näin eilen ekaa kertaa elämässäni kaksi täysburkhaan pukeutunutta naista
ja mulle tuli jotenkin fyysisestikin tosi paha olo! vieläkin mietin näitä naisia. eli siis mustat kaikenpeittävät kaavut, käsissä käsineet, silmiäkään ei juuri näkynyt vaikka siinä se aukko olikin...heidän seurassaan oli mies, oliko sitten molempien aviomies vai mitä...mutta jotenkin se tunnelma oli niin kaamea heidän ympärillään, tämä räikeä toisen sukupuolen alistaminen ja että se hyväksytään niin laajasti..se näky oli suorastaan pelottava kun näin ne 'elävänä'! kyllähän näitä kaapuja näkee pilvinpimein mutta koskaan en ole nähnyt näin peittäviä..
Kommentit (149)
Jos esim perusteluna on vapaus, niin miten se selittyy tai perustellaan. Miks on vapaampi sellasessa asustteessa?? Ai vaan vapaa ulkonäköpaineesta, koska eihän kukaan pakota meikkaamaan/laitta silareita/laihduttamaan?! MIKSI siis siihen kaapuun pukeudutaan? Mä koen olevani vapaa, koska voin päättää ite mitä huomenna puen päälleni ja meikkaanko vai ei.
Eikös tuo ole vähän ristiriitaista? Että kaikki peitetään, etteivät miehet raiskaisi ja sitten haetaan huomioya huiveilla. Sittenkö ne ei raiskaa?
Säkin puhut? Me ei haluta niin Mitään huomiota keltään mieheltä. Onko se niin vaikee tajuta :)
muslimin tai musuilua puolustavaan viestiin, että huomiota haetaan huiveilla. Mutta ilmeisiesti ette itsekään tiedä mitä saatte haluta ja mitä ette.
Ja toki tajuamme, että olette naisten länsimaista vapautta vastaan. Sehän teissä niin pelottavaa onkin. Olette niin fanaattisia ja kiihkomielisiä ainoan totuutenne kanssa.
Elokuva, tietää ken ovat nähneet elokuvan.. Poikkeaa nyt hieman teidän keskustelusta :)
Niillä naisilla oli peittävät kaavut mutta alta paljastui viimisintä muotia, vuittonia, pradaa ym. värikkäitä ihania vaatteita..
Suomessa perinteisesti pahantekijät, kuten pankkirosvot, ovat naamioituneet, joten on turha ihmetellä, miksi hunnutettu saa osakseen vihaisia katseita. Minulle islam näyttäytyy erittäin suvaitsemattomana uskontona, joka haluaa räjäyttää eri mieltä olevat taivaan tuuliin. Tyttärien äitinä olen erittäin huolestunut myös siitä, kuinka tämmöinen omituinen muslimien maahanmuutto vaikuttaa suomalaiseen tasa-arvoon. Itselläni ei ole tarvetta koristautua tai miellyttää erityisesti miestäni, koska me olemme tasa-arvoisia kumppaneita. Soisin myös, että myös lapseni saisivat kulkea rauhassa kaduilla yöriennoista palatessaan myös vähissä vaatteissa, kuten äitinsä nuorena.
uskoo miten uskoo, mutta ihan maalaisjärjellä (jos sitä enää tänä päivänä sallitaan.....:() ihmisen kohtaaminen ihmetyttää... ihminenhän kommunikoi silmillään, kehollaan, käsillään, koko olemuksellaan ja energiallaan; mitä sitten jos toisesta näkyy kaapu ja ehkä silmät...? Miten siihen pitäisi suhtautua? Koska kohtaaminen EI OLE tasavertainen, huolimatta siitä olenko minä sitten se alempi vai ylempi. MInusta on luonnonvastaista että ihmisen pitää piiloutua, kätkeytyä yms. Toki on terveellisempää kätekytyä kaapuun kuin esim. läskin taakse- mikä usein taitaa olla herkkyytensä piilottamista... Jotain outoa on siitä että ihmisen persoonallisuus piilotetaan ja rajoitetaan; oli se sitten oma valinta tai ei. kaikki missä on rakkaus, totuus, välittäminen KESTÄÄ PÄIVÄNVALON. Mitä jää jäljelle jos näitä ei ole...? Mitä jää kanssaihmiselle jos näitä ei ole?
Siinä onkin! Ihniset joutuvat kohtaamaan persoonamme! Eivät ulkonäköämme.
on aika suuri osa persoonaa; ihan hyvä saada joku mielikuva ihmisestä. En ymmärrä miksi ulkonäkö pitää piilottaa; kertoohan se paljonkin. Pelkkä ääni on kyllä aika kapea käsitys ihmisestä:(((
Et sitten taida ainakaan kristitty olla.
ole niin 50-lukulaista eli auttamattoman vanhanaikaista? Miten mies laittautuu teitä varten?
Ja "sisällä voi olla variksenpelätin" !! Kuule me vähät välitetään laittautua muita ihmisiä varten. Kotona taas laittaudumme viimesen päälle miestä varten. Voisitte tekin kokeilla;)
Sitä paitsi minä voin pitää niitä värikkäitä vaatteita ihan koko ajan ilman sitä kaapua.
Elokuva, tietää ken ovat nähneet elokuvan.. Poikkeaa nyt hieman teidän keskustelusta :)
Niillä naisilla oli peittävät kaavut mutta alta paljastui viimisintä muotia, vuittonia, pradaa ym. värikkäitä ihania vaatteita..
kohdata, näkyä; siinä aseita pahaa vastaan. Piilottaminen, peittäminen; siinä perinteisiä keinoja vaalia pahaa. Mun mielestä on erittäin ahdistavaa "kohdata" ihminen jota ei näy. Tulee olo että mitä pitää piilottaa, miksi, kenen käskystä. Tasa-arvoinen- rohkea- ihana nainen..? Miksi pitäisi piilottaa? Miksi kukaan itseään, elämäänsä arvostava haluaisi piiloutua muilta ihmisiltä`???
vielä vuonna 2012 ja luulenpa ensi vuonnakin nainen laittautuu miestä enemmän- meikkiä, pitkiä hiuksia, värjättyjä hiuksia, koruja, vaatteita jne.
Tai sitten ei, Suomessa saa itse valita.
Ja "sisällä voi olla variksenpelätin" !! Kuule me vähät välitetään laittautua muita ihmisiä varten. Kotona taas laittaudumme viimesen päälle miestä varten. Voisitte tekin kokeilla;)
ihan normaaliin toisen ihmisen huomioon ottamiseen ja sosiaaliseen käyttäytymiseen.
Hunnun takaa sitä voi olla vaikea käsittää, kun muita ihmisiä ei muutenkaan tarvitse ottaa huomioon. On vain fanaattisen uskonnon kiellot ja käskyt ja niitä totellaan orjallisesti. On helppoa, kun ei omia aivoja tarvitse rasittaa.
täällä ateisti. eipä herätä tunteita mihinkään suuntaan "kaavut". miksei voisi antaa toisten elää miten tykkää.
täällä ateisti. eipä herätä tunteita mihinkään suuntaan "kaavut". miksei voisi antaa toisten elää miten tykkää.
Miksi se ei ateistille sovi? Vai oletko kenties sittenkin muslimi?
on keskustella omaan ajattelumaailmaansa lukkiutuneen ihmisen kanssa, eivät he halua edes koettaa ymmärtää vastapuolta. Heille on punainen puhuttu siniseksi ja that's it. Ei tässä järkiargumentein mennä. Surullistahan se kyllä on että niin moni Suomessa syntynyt nainen on huumautunut muualta muuttaneen muslimimiehen huomiosta ja pikkuhiljaa luopunut omasta identiteetistään uskoen taivaspaikkaan, joka tulee kun noudattaa "neuvoja", joita miehet naisille luettelevat. Mitäköhän muuten tapahtuisi, jos joku päivä vain jättäisi sen kaavun kotiin ja lähtisi vaikka ihan normaalissa verkkapuvussa ulos, kun se kerta ihan sallittua on? Mitä se mies siihen sanoisi?
mutta me teemme sen näkyvästi. Emme piilota itseämme muilta kaavulla.
vielä vuonna 2012 ja luulenpa ensi vuonnakin nainen laittautuu miestä enemmän- meikkiä, pitkiä hiuksia, värjättyjä hiuksia, koruja, vaatteita jne.
Tai sitten ei, Suomessa saa itse valita.
on keskustella omaan ajattelumaailmaansa lukkiutuneen ihmisen kanssa, eivät he halua edes koettaa ymmärtää vastapuolta. Heille on punainen puhuttu siniseksi ja that's it. Ei tässä järkiargumentein mennä. Surullistahan se kyllä on että niin moni Suomessa syntynyt nainen on huumautunut muualta muuttaneen muslimimiehen huomiosta ja pikkuhiljaa luopunut omasta identiteetistään uskoen taivaspaikkaan, joka tulee kun noudattaa "neuvoja", joita miehet naisille luettelevat. Mitäköhän muuten tapahtuisi, jos joku päivä vain jättäisi sen kaavun kotiin ja lähtisi vaikka ihan normaalissa verkkapuvussa ulos, kun se kerta ihan sallittua on? Mitä se mies siihen sanoisi?
kaikki aivan tyhmiä vai mikä siinä on kun ette ymmärrä?? Miehet eivät niitä sääntöjä laadi ! Todellakaan ! Emme noudata miesten sääntöjä vaan Jumalan. Ja usko pois 99% muslimiperheissä nainen on se joka päättää :)
Mäpä olen aika varma, että suurin osa teistä jotka väen vängällä väitätte tietävänne Islamista ja Muslimeista jotain, ja yritätte kaiken keinoin alentaa meitä ja antaa väärää kuvaa, ootte jossain vaiheessa olleet head over heels johonkin komeaan tummaverikköön, joka sitten lopulta särki sydämenne tavalla tai toisella, ja nyt sitten ootte niin katkeria kun elätte normi tylsää elämää jossa mies ryyppää ja puhuu rumia, että pakko se on yrittää ajatella että meillä sitten olis ne asiat huonommin :)
bikineissä tai kaavussa? Kun ahdistun alan rajoittaa tätä toista, kuten täälläkin tehdään.
Toinen vapautuu riisumalla, toinen pukeutumalla.
Ahdistunut pyrkii pakottamaan muut omaan muottiinsa. Jos sinusta burkha tai bikinit olisi pakottamista miehenpuolelta niin sille toiselle se voi olla vapautta tai turvallisuutta. Mehän haemme turvaa pukeutumalla kuten tuttumme, on se sitten goottimuoti, kaijakootyyli tai burkha.
Sitten ahdistumme kun näemme gootin, burkhan tai blogimamman lapsen vaatteet.
Onnellisesti yhdessä olen komean vaaleaverikon kanssa, joka ei ryyppää eikä puhu rumia, vaan on tosi mukava ja antaa minun pukeutua just niinku haluan. En edes tykkää tummista miehistä, ovat liian karvaisia.
Sen verran islamista tiedän, että tiedän Koraanin olevan miesten kirjoittama ja kaikkien imaamien olevan miehiä. Eikö silloin uskonto ja sen käskyt ole miesten tekemiä (vaikka tietenkin, he ovat saaneet käskyt suoraan Jumalalta, ilman muuta).
Et muuten vastannut tuohon verkkapukukysymykseen? Voisitko lähteä huomenna verkkareissa kauppaan, oli ne säännöt kenen tahansa laatimia?
Muslimalta ei saa järkeen perustuvaa vastausta.
sitten löydätte?