näin eilen ekaa kertaa elämässäni kaksi täysburkhaan pukeutunutta naista
ja mulle tuli jotenkin fyysisestikin tosi paha olo! vieläkin mietin näitä naisia. eli siis mustat kaikenpeittävät kaavut, käsissä käsineet, silmiäkään ei juuri näkynyt vaikka siinä se aukko olikin...heidän seurassaan oli mies, oliko sitten molempien aviomies vai mitä...mutta jotenkin se tunnelma oli niin kaamea heidän ympärillään, tämä räikeä toisen sukupuolen alistaminen ja että se hyväksytään niin laajasti..se näky oli suorastaan pelottava kun näin ne 'elävänä'! kyllähän näitä kaapuja näkee pilvinpimein mutta koskaan en ole nähnyt näin peittäviä..
Kommentit (149)
että meillä kristityillä on tarvetta "alentaa" yhtään ketään. Ainakin itse haluaisin vain auttaa musliminaisia itsenäistymään! Vapautta on, kun saa valita, kuinka kouluttautuu, voi harrastaa vapaasti, pukeutua vapaasti. Käydä vaikka uimassa ilman, että veli valvoo hallin pihalla. En nimittäin todellakaan usko, että nämä oikeudet toteutuvat kaikkien musliminaisten kohdalla.
mitä tulee mieleen kun näen tuohon kaapuun pukeutuneita on, että sieltä kaavun takaa on niin helppo arvostella toisia ja kuvitella että itsessä on jotain peitettävää (ettei vaan joku toinen mies näkisi mitään). Naurettavaa!
Uskonnoilla ei enää 2010-luvulla ole niin suurta merkitystä ihmisten elämässä, psyykkisesti heikolle tosin tiivis usko antaa jonkin ainoan oljenkorren jonka avulla sää pääkoppaansa vähän järjestystä, ihmisestä itsestään ei siihen ole.
miehiä ovat imaamit tietty kaikki ja Euroopassa tilastojen mukaan 40 prosenttisesti kortistossa.
Minulta et kylläkään kysynyt.
Onnellisesti yhdessä olen komean vaaleaverikon kanssa, joka ei ryyppää eikä puhu rumia, vaan on tosi mukava ja antaa minun pukeutua just niinku haluan. En edes tykkää tummista miehistä, ovat liian karvaisia.
Sen verran islamista tiedän, että tiedän Koraanin olevan miesten kirjoittama ja kaikkien imaamien olevan miehiä. Eikö silloin uskonto ja sen käskyt ole miesten tekemiä (vaikka tietenkin, he ovat saaneet käskyt suoraan Jumalalta, ilman muuta).
Et muuten vastannut tuohon verkkapukukysymykseen? Voisitko lähteä huomenna verkkareissa kauppaan, oli ne säännöt kenen tahansa laatimia?
Surullistahan se kyllä on että niin moni Suomessa syntynyt nainen on huumautunut muualta muuttaneen muslimimiehen huomiosta ja pikkuhiljaa luopunut omasta identiteetistään uskoen taivaspaikkaan, joka tulee kun noudattaa "neuvoja", joita miehet naisille luettelevat.
kaikki aivan tyhmiä vai mikä siinä on kun ette ymmärrä?? Miehet eivät niitä sääntöjä laadi ! Todellakaan ! Emme noudata miesten sääntöjä vaan Jumalan. Ja usko pois 99% muslimiperheissä nainen on se joka päättää :)
Tuliko allahille jokin virhe luomisvaiheessa? Miksi jumala ei samantien luonut naista sellaiseksi, että mitään peiteltävää ei ole?
Vähän sama juttu, kun uskonnon varjolla silvotaan lasten sukuelimiä. Taisi jumalalle käydä virhe kun jätti pojalle esinahan ja pitäähän ihmisen korjata kaikkivoivan jumalansa tekemä pikku kömmähdys.
Kaikkien uskontojen jumalat ovat olevinaan täydellisiä, mutta kummallisesti niille vain sattuu tällaisia pikku virheitä, joita ihmisen tätyy korjailla. Melkoiset jumalat teillä, muslimit, juutalaiset ym.
Salli mun nauraa : o
ihan tyhjästäkö luulet tupsahtaneesi siihen nauramaan ;)
Naiset usein itse mahdollistavat kaiken mitä heille tapahtuu ja miten heitä kohdellaan. Jokainen pukeutukoon ja eläköön tyylillään niin kauan kuin eivät pakota/ vahingoita muita kanssaeläjiä. Valitettavasti itse näen burkhat ym. toisen sukupuolen alistamisena. Puolustelut aivopestyjen naisten suusta juuri tuota, että ovat miesten irstailta katseilta peitossa. Miten länsimaiset tai luonnonkansat ovat selvinneet ilman tuota kaiken peittävää kaapua? Kaapuihin peitettyihin naisiin tottuneet miehet eivät ole tassa-arvon kannattajia. Islamistisista maista tulevat pakolaismiehet ovat aika brutaali esimerkki, kuinka länsimaista naista voi pahimmillaan kohdella(raiskaukset ym.)
kuten housut on housut ja sitten on shotsit, legginsit, jegginsit..
kehoittaisin tutustumaan. Opetetaan ympäri maailman jopa kouluissa vaikka se toisista tuntuukin hassulta.
Salli mun nauraa : o
ihan tyhjästäkö luulet tupsahtaneesi siihen nauramaan ;)
2:2 Tämä Pyhä kirja, siitä ei ole epäilystäkään, on opastus Jumalaa pelkääväisille ja pahaa karttaville..
2:6 Jumalattomille taasen on totisesti samantekevää, varoitatko heitä vai et; he eivät usko.
2:45 Etsikää apua kärsivällisyydestä ja rukouksesta. Tämä on totisesti vaikea tehtävä muille paitsi nöyräsydämisille, jotka tietävät, että he kohtaavat Herransa ja että he palaavat Hänen luokseen.
2:164 Katso, taivasten ja maan järjestyksessä, yön ja päivän vaihtelussa, laivojen purjehtimisessa merellä niiden kuljettaessa sellaista, joka hyödyttää ihmisiä, vedessä, jonka Jumala taivaasta lähettää ja jolla hän elvyttää maan sen horrostilan jälkeen, kaikenlaisten eläinten leviämisessä yli maan, tuulten suunnassa ja pilvien nöyrässä kulussa taivaan ja maan välillä, on totisesti tunnusmerkkejä (Jumalan kaikkivaltiudesta) ihmisille, joilla on ymmärrystä.
2:256 Uskonnossa ei ole mitään pakkoa, oikea tie on selvästi erotettu harhateistä, ja se, joka hylkää saatanan ja uskoo Jumalaan, hän pitää kiinni mitä lujimmasta kädensijasta, joka ei murru. Jumalahan on kuuleva, tietävä.
47:15 Tällainen on kuvaus paratiisista, joka on luvattu niille, jotka karttavat pahaa: siellä on virtoja, joiden vesi ei samene, maitovirtoja, joiden maku ei muutu, viinivirtoja, suloisia juoda, ja kirkkaita hunajavirtoja. Ne, jotka siellä asuvat, saavat Herraltaan kaikenlaisia hedelmiä ja anteeksiannon..
Onnellisesti yhdessä olen komean vaaleaverikon kanssa, joka ei ryyppää eikä puhu rumia, vaan on tosi mukava ja antaa minun pukeutua just niinku haluan. En edes tykkää tummista miehistä, ovat liian karvaisia.
Sen verran islamista tiedän, että tiedän Koraanin olevan miesten kirjoittama ja kaikkien imaamien olevan miehiä. Eikö silloin uskonto ja sen käskyt ole miesten tekemiä (vaikka tietenkin, he ovat saaneet käskyt suoraan Jumalalta, ilman muuta).
Et muuten vastannut tuohon verkkapukukysymykseen? Voisitko lähteä huomenna verkkareissa kauppaan, oli ne säännöt kenen tahansa laatimia?
voisin, mutta kun en halua :)
Ottakaa nyt hyvät ihmiset itse selvää oikeasta Islamista kun se näin paljon teitä kiinnostaa, älkääkä aksako tyhmiä kysymyksiänne tänne laittaa
et kuitenkaan kiellä, että niille jotka vaihtavat uskontoa on koraanissa määrätty kuolema ja tosiaan vain mies voi ottaa ei-muslimin vaimokseen ja vaikka 4 jne. Nämä ovat siis vain esimerkkejä ihan siitä "oikeasta islamista".
Ja noin muuten sitten tämä ilmiö kuinka nämä innokkaat käännynnäiset ovat aina naisia. Miehiä eivät suinkaan ole. Minusta se kertoo jotain erilaisista sukupuolirooleista, jotka tietty osittain pätevät miehen ja naisen rooleihin uskonnosta riippumatta.
et kuitenkaan kiellä, että niille jotka vaihtavat uskontoa on koraanissa määrätty kuolema ja tosiaan vain mies voi ottaa ei-muslimin vaimokseen ja vaikka 4 jne. Nämä ovat siis vain esimerkkejä ihan siitä "oikeasta islamista".
Ja noin muuten sitten tämä ilmiö kuinka nämä innokkaat käännynnäiset ovat aina naisia. Miehiä eivät suinkaan ole. Minusta se kertoo jotain erilaisista sukupuolirooleista, jotka tietty osittain pätevät miehen ja naisen rooleihin uskonnosta riippumatta.
minkälainen luku raamatussa tai esim toorassa on siitä montako vaimoa saa mies ottaa ?:) Aivan, Koraani on ainut kirja joka sanoo MAX 4. Muut kirjat eivät anna mitään rajaa, että siinä:)
"If ye fear that ye shall not be able to deal justly with the orphans, Marry women of your choice, Two or three or four; but if ye fear that ye shall not be able to deal justly (with them), then only one, or that your right hands possess, that will be more suitable, to prevent you from doing injustice" -Holy Qur'an 4:3
ja naisten kohdalla oli myös ihan niin paljon kuin haluaa, vai neljäkö vain vai pelkästäänkö....yksi? Voiko olla myös ei-muslimi, niin kuin miehillä?
2:6 Jumalattomille taasen on totisesti samantekevää, varoitatko heitä vai et; he eivät usko.
Sama asia on Raamatussa jo 600 vuotta aiemmin täten: The fool hath said in his heart, There is no God. They are corrupt, they have done abominable works, there is none that doeth good.
Eli tiesivät tietty jo valmiiksi, että tätä nyt ainakaan ei kaikki usko ja kutsukaamme heitä nimellä "tyhmät". Näytön puute ja toisten uskomattomuus siis ikäänkuin toimii todistusaineistona uskonnon puolesta ja ennustuksenahan se on erinomainen. Mitäs minä sanoin, täällä se seisoo jo valmiiksi.
minkälainen luku raamatussa tai esim toorassa on siitä montako vaimoa saa mies ottaa ?:) Aivan, Koraani on ainut kirja joka sanoo MAX 4. Muut kirjat eivät anna mitään rajaa, että siinä:)"If ye fear that ye shall not be able to deal justly with the orphans, Marry women of your choice, Two or three or four; but if ye fear that ye shall not be able to deal justly (with them), then only one, or that your right hands possess, that will be more suitable, to prevent you from doing injustice" -Holy Qur'an 4:3
jalkavaimoja saa olla rajattomasti
"your right hands possess"
Four Wives and One Husband, Polygamy in Iran, Documentary
Aina kun näen sellaisen, pelottaa että kohta räjähtää. Menenkin aina kiireesti ohi.
En halua olla missään tekemisissä täysin peitettyjen ihmisten kanssa.
Aina kun näen sellaisen, pelottaa että kohta räjähtää. Menenkin aina kiireesti ohi.
En halua olla missään tekemisissä täysin peitettyjen ihmisten kanssa.
eikö se ole Suomen etu että täällä voi jokainen pukeutua katsomallaan tavalla?
Ja ihan oikeasti, ketä kiinnostaa onko jonkun toisen naisen vaatevalinnan tehnyt naisen puoliso vaiko nainen itse? ämä ei ainakaan ole oikea paikka naisten oikeuksien eteenpäin viemiselle. Mutta eihän tässä siitä olekaan kyse, vaan ennakkoluuloista ja silkasta vihasta ja pelosta kuten moni kirjoittikin.
Mä en ainakaan halua olla mikään vaatepoliisi. Minua ei häiritse vastaantulevat hunnutetut, meikatut, meikittömät, minivaatteisiin pukeutuvat.. ei toisten asut minulle traumoja aiheuta! Parempi pysytellä kotona jos noin kovin ahdistaa tai kysyä itseltä niitä syitä mikä saa aikaan moisen reaktion.
Taitaa olla parasta olla vastaamatta näihin viesteihin niin ei tällaiset typerät ketjut elä.
minkälainen luku raamatussa tai esim toorassa on siitä montako vaimoa saa mies ottaa ?:) Aivan, Koraani on ainut kirja joka sanoo MAX 4. Muut kirjat eivät anna mitään rajaa, että siinä:)"If ye fear that ye shall not be able to deal justly with the orphans, Marry women of your choice, Two or three or four; but if ye fear that ye shall not be able to deal justly (with them), then only one, or that your right hands possess, that will be more suitable, to prevent you from doing injustice" -Holy Qur'an 4:3
jalkavaimoja saa olla rajattomasti
"your right hands possess"Four Wives and One Husband, Polygamy in Iran, Documentary
<a href="http://www.youtube.com/watch?list=PL6D52FA197B32E7AD&v=zVUhNP0pfuA&feat…" alt="http://www.youtube.com/watch?list=PL6D52FA197B32E7AD&v=zVUhNP0pfuA&feat…">http://www.youtube.com/watch?list=PL6D52FA197B32E7AD&v=zVUhNP0pfuA&feat…;
kuule, teidän tyhmyys on sitten huvittavaa. :) Siis tuo mies tossa dokumentissa on niin kaukakana Muslimista kun voi vaan olla, että silleen. Hän ei seuraa Islamin opetuksia mitenkään. Joten jälleen kerran, ottakaa ne lähteet jostain Oikeasta paikasta :)
Ja luuletteko tosiaan, että näillä naurettavilla yrityksillänne saada Islam näyttämään huonolta jotain saavuttaisitte??
Me tunnemme uskonnomme läpikotaisin, te ette tiedä kymmenesosaakaan. Mutta ottakaa ihmeessä selvää :)
Kulkemaan kaavuissa, eri säännöt avioerossa naisille ja miehille? Entä kenen sääntö on, että joissakin maissa naiset eivät saa ajaa autoa ja eivätkä opiskella, eivät pääse edes lääkäriin ilman miehen lupaa?
Miksi teidän jumala on laatinut näin kummallisia sääntöjä?