Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen asuinalue Helsingin Pihlajamäki on?

Vierailija
23.02.2014 |

Lapsiperheelle? Luontoa ainakin taitaa löytyä.

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajanmäki on kaunein ja rauhallisin alue, mitä tiedän. Pidämme kookkaalla lasitetulla parvekkeellamme brunsseja ja ruokailtoja ystäväpariskuntien kanssa, emmekä voi muuta kuin ihastella kaunista vihreää ja tuoksuvaa luontoa, joka parvekkeelta aukeaa. Lapsiperheelle aivan ihanteellinen paikka, en malta odottaa tulevia vaunulenkkejä metsä- ja puistoaukeiden poluilla.

Haukkujat ovat tosiaan tavalla tai toisella kateellisia, en ymmärrä mihin nuo väitteet perustuvat. Illat ovat hiljaisia, ikkuna auki kun nukkuu, ei pihahdustakaan kuulu, mitä nyt puiden humina.

Mutta tällainen riski on aina, jos aloittaa keskustelun av-palstalla kysyäkseen jostain alueesta. On aina kateellisia, jotka ovat tehneet paskat asuntokaupat tai jotka saavat jotakin irti siitä, että kehuvat omaa aluettaan ja haukkuvat muiden.

Vierailija
22/142 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 19:31"]

Itse asuin opiskeluaikana Viikissä, ja viihdyin. Pihlajamäki oli jo tuolloin huonomaineista aluetta,en ikinä muuttaisi sinne lapsiperheenä. Edullinen asunnon hinta ei korvaa alueen vastenmielisyyttä ja yleisilme se on spurgujengille sopiva paikka.

[/quote]

Eihän tässä lauseessa ole mikään totta? :D En ymmärrä. Miksi joku haluaa haukkua aluetta ja keksiä väittämiä tyhjästä? Onko Pihlajanmäen alue loukannut sinua jotenkin? Joku psykologi tehköön gradun sinusta.

Tuttavia asuu tuolla, ja rauhallinen luonnonläheinen se on. Missä ihmeessä ne "spurgut" majailisi, lammissa ja metsissäkö? Taisit nyt sekoittaa johonkin itähelsinkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin asunnon Pihlajamäestä noin puoli vuotta sitten. Ihan paras mesta. Pyörällä kalliossa noin 20min ja bussilla 15minuuttia. Ja eri bussivaihtoehtoja paljon, jopa junakin suht lähellä. Ei ole kertaakaan tarvinnut pelätä pimeällä liikkuessa. Ostarilla aina elämää ja todella tyylikäs vanha Kaurismäkeläinen ostari (enää taitaa olla munkassa ja maunulassa). Hinnat 1/3 osa keskustan neliöhinnoista, mikä on ihan naurettavaa. Kodistani näkee horisonttiin joka suuntaan. Voin ihailla maisemia kyllästymättä loputtomiin. Astun ulos, niin olen halutessani metsässä keskellä helsinkiä. Lenkkipolut ja pyöräilyreitit uskomattoman kauniita. Paljon lapsiperheitä joka puolella, jotka tuntuu viihtyvän myös. 

Vierailija
24/142 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 12:22"]

Kaikki Pihlajanmäen haukkujat ovat niitä kateellisia ihmisiä, jotka ovat huomanneet, että ystäväpariskunnat ovat saaneet rauhallisesta, kauniista ja luonnonläheisestä Pihlajanmäestä kauniin kodin yli 100 000 halvemmalla kuin he itse. Ja siis silti täysin samantasoisen. Alue on tuntematon, siksi edullinen.

Maineen noustessa hinnatkin nousevat, ja silloin viimeistään ihmiset tajuavat, että nämä spurguargumentit ovat tuulesta temmattuja. Ostarissa on baari, sen edessä on joskus juopuneita ihmisiä, kyllä. Kaupungin asuntoja ei kuitenkaan ole yhtään, ostari on rauhallisempi kuin ostarit yleensä, ja mikäli tosiaan täysin "virheetöntä" aluetta etsii, Helsingissä ei sellaista ole.

Töölöön muuttanut ystäväni on suoraan sanonut, että olisipa tajunnut tehdä saman kuin minä. Nyt hän maksoi huomattavasti enemmän kämpästään, järjestyshäiriöitä on enemmän ja luontoa ei vain ole.

Pihliksen haukkujien kannattaa käydä oikeasti katsomassa, mitä täällä on. Kenties sekoitatte Pihlajistoon, joka kieltämättä onkin hieman eri sarjaa kuin hiljainen läpikulkualue Pihlajanmäki.

[/quote]

Kaupungin asuntoja on siinä kirkon vieressä, ne 70-luvun "neukkukuutiot". Ei sillä, että niistä haittaa olisi, kunhan kommentoin. Muutenhan arkkitehtuuri on 60-luvun alusta. Mutta hankalaahan sitä varmaan maallikon on hahmottaa:)

Vierailija
25/142 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin lapsuuteni ja nuoruuteni Pihlajamäessä. Siinä huonomaineisimmassa merimiesten talossa, eli "merkkarissa". Huonomaineisuudesta kuulin myöhemmin, kun olin jo muuttanut pois. Että ei sitä itse huomannut. Paljon samanikäisiä kavereita ja yhteisöllisyyttä muutenkin, ihan turvallista myös.

Vierailija
26/142 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin reilu kuukausi sitten Pihlajistoon ja täällä on kyllä ihan rauhallista. Luonto lähellä, kulkuyhteydet loistava ja taloyhtiökin on todella rauhallinen ja hiljainen. Eli en Pihlajistoakaan leimaisi ongelmalähiöksi :)

Ne kerrat kun Pihlajamäen läpi olen kulkenut, niin ei se miltään hirveältä slummilähiöltä ole vaikuttanut. Totta kai siinä ostarilla pyörii jos jonkinmoista kulkijaa, mutta niinhän sitä muuallakin.

Vierailija
27/142 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi ghetto, yli 20 % asukkaista mamuja.

Vierailija
28/142 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee tulla tutustuu koillisen kermaa ennen ku rupee tääl huutelemaan.

Vierailija
29/142 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 lisää vielä: ikinä en ole pelännyt, ja olen tullut kotiin keskellä yötä ja oikoteitä metsäpolkuja pitkin.

Vierailija
30/142 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskina laitan Pihlajamäen samaan sarjaan Jakomäen, Kontulan, Itiksen seudun ja Kurvin kanssa. Siis asiakaskunta ja ongelmat samanlaisia.

Vierailija
31/142 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 lisää vielä yhden jutun: jos haluaisin kasvattaa lapseni täällä, pitäisin välttämättömänä, että heillä on jokin pitkäjänteinen harrastus, ettei heistä tulisi ostarilla notkujia. (Varhais)teini-ikäisellä ei kauheasti muuta tekemistä täällä ole (kai?) sen jälkeen kun leikkiminen ei niin kiinnosta.

Vierailija
32/142 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlis on tosi hyvä paikka nuorelle lapsiperheelle. Alue on vehreä ja leikkipuistoja ja päiväkoteja löytyy. Hinta-laatusuhde on paikallaan. Itse asumme rivarissa ja viihdytty on tosi hyvin. Ostarilla ei tartte pelätä yhtään verrattuna vaikka Malmiin, missä on ihan kunnon jengejä. Täällä on myös yhteisöllisyyttä, ja ihmiset jopa juttelevat tuntemattomille.

Vierailija
33/142 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 12:37"]
Mutta tällainen riski on aina, jos aloittaa keskustelun av-palstalla kysyäkseen jostain alueesta. On aina kateellisia, jotka ovat tehneet paskat asuntokaupat tai jotka saavat jotakin irti siitä, että kehuvat omaa aluettaan ja haukkuvat muiden.

[/quote]

Tämä on niin hyvin tiivistetty.
Alue on minulle tuttu eri syistä, enkä mitenkään pysty allekirjoittamaan mitään ylläolleista haukuista. Vaikea ymmärtää, mistä nämä kritiikit kumpuaa.

Vierailija
34/142 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maasälväntie on ihana!

Vierailija
35/142 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hyvin levoton lähiö. Ei ehkä ihan paras paikka lapsiperheille.

Vierailija
36/142 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/142 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/142 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun nyt toista vuotta Pihlajistossa ja olen viihtynyt. Monesti tulee kuljettua Pihlajamäessäkin, joka on huomattavasti levottomampaa aluetta baareineen ja esimerkiksi S-maketissa on ahdistavaa käydä isojen ja äänekkäiden nuorisojoukkojen ja juoppojen takia. Pihlajistossa on todella rauhallista ja hiljaista ja Alepassakin voi käydä hyvillä mielin, sillä nuoria (isoina joukkoina) siellä harvemmin pyörii. Yhteydet on tosi hyvät ja jos liikkuu autolla, niin lahdenväylä on ihan vieressä. Tykkään!

Vierailija
39/142 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa ja likaista seutua. Olen vieraillut siellä nuoruudessani.

Vierailija
40/142 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asunut Pihlajistossa reilun vuoden, tytär on päivähoidossa Pihlajamäessä. Hyvä hoito ja rauhallinen mukava ryhmä jossa ei ole erityisen levottomia lapsia tai sosiaalitapauksia. Visuaalisesti tämä on ankeaa seutua, köyhää ja kulahtanutta. Kyllä täältä pois haluaa ja onkin paperit vetämässä Viikkiin. Minua ei täällä muu ahdista kuin narkkarit ja avoin pirikauppa ostarilla; lasten kanssa se tuntuu jotenkin tosi surulliselta. Täällä surkeita tapauksia kohtaa ja niihin tottuu... Pihlajistonkin Alepassa tuntuu joskus siltä että kaikki muut ostaa punaisia Koffin tölkkejä. En mä halua tänne jäädä, olosuhteiden pakosta nyt vain.