Ärsyttäviä sanoja, sanontoja, puhe-/kirjoitustyylejä
Eli pistetään pinoon nyt mitkä kaikki sanat ja tyylit tänä keväänä meitä ärsyttää! :D
-TISSIMAITO!!: en osaa perustella. On niin ärsyttävä sana.
-tissitakiainen: tulee mieleen joku rintasairaus (takiaisen näköinen juttu rinnassa)
-"me ollaan jo alettu käyttää pottaa": AI IHANKO TOTTA! On se hyvä, että sinäkin äiti-ihmisenä osaisit ihan pottaa/vessaa käyttää!
-vuosikas, esikko: tulee mieleen vasikka.
-esim. "meillä kyllä _syödään rintaa_": siis te kaikkiko syötte sitä sinun tissiäsi, sinappihuntukin kenties? Vai syötte kananrintaa? Tuo "rinnan syöminen" tuo mieleen vaan vauvan haarukan ja veitsen kanssa raastamassa paloja äidin rinnasta. Ei ehkä ärsyttävä, mutta hauska mielikuva!
Keksikää lisää!
Kommentit (165)
Se joka sanoo tuon jaksuhalin minulle, on vaarassa saada antijaksuhalin!
En tiedä osaanko selittää, mutta itseäni ärsyttää sellanen, että jos itse selitän keskustelukumppanille jotain juttua X, niin kuuntelija hokee koko ajan "joo, joo, mmmmh, mmmh, joo, joo". Siis silleen että ne joot menee mun puheeni päälle. Onhan se hyvä osoittaa kuuntelevansa, mutta tuollainen jatkuva ääntely hermostuttaa :P
sinä semmoisia saakutin pitkiä luentoja,mitä ei ketkään muut kuin sinä jaksa kuunnella..sukua mun ex-miehelle??!!
toi emätin on todella järkky sana..
siis en pidä mielestäni
On tietenkin voinut saada vaikutteita siitä murteesta, mutta uskoisin että se on silti ihan oma ilmiönsä.
Aivan, en minäkään usko että teinit ovat varsinaisesti sitä tyyliä ovat siitä murteesta napannut, ("hei toi o hienoo, kirjotetaa sillee") Se vaan on tosiaan joku teinijuttu. :)
-se Turun lähelle muuttanut
"tekstiviestikulttuurista" ja etenkin siitä ajasta kun viestejä pystyi lähettämään vain yhden kerrallaan. Siihen 160 merkkiin oli vaikeaa saada koko asiaa kirjoitettua ilman sanojen lyhentämistä. =)
ja lisään termin, jota vihaan niin että pahaa tekee: RUUHKAVUODET jeesuskristus sentään....moottoriekö oot?
sana on INNOVAATIO. Innovaatio siellä ja innovaatio täällä, innovaatiot pelastavat Suomen ja koko maailman.
on TIEKKÖ!!!! " tai siis tiekkö siis sellanen...." itekki inhoon myös tota vuosikasta.
sana on INNOVAATIO. Innovaatio siellä ja innovaatio täällä, innovaatiot pelastavat Suomen ja koko maailman.
Mua kans ärsyttää suunnaatomasti tuo innovaatio, innovoida, innovatiivinen...
LULLABY! "Lolabai" Inhoan kaikkia biisejä joissa viljellään tuota sanaa, joku siinä vaan on mikä saa mun karvat pystyyn..vähän niinkuin Nickelbackin uudella levyllä on biisi nimeltä Lullaby. Tavallaan liittyy vauvoihin tämä sana vaikka onki englanniksi...
Mua kans ärsyttää suunnaatomasti tuo innovaatio, innovoida, innovatiivinen...
Itsellä vaan ensimmäisenä nuo pompsahti mieleen.
INNOVAATIO, ARGHH!!! Ärsyttää muuten itseänikin, ilmeisesti trendisana...
AP
Kieli on hauska juttu, en hermostu toisten kielenkäyttötavoista. Hermostuminen on myös kiinnostavaa. ;) Tämä voi toki johtua äidinkielen opettajan työstäni.
Ketä, kun pitäisi sanoa kuka.
Esim. Ketä soitti?
En tiedä mikä siinä on mutta tuo saa mutkin kiehumaan heti! Ketä osaa tehdä... ketä se sun kaveri oli....?
Perkele se on KUKA?
- Tissimaito (Luultavasti tämä ärsyttää minua siksi, että sana tissi ärsyttää minua myös)
- Tissitellä (Se on imettämistä, ei tissittelyä. Tissittelystä tulee mieleen kaksi naista läpsimässä rintojaan yhteen)
- Vuosikas (Tuolla nimellä olen nimittänyt varsoja ja vasikoita)
- Etupylly, piipi, piipu, pili, yms. sanat lapsen sukupuolielimistä ja vastaavasti pillu, vittu, värkki, kulli, mulkku, kyrpä aikuisten sukupuolielimistä (Pimppi ja pippeli on lapsille hyvät sanat ja aikuisilla emätin ja penis)
- Murteella, etenkin savon, pohjanmaan, pohjois-suomen sekä karjalan, kirjoittaminen. (Ei uo heleppoo lukkee semmosta kirijoootusta jossa on liikoo kirjaimii, viärät taevutusmuovot teakka mitä ouvompia sanoja.) ((Kyllä, kirjoitin tahallani väärin nuokin sanat.))
Onhan noita.
En tiedä osaanko selittää, mutta itseäni ärsyttää sellanen, että jos itse selitän keskustelukumppanille jotain juttua X, niin kuuntelija hokee koko ajan "joo, joo, mmmmh, mmmh, joo, joo". Siis silleen että ne joot menee mun puheeni päälle. Onhan se hyvä osoittaa kuuntelevansa, mutta tuollainen jatkuva ääntely hermostuttaa :P
- Tissitellä (Se on imettämistä, ei tissittelyä. Tissittelystä tulee mieleen kaksi naista läpsimässä rintojaan yhteen)
TISSITTELY! Unohdin sen aivan täysin!! :D Hauska mielikuva tuli tuosta jutustasi hahah!
Ainiin, onhan minulla yksi inhokkisana vielä lisää!
-Naamarasva; saattaa johtua ammatistani (kosmetologi), oksettava sana!!
Tyyliin tuupattu joka sanaan. Myös Porin murre ärsyttää.
- tissittely, liinailu, kestovaippailu, pottailu jne. arrghhhh
- eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikko - koululuokista: Tässä kaupungissa joku virallinen ilmaisu jota rehtorikin käyttää tiedotteissaan.
- Myös vuosikas ja esikko sekä pikkukakkonen
- ÄIPPÄ ja ÄITYLI
- Meidän neiti sitä ja meidän neiti tätä...
Fraasit:
- Jos on lapsia tehnyt pitäisi ne jaksaa myös itse hoitaa
- Millainen ihminen tarvitsee lomaa lapsestaan?
ynnämuutsellaiset av:n automaattivastaukset.
Työelämässä:
- "Jahas, tässä olisi sitten päivän epistola" (jonkun seminaaripäivän aluksi)
- Jääkiekkotermit työelämässä: Lähdetään vaan ilo kautta tekemään tätä...Otetaan leveillä hartioilla vastaan.....suurella sydämellä...
- Verkottuminen
- ja toki tuo innovaatio.
Skrodi ei ole sana! Missä tota muotoa käytetään? Hyi, läväytä niitä :) sama ku sanois fledi tai spori..jos tuli mieleen inhoamani 'sporakki' (ratikkapysäkki).