Ärsyttää! Naapurin akka grillaa taas parvekkeella
ja kaikki käryt meille. Taidan mennä kostoks polttamaan oikein paksun sikarin parvekkeelle.
Kommentit (30)
Ottakaa mallia mustalaisista ja unohtakaa kaikki säännöt: ei ntä tarvitse noudattaa!
Voi luoja, että olen onnellinen, että olen päässyt rivitalo-kerrostalohelvetistä kaltaisiesi henkilöiden takia.
Paras oli kun rivitalomme naapuri tuli valittamaan, että "voi kauhea kuinka tuo haisee" kun levitin kasvuturvetta pensasaidalle. Oli kyllä super-hyvä hajuaisti!
Tai sitten saamarin kateellinen kierosilmä...
Niin kauan kun naapurit saa tupakoida/terrorisoida parvekkeellaan 24/7, mä grillaan vaikka kokonaisen sian päivässä omallani.
Meillä on parvekkeella sähkögrilli, eikä ainakaan vielä ole tullut valituksia, että jotain häiritsisi. Ollaan nyt kesällä grillattu 2-3 krt. viikossa. Sen verran huomasin, että alakerran naapurilla on grilli myös, kun näin hänen siitä tuliteränä sinne tuossa yksi päivä rapussa kantavan. Niin kauan kun laki ei parvekegrillausta kiellä, on ihan järjetöntä yrittää sitä kieltää. Vähän sama kuin tupakointi. Ymmärrän kiellot vasta sitten, kun itse toiminta on oikeasti kriminalisoitu.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 20:05"]
Meidän taloyhtiössä on grillaus parvekkeella kielletty, mikä on vähän tylsää kun hyvällä säällä olisi kiva laittaa ruokaa grillaten. No grillaanhan minä sitten sähkögrillillä keittiössä, mutta ei siinä ole samaa tunnelmaa kuin ulkona tai parvekkeella. Onneksi yhtiössä on kuitenkin pihalla grilli ja joskus yhteisiä illanviettoja niin pääsee ulkonakin grillaamaan. Ei haittaisi minua ainakaan vaikka kaikki naapurit grillaisivat parvekkeillaan, tosin nälkä saattaisi tulla itsellekin jos jotain hyvää valmistaisivat.
[/quote]
Lueppa uutiset kunnolla ja laita grilli tulille.
[/quote]
Ei tässä mitään uutisia tarvitse lukea jos kirjoittaja tuntee taloyhtiönsä järjestyssäännöt. Vaikkei grillaamista laki kielläkään, järjestyssäännöt voivat näin tehdä.
Uskon, että eniten grillauksessa v*tuttaa se, että naapurilla on mukavaa. Kuuluu ääniä, siis ihan oikeiden ihmisten puhetta, joskus jopa naurua. Siis miettikää miten kamalaa, kun itse yrittää katsoa uutisia ja koko muu maailma ei ole hiljaa. Ne hajuhaitat on samaa luokkaa kuin kaalilaatikolla. Eli yks kärpäsen pieru.
En tiedä onko grillaaminen taloyhtiössäni sallittua, mut se ei lopu ennen kuin oikea hajuhaitta eli tupakointi kielletään.
Miten nykyihmiset onkin niin elämästä ulkona, mitään tuoksuja tai hajua ei saisi olla, ihminen ei edes lapset saisi kuulua ei näkyä, parfyymit pannaan, mausteet ja makkarat pannaan, hissit pannaan, soittopelit pannaan, tupakat, viinat pois, liikenne lopetettava..eläimistä puhumattakaan. Ei saa kävellä nurmikolla, ihmiset pois!
Kaikilla olisi mukavampaa jos olisi hieman enemmän suvaitsevuutta, eletään ja annetaan toistenkin elää. Mutta eihän se sovi suomalaisille nirppanoklille, joista valittajista muuten ainakin kaupungeissa on niitä junantuomia..siellä on elelty sukupolvet metsän takana hiljaisuudessa eikä kestetä kaupungin ääniä ja sitten menee hermo kaikkeen. Eikö ole pakko asua kerrostalossa kyllä niitä metsämökkejä riittää, tervemenoa!
Muakin vitutti, kun naapurit grillasi. Vitutus loppui, kun hankittiin oma grilli. Kateutta se monesti on.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 20:05"]
Meidän taloyhtiössä on grillaus parvekkeella kielletty, mikä on vähän tylsää kun hyvällä säällä olisi kiva laittaa ruokaa grillaten. No grillaanhan minä sitten sähkögrillillä keittiössä, mutta ei siinä ole samaa tunnelmaa kuin ulkona tai parvekkeella. Onneksi yhtiössä on kuitenkin pihalla grilli ja joskus yhteisiä illanviettoja niin pääsee ulkonakin grillaamaan. Ei haittaisi minua ainakaan vaikka kaikki naapurit grillaisivat parvekkeillaan, tosin nälkä saattaisi tulla itsellekin jos jotain hyvää valmistaisivat.
[/quote]
Lueppa uutiset kunnolla ja laita grilli tulille.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2012 klo 20:26"]
"Varsinaisesti grillaamista ei kielletä laissa, sanoo Kiinteistöliiton neuvontalakimies Sanna Kronström.
Sen sijaan taloyhtiössä voidaan laatia järjestysmääräykset, joissa otetaan kantaa grillaukseen. Säännöillä ei kuitenkaan ole mahdollisuutta rajoittaa normaalia asumista.
Järjestysmääräysten rikkomisesta voi asunto-osakeyhtiölain mukaan seurata se, että taloyhtiö ottaa huoneiston yhtiön hallintaan, mutta rikkomuksen on oltava silloin vähäistä suurempi. "On epätodennäköistä, että tuomioistuin hyväksyisi huoneiston hallintaanoton silloin, kun asukas rikkoo järjestysmääräyksiä pelkästään grillaamalla, jos hän ei riko paloturvallisuusmääräyksiä eikä aiheuta muutenkaan selkeää haittaa", Kronström sanoo.
Grillauskiellon sijaan taloyhtiön pitäisi Kronströmin mielestä korostaa, että grillaaja varmistuu aina paloturvallisuudesta ja noudattaa siitä annettuja ohjeita."
http://www.hs.fi/asuminen/artikkeli/Laki+ei+kiellä+grillausta+parvekkeella/HA20070708SI1FA010og
– Ehkä suurin virhekäsitys on, että parvekkeella grillaaminen on paloturvallisuussyistä kielletty pelastuslaissa, Isännöintiliiton lakimies Marina Furuhjelm sanoo.
Laki ei kuitenkaan kiellä parvekegrillausta, kunhan käytössä on sähkö- tai kaasugrilli. Avotulta parvekkeella ei saa koskaan tehdä.
Taloyhtiöt voivat silti kieltää parvekegrillaamisen järjestyssäännöissään, ja monet niin tekevätkin.
Furuhjelmin mukaan taloyhtiö ei voi kuitenkaan tehdä mitään, vaikka asukas grillaisi parvekkeella jatkuvasti. Häädön perusteeksi moinen rikkomus ei riitä.
Taloyhtiöt lisäävät kiellon järjestyssääntöihinsä tietoisina siitä, etteivät voi ryhtyä minkäänlaisiin toimenpiteisiin säännön rikkojaa kohtaan. Lausekkeen toivotaan herättävän keskustelua ja ohjaavan toimintaa.
http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2011/06/12/naapuri-grillaa-nyt-meni-hermot/20118116/310
[/quote]