Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään yhdessä olleet!!!! Teille kysymys.

Vierailija
20.11.2005 |

Onko haluttomuus aivan normaali asia parisuhteessa? Sellainen joka aina välillä tulee ja menee sitten itsestään pois?

Aviomieheni ei halua juurikaan seksiä. Tätä on nyt jatkunut jonkin aikaa. Hänen mukaansa syy ei ole minussa vaan hänen päässään...hänen ei vain tee mieli seksiä. Ei kenenkään kanssa! (Ei siis juokse vieraissa.) Hän on itse erittäin huolestunut tilanteesta ja kokee miehisyytensä madaltuneen - mikä taas kasvattaa tuota oravanpyörää lisää.

Olemme puhuneet asiasta ja pohtineet sitä. Olemme päätyneet siihen, että unohdetaan seksi hetkeksi ja otetaan tauko. Kuulostaako järkevältä? Mitä te tekisitte naisena tilanteessa? Aviomieheni on painottanut, että vika ei ole minussa - ei siis auta, että juoksen seksikkäissä alusvaatteissa illat pitkät täällä kotona. Meillä ei ole myöskään fyysistä ongelmaa tilanteessa. Osaisiko joku auttaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu 20 v. mieheni kanssa yhdessä ja todellakin halut vaihtelee ja on aivan NORMAALIA. Pisin selibaatti on ollu varmaan yli puoli vuotta. Meillä se on kyllä aina johtunut minusta. Mies on kuitenkin niin ymmärtäväinen, ettei vonkaa, jos näkee, että mulla ei seksuaalisia haluja. Toisaalta saatan innostua, jos oikealla lailla kokeilee ja se vaihtelee. Mä olen varma, että kaamos ja pimeä aika vaikuttaa ihmiseen ja näkyy haluttomuutena. Samoin kuin stressi/masennus. Kesällä, kun on lämmin on paljon aktiivisempaa. Näin ainakin meillä ja neljä lasta on yhdessä saatu.

Vierailija
2/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä kohta 11 vuotta, ja pisin aika ilman seksiä on ollut noin 2 viikkoa (synnytysten jälkeen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä myönnä ääneen.

ap

Vierailija
4/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ovat menneet ajan kanssa ohi. Johtuneet stressistä, kiireestä ym. Nyt kukoistaa senkin edestä, vaikka odotankin, sillä joudumme töiden vuoksi asumaan hetken eri osoitteissa. Tuo muuten hauskaa piristystä peittojen väliin, kun näkee vähän harvemmin.

Mulle tuli kyllä myös mieleen tuo, että onko miehesi varmasti täysillä mukana pikkukakkosen yrityksessä. Siis ihan oikeasti. Torjutut negatiiviset ajatukset saattavat ilmaantua haluttomuutena aktiin.

Vierailija
5/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies selitteli asioita juuri noin (oltiin oltu yhdessä 10 vuotta). Selitti ettei ole enää ollenkaan seksuaalinen olento, koska on vielä sairaskin. No niinpä selvisi, että oli pettänyt minua (kylläkin henkisesti, mutta kuitenkin) yli vuoden!

No, mutta jos tuommoisesta on kyse, niin asiat tuppaavat selviämään ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
6/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 20 v suhdetta takana ja seksiä noin joka toinen päivä. Ja HYVÄÄ seksiä siis.

Toki voi olla haluton ja kuuluukin olla, jos on VÄSYNYT, SAIRAS, SURULLINEN tms. mutta eihän sellainen yleensä kuukausia kestä.

Miten olisi terapia?

Vierailija
7/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän omituista, että miesten yleensä oletetaan haluavan seksiä milloin ja missä vain. Kyllä hekin ovat psyko-fyysis-sosiaalisia kokonaisuuksia! Jos esim. töissä on stressiä, lähipiirissä murheita tms., saattaa se heijastua seksielämään. Myös eturauhasongelmat voivat aiheuttaa tilapäistä haluttomuutta ja masennusta, se kannattaa toki tarkistuttaa, jos vähänkään muita oireita on.

Miksi ihmeessä siis nainen saa kyllä " pihdata" vaikka kuukausitolkulla, mutta miehen haluttomuutta hämmästeellään? Eikös tunnetusti sen haluttoman naisen saa parhaiten syttymään olemalla extra-ihana aviomies: hoitamalla kodin askareita normaalia enemmän, antamalla positiivista huomiota ja paljon hellyyttä ilman vonkaamista. Veikkaan, että samoja konsteja voi kokeilla mieheenkin. Painostus taatusti vain pahentaa tilannetta!

Ja juu ja ei: pitkässä parisuhteessa on kyllä täysin normaalia, että seksuaalisuuden aste vaihtelee vuosien mittaan, mutta ei kaikilla pariskunnilla toki niin käy. Läheiset ihmissuhteet on erilaisia tässäkin asiassa, ei niitä voi vertailla. Kärsivällisyyttä, ymmärrystä ja tsemppiä ap:lle! :)

Vierailija
8/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan oltu yhdessä kuusi vuotta. Meillä nää miehen haluttomuudet liittyy selkeästi kaamosmasennukseen tai sitten työstressiin. Niitä tulee ja menee, kestää 1-3 kk, sitten taas virkistyy. Mä en ole kauheasti ottanut paineita asiasta, saahan mies olla haluton välillä koska ei munkaan aina ja koko ajan tee mieli.

Vierailija
9/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on aina ollut. Rauhallisena aikana seksiä harrastetaan 1krt viikossa ja " kanivaiheessa" jopa useita kertoja päivässä. Toisten seksielämään en osaa neuvoja antaa. Valitettavasti.

Nainen 8 vuotta naimisissa ja 2 kpl lapsia

Vierailija
10/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli mies haluton, ja puolen vuoden aikana sekstasimme pakonomaisesti ehkä 2-4 kertaa. Sitten toisella kertaa olin minä haluton puoli vuotta, ja samat kerrat yritettiin.

Kyllä se aina siitä jossain vaiheessa piristyy :)

Vierailija
14/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä oltu 9-vuotta, josta hiljasempaa (lue: kerran kuukaudessa/kahdessa, kun mies ei halua)

Tsemppiä teille!!

Vierailija
15/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha puutostila ajaa sekstaamaan? Keskustelitteko paljon tilanteesta vai vain annoitte asian olla? Onko jotain mitä minä voisin tehdä?

ap

Vierailija
16/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun mä olen " viriilissä" kaudessa niin mies on haluton. Sit kun itsellä on kausi et ei jaksais kun joka toinen viikko niin mies taas haluais useammin.

Ollaan oltu yhdessä 14v ja edelleen rakastuneita toisiimme. Huomaan kyllä sen että jos musta tulee se aktiivisempi ja olen usein vonkaamassa niin mies menee enemmän lukkoon.

Vierailija
17/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun mä olen " viriilissä" kaudessa niin mies on haluton. Sit kun itsellä on kausi et ei jaksais kun joka toinen viikko niin mies taas haluais useammin.

Ollaan oltu yhdessä 14v ja edelleen rakastuneita toisiimme. Huomaan kyllä sen että jos musta tulee se aktiivisempi ja olen usein vonkaamassa niin mies menee enemmän lukkoon.

Vierailija
18/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 10 vuotta ja aina tekee mieli. Kyllä suhteessanne on jotain todella huonosti.

Vierailija
19/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on ajanjaksoja jolloin seksi ei kamalasti kiinnosta, etenkin jos on ollut paljon töitä ja kiireinen tahti. Jaksot menevät sitten ohi aikanaan.

Vierailija
20/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletteko vain selibaatissa tyytyväisinä ja odottelette, että miehellä himot heräävät?