42 v ja ällistyksekseni raskaana
En oikein voi uskoa silmiäni. 15 vuotta naimisissa. Olen täälläkin joskus kertonut, ettei meille tullutkaan kolmatta lasta..Meillä on 12 v. ja 10 v. lapset, ja esikoisen jälkeen oltu ilman ehkäisyä, kun toiveena oli kolmas lapsi. Ei yhtään, siis EI YHTÄÄN raskautta 10 vuoteen, ja varmaan 20 testiä tehty alkuvuosina. Asia on vuosien varrella jäänyt ns. antaa olla-linjalle, mies sitä enemmän on haikaillut kuin minä. Elo on ollut nyt mukavaa ilman yövalvomista, tarharumbia ja korvatulehduksia...Asuntolainakin melkein maksettu...
Pääsiäisenä raivasin kellaria ja vein kaikki vauvakamatkin kierrätyskeskukseen! Siis kuukausi sitten!
Ja nyt eilen tajusin, että mensut on 6 viikkoa myöhässä, ja arvelin miehelle, että vaihdevuodet alkaa. Piruuttani kävin aamulla apteekissa.
TESTISSÄ PLUSSA! Voi helvetti, en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa?
Ja minä olen kauhusta kankeana. Mulla on verenpainetautikin...olen syönyt Losatrix Compia ja luin just, ettei sitä saakaan nyt, onko tullut vahinkoa, apua...edelliset raskaudet oli joka kerta raskausmyrkytysoireet ja raskausdiabetes, ja keskenmenokin on ollut ennen lapsia.
Eihän tämä voi olla todellista, eihän? Pelottaa...Uusi työpaikkakin on tyrkyllä puolen vuoden koeaikoineen ja nykypomo pyysi palkkaneuvotteluun maanantaiksi, kun säikähti lähtöäni, mutta kun se uusi työ olisi todella parempi, ja ylennys.... Eihän tää voi olla todellista, että mä just nyt ja pahaan saumaan..eihän? Just kun uralla on kuin 6 + varanumero lottovoitto, niin eihän mulla voi olla 7 oikein raskauslotossa 10 vuoden nollan jälkeen?
Siis onko se testi varmasti positiivinen, jos siinä on kaksi viivaa, joista toinen on hailakka vaaleanpunainen ja toinen kirkas pinkki, eli toinen on selvästi haaleampi kuin toinen? Mies ei usko tätä testiä ja ehdottaa uusintaa, on ollut niin monta väärää hälytystä silloin vuosia sitten. .. voiko se olla totta?
Uskoako vai ei? Olen istunut puoli päivää pihalla, kun tuntuu etten saa happeakaan..!
Kommentit (56)
onneksi olkooon.
Mulla neljäs just ennen kuin täytin 43v. Kävelevä tyttö jo.
Aivan mahtavan iltatähden saimmekin.
Aivan mahtavan iltatähden saimmekin.
Nimittäin RAHA
Ei se työnantaja sun hautaasi haravoi...
Onnea ap:lle! Asioilla on tapana järjestyä :)
ei aina ole positiivinen. Mulla tili haaleampi mutta selkeä plussa, myös testiviiva oli selkeä. Koska raskaus olisi kaikkea muuta kuin toivottava, laukkasin yksityiselle lääkäriasemalle verikokeisiin joissa vahvistui virheellinen testi.
Kehityshäiriöt tulevat esiin myöhemmin. En tietenkään tarkoita että teillä olisi mitään semmoista.
Jos raskaustesti virheellisesti positiivinen voi johtua hormoonallisesta ehkäisystä. Esim. ehkäisykapselin kanssa tulee plussa.
Mainostaa olevansa yli 99 % varma. Siihen tuli nyt selkeä plussa.
Mieskin uskoo jo. Olo epäuskoinen kuulemma, mutta naama loistaa kuin aurinko.
Minä en oikein tajua vieläkään enkä oikein osaa vielä riemastua. Sen tajuan, että tuskin toista kertaa tulen raskaaksi enää, jos menee kesken. Tekisi mieli kiljua, mutta en uskalla.
...en uskalla kiintyä tähän ajatukseen. Kuu tippui taivaalta, niin sanoakseni. En ole nukkunut viime yönäkään. Lääkärinajan varasin.
ja paljon kiitoksia onnitteluista, pitäkää peukkuja..
Ap :O
vuotiaana 3 lapsen. Yritystä kolmannelle oli kovasti vuosituhannen vaiheteessa, mutta kun mitään ei alkanut kuulumaan, niin koko asia unohdettiin. Sitten yhtäkkiä 10 vuotta myöhemmin kolmas ilmoitti tulostansa. Minullakin on verenpaineiden ja sokereiden kanssa ongelmia. Lääkitys vaihdettiin raskauteen sopivaksi (ota heti lääkäriin yhteyttä, että saat vaihdettua lääkkeen) ja sokereiden kanssa ei ollut ongelmia, kun katsoin mitä söin. Toki joudut käydä enemmän äitiys polilla kontrolleissa. Lopuksi kuitenkin verenpaineet minulla nousivat melko korkealle ja poika syntyi hätäsektiolla 6 viikkoa aikaisemmin, oli viikon keskolassa ja sitten kotiin. Nyt on vauhdikas pian 2-vuotias mies. Joten varmasti sinullakin menee kaikki hienosti. Onnea : )
Mutta eipä sillä nyt ole merkitystä, koska raskauden takia työsopimusta ei voi purkaa.
Ajattelisin mielummin niin, että jos sinulla olisi jo vauva, niin antaisit mitä vaan sen vuoksi, että voisit pelastaa sen joltaan pahalta. Eli jos tässä tapauksessa vauva "estää" sinulta toisen työpaikan, niin ei kai se kuitenkaan ole niin paha, kun sinä saat kuitenkin sen vauvan. Loppuelämän lahjan. :-)
Eihän elämässä ole mitään hienompaa mitä voi saada!
toi aivan uskomattoman upeaa, meillä sama tilanne, muttaa enää ei voi ihmettä tapahtua, koska kohtu jouduttiin poistamaa..
olisin ollut super onnellinen , jos olisi onnistunut: )
tsemppiä ja nuattikaa raskaudesta ja vauvasta, toivottavasti menne hyvin.
'tillaa gynelle aika heti
Niin se elämä yllättää. Tosi hyvin teillä, jos on asuntolainakin melkein maksettu ja töitä tarjolla siellä ja täällä:) Kiva olisi kuulla, miltä tuntuu alkujärkytyksen jälkeen. Itse olen puoliyllättäen raskaana 39-vuotiaana ja välillä mietityttää ja jännittää, miten tästä selvitään, mutta yleensä asiat järjestyvät. Kaikkea muuta voi tehdä sitten vanhempanakin, mutta lasta en haluaisi saati uskaltaisi yrittää enää kovin paljoa tästä vanhempana.
ja down-riskin tiedostan. Aborttia mä en voi tehdä, paitsi, jos lapsi on aivoton. Ja mitä tulee vammaisuuteen, niin sukulaisen lapsi sairasti aivosyövän, ja on nyt vammainen. Ei elämässä voi tehdä täydellisiä valintoja.
Tässä on nyt sulateltu asiaa, kuviot alkaa selkeytyä, Clearblue-testi odottelee aamua kaapissa, edellinen oli apteekin oma testi. Viime yö meni valvoessa ja pyöritellessä.
Voi taivas, asutaan neliöksi muutetussa kolmiossa, eikä täällä ole tilaa millekään taaperon kamoille, ja nämä pääkaupungin hinnat! Uutta velkaahan tämä tietää!
Mies on alkanut sisäistää asiaa, tosin on kolmasti virnuillen kysellyt, että oliko hän nyt varmasti paikalla, kun tämä tapahtui? (Olen ollut iltaisin paljon luennoilla) Kolmannella kerralla nakkasin sitä tyynyllä ja ilmoitin, että kehtaakin kysyä vielä kerta, niin tähtään jollain raskaammalla ja isyystestin jälkeen konttaat polvillasi anteeksianelemassa. Lapsille ei ole puhuttu mitään, eikä puhuta!
Pikkusiskolleni porasin yöllä puhelimessa. Kävin siellä just viikko sitten ja sisko kertoi silloin että haaveilee kolmannesta, mä menin julistamaan, että meille ei tule, ei enää, ei kiinnosta yökön hommat, kyllä kaks on nyt niin hyvässä iässä.....voi hitto!
Mies luki Hesaria aamulla, ja siellä oli juttu miten nuorilta ehkäisy usein unohtuu, virnuili mulle että onko teini-ikä taas...Helppokos sen!
Olen valtiolla hommissa, niin taidan ottaa puoli vuotta virkavapaata nykytyöstä. Onpahan paikka minne palata, jos uusi työnantaja tekisi ilkeät. Kiitos sähköpostivinkistä! Mutta silti harmittaa, jos uusi työ menee sivu suun tämän takia, nämä jobit on harvinaisia ja kokemusta omaavat tekijät harvassa. Se on oikeasti tilaisuus.
Ja mun opiskelut! Mä olin niin järjestänyt elämäni tyyliin "40 v. ja ehtii vielä jotain!" Hyh, kakkavaippoja, pukluja ja uhmaikä, happaman maidon hajua ja lahonneet aivot...!
Huh, en tätä vieläkään kyllä usko. Rinnat raskaat ja tosi kipeät, pissattaa koko ajan ja janottaa. 10 vuotta tulee-jos-on-tullakseen-linja sentään ja unohdettiin koko juttu..! Varmaan 20 kertaa olen vilkaissut sitä testiä. Ja keskenmenoa pelkään niin perkeleesti, on ollut kerran ennen lapsia.
Olo on lähinnä epäuskoinen onnensekainen paniikki!
5 päivää sitten :) Ihan terve vauva on ja minäkin voin hyvin. En edes osaa pitää tätä mitenkään ihmeellisenä koska omien vanhempieni vanhemmatkin on saaneet lapsia ihan vaihdevuosiin asti, lähes viisikymppisiksi. Vaikkeivat olisi oikein enää tahtoneetkaan mutta ehkäisyn puuttuessa niitä vaan tuli kun ei mies suostunut seksittömyyteen.
Prosentin riski nyt on aika pieni. Kaikkea muutakin voi sattua ja tapahtua raskauden aikana. 45:lla riski jo tosi paljon isompi.
ikinä en ole seuloihin osallistunut. Nyt meillä on neljä rakakasta, tavalla tai toisella erityistä lasta.. sekä viides ilman dg:tä (toistaiseksi). Näitä asioita ei mikään seula olisi voinut kertoa... Siis pointtini on, että ei mitkään seulat kerro kaikkea, ja silti se lapsi on oma ja rakas. Mutta jos nyt on sen perusteella tuudittautunut terveeseen lapseen, että seuloissa ei mitään ole löytynyt.. voi pettymys olla melkoinen.
tsemppiä ap:lle!