Millainen asuinalue Helsingin Pihlajamäki on?
Kommentit (142)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 11:31"]
Väljästi rakennettu betonilähiö. Huonomaineinen on joo, mutta luultavasti on myös mainettaan parempi alue. Kuvaavasti Pihliksen kallioiden uudisrakennusalue on markkinointisyistä nimetty Viikinmäeksi, vaikka alue on siis Lahdentien pohjoispuolella, ja aika kaukana vanhasta Viikistä.
Läntisen Viikinmäen ja idempänä sijaitsevan Pihlajamäen väliin jää Pihlajisto-niminen slummi, johon ei siis missään nimessä kannata muuttaa, vaikka myyntiesitteet puhuisivat Pihlajamäestä. Toisaalta niin lännessä Vantaajoen laaksossa kuin idässä Malmin hautausmaan kupeessa on varmasti oikein kivoja alueita.
Itse muuttaisin mielummin Myllypuroon, joka on ulkopuolisen korvaan huonomaineismpi, mutta todellisuudessa parempi alue. Viikki siinä välissä on alueena fiinimpi, mutta myös kalliimpi. Ja Viikssäkin ne Siwan kulmat Latokartanon perällä on miinoitettu umpeen kaupungin vuokrakasarmeilla. Ekokylä on kiva, ja Norssin koulupiiri kokonaisuudessaan.
[/quote] norssiin pääsee huonoltakin alueelta, ka tosin pitää olla yli 9.
[/quote] norssin lukioon
Se ostarin seutu on känniläisten ja teinien yms notkujien takia vastenmielistä seutua. Siksi kävelin aina mieluummin kauemmas Viikin Prismaan kuin poikkesin siihen läheiseen S-markettiin, kun siellä asuin (vielä pari kuukautta sitten).
Itse asuin opiskeluaikana Viikissä, ja viihdyin. Pihlajamäki oli jo tuolloin huonomaineista aluetta,en ikinä muuttaisi sinne lapsiperheenä. Edullinen asunnon hinta ei korvaa alueen vastenmielisyyttä ja yleisilme se on spurgujengille sopiva paikka. Ennen Viikki tai Viikinmäki.
Itse asun nyt Pihliksesä opiskelijana. Asun lähellä tuota ala-astetta ja mitä muita kouluja siinä samassa nyt on.
Ainoastaan ostarin lähellä on vähän rauhatonta, sielä on aina ne samat nuoret pyörimässä. Kesäisin purtsareita. Edellämainitut eivät kyllä ole tavalliselle tallaajalle häiriöksi, enemmän S-marketille (näpistelyt).
Itse tykkään eniten Vantaanjoen läheisyydestä, ja tästä on hyvin tarkkaan 2km Pikkukosken uimarannalle, jossa käyn usein kesäisin. Hyvä ranta, varmaan ainoa makean veden ranta Helsingissä.
Omassa rapussa on aina todella rauhallista. Täällä asuu yksinasuvia ehkä eniten ja sitten lapsiperheitä. Rapussa on kaksi maahanmuuttaja perhettä, jotka ovat ehkä kaikista mukavimpia (aina moikkaavat reippaasti).
Minulla on aika kallis pyörä (900e), eikä se oli ainakaa pyörävarastosta lähtenyt vielä kävelemään. Kesällä se on lukittu ulkona penkkiin, mutta silloin kuitenkin 3 eri lukolla. Muut kyllä jättävät pyöränsä vain pyörän omalla lukolla ulos, eikä niitä ole vissiin varastettu.
Nuorille pihlis on kiva paikka nuorisopuiston takia. Sielä on skeittiramppeja yms ja vieressä leikkipaikka. Vieressä paljon vapaata puistoaluetta, jossa itse käyn usein piknikillä.
Koira ihmisille pihlis on hyvin täydellinen paikka. Täällä on ainakin 3 eri koirapuistoa hyvin lähellä ja hyvät lenkkeilypaikat.
Viikki on lähellä (itse opiskelen sielä), ja sinne voi kävellä tai mennä usein menevällä 79:llä (menee Hertsikkaan Malmilta).
Pihljamäen koulun lähellä on jonkinsortin siirtolakasvimaa? Jos sellainen kiinnostaa jotain.
Pukinmäen juna-asemmalle juuri tästä kohtaa on tasan kilometri, eli ei sinnekkään pitkä matka.
Olen kerran käynyt Pihlajamäen kirkossa. Ainakin sillon sunnuntaisaarnan piti tosi mukava naispappi. Kaikki kuuntelijat olivat vanhuksia. Niitä Pihliksessä on myös paljon.
Ilmeisesti ihmisillä paljon negatiivistakin sanottavaa Pihlajamäestä. Täytyypä tutustua tarkemmin alueeseen ennen päätöksen tekoa. Mutta luulen silti että sinne on muutto edessä. AP
Ap, miksi Pihlajamäki, suosittelen lämpimästi Viikkiä, etenkin jos ostatte oman asunnon.
Pihlajamäki ja Ketokivenkaari parin vuoden ajan.
Ainoat hiljaiset naapurit olivat ne hautuumaan asukit.
Ei kannata edes harkita pihlistä.
Olen asunut Pihlajamäessä nyt 3 vuotta. Olen yllättynyt, että jonkun mielestä alue on huono julkisilla liikkujalle - olen täysin päinvastaista mieltä. Julkiset on tämän paikan paras puoli! Ehkä jostain päin Pihlistä pääsee huonommin sitten liikkeelle, mutta minulta menee 23 min kotiovelta Rautatientorille. Malmille pääsee muutamassa minuutissa, Vallilaankin menee suoraan bussi.
Ulkonäöllisesti Pihlis on niin kuin kaikki muutkin lähiöt - täynnä peruskuutiobokseja. S-market löytyy, joskin itse käyn aina Viikin Prismassa. Sinne pääsee muutamassa minuutissa.
Ylivoimaisesti ikävin asia Pihlajamäessä on sen maine. Ostari on joo epäsiisti ja siellä on pari vakispurgua - niin kuin kaikissa muissakin lähiöissä. Mutta ihan normaali asuinalue tämä on. Etenkin vähän kauempana ostarista on kivaa seutua.
Meillä ei ole vielä lapsia, mutta toivottavasti pian on. Onpa kätevästi 300 metrin säteellä peräti kolme lastentarhaa! Eiköhän täällä pärjätä silloinkin :)
Kaikki Pihlajanmäen haukkujat ovat niitä kateellisia ihmisiä, jotka ovat huomanneet, että ystäväpariskunnat ovat saaneet rauhallisesta, kauniista ja luonnonläheisestä Pihlajanmäestä kauniin kodin yli 100 000 halvemmalla kuin he itse. Ja siis silti täysin samantasoisen. Alue on tuntematon, siksi edullinen.
Maineen noustessa hinnatkin nousevat, ja silloin viimeistään ihmiset tajuavat, että nämä spurguargumentit ovat tuulesta temmattuja. Ostarissa on baari, sen edessä on joskus juopuneita ihmisiä, kyllä. Kaupungin asuntoja ei kuitenkaan ole yhtään, ostari on rauhallisempi kuin ostarit yleensä, ja mikäli tosiaan täysin "virheetöntä" aluetta etsii, Helsingissä ei sellaista ole.
Töölöön muuttanut ystäväni on suoraan sanonut, että olisipa tajunnut tehdä saman kuin minä. Nyt hän maksoi huomattavasti enemmän kämpästään, järjestyshäiriöitä on enemmän ja luontoa ei vain ole.
Pihliksen haukkujien kannattaa käydä oikeasti katsomassa, mitä täällä on. Kenties sekoitatte Pihlajistoon, joka kieltämättä onkin hieman eri sarjaa kuin hiljainen läpikulkualue Pihlajanmäki.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 09:02"]
Ainakin ostari lähellä on levotonta. Ostarilla roikkuu pultasari remmejä ja läheisillä kallioilla nuoriso hengaa pussikaljoineen. Ostarilla on S-marketin lisäksi monta ravintolaa.
Kauempana ostarista varmaan ok. Itse en ole asunut, mutta asioin S-marketissa 7 vuoden ajan ennen Prisman valmistumista. Vieläkin joutuu käymään siellä, jos on asiaa terveyskeskukseen.
[/quote]
"Itse en ole asunut...". Tämä kertoo paljon. Kannattaa kuunnella niitä, jotka siellä asuu, ei niitä joilla on joku mielikuva alueella asumisesta...
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 19:31"]
Itse asuin opiskeluaikana Viikissä, ja viihdyin. Pihlajamäki oli jo tuolloin huonomaineista aluetta,en ikinä muuttaisi sinne lapsiperheenä. Edullinen asunnon hinta ei korvaa alueen vastenmielisyyttä ja yleisilme se on spurgujengille sopiva paikka. Ennen Viikki tai Viikinmäki.
[/quote]
Miksi sitten vastaat, jos et ole koskaan asunut? Kysyttiin nimenomaan Pihlajamäestä, ei Viikistä.
Lähes vuosi takana Pihliksessä, suojelluissa Rapakivenkujan taloissa, Kehä I:n melussa. En suosittele, ellei ole sijainnillisesti erinomainen esim. työpaikan takia. Muutin tänne kantakaupungista ja oikeasti koin pienehkön shokin siinä, että enää ei olekaan lähikauppaa. Ja sekin "lähikauppa" (ostarin S-Market) haisee joka toinen kerta vanhalta viinalta. Kyllä täällä kai lapsellisena olisi jo jotain hyviäkin puolia, kuten tuo iso puistoalue heti tuossa vieressä.
Auton täällä tarvitsisi. Ja auton kanssa kannattaisikin sitten jo muuttaa varmaankin jonnekin kauemmas, halvempaan kämppään.
Pääsen täältä onneksi pian pois. Masentava mesta. Joku varmaan tykkää.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 13:21"]
Pihlis on kauheaa aluetta. Mee kävelee sinne ostarille yksin naisena ja mieti haluatko asua. Mieti sitten että uskallatko ala-asteikäisten tai sitä nuorempien siellä kirmata yksin. Haluatko lasten kaveripiiriin niitä narkkareiden, alkkisten yms sosiaalitapausten lapsia? Kaveripiirit ratkasiee aika paljon lapsen tulevan alkoholin ja huumeidenkäyttöasenteen. Viikki siinä lähellä on paljon lapsiperheystävällisempi. Ok, Viikissä sit asuntojen hinnat on vähän kalliimmat, mutta siihen todellakin on syynsä. Se Pihliksi "ihana" luonto ei paljon auta, kun kävellessä astut huumepiikkiin ja iltaisin ei siellä metsässä yksin naisena kyllä kannata kävellä, saat kyllä tätä kulttuuria rikastavaa lähentelijää kylkeen. Viikissä tätä ongelmaa ei ole ja yhtä ihanaa luontoa tässä vieressä. Ja siis asunut pihlajanmäki-viikki akselilla koko elämäni.
[/quote]
Enpä ole pihliksessä yhtään narkkia pelännyt "Spurgut" on ihan hyviä tyyppejä ja käveletkö paljain jaloin jos johonkin spiguun pelkäät astuvasi? Ja niitä rikastajia on joka paikassa, vain järkeä käyttämällä rikastajat palautetaan kotimaihinsi kuten piti tehdä jo 20vuotta sitten kuten oltiin sovittu.
Kaukana nukkumalähiöstä. Valittiin taas kolmannen yhteisöllisimmän ja aktiivisimman lähiön joukkoon stadissa. Toiset on Kumpula ja Käpylä. Käy vaikka Lähiöasemalla, kirkolla tai Nutalla. Harrastuksia joka makuun.
Itse olen asunnu Pihlajamäessä jopa 24 vuotta en ole nähnyt yhtäkään piikkiä maassa kertaakaan. Busseja kulkee 71,70,70t,73n,73,74,75+ yödösiä pari kappaletta ja asema on savelassa malmi on lähellä viikin prisma löytyy kävely matkan päästä malmilla on prisma,city market ja Lidl. Koulu ja tarhat on kävelymatkan päässä ite kävin jakomäen koulua kyllä se jakomäki on erinlainen kun pihlis ostari ainaki. Pihliksen ostari on mitä on mut en ole ikinä joutunnu ongelmiin siellä narkkarit ja juopot on omissa oloissaan siellä. Lenkki polku on oven ulkopuolella suoraan metsä polulle vie arabian rannalle asti. Kyllä täällä alkaa olemaan paljon maahanmuuttajia .Harrastuksia löytyy malmilta saleja, uimahalli, harrastuksia kyllä löytyy kun jaksaa ettii.
Itse olen asunnu Pihlajamäessä jopa 24 vuotta en ole nähnyt yhtäkään piikkiä maassa kertaakaan. Busseja kulkee 71,70,70t,73n,73,74,75+ yödösiä pari kappaletta ja asema on savelassa malmi on lähellä viikin prisma löytyy kävely matkan päästä malmilla on prisma,city market ja Lidl. Koulu ja tarhat on kävelymatkan päässä ite kävin jakomäen koulua kyllä se jakomäki on erinlainen kun pihlis ostari ainaki. Pihliksen ostari on mitä on mut en ole ikinä joutunnu ongelmiin siellä narkkarit ja juopot on omissa oloissaan siellä. Lenkki polku on oven ulkopuolella suoraan metsä polulle vie arabian rannalle asti. Kyllä täällä alkaa olemaan paljon maahanmuuttajia .Harrastuksia löytyy malmilta saleja, uimahalli, harrastuksia kyllä löytyy kun jaksaa ettii.
Osta oma,niin pääset rauhalliseen taloon metsään
Onko kenellää kokemuksia alueen kouluista?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 11:31"]
Väljästi rakennettu betonilähiö. Huonomaineinen on joo, mutta luultavasti on myös mainettaan parempi alue. Kuvaavasti Pihliksen kallioiden uudisrakennusalue on markkinointisyistä nimetty Viikinmäeksi, vaikka alue on siis Lahdentien pohjoispuolella, ja aika kaukana vanhasta Viikistä.
Läntisen Viikinmäen ja idempänä sijaitsevan Pihlajamäen väliin jää Pihlajisto-niminen slummi, johon ei siis missään nimessä kannata muuttaa, vaikka myyntiesitteet puhuisivat Pihlajamäestä. Toisaalta niin lännessä Vantaajoen laaksossa kuin idässä Malmin hautausmaan kupeessa on varmasti oikein kivoja alueita.
Itse muuttaisin mielummin Myllypuroon, joka on ulkopuolisen korvaan huonomaineismpi, mutta todellisuudessa parempi alue. Viikki siinä välissä on alueena fiinimpi, mutta myös kalliimpi. Ja Viikssäkin ne Siwan kulmat Latokartanon perällä on miinoitettu umpeen kaupungin vuokrakasarmeilla. Ekokylä on kiva, ja Norssin koulupiiri kokonaisuudessaan.
[/quote] norssiin pääsee huonoltakin alueelta, ka tosin pitää olla yli 9.