Millainen asuinalue Helsingin Pihlajamäki on?
Kommentit (142)
Tätä lankaa minäkin pari vuotta sitten tiirailin, kun oli muutto Pihlikseen vasta edessä. Nyt on tullut asuttua täällä 2 vuotta ja rapiat, eikä ole ikinä ollut mitään ongelmaa kenenkään kanssa, vaikka "pahamaineisella" ostarillakin tulee käytyä 1-2 kertaa päivässä :D joka ostarilla on se oma vakiokööri mutta eivät ne täällä häiriötä aiheuta. Piikkejä tms en ikinä ole nähnyt ulkosalla. Ainoa ns. häiriötekijä on minulle lastentarha josta kuuluu mekkalaa päivisin, mutta se taas on aivan luonnollista elämän ääntä. Kaikin puolin mukava lähiö, ja ai niin, ostarilla on tosi ihana kirppis josta lähtisi joka käynnillä jotain mukaan ellen vastustelisi niin hanakasti. ;)
Tuntuu, että Pihliksestä ovat kirjoittaneet vain ne, jotka eivät tunne aluetta lainkaan. Itse olin töissä Pihlajamäessa useamman vuoden ja asun edelleen lähellä ja Pihlajamäen palveluita on senkin jälkeen tullut käytettyä.
Pihlajamäki on ihan tavallisten ihmisten ja myös perheiden asuinpaikka. Uusien alueiden "glamour" ja toisaalta kliinisyys puuttuu ja se alueessa onkin varmasti osa viehätystä.
Ostari on kuin mikä tahansa metroasema tai muu ostari- kantaporukka penkilöä istumassa.
Taitaa menneiden aikojen maine olla todellisuutta ihmeellisempää. :)
PIhlajamäki on suojeltu. Sen on suunnitellut arkkitehti .Pihlajamäessä on keskusta jossa on kaikki palvelut. Viikissä ne on hajallaan.Prisma on halvempi kuin S-market. Pihlajiston Alepassa on pieni valikoima. Kahdessa edellämainitussa hyvät. 'Viikin valintatalo on kallis. samoin alepa vai siwako se on? Kulkuyhteydet riippuu siitä missä päin pihlajamäkeä asut. Pihlajamäentietä pääsee alle puolessa tunnissa moottoritietä keskustaan.Palvelubussi kulkee kerran tunnissa 8-15 ,Sillä pääsee myös mäkiä ylös tarvittaessa.Pihlajamäki on hyvin yhteisöllinen ja naapurit moikkailee ,Lapsiperheillä on hiekkalaatikkokerhonsa.MInä en muuta Viikkiin kun sieltä on hankalat kulkuyhteydet ja palvelut huonot enkä Pihlajistoon.8vuoden aikan olen nähnyt ostarilla kaksi nyrkkitappelua.Johtokiventielle menee jyrkkä ja talvella jäinen kävelytie.
Arska kirjoitti:
Moro, tuosta Pihlajanmäestä vielä. Kokemuksia Kivipyykintieltä ja Johtokiventieltä. Eli hautausmaan puoleisesta Pihliksestä? Kokemuksia lähinnä rauhallisuudesta/rauhattomuudesta, juoppoporukoista, levottomista mamuista yms. Kiitos.
Kivipyykintellä asuttu omistusasunnossa nyt 8 vuotta ja ollaan tykätty, hiljasta on. Värillisiä mamuja aika vähän (jos sitä hait?). Jossain päin Pihlistä sijaitsee opiskelija-asuntola, jossa asuu aika paljon Espanjalaisia opiskelijoita, Virolaistaustaisia- ja venälaistaustaisia täällä sitten lienee enemmän, mutta kovin ovat suomalaisten oloista porukkaa. Ostarin juopposakki on pientä piiriä verrattuna idän lähiöihin. Sitä ostarin uutta puolta, missä on ne kapakat, ollaan purkamassa lähiaikoina ja tilalle rakennetaan asuintalo ja suunnitelman mukaan tulee joitain kivijalkaliikkeitä.
Itse olen asunut Käpylässä ja Kumpulassa koko lapsuuteni ja nuoruuteni ja toki noi jotkut 70-80.-lukujen täydennystalot sattuu silmiin, mutta hyvä täällä on ollut, hinnatkin nousseet jatkuvasti kun saavat putkirempat tehtyä noihin 60-luvun taloihin. Hyvät julkiset ja kohtahan se raidejokerikin tulee tohon kampukselle, jonne kävelee 5min.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ostari lähellä on levotonta. Ostarilla roikkuu pultasari remmejä ja läheisillä kallioilla nuoriso hengaa pussikaljoineen. Ostarilla on S-marketin lisäksi monta ravintolaa.
Kauempana ostarista varmaan ok. Itse en ole asunut, mutta asioin S-marketissa 7 vuoden ajan ennen Prisman valmistumista. Vieläkin joutuu käymään siellä, jos on asiaa terveyskeskukseen.
No sori!! Pussikalja on niin hyvää..
Vierailija kirjoitti:
Vanha threadi, mutta olkoon.
Kohta 7 vuotta asuttu Pihliksessä Pukinmäen ja Pihlajamäen rajalla. Tämä alue Pihliksessä on todella rauhallinen. Pelkästään omistusasuntoja ja ihmiset ihan peruskeskiluokkaa. Luonto on lähellä ja vierestä löytyy parikin futiskenttää (missä paljon junnutoimintaa), skeittipuisto, erilaisia leikkipuistoja, iso (ja siisti) puistoalue yms.
Ostarin seutu on sitten asia erikseen. Ei sielläkään pelota, mutta todella alakuloinen mesta se on. S-market on ihan hyvä ja uudehko aasialainen ravintola jopa liian laadukkaan tuntuinen lähiöpaikaksi. Ikävä kyllä siitä löytyy myös kolme toinen toistaan kauheampaa baaria ja ostarin keskusaukiolla on usein pari spugea haisemassa.
Juna-asemalle pukinmäkeen kävelee 5 minuutissa ja siitä pääsee tarpeeksi nopeasti kaupungille. Bussireitit surkean hitaita, kun Pihlis on reittien alkupäässä, mutta niillä pääsee kyllä Viikkiin Prismalle ja isolle kirjastolle nopeasti.
Päiväkotina ollut puolen kilometrin päässä oleva Savelan päiväkoti. Ollaan pääsääntöisesti tykätty, vaikka siellä pari vähän kummallista LTO:ta onkin ollut vuosien saatossa. Tekevät retkiä paljon lähialueelle ja keskustaan lasten kanssa yms.
Onhan siellä Rapakiventiellä ainakin seurakunnan vuokratalo.
Ei sillä, että se haittaisi, mutta pienenä oikaisuna.
Vierailija kirjoitti:
PIhlajamäki on suojeltu. Sen on suunnitellut arkkitehti .Pihlajamäessä on keskusta jossa on kaikki palvelut. Viikissä ne on hajallaan.Prisma on halvempi kuin S-market. Pihlajiston Alepassa on pieni valikoima. Kahdessa edellämainitussa hyvät. 'Viikin valintatalo on kallis. samoin alepa vai siwako se on? Kulkuyhteydet riippuu siitä missä päin pihlajamäkeä asut. Pihlajamäentietä pääsee alle puolessa tunnissa moottoritietä keskustaan.Palvelubussi kulkee kerran tunnissa 8-15 ,Sillä pääsee myös mäkiä ylös tarvittaessa.Pihlajamäki on hyvin yhteisöllinen ja naapurit moikkailee ,Lapsiperheillä on hiekkalaatikkokerhonsa.MInä en muuta Viikkiin kun sieltä on hankalat kulkuyhteydet ja palvelut huonot enkä Pihlajistoon.8vuoden aikan olen nähnyt ostarilla kaksi nyrkkitappelua.Johtokiventielle menee jyrkkä ja talvella jäinen kävelytie.
Kyllä Viikinkin on arkkitehti suunnitellut.
nimimerkillä lapsuus ja nuoruus Pihlajamäessä, nyt aikuisena Viikissä asuva.
Aivan upea paikka ei ne "narkkarit" tai "juopot ole vaarallisia. Tokihan täälläkin päin liikkuu koulujen lähistöllä pedofiilejä .mutta kunhan ei mene auton kyytin tai lähde mukaan niin ihan kiva paikka.tosin ite olen asunut vasta 2 vuotta mutta kannattaa muuttaa.
Olen asunut 50-vuotta. Hyvä paikka asua. Maine väärään johtava. Jokaisen vastaavan lähiön ostarilta löytyy juopporemppa. Täällä harmiton sellainen - keskenään touhuavat.
Olen asunut 50-vuotta. Hyvä paikka asua. Maine väärään johtava. Jokaisen vastaavan lähiön ostarilta löytyy juopporemppa. Täällä harmiton sellainen - keskenään touhuavat.
Ostari nyt on jokaisen lähiön levottomin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Pihlajanmäen haukkujat ovat niitä kateellisia ihmisiä, jotka ovat huomanneet, että ystäväpariskunnat ovat saaneet rauhallisesta, kauniista ja luonnonläheisestä Pihlajanmäestä kauniin kodin yli 100 000 halvemmalla kuin he itse. Ja siis silti täysin samantasoisen. Alue on tuntematon, siksi edullinen.
Maineen noustessa hinnatkin nousevat, ja silloin viimeistään ihmiset tajuavat, että nämä spurguargumentit ovat tuulesta temmattuja. Ostarissa on baari, sen edessä on joskus juopuneita ihmisiä, kyllä. Kaupungin asuntoja ei kuitenkaan ole yhtään, ostari on rauhallisempi kuin ostarit yleensä, ja mikäli tosiaan täysin "virheetöntä" aluetta etsii, Helsingissä ei sellaista ole.
Töölöön muuttanut ystäväni on suoraan sanonut, että olisipa tajunnut tehdä saman kuin minä. Nyt hän maksoi huomattavasti enemmän kämpästään, järjestyshäiriöitä on enemmän ja luontoa ei vain ole.
Pihliksen haukkujien kannattaa käydä oikeasti katsomassa, mitä täällä on. Kenties sekoitatte Pihlajistoon, joka kieltämättä onkin hieman eri sarjaa kuin hiljainen läpikulkualue Pihlajanmäki.
Tähän on kuin sama Vantaan Korsossa...joka kerta ku joku haukkuu/moittii nii paikallisasukkaat "painaa" yläpeukkua asuinaluetta kohtaan...mut kuka/ketä noi paikallisasukkaaat onkaan...työssäkäyvät, työttömät, nistit, "kaikenpummaajat" ku lähes kaikilla ees jonkunlainen känny ja "r-kiskan"-liittymät..nii kuka tahansa voi kehuu "mun ihanaa kotiseutua".
Hieno luonto, hyvä kauppa, erinomaiset liikenneyhteydet ja toistaisekseksi vielä tosi halvat neliöhinnat. 1960-luvun talot on hyvin rakennettu ja suureen osaan on tehty putkiremontti. Useimmat asunnot ovat tilavia.
Juoppoja ja narkkareita enemmän kuin Kauniaisissa mutta vähemmän kuin Stadin keskustassa. Seinän takana asuu narkkareita ja alkoholisteja oikein hiljainen porukka - vuodessa vain muutama heroiinin yliannostus ja ehkä kerran kuukaudessa menee rapun lasi kivellä rikki. Ei sen enempää.
Pihlajamäessä olemme asuneet vuodesta 2011. Alue on arkkitehtuuriltaan tosi hieno ja yhtenäinen. Asunnot on hyvin suunniteltu ja rakennettu, siis ne 60- luvun suojellut talot. Pihliksen maine ongelmapaikkana on varmaan isoin este sille,että se saisi ansaitsemansa arvostuksen. Pienellä asenteen muutoksella Pihliksestä tulisi tosi trendikäs mesta! Alueella on myös aktiivinen kaupunginosayhdistys.
aikamoista paskaa, heroiinia ei ole koko suomessa Pahemmin näkynyt sitte vuoden 1999-2001 koska subutex vei heroiinimarkkinat.. siellä pihliksessä on noita subunistejä ja pirinistejä aivan helvetisti ja paljon spurguja ja muita hörhöjä väkilukuunkatottuna, varmaan jopa suomen lähiöistä ja alueista eniten.. luojan kiitos saan asua noin 5 kilometrin päässä tosta roskaläävästä.. tunnen sieltä kyllä ihmisiä ja tullut paljon käytyä, liiankin paljon ja enää en minnekkään ostarille siellä mene. suosittelen niille jotka käy siellä "turistina" ostamaan oluet vaikka omasta lähikaupasta ja kävelee suoraan kaverinluokse jos siellä vaikka on juhlat.
psykoosit kirjoitti:
aikamoista paskaa, heroiinia ei ole koko suomessa Pahemmin näkynyt sitte vuoden 1999-2001 koska subutex vei heroiinimarkkinat.. siellä pihliksessä on noita subunistejä ja pirinistejä aivan helvetisti ja paljon spurguja ja muita hörhöjä väkilukuunkatottuna, varmaan jopa suomen lähiöistä ja alueista eniten.. luojan kiitos saan asua noin 5 kilometrin päässä tosta roskaläävästä.. tunnen sieltä kyllä ihmisiä ja tullut paljon käytyä, liiankin paljon ja enää en minnekkään ostarille siellä mene. suosittelen niille jotka käy siellä "turistina" ostamaan oluet vaikka omasta lähikaupasta ja kävelee suoraan kaverinluokse jos siellä vaikka on juhlat.
Ja sit on ihan toinen juttu minkälainen Pihlis on oikeesti eli ei psykoosin läpi nähtynä.
Vanha threadi, mutta olkoon.
Kohta 7 vuotta asuttu Pihliksessä Pukinmäen ja Pihlajamäen rajalla. Tämä alue Pihliksessä on todella rauhallinen. Pelkästään omistusasuntoja ja ihmiset ihan peruskeskiluokkaa. Luonto on lähellä ja vierestä löytyy parikin futiskenttää (missä paljon junnutoimintaa), skeittipuisto, erilaisia leikkipuistoja, iso (ja siisti) puistoalue yms.
Ostarin seutu on sitten asia erikseen. Ei sielläkään pelota, mutta todella alakuloinen mesta se on. S-market on ihan hyvä ja uudehko aasialainen ravintola jopa liian laadukkaan tuntuinen lähiöpaikaksi. Ikävä kyllä siitä löytyy myös kolme toinen toistaan kauheampaa baaria ja ostarin keskusaukiolla on usein pari spugea haisemassa.
Juna-asemalle pukinmäkeen kävelee 5 minuutissa ja siitä pääsee tarpeeksi nopeasti kaupungille. Bussireitit surkean hitaita, kun Pihlis on reittien alkupäässä, mutta niillä pääsee kyllä Viikkiin Prismalle ja isolle kirjastolle nopeasti.
Päiväkotina ollut puolen kilometrin päässä oleva Savelan päiväkoti. Ollaan pääsääntöisesti tykätty, vaikka siellä pari vähän kummallista LTO:ta onkin ollut vuosien saatossa. Tekevät retkiä paljon lähialueelle ja keskustaan lasten kanssa yms.