Karkkipäivä - blogi
Kommentit (886)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:16"]Kauneus on katsojan silmissä. Sannin tapauksessa kauneus on Photoshopin tuottamaa. Yleisesti tunnettu asia on, että Phoshoppia on käytetty useissa hänestä otetuissa kuvissa, lopputulosta parantelemaan. Tämä todellakin puoltaa sitä, että kyseisellä tyttösellä on itsetunnon kanssa vakavia ongelmia.
Kaiken kaikkiaan blogin sisältö on melko kevyttä ja osittain tarkoitushakuista ja teinityylillä kirjoitettua.
[/quote]
Itsekin olen samaa ihmetellyt useamman vuoden. Enää en kyllä blogia juurikaan seuraa. Kuvat ovat hirveän muokattuja! Kasvoja blurrattu liikaa, etenkin silmänalusten ja otsaryppyjen kohdalta. Vaikuttaa, että hänellä on huono itsetunto ja joku pakkomielle nuorekkaasta ihosta ja nuorelta näyttämisestä. Nythän on vasta alkanut muokkaus vähentymään, ja joskus jopa rypyt jätetään näkyviin, siitä pointsit bloggaajalle. On tainnut tajuta, että joku joka törmää häneen oikeassa elämässä, saattaa ihmetellä suurta eroa ihon kunnossa...
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:48"]Ostolakossa-blogin jäi aikoinaan pois siitä syystä, että Virve jatkuvasti dissasi allergikoiksi itseään mainitsevia asiakkaita, vaikka allergiatesteissä ei oltu käyty. Kovin moni tuskin jaksaa myyjän mieliksi käydä testauttamassa itseään. Minusta siinä jupakassa huokui se että kun myyjän koulutuksella ajattelee tietävänsä terveydenhuoltoon kuuluvista asioista niin metsään mennään. Kosmetiikan eri raaka-aineiden käytön yhteisvaikutus voi myös altistaa erilaisilla ihoreaktioille, koska juuri yhteisvaikutuksia ei ole kovin tarkkaan tutkittu vaikka syytä olisi.
[/quote]
Ai se kirjoitteli tuollaista enemmänkin? Itse lopetin muutama vuosi sitten lukemisen, kun postauksessa haukkui asiakasta joka oli saanut reaktion jostain voiteesta, tyyliin "ei tuotevika vaan ihmisvika!"
[/quote]
Juuri niinhän hänen on kommentoitava koska suuret kosmetiikkayhtiöt maksavat hanen "palkkansa".
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:16"]
Kauneus on katsojan silmissä. Sannin tapauksessa kauneus on Photoshopin tuottamaa. Yleisesti tunnettu asia on, että Phoshoppia on käytetty useissa hänestä otetuissa kuvissa, lopputulosta parantelemaan. Tämä todellakin puoltaa sitä, että kyseisellä tyttösellä on itsetunnon kanssa vakavia ongelmia.
[/quote]
Jos kiinnostaa muuten nähdä se miltä Sanni oikeasti näyttää, niin kaksi realistista kuvaa oli charming nails -blogissa jokin aika sitten kun esiintyi yhdessä postauksessa. Sannin omassa blogissa usein kasvokuvia naama peruslukemilla tai korkeintaan vienolla hymyllä varustettuna - charming nails blogissa normaali, tervehenkinen kuva jossa hymyilee niin, että rypyt näkyvät ja selvästi. Tuollaisia kuvia ei ole koskaan näkynyt Sannin omassa blogissa.
Blogit ovat vain tapa luoda se bloggaajan oma, keinotekoinen todellisuus siitä millaiselta haluaa näyttää ja miten itsensä rakentaa sosiaalisesti muille nähtäväksi. Se meikkisiloteltu kuva on kaukana reaalitodellisuudesta.
[/quote]
Laitatoko linkin tähän postaukseen.
[/quote]
Googlaa vaan charming nails sanni, niin kaksi ensimmäistä kuvaa.
Tietysti tuo on mielipideasia, että mistä pitää ja millaista kuvaa itsestään muille antaa, mutta nykyisin pidän juuri tuollaisista luonnollisista, ihmisen persoonaa näyttävistä kuvista. Siksi kai olen entistä enemmän lukenut blogeja, jossa keskitytään asioihin eikä vain pintaan enää.
[/quote]
Kiitti linkistä. No kyllä näkyy ikä kasvoista, ja varsinkin käsistä, jotka ovat kuin 50-vuotiaan auringonpalvojan kädet. No nyt en ihmettele photoshopin käyttöä.
Sanni on livenä kyllä vielä kauniimpi kuin kuvissaan. Tuli syyskuun alussa vastaan lentokentällä, kun oli ilmeisesti lähdössä Kreikkaan.
Sanni tekee ihmeellisesti noi kissansilmäviirut silmän nurkkaan... miksi ei jatka kauniisti silmän rajausta silmän mallin mukaan vaan tekee tuollaiset täysin kummalliset töpöpiikit jotka vielä oudosti katkeavat luomivaon takia.
Kauneus on katsojan silmissä. Sannin tapauksessa kauneus on Photoshopin tuottamaa. Yleisesti tunnettu asia on, että Phoshoppia on käytetty useissa hänestä otetuissa kuvissa, lopputulosta parantelemaan. Tämä todellakin puoltaa sitä, että kyseisellä tyttösellä on itsetunnon kanssa vakavia ongelmia.
Kaiken kaikkiaan blogin sisältö on melko kevyttä ja osittain tarkoitushakuista ja teinityylillä kirjoitettua.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:44"]
Näin köyhänä (opiskelija, tulot kuussa n. 500€) vituttaa tuo Sannin itsensä alentaminen. Minä olen tänäänkin aina samalla tavalla pukeutunut kuin hän kuvissaan (farkut ja trikoopaita), mutta enpä ole ajatellut tyyliäni rönttätyylinä tai homssuisena. Olen luullut olevani ihan tavallinen opiskelija arkivaatteissa. Nyt sitä taas miettii, että pidetäänkö tätä kamalan näköisenä, jos kerran kauneusbloggaajan pitää tehdä vastaavasta tyylittömyydestä postaus. Näillä mennään, siitä huolimatta. Sanni voi häpeillä itseään rapujuhlilla, minä en ajatellut aloittaa vastaavaa angstailua. Ja klassikkosana kateus mainittu taas blogissa. Hyvä nainen, tee itsellesi jotain! Miten ihminen voi olla noin onneton nahoissaan? Tuollainen tyytymättömyys ei muutu rahkadieetillä mihinkään. Hän ei tule koskaan olemaan kyllin laiha tai täydellinen itselleen. Ikävää katsoa toisen sairastamista blogissa. Pitäisi lopettaa lukeminen kokonaan.
[/quote]
Säälittävä henkilö kaiken kaikkiaan. Ikävä kyllä melko monet teinit ja ehkä aikuisetkin naiset jopa ihailevat tätä mielenköyhyyttä viljelevää harrastelija kirjoittajaa.
[/quote]
Jos kiinnostaa muuten nähdä se miltä Sanni oikeasti näyttää, niin kaksi realistista kuvaa oli charming nails -blogissa jokin aika sitten kun esiintyi yhdessä postauksessa. Sannin omassa blogissa usein kasvokuvia naama peruslukemilla tai korkeintaan vienolla hymyllä varustettuna - charming nails blogissa normaali, tervehenkinen kuva jossa hymyilee niin, että rypyt näkyvät ja selvästi. Tuollaisia kuvia ei ole koskaan näkynyt Sannin omassa blogissa.
Blogit ovat vain tapa luoda se bloggaajan oma, keinotekoinen todellisuus siitä millaiselta haluaa näyttää ja miten itsensä rakentaa sosiaalisesti muille nähtäväksi. Se meikkisiloteltu kuva on kaukana reaalitodellisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 15:22"]
Sanni on livenä kyllä vielä kauniimpi kuin kuvissaan. Tuli syyskuun alussa vastaan lentokentällä, kun oli ilmeisesti lähdössä Kreikkaan.
[/quote]
Slurps.... Mistäs se minun kieli noin ruskeaksi tuli?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:24"]
[/quote]
[/quote]
Laitatoko linkin tähän postaukseen.
[/quote]
Googlaa vaan charming nails sanni, niin kaksi ensimmäistä kuvaa.
Tietysti tuo on mielipideasia, että mistä pitää ja millaista kuvaa itsestään muille antaa, mutta nykyisin pidän juuri tuollaisista luonnollisista, ihmisen persoonaa näyttävistä kuvista. Siksi kai olen entistä enemmän lukenut blogeja, jossa keskitytään asioihin eikä vain pintaan enää.
[/quote]
Kiitti linkistä. No kyllä näkyy ikä kasvoista, ja varsinkin käsistä, jotka ovat kuin 50-vuotiaan auringonpalvojan kädet. No nyt en ihmettele photoshopin käyttöä.
[/quote]
Mä katsoin myös nuo kuvat ja hänhän näyttää niissäkin tosi hyvältä. Ryppyjä ei ollut nimeksikään eli kai se rasvoilla lönträäminen sitten jotain auttaa - tai hyvät geenit. Minusta Sanni on hyvin kaunis. Rypyistä ahdistuminen tuo vain lisää ryppyjä.
Taas päätettiin postaus voivottelulla miten meikki vanhentaa, kun muuten näyttää niin nuorelta. Seuraavaksi on varmaan reissussa tulleiden "lisäkilojen" laihdutus. Tämä itsekeskeisyys vie vähän makua muuten ihan kivasta blogista.
Kyllä minäkin siis voivottelen välillä ulkonäköäni, mutta rajansa kaikella.
Minä ihmettelen sitä miten Karkkipäivä palkittiin Blog Awards Finlandissa parhaana kauneusblogina. Kuka sitä äänesti, onko sillä niin paljon lukijoita/faneja? Saara Sarvas voitti kaikki palkinnot ennen ja ihan syystä, bloginsa oli todella hyvä ja Saara itse huikean lahjakas ja luova. Mutta nyt, onko Karkkipäivä oikeasti parasta Suomen kosmetiikkablogirintamalla? En itse seuraa mitään (ja enää hyvin harvoin Karkkipäivääkään) mutta taso ei näytä olevan siinä tapauksessa kovin korkealla. Etenkin kun kauneus tuntuu Sannin blogissa nykyisin hukkuvan kaikenlaisen ruoka-, raha- ja itsetunto-outoilun alle.
Sannissa ruumiillistuu se, mistä en nykyajan ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa pidä. Merkittävä osa elämää pyörii oman navan ympärillä, ja vielä siinä oman itsen mitäänsanomattomimmassa puolessa, eli ruumiissa ja ulkonäössä.
Esimerkiksi Sannin blogissa minua ahdistaa ihmisyyden ja minuuden typistyminen pelkäksi lihaksi. Miltä tämä ruumiiksi kutsuttava lihanpala näyttää? Paljonko hiilihydraatteja voin käyttää sen ruokkimiseen tänään? Entä miltä tuntuu, onko vatsassa lievää turvotusta, aijai, kyllä nyt näkyy eilinen pala tummaa suklaata. Kun kaikki kyttääminen ja vahtiminen ei tuotakaan toivottua tulosta (eli aina hoikkaa, kaunista ja nuorekasta ulkonäköä), voi kirjoittaa (pääosin aika nuorille) lukijoilleen pitkästi omista itsetunto-ongelmistaan ja vanhenemisen kirouksesta.
Kaikkien meidän elämään kuuluu jonkin verran ruumiillisuutta ja omasta kropasta ja ulkonäöstä huolehtimista. Bloggaajat ovat aina kilvan selittämässä, että heidän elämäänsä kuuluu ihan hirveästi kaikkea muutakin, vaikka blogiin tulee nälkävuoden mittaisia päivityksiä neljä kertaa viikossa. En epäile, etteikö sitä muuta sisältöä ole, mutta kyllä sen täytyy olla merkittävissä määrin vähäisempää kuin meillä, jotka emme tilastoi suihkusaippuiden kestoa taulukoihin...
Sanni on oman aikansa kuva. VHH-ruokavalio, syömishäiriöt ja valtavat ulkonäköpaineet ovat todella vahvasti tätä päivää, mikä on mielestäni kurjaa. Toivoisin, että ihmiset oppisivat pitämään kosmetiikkaa hemmotteluna, vanhenemista väistämättömyytenä ja ruumista vain yhtenä osana ihmistä ja ihmisyyttä. Monesti se henkinen puoli on jopa tärkeämpi.
Ennen kuin joku tarttuu tähän: en sano, etteikö kauneus- ja kosmetiikkabloggaaja saisi blogata ulkonäöstä. Se on hänen leipälajinsa, en oleta löytäväni tuollaisesta blogista filosofista pohdintaa tai kirja-arvosteluja. Toivoisin, että ulkonäöstä kirjoitettaisiin iloisesti, rennosti ja itseään rakastaen.
Itse enää lue Sannin blogia, vaikka olen varmaan kohderyhmää (nuori, liikunnallinen, tykkään matkailusta). En kestä kaikkea sitä pahaa oloa, joka niistä kuvista ja kirjoituksista välittyy. Sanni voi kirjoittaa, ettei ole oikeasti pakkomielteinen ulkonäöstään tai että on oikeasti hyväntuulinen ihminen, mutta valitettavasti se ei välity minulle hänen blogistaan.
Joo. Minun lukemiseni tämän blogin osalta päättyy tähän.
Lueskelin pitkästä aikaa blogia, odottaen koska näkisi esim. meikkikuvia. No, eilisessä postauksessa oli meikkikuva ilman sen suurempaa informaatiota meikissä käytetyistä tuotteista ja sen yhden kituliaan kuvan kruunasi Sannin päivittely jälleen tuhannen kerran siitä, että miten vanhalta näyttää ja oikein vertailukuva siihen miten nuorelta tosiasiassa näyttää.
Ihan suosiolla jatkan vain sellaisten blogien lukemista, joissa on minua kiinnostavaa infoa ja naisella normaali, terve itsetunto, jota ei tarvitse tuoda esiin joka käänteessä. Tympäisevää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan suosiolla jatkan vain sellaisten blogien lukemista, joissa on minua kiinnostavaa infoa ja naisella normaali, terve itsetunto, jota ei tarvitse tuoda esiin joka käänteessä. Tympäisevää.
Tässä on tiiviissä muodossa kaikki, mitä olisin itse asiasta halunnut sanoa.
Sannille lähetetään 22kpl carmex-huulirasvoja mutta Sanni arpoo niistä lukijoilleen vaan 8.
"Ajattelin, että voisin arpoa nuo limited edition -sydänlogoiset Carmexit teidän lukijoiden iloksi, eiköhän mulle riitä nuo loput 14 purkkia…! :D"
Mitä se tekee noin monella huulirasvalla? No onhan siinä pariksi vuodeksi joo, mutta kuka jaksaa säilöä purkkeja nurkissaan... Varsinkin kun saa varmaan muitakin huulirasvoja jostain mitä voisi sitten testailla.
pihi mikä pihi.
Mulla on vähän ikävä niitä aikoja kun blogi oli lähes pelkästään meikkejä sun muuta kosmetiikkaa, nyt kun se on jotain 50% ruokaa ja matkailua, ei oikein nappaa noi postaukset, mutta toisaalta Karkkipäivä on yks niitä harvoja blogeja joita jaksan enää lukea siksi että kirjoittaja vaikuttaa aidolta, "tavalliselta pulliaiselta", eikä miltään kermaperse blingbling-prinsessalta niin kuin tuntuu että aika monet muut bloggaajat on...
Toi sen hamstrausmania kyllä vähän ihmetyttää, jos sitä kerran niin paljon ahdistaa se, että tuotteita on niin paljon ettei edes löydä niitä sieltä asunnostaan enää, niin miksei se useammin järjestä myyjäisiä/arvontoja, ei pääsis ne meikit sit homehtumaan sinne saunan nurkkaan :D
Karkkipäivä on aika kaukana entisestään. Ruokapostaukset eivät itseäni kiinnosta, matkailun piiristä taas löytyy välillä ihan mielenkiintoista luettavaa. Kosmetiikan takia siellä silti käyn.
Öö, ei kai Sannilla ole mitään velvollisuutta arpoa Carmex-rasvojaan, minusta oli kilttiä jakaa jopa 8 purkkia lukijoille. Mitä pihiä siinä on? Minusta on myös jokaisen oma asia kuinka paljon kosmetiikkaa kukin haluaa omistaa. Ei arvontojen pitäisi olla mikään itsestäänselvyys. Mistä me tiedetään kuinka paljon hän vaikkapa lahjoittaa tuotteita lähipiirilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
18.09.2015 klo 11:16
Itsekin olen samaa ihmetellyt useamman vuoden. Enää en kyllä blogia juurikaan seuraa. Kuvat ovat hirveän muokattuja! Kasvoja blurrattu liikaa, etenkin silmänalusten ja otsaryppyjen kohdalta. Vaikuttaa, että hänellä on huono itsetunto ja joku pakkomielle nuorekkaasta ihosta ja nuorelta näyttämisestä. Nythän on vasta alkanut muokkaus vähentymään, ja joskus jopa rypyt jätetään näkyviin, siitä pointsit bloggaajalle. On tainnut tajuta, että joku joka törmää häneen oikeassa elämässä, saattaa ihmetellä suurta eroa ihon kunnossa...
Harmi, jos Sanni katsoo tarpeelliseksi muokata kuviaan. Olen ollut hänen asiakkaana pari vuotta sitten ja ihan on kaunis ilmestys.
Eikö se Sanni ole käynyt jo monta kertaa jossain sponsoroidussa stailauksessa? Ja yhä kirjoittelee, että on nää henkkamaukat vaan päällä? Sitäpaitsi ei kai se tarvii kummempia vaatteita kun bloggaa kotona tai reppureissussa...