Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitaan isoa apua! Luvaton gmail-osoite lapsen nimellä.

Vierailija
12.02.2014 |

Hei, lapseni nimelle on perustettu gmail-tili, jonka salasanakin on useiden henkilöiden tiedossa. Nimellä ei hakemalla löydy eli osoitteessa saattaa olla muutakin kuin tuo nimi. Gmail-ohjeet ohjaavat vaan eteenpäin valikoissa, enkä pääse mihinkään tämän asian kanssa.

Kuinka saan tuon gmail-tilin poistettua, tai edes vaihdettua salasanan, kun en edes löydä tiliä, tai tiedä salasanaa?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä luvaton gmail-osoite se on, jos on tehty lapsesi pyynnöstä? Ota yhteys kaveriin ja hänen vanhempiinsa, pyydä heiltä toimiva salasana ja vaihda se tai sulje koko tili. Ei pitäisi olla niin vaikeaa, jos et itse tee asiaa vaikeaksi.

Vierailija
2/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki läsnäolleet tietävät salasanan niin sitten varmaan omakin lapsesi tietää salasanan. Kysyt sen, vaihdat sen ja poistat tilin. Jos joku muu on jo muuttanut salasanan niin sitten hankitte sen ihmisen käsiinne ja kysytte uuden salasanan ja poistatte tilin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei nyt ihan aukea, miksi jotkut innoissaan vetävät herneen nenään asiakysymyksestä, jonka takana on tietämättömyys jostakin - liittyen sähköposteihin, ruuanlaittoon, politiikkaan. Vaikka itse hämmästyisi jonkun kysyjän tietämättömyyttä ja vaikka pitäisi kysyjää suorastaan hölmönä, mikä ihmeen pakko on ryhtyä antamaan epäasiallisia ja halventavia vastauksia? Onko ihan mahdotonta muotoilla asiallinen vastaus ja yrittää selittää asia niin hyvin kuin voi? Jos on, eikö olisi parempi olla vastaamatta lainkaan?

Vierailija
4/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

(46 jatkaa: en siis ole aloittaja)

Vierailija
5/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 13:18"]

Mikä luvaton gmail-osoite se on, jos on tehty lapsesi pyynnöstä? Ota yhteys kaveriin ja hänen vanhempiinsa, pyydä heiltä toimiva salasana ja vaihda se tai sulje koko tili. Ei pitäisi olla niin vaikeaa, jos et itse tee asiaa vaikeaksi.

[/quote]

Näinhän se täytyy varmaan tehdä. Luvaton on huono ilmaisu, sitä ei siis tosiaan ole kukaan kolmas osapuoli tehnyt lapseni tietämättä, vaan lapseni pyynnöstä, johon taas lapsellani ei ollut lupaa, syystä että mielestäni ikää on liian vähän.

Tyhmä varmaan olen, mutta en kyllä ymmärrä, että osaa vastaajista ei haittaisi, jos joku muu kuin hän itse lähettäisi sähköpostia tililtä, joka on avattu hänen nimellään ja osoitetiedoillaan. Minua kyllä harmittaisi, kyllä siinä voisi muutama väärinkäsitys syntyä. Näin ei varmaankaan käy, kivoja kavereita, mutta eikö tietoturvassa ole kyse juuri siitä, että tällaiset mahdollisuudet minimoidaan?

Vierailija
6/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 13:18"]

[/quote]

Näinhän se täytyy varmaan tehdä. Luvaton on huono ilmaisu, sitä ei siis tosiaan ole kukaan kolmas osapuoli tehnyt lapseni tietämättä, vaan lapseni pyynnöstä, johon taas lapsellani ei ollut lupaa, syystä että mielestäni ikää on liian vähän.

Tyhmä varmaan olen, mutta en kyllä ymmärrä, että osaa vastaajista ei haittaisi, jos joku muu kuin hän itse lähettäisi sähköpostia tililtä, joka on avattu hänen nimellään ja osoitetiedoillaan. Minua kyllä harmittaisi, kyllä siinä voisi muutama väärinkäsitys syntyä. Näin ei varmaankaan käy, kivoja kavereita, mutta eikö tietoturvassa ole kyse juuri siitä, että tällaiset mahdollisuudet minimoidaan?

[/quote]

Niin, siis siitähän tässä ei edes ollut kyse vaan siitä, että aloituksesta sai sen käsityksen että joku tuntematon on tehnyt ilman lupaa lapsesi nimissä sähköpostin. Tilannehan ei ollut tämä.

Vierailija
7/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 13:25"]

Jos kaikki läsnäolleet tietävät salasanan niin sitten varmaan omakin lapsesi tietää salasanan. Kysyt sen, vaihdat sen ja poistat tilin. Jos joku muu on jo muuttanut salasanan niin sitten hankitte sen ihmisen käsiinne ja kysytte uuden salasanan ja poistatte tilin. 

[/quote]

Senpä vuoksi kysyinkin neuvoa, jos minulla olisi tarvittavat tiedot, olisin sen salasanan vaihtanut. Lapulla se on ylhäällä, ei toimi. Toivoin voivani itse hoitaa asian, koska oma lapsenihan on tässä ajattelematon ollut, enkä ole ketään syyttänytkään. Neuvoa pyysin, koska omat taitoni eivät riittäneet tilin poistamiseen.

Googlelle annan kuitenkin risuja. On kyllä järjenvastaista, ettei vanhempi pysty tiliä poistamaan alaikäiseltä lapselta. 

Vierailija
8/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tilanne on se että muilla tiedossa säähköpostin salasana mut pojallasi ei. Ja kukaan ei ole edes lähetellyt mitään viestejä hänen nimissään?

Pyydää kavereilta salasana ja vaihda se.

Onko turvakysymystä laitettu? Kun painst kirjautuessa salasana unohdettu voi päästää tilille jos vastaa turvakyssään oikein.

Vierailija
9/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä asiaa ollenkaan. Jännä jos oot jo poliisille ehtinyt soittaa.

Jos ap sinä tiedät tämän lapsen nimellä olevan mailiosoitteen=tunnus ja sen salasanan, kirjaudut ensin tietysti koneella ulos muista google-tileistä, näpyttelet osoitteeksi www.gmail.com, kirjoitat kirjautumiskenttään lapsen nimellä olevan tunnuksen ja salasanan ja lyöt enteriä. Postilaatikossa oikealla on hammaspyörän näköinen kuvake, siitä pääset Asetuksiin ja edellen välilehteen Tilit. Siellä lukee Vaihda salasanaa, klikkaa sitä ja seuraa ohjeita. Voit vaikka unohtaa koko tilin sen jälkeen, mutta jos haluat sen poistaa, niin: Samassa Tilit-välilehdessä on linkki Muut Google-tilin asetukset. Klikkaa sitä, aukeaa uudenlainen sivu ja tulee esille tämän tilin Henkilötiedot ja siinä on taas Muokkaa-vaihtoehto. Klikkaa Muokkaa, pääset joko muokkaamaan ja poistamaan niitä henkilötietoja, tai voit valita Tietojen hallintatyökalut -linkin ja sieltä löytyy Poista tili -vaihtoehto.

Jos taas joku salasanan tiennyt on jo vaikka ehtinyt käydä vaihtamassa sen salasanan etkä pääse kirjautumaan sähköpostilaatikkoon lainkaan, klikkaa Unohdin salasanani -linkkiä ja se lähettää tilin luomisen yhteydessä määritettyyn toiseen sähköpostiosoitteeseen tai kenties puhelinnumeroon uuden salasanan. Jos et pääse uuteen salasanaan käsiksi, käsket salasanan tienneet mukulat kokoon ja kiristät niistä ulos sen muutetun salasanan.

Vierailija
10/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä liioittelet nyt hieman näitä riskejä. Mitä se oikeasti haittaa, jos lapsesi nimellä on olemassa joku sähköpostiosoite, johon ilmeisesti kukaan ei edes pääse käsiksi? Tai vaikka pääsisikin... 

Vierailija
11/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 13:47"]

Mä en ymmärrä tätä asiaa ollenkaan. Jännä jos oot jo poliisille ehtinyt soittaa.

Jos ap sinä tiedät tämän lapsen nimellä olevan mailiosoitteen=tunnus ja sen salasanan, kirjaudut ensin tietysti koneella ulos muista google-tileistä, näpyttelet osoitteeksi www.gmail.com, kirjoitat kirjautumiskenttään lapsen nimellä olevan tunnuksen ja salasanan ja lyöt enteriä. Postilaatikossa oikealla on hammaspyörän näköinen kuvake, siitä pääset Asetuksiin ja edellen välilehteen Tilit. Siellä lukee Vaihda salasanaa, klikkaa sitä ja seuraa ohjeita. Voit vaikka unohtaa koko tilin sen jälkeen, mutta jos haluat sen poistaa, niin: Samassa Tilit-välilehdessä on linkki Muut Google-tilin asetukset. Klikkaa sitä, aukeaa uudenlainen sivu ja tulee esille tämän tilin Henkilötiedot ja siinä on taas Muokkaa-vaihtoehto. Klikkaa Muokkaa, pääset joko muokkaamaan ja poistamaan niitä henkilötietoja, tai voit valita Tietojen hallintatyökalut -linkin ja sieltä löytyy Poista tili -vaihtoehto.

Jos taas joku salasanan tiennyt on jo vaikka ehtinyt käydä vaihtamassa sen salasanan etkä pääse kirjautumaan sähköpostilaatikkoon lainkaan, klikkaa Unohdin salasanani -linkkiä ja se lähettää tilin luomisen yhteydessä määritettyyn toiseen sähköpostiosoitteeseen tai kenties puhelinnumeroon uuden salasanan. Jos et pääse uuteen salasanaan käsiksi, käsket salasanan tienneet mukulat kokoon ja kiristät niistä ulos sen muutetun salasanan.

[/quote]

Viestintäviranomainen vastaa teleliikenteestä, mutta ikävä puoli on se, että google ei ole rekisteröity Suomeen.

Ja ongelma on juuri se, että minulla ei ole siis kumpaakaan tiedossa, tilin oikeaa tunnusta tai salasanaa. Mutta, toivottavasti kaverit muistavat.

Vierailija
12/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.... Mitähän siitäkin seuraisi, jos vanhemmat saisivat poistaa lastensa sähköposteja? Sitähän voisi kuka tahansa väittää olevansa kenen tahansa vanhempi ja vaatia tilin poistoa?

Vierailija
13/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveritkaan ei muista (oikeasti siis), niin sittenhän se on vain yksi hylätty tili lisää. Voisi vielä koittaa kirjautumista siltä koneelta ja selaimelta, miltä tili on luotu, jos olisi jäänyt tunnus tai jopa salasana sen muistiin.

Vierailija
14/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 14:01"]

Hmmm.... Mitähän siitäkin seuraisi, jos vanhemmat saisivat poistaa lastensa sähköposteja? Sitähän voisi kuka tahansa väittää olevansa kenen tahansa vanhempi ja vaatia tilin poistoa?

[/quote]

En nyt ihan ymmärrä osan kevyttä suhtautumista. Mihin 8-vuotias tarvitsee sähköpostia ylipäätään ja vanhempien tietämättä? Johon vielä mahdollisesti kavereillakin on salasana? Tämä on tietenkin jokaisen vanhemman oma valinta, tiedän toki sen. 

Vierailija
15/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:32"]

Tämä tili on kuitenkin siis sinun lapsen nimelle tehty, käyttäen väärin toisen henkilöllisyyttä? Rikoshan se. Ota yhteyttä gmailin ylläpitoon, googleta gmail, ota yhteyttä jne. Ja jos pääset kirjautumaan sisään voit vielä erikseen googlettaa poista g-mail tili. Näin itsekin sain poistettua! Kysy mieheltäsi apua? Toivottavasti selviää :)

[/quote]

Nimeni on Matti Nieminen enkä ymmärä että minun nimisiäni voi olla muitakin kuin minä joten jos joku muu esiintyy nimelläni on se RIKOS!!1!!!

Ja se maitopurkki siellä kaupassa, jonka sisällysluettelon unohdin lukea ja nyt olen pettynyt sen makuun - se on kauppiaan HUIJAUS!1!!

Vierailija
16/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 14:06"]

Jos kaveritkaan ei muista (oikeasti siis), niin sittenhän se on vain yksi hylätty tili lisää. Voisi vielä koittaa kirjautumista siltä koneelta ja selaimelta, miltä tili on luotu, jos olisi jäänyt tunnus tai jopa salasana sen muistiin.

[/quote]

Joo, näin ajattelin nyt sitten toimia. 

Kiitos nyt niille muutamille jotka ymmärsivät yskän.

Vierailija
17/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 14:07"]

[/quote]

En nyt ihan ymmärrä osan kevyttä suhtautumista. Mihin 8-vuotias tarvitsee sähköpostia ylipäätään ja vanhempien tietämättä? Johon vielä mahdollisesti kavereillakin on salasana? Tämä on tietenkin jokaisen vanhemman oma valinta, tiedän toki sen. 

[/quote]

Niin, siis en puhunut siitä, tarviiko 8-vuotias omaa sähköpostitiliä vaan siitä, että ap:n vaatima oikeus vanhemmille poistaa tilejä, ei ole niin yksiselitteinen.

Mielestäni ap:n on nyt turha olla mikään marttyyri kun antaa ensin väärää tietoa ja sitten itkee vääristä vastauksista. Jos aloituksessa olisi selkeästi kerrottu koko juttu, olisi vastaukset olleet linjassa sen kanssa.

Vierailija
18/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 14:16"]

[/quote]

[/quote]

Niin, siis en puhunut siitä, tarviiko 8-vuotias omaa sähköpostitiliä vaan siitä, että ap:n vaatima oikeus vanhemmille poistaa tilejä, ei ole niin yksiselitteinen.

Mielestäni ap:n on nyt turha olla mikään marttyyri kun antaa ensin väärää tietoa ja sitten itkee vääristä vastauksista. Jos aloituksessa olisi selkeästi kerrottu koko juttu, olisi vastaukset olleet linjassa sen kanssa.

[/quote]

No eikä sillä sähköpostitilillä voi mitään hirveetä tehdä. Ihme paniikki pikkujutusta.

Vierailija
19/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 14:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Myönnän, otsikko on harhaanjohtava. Ja marttyyriasennekin kuultaa vastauksessa läpi, harmitti varmaan, kun useimmat eivät näe tässä ongelmaa samalla tavoin, kuin minä. 

Vierailija
20/77 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salasana vaihdettu, kaveri onneksi muisti, kun mitään palautusasetuksia ei ollut määritelty, että olisi sitä kautta saatu.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi