Jos minun pitäisi hakea lapseni skuutti exäni asunnolta....
Laittaisin exälleni viestin että jätätkö oven ulkopuolelle, tulen klo 18.30.
Sitten hän nostaisi 18.25 skuutin siihen käytävään ja hakisin sen siitä.
Tai ilmottaisin, että tulen siihen ja siihen aikaan, sopiiko?
Aika sovitaan, ja tullessani soitan ovikelloa. Exäni avaa ja antaa skuutin. Minä poistun.
Vaikkakin olisin vielä kirjoilla kyseisessä asunnossa. Vaikka siellä olisikin vielä minun tavaroitani. Ne hakisin sitten kun sovitaan.
Oli eron syy mikä tahansa.
Elän maailmassa jossa toimitaan näin.
Kommentit (18)
Jos suhteessa on ollut väkivaltaa niin älä hae yksin mitään tavaroita, edes oven ulkopuolelta. Koska ei voi luottaa että hän toimii niinkuin on luvannut.
En ymmärrä sellaisia eroja, joissa jätetään omia kamoja entiseen kotiin ja sitten ripotellen käydään niitä sieltä hakemassa. Muuttoauto pihaan ja kamat kerralla kyytiin, heippa ja hyvää jatkoa 👋🏻
Mitä ihmettä selität ja mihin pyrit?
Vierailija kirjoitti:
Missäs vaiheessa nusaistaan?
Oviluukusta annetaan suikkari
Hae ne kaikki tavarasi kerralla ja lopeta se ramppaaminen exän luona. Siirrä osoitteesi sieltä hittoon asap
Vierailija kirjoitti:
Jos suhteessa on ollut väkivaltaa niin älä hae yksin mitään tavaroita, edes oven ulkopuolelta. Koska ei voi luottaa että hän toimii niinkuin on luvannut.
Seiska julkaisee sen mitä heille sanotaan.
Mutta sanotut asiat, ne eivät useinkaan ole totta.
Ei hel+etti. Ostaisin lapselle ennemmin uuden skuutin kun kommunikoisin yhtään ylimääräistä exän kanssa. Ja jos tapahtuisi uudestaan niin ostaisin edelleen taas uuden skuutin
No hän kävi vaan tarkistamassa pitävätkö huhut paikkaansa. Onhan tuo kova shokki.
Sellaista se on kun ihmisiä pakotetaan toimimaan yhteistyössä väkivallantekijöiden kanssa. Täytyy suojella sekä fyysistä että henkistä hyvinvointiaan. Mitä huonompi organisoija ja enemmän säätöä, sitä kivuliaampaa uhrille. Toivottavasti ei joudu enää kokemaan pahuutta se henkilö, joka nyt jo armeliaasti lasta jakaa väkivallantekijän kanssa
En tiedä mistä on kyse, mutta minä kertoisin koska tulen, pimpottaisin ovikelloa ja ex pyytäisi sisään. Tarjoaisi juotavaa. Kysyisi onko kiire? Sitten rupateltaisiin, kysyttäisiin puolin ja toisin, että mitä toisen sukulaisille kuuluu, miten töissä menee ja kehuttaisiin meidän lapset. Jos exän nyksä olisi paikalla, osallistuisi hänkin jutteluun. Noin vartin päästä lähtisin, ex nostaisi skuutin autooni, ja toivotettaisiin mukavat päivänjatkot.
Jätä skuutti sinne, saattaa jonkun kävelijän henki säästyä.
Toiset elää maailmassa jossa exä sallii uuden maikun paikallaolon kun edellinen tulee(vielä kirjoilla olevaan) asuntoon.
Kännykällä kuvataan että kenenkä ruumiinosa nyt vahingossa osuu mihinkäkin että voi väkivallalla syyttää.
Soitetaan poliisit. Heitellään kenkiä.
Tapellaan pihalla.
Wtf?