetaan kyökkipsykologista kakkaa ääni naristen. :) Tai hoidetaan PARIsuhdetta. Miksei ihan vaan suhdetta? Ei mulla ole tapana puhua kellekään mun ja mieheni parisuhteesta, ja keskenään puhutaan meidän keskinäisestä suhteesta, ei meidän PARIsuhteesta.

t:39

p.s. Pahoittelut sinulle, joka inhosit sanojen korostamista tikkukirjaimilla... ;)

Mutta pelkkä 'suhde' on laajempi, esim 'millainen suhde sulla on siskoosi/pomoosi'. Parisuhde tarkoittaa vaan tiettyä suhdelajia.

mua kuvottaa silti se sana ja sen käyttäminen. Enkä ole kokenut sitä mihinkään tarvitsevani, saan rakkaussuhteeni hoidettua ilman parisuhdelöpinöitäkin. ;)