Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karkkipäivä - blogi

Vierailija
22.02.2014 |

Mitä pidätte ko.blogista?

Kommentit (886)

Vierailija
501/886 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällä ruokavaliolla pysyy edes hengissä, tässä on päivän ruuat:

Aamupala:

3 dl soijamaitoa kahvin kanssa (mun vakiosetti :))

2 dl rahkaa ja kourallinen mustikoita

Lounas:

4 soijanakkia + lantturanskikset

Iltapala:

1 siemennäkkäri tuorejuustolla

1 keskikokoinen tomaatti

reilu pala kurkkua

Jos lounaan syö 12 ja iltapalan 20, jää tuohon 8 tuntia väliä ja ei aikuinen tosta voi selvitä parilla soijanakilla. Ihme ettei 20km juoksu kulje näillä eväillä. Kai tän läheiset ovat jo huolissaan syömishäiriöstä?

Vierailija
502/886 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin jopa syödä ton yhdellä aterialla :D (oon mitoiltani 177cm/64kg, jos jotain kiinnostaa...) oon vaan isoruokainen ja mulla on iso kulutus.

Sanni on pieni ja kuntosalia lukuunottamatta ei varmaan kuluta kauheasti (bloggaa kotonaan jne) mutta silti pitäisi syödä enemmän! Missä on esim päivällinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/886 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllä entistä enemmän vaikuttaa syömishäiriöiseltä :/ Toivottavasti olen väärässä, ja kyse on vaan ajattelemattomuudesta. Mutta se jos ruokavaliolla ei voi hyvin ja silti miettii pitäisikö jatkaa samalla linjalla koska laihuus, on aika hälyttävää.

Vierailija
504/886 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kuulostaa ihan lasten ruokailulta :o

Ei aikuisen.

Vierailija
505/886 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse urheileva karppi, hiilarit n.30-40g/pvä, ollut jo vuosia. Sannin ongelma kyllä vaikuttaa olevan ruoan vähyys, eihän tuollaisella ruokavaliolla ihminen elä, ei varsinkaan, jos meinaa liikkuakin. Todennäköisesti ei tarvitsisi edes hiilareita syödä lisää, kun vaan kiskoisi itseensä enemmän kaloreita. Tietysti on niitäkin, joilta urheilu ei luonnistu pienillä hiilareilla, se on aika henkilökohtaista (esim. ruotsalaisia maailmanluokan hiihtäjiä karppaus-ruokavaliolla, että kovempikin kuntoilu kyllä onnistuu). Mutta ihan ensin, ennen kuin alkaa hiilareita nostamaan niin kannattaisi nostaa kaloreita ja sitten katsoa, miten jaksaa. Jos muutosta ei synny, kannattaa ottaa hiilareita vihanneksista ja pähkinöistä, toissijaisesti vähäsokerisista hedelmistä. Harvan ihmisen kroppa tarvitsee enemmän kuin 70g hiilareita päivässä, jos proteiinin ja rasvan suhde on oikea.

Vierailija
506/886 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala:

Lounas:

Iltapala:

1 keskikokoinen tomaatti

reilu pala kurkkua

Jos lounaan syö 12 ja iltapalan 20, jää tuohon 8 tuntia väliä ja ei aikuinen tosta voi selvitä parilla soijanakilla. Ihme ettei 20km juoksu kulje näillä eväillä. Kai tän läheiset ovat jo huolissaan syömishäiriöstä?

Mistä tää listaus on? Luen blogia vaan silloin tällöin, enkä nyt uusimmissa postauksissa ainakaan huomannut tätä.

Tuo ruokamäärä on kyllä aivan järkyttävän pieni ihmiselle, joka liikkuu kuitenkin suht paljon. Jos oikein käsitin, hän käy salilla tekemässä puolentoista-kahden tunnin session neljä kertaa viikossa, ja salia ennen käy sillä 10 kilsan juoksulenkillä. (Käykö hän juoksemassa muinakin kuin salipäivinä, en tiedä?)  Joka tapauksessa, tuosta ruokamäärästä tulee parhaassakin tapauksessa noin 1000 kaloria, mikä ei varmaan riitä ylläpitämään edes perusaineenvaihduntaa?

Vierailija
507/886 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala:

Lounas:

Iltapala:

1 keskikokoinen tomaatti

reilu pala kurkkua

Itse käsitin tämän kyllä yhdeksi esimerkiksi aterioista, joilta jo saa yhteensä 50g hh päivässä. Jos tuo on Sannin tyypillinen päivän ruokalista, niin olen huolissani. Hänen aiemmat ruokaesimerkit ovat olleet runsaampia. 

Vierailija
508/886 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se esimerkki oli miten vähästä saa sen 50 g hiilareita, ei mitään Sannin omia ruokavalioita! Esimerkin koostanut varmaan niistä induktioajan ruokalistoista.

Vierailija
509/886 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni näyttää ihan terveeltä ja normaalipainoiselta. Pullukat taas spekuloimassa täällä.

Vierailija
510/886 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on oikeasti vaikea uskoa, että kenenkään ihmisen maha turpoaisi palloksi siitä, että syö hieman enemmän hyviä hiilihydraatteja kuin mitä Sannin kituruokavalioon on kuulunut. Toki jos mättää pastaa kaksin käsin niinkuin hän ilmeisesti ennen teki niin ei ole ihme jos olo on huono. Mutta miksi pitää aina mennä ääripäästä toiseen? Väittivät muotidieetit ja "gurut" mitä tahansa, ruoan suhteen paras vaihtoehto löytyy usein kohtuudesta, ei ääripäistä.

Vierailija
511/886 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni näyttää ihan terveeltä ja normaalipainoiselta. Pullukat taas spekuloimassa täällä.

Hälyyttävää, että sinä teet johtopäätöksiä tuntemattomasta henkilöstä vain hänen itsensä julkaisemiensa kuvien perusteella ja samaan idioottilauseeseesi onnistut tunkemaan naiivin yrityksen loukata :D Kiitos kysymästä, olen timmi ja siro nainen, paljon liikuntaa harrastava (ja siihen kykenevä, myös juoksuun ;)).

Kielii ongelmista, jos yksilö ei kykene liikkumaan haluamallaan tavalla ja silti vaikka faktat tietää, ei kykene lisäämään hiilareita tunnesyiden takia ruokavalioonsa. Ekana olisi käynti lääkärissä - ei joidenkin "asiantuntijoiden" luoda kuuntelemassa luentoa. Jos vartalo turpoaa järisyttävän määrän aiheuttaen pahaa oloa alkaa kyseessä olemaan jo ihan fyysinen ongelma ihmisessä.

Vierailija
512/886 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala:

Lounas:

Iltapala:

1 keskikokoinen tomaatti

reilu pala kurkkua

tää mullakin tökkäsi silmään. ja jossain toisessa kommentissa vielä mainosti syövänsä oikein valtavasti vihanneksia, jopa sen puoli kiloa päivässä! ja aina muutenkin jos joku kyselee, että mahtaako olla syömishäiriöistä käyttäytymistä, niin hän vastaa että ei missään nimessä, sillä hänhän syö aivan hulluna. joo, hulluna ehkä jos vetää välillä sellaiset juusto binget että melkein taju pois...

ymmärrän, että sanni on pienikokoinen nainen ja kulutus ei ole hurjaa. silti hänen asenne vaikuttaa todella huolestuttavalta. ikävintä, että hänellä on niin "rationaaliset" perustelut sairaalle käyttäytymiselleen ja ajatusmaailmalleen että ihmiset sitten kilvan huutaa kommenttiboksissa että et oo turhamainen vaan hyvä just näin älä luovu kontrollista vaan ota vaan vähän enemmän hiilaria! ei juma. kyrsii todella paljon. tarvitsisi todella sekä ravitsemusasioissa että henkisen puolen jutuissa lääkäriä. mutta ei, koska eihän tiede anna vastauksia -.- (kun sairas ihminen värittää päässään mustan valkeaksi eli esim. hiilareiden tarpeellisuuden ihmiselle niin totta kai se on uskottavampaa kuin mitä tiede siitä sanoo).

ja tämä siis kaikella kunnioituksella ja välittämisellä sannia kohtaan, olen pitkään lukenut hänen blogiaan ja hän vaikuttaa herttaiselta ihmiseltä, mutta nämä ruokajutut... ei juma, ei ole normaalin rajoissa.

Vierailija
513/886 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut syömishäiriöiset näyttää normaalilta, jotkut sairaalloisen laihoilta, jotkut ovat vakavasti ylipainoisia. Jotkut syömishäiriöiset kuolevat sydämen pettämiseen, toiset verisuonen poksahdukseen oksentamisen yhteydessä, toiset kuolevat ylipainon aiheuttamiin ongelmiin jne..

Syömishäiriö on psyykkinen häiriö, joten et näe sitä välttämättä ulospäin ollenkaan. 

Sannilla on vakava, vakava ortoreksia, joka on pahimmillaan kuolemaan johtava mt-ongelma.

Vierailija
514/886 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt blogissa ihan muka vaan "ohimennen maininta" ettei voi juoda YHTÄ gin tonicia, "mä nyt vaan oon tällainen".

Nyt loppuu multa tän blogin lukeminen, tulen niin surulliseksi :( syömishäiriöinen se on, oli muka kuinka rationaaliset perustelut tahansa tuolle ruokavaliolle. Toivottavasti ravitsemusterapeutit neuvovat häntä terveempään suuntaan!

Vierailija
515/886 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö, tavaran hoardaaminen... Voi itku.

Vierailija
516/886 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne sen ruokaohjaajat osaa ohjata sitä eteenpäin hankkimaan apua noihin ongelmiin?

Vierailija
517/886 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvää päivää, ei taida tuolta valmentajalta kovin kestäviä eväitä ruokavalioon tulla. grammojen laskemisessa ei ole päätä eikä häntää ellei ole sitten harrasta body-tyylistä treeniä (tai no, järkeä voi silloinkin kyseenalaistaa...) miks ei voisi hakeutua suoraan asiansa osaavalle ravitsemusterapeutille tms., miksi pitää köyhdyttää itseään tuollaisten vähän kyseenalaisten heppujen kelkoissa -.- fitfarm sopii varmasti laihduttajalle painonpudotukseen, vähemmän hyvin ehkä syömishäiriöiselle :P

Vierailija
518/886 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo ruokavalio kuulostaa vähän huonolta, jos öljyjäkin pitää välttää ja kaikki ruoat punnita. Ja jos ruokaa on niin paljon, että koko ajan saa syödä ja Sanni ilmeisesti karsastaa turvonnutta oloa niin tuon kokeilun jälkeen tuskin jättää niitä hiilareita ruokavalioonsa, vaikka kohtuullisina määrinä ne hänelle olisi paikallaan!

Vierailija
519/886 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tuo uusi ruokavaliokokeilu. Hämmentää kyllä kertakaikkiaan Sannin ehdottomuus, etenkin kun kyse on peruskuntoilijasta eikä mistään huippu-urheilijasta. Kukin toki syö niin kuin parhaakseen näkee ja mikä itselleen parhaimmalta tuntuu... Fitfarmin jutut vaikuttaa kohtalaisen epäilyttäviltä, mihinköhän faktoihin nuokin personal trainerit ohjeensa perustavat ja mistä heidän asiantuntemuksensa on peräisin. Kiinnostavaa nähdä mitä Sanni tuumaa :D

Vierailija
520/886 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hoikalta Sanni näytti jo vuosia sitten:

http://karkkipaiva.indiedays.com/2009/07/20/rannalla/

Ihan hirveet kynnet ton postauksen kuvissa, btw... Ja tulipa nostalginen olo noista naaman blurraamisista, joita bloggaajat käytti vielä tuohon aikaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä