Tarvitaan isoa apua! Luvaton gmail-osoite lapsen nimellä.
Hei, lapseni nimelle on perustettu gmail-tili, jonka salasanakin on useiden henkilöiden tiedossa. Nimellä ei hakemalla löydy eli osoitteessa saattaa olla muutakin kuin tuo nimi. Gmail-ohjeet ohjaavat vaan eteenpäin valikoissa, enkä pääse mihinkään tämän asian kanssa.
Kuinka saan tuon gmail-tilin poistettua, tai edes vaihdettua salasanan, kun en edes löydä tiliä, tai tiedä salasanaa?
Kommentit (77)
Mitään ongelmaahan ei koko aikana ollut.
Jos joku samanniminen on avannut tilin, et tietenkään voi asialle mitään.
öö, siis oletko sinä tai joku muu perustanut lapselle gmail-tilin, jonka nyt haluatkin pois?
Tämä tili on kuitenkin siis sinun lapsen nimelle tehty, käyttäen väärin toisen henkilöllisyyttä? Rikoshan se. Ota yhteyttä gmailin ylläpitoon, googleta gmail, ota yhteyttä jne. Ja jos pääset kirjautumaan sisään voit vielä erikseen googlettaa poista g-mail tili. Näin itsekin sain poistettua! Kysy mieheltäsi apua? Toivottavasti selviää :)
Ei kaiketi ole kiellettyä avata sähköpostitili millä vaan nimellä. Voi olla myös samannimisiä ihmisiä eli tiliä voi hallinnoida joku lapsesi kaima.
Jos joku lähettelee viestejä ja esiintyy selvästi sinun lapsenasi ja käyttää muita hänen henkilötietojaan, ottaisin yhteyttä poliisiin.
Mistä tämä sähköpostitili on tullut tietoosi?
Joo, ap:n lapsen nimi on ville virtanen ja nyt gmailista löytyy eri variaatioilla ville virtasia :D
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:32"]
Tämä tili on kuitenkin siis sinun lapsen nimelle tehty, käyttäen väärin toisen henkilöllisyyttä? Rikoshan se. Ota yhteyttä gmailin ylläpitoon, googleta gmail, ota yhteyttä jne. Ja jos pääset kirjautumaan sisään voit vielä erikseen googlettaa poista g-mail tili. Näin itsekin sain poistettua! Kysy mieheltäsi apua? Toivottavasti selviää :)
[/quote]
Oliskos sun nyt parempi olla hiljaa ja painaa pääsi alas häpeästä, kun et tiedä mistä puhut? Asia ei ole rikos. Suomessa ei identiteettivarkautta ole kriminalisoitu.
Voi että miten ihminen voi olla noin saatanan tyhmä? Luuletko SUomessa olevan jokaisella yksilöllinen ja uniikki nimi, samaa nimeä ei ole kellään muulla kuin lapsellasi?
Huh huh, ja mitä se sulle kuuluu vaikka joku olisi tehnyt tilin lapsesi nimellä ihan muuten vaan, jos esiintyy lapsenasi, se muuttaa asian.
Salasanaa et saa mistään selville, et vaikka googlaisit loppuelämäsi, ei auta mikään, se ei kuulu sinulle kenenkään salasanat!
Ap halooo! Siis mikä on ongelma? Onko lapsellasi sellainen nimi, jota kenelläkään toisella koko maailmassa ei ole? Gmailhan toimii joka ikisessä maassa Ruotsista Kirgisiaan.
Jos on kovin tavallinen nimi, omannimisen gmail-tilin avaaminen voi olla mahdotonta. Esimerkiksi luulisin, että Johanna Virtasia on niin monta, että jokaiselle näistä on joku johanna.virtanen13@gmail.com -tyyppinen osoite, koska pelkkää johanna.virtanen@gmail.com -osoitetta ei ole enää saatavana.
Minä olin onnekas ja sain etunimi.toinennimi.sukunimi@gmail.com -osoitteen. Yritin ensin vain etu- ja sukunimellä, mutta niitäpä oli jo 16 muuta..
Vittu ei kai kukaan voi olla noin tyhmä, provo
Salasanaa et tietenkään saa selville mistään, paitsi ehkä kysymällä osoitteen luojalta tosin hänenkään ei minkään lain nimissä sitä tarvitse kertoa. Teet vain itsesi tyhmäksi tuolla touhulla. Ajattele, mullakin on kohtalaisen harvinainen etunimi JA sukunimi, ja silti en saanut gmail osoietta tyylillä etunimi.sukunimi@gmail.com, koska se oli jo varattu! Apua, identiteettini on viety :D
Aloituksesta sain sen kuvan, että joku/jotkut ovat tahallaan avanneet tilin lapsen nimellä. Esimerksi kiusaamistarkoituksessa, saattavat lähetellä sieltä älyttömiä viestejä toisen nimissä. Jos asia on näin, niin yhteys ylläpitoon. Jos ei auta niin poliisiin. Mutta jos asia on niin, että joku samanniminen on avannut itselleen tilin, niin asia ei mitenkään kuulu ap:lle.
Jumankauta, jos tämä on provo, se on kyllä erinomainen. Olen nimittäin aivan hemmetin vihainen aloittajan osoittamalle typeryydelle.
Mun lasten nimellä tulee jokaiselle facebookissa osumia vähintään 10. Pitäsköhän ilmoittaa poliisille :D
Vanhimman lapsen sähköpostiin tulee myös säännöllisesti ihan jollekin muulle, mutta saman nimiselle osoitettua sähköpostia. Vastailee niihin sitten, jos jaksaa ja kertoo, ettei tullut oikealle henkilölle ollenkaan. Samoin itsekin saan silloin tällöin väärää postia. Äkkiäkös ne nimet väärinpäin laittaa tai tulee joku ylimääräinen piste mukaan, jos osoitteet lähellä toisiaan.
Mun lapsen nimellä joku oli avannut facebook-tilin ja tiedot tuli lapsen sähköpostiin... Oli reppana vissiin muistanut oman osoitteensa väärin. Mä sit vaihdoin saman tien salasanat, laitoin kaikki asetukset salaisiksi ja annoin asian muilta osin olla. Onpahan nyt sit valmiiksi tunnukset, kun ikää on riittävästi :p
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:32"]
[/quote]Suomessa ei ole edes rikos esiintyä toisena henkilönä, saati sitten että perustaisi jonku nimellä gmailtilin.
Tää on nyt ohis, mutta muistuipa mieleeni.. Mulla oli kouluaikana eri sähköposti kuin nykyään ja jossain vaiheessa sinne alkoi joku lähettää sellaista postia joka ei mulle kuulunut. Siis yksityispostia toiselle henkilölle. Jossain vaiheessa sitten kirjoitin ystävällisen viestin, että onkohan sulla väärä osoite, kun en yhtään tunne kuka olet-tyyliin ja ystävällisiin terveisiin lopetin. Sieltä tuli sitten vittuperkelesaatana tää on mun kaverin osoite painu vittuun- vastaus :D
Ap ilmaisee kyllä itseään todella epäselvästi. Koko ketjun luettuani minulle on silti epäselvää, mitä on tapahtunut ja mikä on ongelma.